بازدید 2605

مرد عصبانی به خاطر ۶ میلیون تومان آدم کشت

کد خبر: ۱۲۱۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳ 13 December 2023

تحقیقات تیم جنایی، راز قتل مرد جوانی را که توسط سرنشینان یک خودرو در اورژانس بیمارستان رها شده بود، در کمتر از 20 ساعت برملا کرد.

به گزارش ایران، ساعت 2 بعد از ظهر یکشنبه 19 آذر خودرو کوئیک سفید رنگی مقابل یکی از بیمارستان‌های جنوب پایتخت توقف کرد. سرنشینان خودرو که دو مرد جوان بودند بلافاصله پیاده شده و مردی زخمی را که روی صندلی عقب قرار داشت به اورژانس منتقل کردند. اما وقتی پزشکان مرگ او را تأیید کردند آنها با شنیدن این خبر، به بهانه جا به جا کردن خودروشان، از اورژانس خارج و از محل متواری شدند. با توجه به اینکه مقتول با ضربه چاقو به گردنش به قتل رسیده بود، موضوع بلافاصله از سوی مأموران کلانتری 152 خانی آباد، به بازپرس محمد جواد شفیعی اعلام شد.

با گزارش این خبر، تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد عاملان قتل برای جلوگیری از خونریزی پیراهن مرد 35 ساله را دور گردنش پیچیده بودند و مقتول کفش به پا نداشت، بنابراین احتمال وقوع جنایت در خانه مطرح شد.

در بازبینی دوربین‌های مداربسته بیمارستان، تصاویر دو مرد جوان و خودرو کوئیک به‌دست آمد. همچنین تیم جنایی دریافتند که نیم ساعت بعد از اینکه کوئیک سواران جسد مرد جوان را به بیمارستان منتقل کرده‌اند، با یک خودرو پژو در حوالی پاسگاه نعمت آباد تصادف کرده اما از محل متواری شده‌اند.

با بررسی دوربین مداربسته محل تصادف و تحقیقات میدانی، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت هویت مالک خودرو را به‌دست آوردند. زمانی که کارآگاهان برای دستگیری مالک خودرو وارد عمل شدند، هفت کوچه پایین‌تر از محل زندگی مرد جوان، خودرو کوئیک به صورت رها شده کشف شد. وقتی مأموران به سراغ خودرو رفتند با مشاهده آثار خون روی صندلی عقب مطمئن شدند مقتول با همین خودرو به بیمارستان منتقل شده است.

صاحب خودرو بازداشت شد و زمانی که کارآگاهان وارد خانه او شدند، با لباس‌های شسته شده او روی طناب حیاط مواجه شدند؛ لباس‌هایی که در آزمایش‌های متخصصان تشخیص هویت، هنوز آثار لکه‌های خون روی آنها وجود داشت.

دعوا بر سر دلار

مرد جوان در تحقیقات اولیه مدعی شد: مقتول شوهر خواهرم بود و 7 فرزند دارد، او برای کار به ایران آمد. خانه مقتول در منطقه خلازیر است و معمولاً هم‌ولایتی‌هایم آنجا جمع می‌شوند و به غیر از دورهمی، معاملات دلار هم انجام می‌دهند. روز حادثه هم، دو نفر از هم‌ولایتی‌هایم به نام شجاع و حسین آنجا بودند.

او ادامه داد: شجاع به حسین 12 میلیون تومان برای معامله دلار پول داده بود، اما حسین حدود 6 میلیون تومانش را برگردانده بود و مابقی مانده بود. سر همین مسأله بین آنها دعوا شد اما با وساطت ما دعوا تمام شد. شجاع با حالتی عصبی و ناراحت از خانه بیرون رفت اما 40 دقیقه بعد برگشت. مقتول زمانی که شجاع را عصبانی و چاقو به‌دست دید، سعی کرد که از ورود او به داخل خانه جلوگیری کند.

تا دعوا دوباره از سر گرفته نشود و جنجال پیش نیاید. اما شجاع که خیلی عصبانی بود، ناگهان چاقو را به سمت مقتول پرتاب کرد که چاقو به گردن او خورد و روی زمین افتاد و قاتل فرار کرد. پیراهنش را دور گردنش پیچیدم و فوراً داخل خودرو کوئیک گذاشته و به بیمارستان بردیم. زمانی که در بیمارستان متوجه شدیم فوت کرده، ترسیدیم و فرار کردیم.

دستگیری قبل از فرار

با شناسایی هویت عامل این جنایت، تحقیقات برای دستگیری او ادامه یافت. با این احتمال که شجاع قصد خروج از کشور را پس از این جنایت داشته باشد، موضوع به هم‌ولایتی‌های او از سوی کارآگاهان جنایی اعلام شد.

کارآگاهان آموزش‌های لازم را به آنها دادند که در صورت تماس متهم فراری، پلیس را در جریان قرار بگذارند. هنوز ساعاتی از این موضوع نگذشته بود که یکی از دوستان متهم با مأموران تماس گرفت و گفت: همخانه‌ای شجاع هستم، او ساعاتی قبل با من تماس گرفت و خواست پاسپورتش را برایش ببرم؛ با او در یکی از خیابان‌های مرکز تهران قرار دارم.

با اطلاعاتی که مرد جوان به مأموران داد، آنها در محل قرار حاضر شده و شجاع را بازداشت کردند. مرد جوان در تحقیقات به قتل اعتراف کرد: دو سال است که به صورت قانونی به ایران آمده‌ام و در یک کارگاه صنعتی کار می‌کنم. روز حادثه بعد از دعوا عصبانی شدم و به خانه رفتم و چاقویی برداشتم. قصدم کشتن مقتول نبود، فقط می‌خواستم اجازه دهد وارد خانه‌اش شوم. بعد از جنایت هم تصمیم گرفتم به ترکیه فرار کنم که دستگیر شدم.

با اعتراف متهم به جنایت، به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، او در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست