بازدید 2793

کرونا دست از سر مردم این منطقه از جهان برنمی‌دارد

در فهرست آمار فوتی‌های این بیماری در حال حاضر بعد از آمریکا، برزیل با بیش از ۷۰۰ هزار فوتی و هند با بیش از ۵۰۰ هزار فوتی، بیشترین مرگ و میر کرونایی را به ثبت رسانده‌اند.
کد خبر: ۱۲۱۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ 16 December 2023

به گزارش تابناک، همشهری آنلاین نوشت: گزارش به روز رسانی اپیدمیولوژیک COVID-۱۹ هر ۴ هفته یکبار از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) منتشر می‌شود. آخرین گزارش بررسی بازه زمانی ۲۸ روزه (اول تا ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳ اکتبر تا ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳) است که نشان می‌دهد در مقایسه با ۴ هفته پیش از این زمان موارد ابتلا و مرگ و میر به ترتیب ۱۳ و ۷۲ درصد کاهش یافته است.

این گزارش‌ها شامل مروری بر موارد ابتلا و مرگ و میر کرونا در سطح جهانی، منطقه‌ای و کشوری است که نکات برجسته داده‌ها و روندهای کلیدی، بستری شدن در بیمارستان و بستری شدن در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، به روزرسانی در مورد انواع SARS-CoV-۲ در گردش را ارائه می‌کند.

بر این اساس در آبان امسال در میان کشورهای جهان، بیش از نیم میلیون مورد جدید کووید-۱۹ و بیش از ۲۴۰۰ مرگ و میر جدید گزارش شده تا کرونا از ابتدای شیوع تا اواسط نوامبر ۲۰۲۳ بیش از ۷۰۰ میلیون مورد ابتلای جدید و نزدیک به ۷ میلیون مرگ در سراسر جهان داشته باشد.

در سطح منطقه‌ای هم تعداد موارد جدید گزارش شده در ۵ منطقه از ۶ منطقه WHO کاهش یافته است. بر این اساس در منطقه قاره آمریکا ۷۶درصد، جنوب شرق آسیا ۴۶درصد، مدیترانه شرقی۱۹درصد، اروپا ۱۸درصد و آفریقا ۱۴درصد کاهش موارد ابتلا گزارش شده و تنها در اقیانوس آرام غربی ۱۴درصد افزایش وجود داشته است.

تعداد مرگ و میرها هم در همین بازه زمانی در ۴ منطقه کاهش یافته است. در منطقه جنوب شرق آسیا ۹۹درصد، آمریکا ۹۸درصد، اروپا ۴۹درصد و اقیانوس آرام غربی ۳۸ کاهش فوتی‌ها گزارش شده اما مرگ و میر در ۲ منطقه WHO افزایش داشته؛ آفریقا ۱۶۷ درصد و مدیترانه شرقی ۱۲درصد. ایران به همراه کشورهای افغانستان، بحرین، جیبوتی، مصر، عراق، اردن، کویت، لبنان، لیبی، مراکش، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان سعودی، سومالی، سودان، سوریه، تونس، امارات متحده عربی و یمن در منطقه مدیترانه شرقی قرار دارد.

البته بر اساس گزارش رسمی وزارت بهداشت در همین بازه زمانی از اول تا ۲۷آبان، موارد مثبت قطعی شناسایی روند نزولی داشته است به طوری که از ۱۰۹۷ بیمار در هفته اول آبان به ترتیب طی سه هفته بعد (تا ۲۷ آبان) موارد مثبت قطعی به ۹۳۴، ۶۳۴ و ۳۹۸ نفر رسیده است. در موارد مرگ ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ هم در هفته اول ۵۰ مرگ گزارش شده که این عدد در هفته دوم (۷ تا ۱۳ آبان) به ۵۳ رسیده اما از ۱۴ آبان تا ۲۷ آبان و طی ۲ هفته کاهشی بوده و به ترتیب ۲۹ و ۲۶ نفر جان خود را از دست دادند.

همچنین بنابر داده‌های جهانی ورلداُمتر، کووید۱۹ دیروز ۳۳ هزار و ۳۴۴ مورد ابتلای جدید داشت و جان ۱۵۶ بیمار را گرفت. آلمان با ثبت ۹۴ فوتی و آمریکا با بیش از ۱۱ هزار ابتلای جدید به ترتیب بالاترین آمار تلفات و مبتلایان کرونایی را در شبانه‌روز گذشته گزارش کرده‌اند. در میان ۱۰ کشوری که به عنوان مناطقی با بالاترین آمار ابتلا در بالای جدول ورلداُمتر جای گرفته‌اند، آمریکا همچنان با ثبت بیش از ۱۰۹ میلیون ابتلا و بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار فوتی به ترتیب رکورد ابتلا و مرگ‌های کرونایی را در کل دنیا دارد. پس از آمریکا، دو کشور هند و فرانسه با عبور از ۴۰ میلیون ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به لحاظ آمار کل مبتلایان اشغال کرده‌اند.

در فهرست آمار فوتی‌های این بیماری در حال حاضر بعد از آمریکا، برزیل با بیش از ۷۰۰ هزار فوتی و هند با بیش از ۵۰۰ هزار فوتی، بیشترین مرگ‌ و میر کرونایی را به ثبت رسانده‌اند. بر همین اساس، فرانسه در حال حاضر رکورددار ابتلا در قاره سبز (اروپا) است و روسیه نیز با ثبت بیش از ۴۰۰ هزار فوتی، بالاترین آمار مرگ‌های کرونایی را تاکنون در این قاره گزارش کرده است. در ایران هم از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تاکنون بیش از ۷.۵ میلیون نفر مبتلا و بیش از ۱۴۶ هزار فوت گزارش شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی