بازدید 3325

تصمیم مهم فدرال رزرو برای نرخ بهره

فدرال رزرو با تثبیت نرخ بهره، پیش‌بینی‌های تورمی خود را کاهش داد و اعلام کرد در سال ۲۰۲۴ تورم به نرخ مورد علاقه این بانک، یعنی ۲٫۴ درصد کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۲۱۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸ 15 December 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ فدرال رزرو، نرخ بهره کلیدی خود را برای سومین بار متوالی ثابت نگه داشت و جدول کاهش‌های متعدد در سال ۲۰۲۴ و سال‌های پس‌ازآن را منتشر کرد.

بانک مرکزی آمریکا همچنین پیش‌بینی کرد که شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی اصلی تا سال ۲۰۲۵ به ۲٫۲ درصد کاهش خواهد یافت و درنهایت در سال ۲۰۲۶ به هدف ۲ درصدی خود خواهد رسید. این شاخص در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳٫۵ درصد افزایش یافت.

این پیش‌بینی‌های جدید نسبت به آخرین به‌روزرسانی در سپتامبر تصویری نرم‌تر از تورم‌ در دو سال آینده نشان می‌دهند. پیش‌ازاین فدرال رزرو پیش‌بینی کرده بود که شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی اصلی در سال ۲۰۲۴ به ۲٫۶ درصد و در سال ۲۰۲۵ به ۲٫۳ درصد برسد.

کمیته بازار آزاد فدرال در بیانیه‌ای که پس از نشست روز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کرد که تورم طی سال گذشته کاهش‌یافته درحالی‌که قیمت‌ها  همچنان بالا باقی‌مانده‌اند.

درحالی‌که مردم با دقت زیادی شاخص قیمت مصرف‌کننده را به‌عنوان معیار تورم تحت نظر دارند، فدرال رزرو قرائت اصلی شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی اصلی را ترجیح می‌دهد. معیار اول در درجه اول به قیمت کالاها و خدمات می‌پردازد، درحالی‌که دومی بر آنچه مردم واقعاً خرج می‌کنند تمرکز می‌کند و براساس رفتار مصرف‌کننده در هنگام نوسان قیمت‌ها تنظیم می‌شود.

قیمت مصرف‌کننده اصلی در ماه نوامبر ۴ درصد بود درحالی‌که قیمت مصرف‌کننده سرفصل ۳٫۱ درصد اعلام شد.

اعضای این کمیته همچنین پیش‌بینی خود را برای تولید ناخالص داخلی را هم ارتقا دادند. آن‌ها اکنون انتظار دارند که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال جاری با سرعت سالانه ۲٫۶ درصد رشد کند که نیم درصد افزایش نسبت به آخرین به‌روزرسانی در سپتامبر به شمار می‌رود.

مقامات فدرال رزرو تولید ناخالص داخلی برای سال آینده را ۱٫۴ درصد تعیین کرده‌اند که تقریباً نسبت به چشم‌انداز قبلی تغییری نکرده است. پیش‌بینی‌ها برای نرخ بیکاری هم تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند. در سال ۲۰۲۳ به ۳٫۸ درصد رسید و در سال‌های بعد به ۴٫۱ درصد افزایش یافت.

پیش‌بینی‌های منتشرشده توسط فدرال رزرو نشان داد که بانک مرکزی تا پایان سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را به ۴٫۶ درصد کاهش خواهد داد، که این کاهش سه‌چهارم واحدی از محدوده هدف فعلی بین ۵٫۲۵ تا ۵٫۵ درصد خواهد بود.همچنین ۴ کاهش دیگر در سال ۲۰۲۵ درراه خواهد بود. ۳ کاهش دیگر هم در سال ۲۰۲۶، نرخ بهره فدرال را به ۲ تا ۲٫۲۵ درصد کاهش خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست