بازدید 2414
۲

وزیر علوم: خوابگاه‌های متاهلی را توسعه می‌دهیم

دیروز ریاست محترم جمهوری از ما خواست که پیشنهادات خود را درباره موضوع خوابگاه‌های متاهلی مطرح کنیم که ما در نامه‌ای امروز آن را خدمت آقای رئیس جمهور تقدیم کردیم.
کد خبر: ۱۲۱۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱ 13 December 2023

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ارائه نامه پیشنهادی به رئیس قوه مجریه برای حل مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی خبر داد.

به گزارش «تابناک»، محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مشکلات خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی گفت: دیروز شخص ریاست محترم جمهوری از ما خواسته بود که پیشنهادات خود را درباره موضوع خوابگاه‌های متاهلی مطرح کنیم که ما در نامه‌ای امروز آن را خدمت آقای رئیس جمهور تقدیم کردیم. بعضی اقدامات هم که دست خود ما بود انجام دادیم.

وی درباره این اقدامات گفت: مثلا دانشگاه تهران یک خوابگاه ۱۰۰ واحدی در نقاطی از شهر داشت که از طریق مولدسازی فروختند و خوشبختانه ۷۰ درصد آن اعتبار را برای خوابگاه متاهلی اختصاص دادند و الان ۵۰۰ واحد در داخل پردیس دانشگاه تهران در حال احداث است و قول داده‌اند که ۱۴ ماهه این ۵۰۰ واحد را به ما تحویل دهند.

زلفی‌گل در ادامه افزود: همین الان هم یک کارگروه مولدسازی برای دانشگاه یزد مجوز فروش بعضی از املاکی را که در داخل شهر بود، گرفتند تا بفروشند و پول آن را کامل برای خوابگاه متاهلی بیاورند. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که از طریق تهاتر و فروش اموال مازاد و اعتباراتی که دولت بر اساس قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اختصاص می‌دهد، تا آنجایی که می‌توانیم خوابگاه‌های متاهلی را توسعه دهیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در هنگام بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳، حکمی در برنامه هفتم توسعه مصوب شده که معادل ۱۵ درصد اعتبارات کل دانشگاه‌ها برای امور پژوهشی و ۵ درصد هم برای امور فرهنگی اختصاص پیدا کند. عزیزان سازمان برنامه و بودجه قول داده‌اند که این مبالغ را در ردیف بودجه هر دانشگاهی پیش‌بینی کنند و اگر این اتفاق بیفتد سال آینده مقدمات خیز علمی جدید فراهم خواهد شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دوباره حرفهای بی پایه و اساس مگر چند نفر قبل و در زمان تحصیل بدون شغل و درآمد میتونن ازدواج کنن بس کنید از حرفهای بی ارزش
توسعه بدهید خوبه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم