بازدید 4291

باب‌المندب چه خبر است؟

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که یک کشتی با پرچم لیبریا در دریای سرخ، پس از اصابت موشکی که از یمن شلیک شده بود، دچار آتش‌سوزی شده است.
کد خبر: ۱۲۱۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ 15 December 2023

 

به گزارش تابناک،‌ منابع محلی امروز (جمعه) از وقوع دو حادثه امنیتی برای شناروهای حاضر در آب‌های دریای سرخ خبر دادند.

اداره عملیات تجاری دریایی انگلیس طی بیانیه‌ای گفت که گزارش‌هایی از وقوع حادثه امنیتی در تنگه «باب المندب» و ۱۱۰ کیلومتری بندر «الحدیده» در یمن دریافت کرده است.

در بیانیه این سازمان ضمن توصیه به دیگر کشتی‌های حاضر در دریای سرخ برای رعایت جوانب احتیاط، از تحقیقات درباره حادثه امنیتی مذکور خبر داده شده است.

دقایقی بعد رسانه‌های محلی از وقوع دومین حادثه امنیتی در دریای سرخ خبر دادند.

در ادامه، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که یک کشتی با پرچم لیبریا در دریای سرخ، پس از اصابت موشکی که از یمن شلیک شده بود، دچار آتش‌سوزی شده است.

 

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس هم روز جمعه اعلام کرد که در حال بررسی گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در نزدیکی باب المندب در شمال بندر المخا در یمن است.

نیروی دریایی انگلیس تاکید کرد که گزارش‌هایی از وقوع یک حادثه در شمال بندر المخا یمن در نزدیکی باب المندب وجود دارد.

به نقل از الجزیره، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس در بیانیه‌ای فوری اعلام کرد: ما از یک کشتی درباره مشاهده انفجاری در سواحل یمن تماس دریافت کردیم.

این سازمان افزود که تحقیقات در مورد گزارش این حادثه در نزدیکی باب المندب ادامه دارد.

این یک روز پس از آن است که ارتش یمن اعلام کرد که یک کشتی کانتینری را با یک پهپاد در باب المندب هدف قرار داده‌، زیرا خدمه آن از پاسخگویی به تماس‌ها خودداری کردند.

همچنین روز پنجشنبه مرکزی فرماندهی نیروهای آمریکا در منطقه (سازمان تروریستی سنتکام) از حمله پهپادی از مناطق تحت کنترل ارتش یمن به یک نفتکش در دریای سرخ خبر داده بود.

پت رایدر سخنگوی پنتاگون نیز ادعا کرد که آنچه کشتی‌ها در دریای سرخ در معرض آن قرار می‌گیرند مشکلی است که تنها به کشور او مربوط نمی‌شود، بلکه یک مشکل بین‌المللی است که نیاز به راه حل بین‌المللی دارد. وی افزود: مکانیسمی که واشنگتن برای رسیدگی به این مشکل دنبال می‌کند این است که با شرکای خود برای تقویت قدرت ماموریت دریایی تلاش کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی