بازدید 2185

بازی دو سر باخت آلمان از کاهش واردات گاز از روسیه

آلمان که واردات گاز از روسیه را نسبت به سال ۲۰۲۱ به نصف کاهش داده، اما به علت افزایش ۲.۵ برابری قیمت گاز همان هزینه را برای تامین سوخت می‌پردازد.
کد خبر: ۱۲۰۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ 13 December 2023

به گزارش فارس به نقل از ریانووستی، آلمان واردات گاز طبیعی را از سال 2021 نصف کرده است اما همان هزینه را برای تامین گاز می‌پردازد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در بازه ژانویه تا سپتامبر امسال در مقایسه با مدت مشابه در 2 سال گذشته، در مجموع واردات گاز را 2.5 برابر کاهش داده است. با این حال، هزینه‌هایی که برای این سوخت می‌پردازد به دلیل افزایش 2.5 برابری قیمت‌ها ثابت مانده است.

به طور کلی، خرید گاز آلمان در ژانویه تا سپتامبر 2022 با کاهش 1.8 برابری به 65.9 میلیارد متر مکعب رسیده است؛ این رقم در مدت مشابه سال پیش از آن، 121.7 میلیارد متر مکعب بوده است.

بعلاوه، واردات گاز این کشور از روسیه به 47.9 میلیارد مترمکعب کاهش یافته است.

آلمان که تا قبل از سال 2022 حدود 40 درصد به گاز روسیه وابسته بود، در میان کشورهایی است که به علت کهش واردات انرژی از روسیه در سال گذشته به شدت آسیب دیده است.

برلین در 3 فصل نخست سال جاری میلادی با وجود کاهش شدید در میزان واردات، 21.3 میلیارد یورو (23 میلیارد دلار) برای تامین گاز هزینه کرده است؛ این درحالی که این رقم در مدت مشابه سال پیش از آن (قبل از کاهش واردات) 22.2 میلیارد یورو بوده است.

دلیل این امر، متوسط قیمت سالانه گاز به ازای یک مترمکعب است که 2 برابر شده و از 0.18 یورو در سال 2021 به 0.45 یورو در سال جاری رسیده است.

بحران انرژی طولانی‌مدت به علت کمبود عرضه گاز، به میزان قابل توجهی بر تولید کارخانه‌های آلمان تأثیر گذاشته است. افزایش قیمت مواد خام و انرژی بر اکثر صنایع این کشور آسیب وارد کرده است.

بسیاری از خانواده‌های آلمانی در سال گذشته با افزایش هزینه قبوض انرژی مواجه شده‌اند زیرا تامین‌کنندگان برق و گاز با قیمت‌های بالای عمده و افزایش هزینه‌های شبکه دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار