بازدید 2643

۲۰ میلیون زن در سن باروری هستند

بنا بر اعلام معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، علیرغم وجود ۲۰ میلیون زن در سن باروری، هم اکنون تعداد موالید سالانه کشور زیر یک میلیون نفر است و اصلاح این روند بیش از هر مساله‌ای نیازمند کار فرهنگی است.
کد خبر: ۱۲۰۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰ 11 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، انسیه خزعلی در نشست با بانوان خیر ایثارگر، با بیان اینکه اصلاح روند فرزندآوری در کشور بیش از هر مساله‌ای نیازمند کار فرهنگی است، اظهار کرد: در دهه شصت ۱۰ میلیون خانم در سن باروری و ۲ میلیون در سال تولد داشتیم اما الان بالای ۲۰ میلیون خانم در سن باروری با زیر یک میلیون تولد در سال داریم.

وی با بیان اینکه روز به روز تعداد موالید ما کاهش پیدا می‌کند، تاکید کرد: با وجود اینکه بعضی از علل کاهش اقتصادی است ولی باید توجه کرد که نوع نگاه و توقع از زندگی عوض شده است و این ماییم که باید بخواهیم این نگاه تغییر کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری درباره مطالبات اقتصادی زنان ایثارگر حاضر در نشست، توضیح داد: نگرانی‌های به حقی برخی خانواده شهدا از وضعیت اقتصادی دارند اما باید گفت شرایط به سرعت رو به بهبود است در دهه ۹۰ رشد اقتصادی ما هر سال منفی بود. اما در حال حاضر وضعیت اقتصادی تکان خورده و به بالای ۴ درصد رسیده است. وزرا با جان و دل و حتی چند شیفت کار می‌کنند.

خزعلی با بیان اینکه ۸۰ درصد مجوز مشاغل خانگی برای خانم ها هست، درباره اقدامات این معاونت در خصوص تسریع در فروش محصولات تولید شده توسط زنان سرپرست خانوار، خطاب به زنان خیر ایثارگر حاضر در نشست تصریح کرد: سال گذشته زمینه کار را برای برخی از این زنان به ویژه بانوان زندانی و بانوانی که از زندان آزاد می‌شوند فراهم کردیم اما برای خانواده شهدا غیر از کار مساله باید به بحث نیاز عاطفی و مشاوره‌ای خانواده شهدا هم پرداخت این پشتیبانی‌ها می‌تواند به دست شما بانوان خیرین ایثارگر انجام .

وی افزود: در خصوص فروش محصولات زنان سرپرست خانوار نیز معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری قراردادی را با "کسبینو" دارد و می‌توانیم از این سامانه محصولات خیریه‌های شما را که توسط زنان سرپرست خانوار تولید شده است برای فروش پشتیبانی کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه من هم خودم را عضو کوچکی از شما می‌دانم. در خصوص اینکه حقوق خانواده شهدا کم است، باید گفت تلاش‌های برای بهبود و اجرای قوانین شده است. برخی موارد مصوب تا پیش از این اجرا نمی‌شده است و برای اجرای آنها تلاش شده است. از جمله این اقدامات تبدیل وضعیت فرزندان شهدا است که قدم هایی در این راه برداشته شده است.

خزعلی ادامه داد: برنامه مسکن خانواده شهدا نیز از مواردی است که باید به آن توجه شود. معتقدیم باید وضعیت بودجه دولت به گونه‌ای باشد که همه این مطالبات را دولت پوشش دهد اما الان این امکان وجود ندارد. بحث ایجاد کار و کارآفرینی برای فرزندان شهدا از جمله اقداماتی است که شما خیرین باید در برنامه خود قرار دهید.

وی افزود: ما همچنین پیشنهاد "زنان برای زنان" را داشتیم تا زنان خودشان برای رسیدگی به مشکلات زنان گروه‌هایی را تشکیل دهند و به خانواده زندانیان و برخی خانواده آسیب دیده و گرفتار آسیب اجتماعی سر زده و رسیدگی کنند. ما آمادگی هماهنگی بین این گروه‌ها را داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
ولی شوهر ندارند

چون پسرها پول و شغل ندارند که کفاف زندگی رو بدهد

بنظرم پول ها رو بدین چای وارد کنند، یکبار مسئولین کلیه هاشون دچار مشکل نشه، مایعات کم میخورند
دیگه کسی بچه دار نمیشهههههههههههههه.
همین میزان جمعیت هم زیاده
واقعا با چه زبانی باید با مسوولین حرف زد که بفهمند وضع اقتصادی خرابه وضع کار خرابه چطوری ازدواج کنن و بچه تولید کنن مردم مثل شما وصل به بیت المال نیستن
شما بفکر زنان بارور و ازدواج و اینا نباش، شما بفکر پسرتون باش که فیلترشکن هاش اصن فایده ای ندارن...
شما بچه هاتون بفرستید کانادا ، مردم خودشون میدونن چه کار کنن
بیست میلیون زن که یا مجردند یا شوهر فقیر دارند
لطفا کمی رفاه اجتماعی توجه نمایید و هزینه ها را پایین بیاورید مشکلات حل می شود .همین که این مسایل را می دانند و واقعا جای تشکر است!؟. دختران و پسران مسئولان ومدیران به موقع ازدواج و تشکیل خانواده می دهند و به فرمایش پیامبر اکرم نصف ایمان شان را کامل می کنند .اما...
مهمترین کار برای درست شدن اوضاع فرهنگی و اقتصادی و سیاسی کشور اینه که شما مسئولان 40 ساله کشور برید کنار . و کشور رو بدید دست جوانانی که هیچ نسبتی با شما ندارند.
زن رو به مثابه چی نگاه میکنن.ماشین تولید مثل
این خانم هیچ درکی از وضعیت اسف بار زندگی حال حاضر مردم نداره ! نمی دونه شرمندگی جلوی خانواده یعنی چه ، نمی دونه گوشت مرغ شده 120 ت نمی دونه گوساله 470ت نمی دونه گوسفند شده 475 ت نمی دونه .......هیچ چی نمی دونه ! نمی دونه وقت هر صحبتی کی وکجاست نمی دونه با این حرف ها نمک روی زخم مردم می پاشه ، نمی دونههههههه !
زنان=ماشین جوجه کشی .مردم ازخنده
دولت ونظام بایدسنگ تموم را بگذاردودرموردفرزندآوری واشتغال ومسکن جوانان کمک کند،دولت، آینده ی جوانان را تضمین کندتا آنان امیدواربه آینده باشندوفکرفرزندآوری باشند.
درود بر سر کار خانم خز علی
واقعاً هیچ اتفاق دیگه ای غیر از بارداری خانمها بنظرتون نیومد ؟؟؟
مشکلی؟ معزلی؟
احسنت...
مشکل بیکاری،تورم ...حل کن مردم می دانند چکارکنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست