بازدید 1294

صادرات ۱۸ میلیارد دلاری ایران به ۱۵ کشور همسایه

تجارت ایران با ۱۵ کشور همسایه در ۸ ماهه سال جاری با ۱۱.۴۲ درصد افزایش به رقم ۳۸ میلیارد و ۶۲۸ میلیون و ۳۹۰ هزار دلار رسید.
کد خبر: ۱۲۱۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ 16 December 2023

به گزارش تابناک اقتصادی، محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: میزان وزنی مبادلات تجاری کشورمان در ۸ ماهه سال جاری با ۱۵ کشور همسایه ۶۳ میلیون و ۱۵۵ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

محمد رضوانی فر اظهار داشت: از مجموع مبادلات تجاری کشورمان با ۱۵ کشور همسایه در ۸ ماهه سال جاری ۱۸ میلیارد و ۳۸۸ میلیون و ۱۷۵ هزار دلار به صادرات و ۲۰ میلیارد و ۲۴۰ میلیون و ۲۱۴ هزار دلار به واردات اختصاص داشت.

وی در خصوص میزان درصد تغییرات صادرات کشورمان به ۱۵ کشور همسایه در ۸ ماهه سال جاری افزود: صادرات ایران به ۱۵ کشور همسایه شامل امارات متحده عربی، افغانستان، ارمنستان جمهوری آذربایجان، بحرین، عراق، کویت، قزاقستان، عمان، پاکستان، قطر، فدراسیون روسیه، عربستان سعودی، ترکمنستان و ترکیه در این مدت به لحاظ وزن ۲۰.۷۵ درصد و از حیث ارزش ۸.۷۶ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی در این مدت میزان واردات از ۱۵ کشور همسایه از حیث وزن و ارزش به ترتیب ۶.۸۷ درصد و ۱۳.۹۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رضوانی‌فر با اشاره به اینکه در ۸ ماهه سال جاری، ایران در بین ۱۵ کشور همسایه با ۳ کشور امارات متحده عربی، افغانستان و ارمنستان بیشترین مبادلات تجاری را داشته است، افزود: از مجموع تجارت ایران با ۱۵ کشور همسایه در این مدت، ۱۸ میلیارد و ۶۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار آن با ۳ کشور فوق الذکر بوده است.

به گفته وی در این مدت میزان مبادلات تجاری کشورمان با امارات متحده عربی، افغانستان و ارمنستان از لحاظ ارزشی به ترتیب ۱۰.۱۰ درصد، ۵.۸۱ درصد و ۱۲.۲۶ و از حیث وزنی  ۷.۳۰ درصد ۲۱.۲۰ درصد و ۵۱.۷۱ درصد رشد داشت.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست