بازدید 60623
ششصد و چهل و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله روسیه به پایتخت اوکراین با موشک‌های بالستیک/تشکیل ائتلاف دریایی انگلیس و نروژ برای کمک به اوکراین

ششصد و چهل و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴ 11 December 2023

حمله روسیه به پایتخت اوکراین با موشک های بالستیک

بین الملل تابناک: ششصد و چهل و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آمریکا: کمک به اوکراین برای متوقف کردن روسیه حیاتی است
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ - ۲۲:۵۸

 «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت که نیروهای اوکراین به کمک‌های بیشتری نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» بلینکن با ادعای  موفقیت ارتش اوکراین در پس گرفتن بخشی از اراضی خود از روسیه اظهار داشت: «برای اوکراین این کمک کاملا حیاتی است. آنها پیشرفت قابل توجهی داشتند.»

وزیر خارجه آمریکا گفت، اگر کنگره بسته کمکی به اوکراین و اسرائیل را تا پایان سال تصویب نکند، روسیه، ایران و چین خشنود خواهند شد.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود که روسیه باید در اوکراین متوقف شود تا به یک کشورعضو ناتو حمله نکنند و ایالات متحده  وارد درگیری گسترده تر نشود.

رئیس جمهور اوکراین که نگران کاهش حمایتهای مالی و نظامی آمریکا از این کشور به دلیل جنگ غزه است روز سه شنبه به واشنگتن می‌رود.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه تمرکز کشورهای غربی به ویژه آمریکا را از جنگ اوکراین کاهش داده و کی‌یف نگران کاهش حمایتهای مالی و نظامی غرب از این کشور در برابر روسیه است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد زلنسکی و بایدن درباره نیازهای فوری اوکراین و توافق دولت واشنگتن با کنگره در زمینه تصویب لایحه حمایتهای مالی جدید آمریکا از اوکراین رایزنی خواهند کرد. این دومین بار است زلنسکی در کنگره آمریکا سخنرانی می‌کند.

 این در حالی است که «سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه پیش‌بینی کرده که کشورهای غربی در نهایت دولت اوکراین را تنها خواهند گذاشت.

ناریشکین  در سخنرانی  گفت: «رژیم دست‌نشانده کی‌یف که برای اکثر اوکراینی‌ها بیگانه است و قتل عام‌های خونینی در دونباس، اودسا و بسیاری از شهرها و روستاهای این کشور انجام داد، نهایتاً به ناچار توسط اربابان خارجی خود رها خواهد شد.»

پوتین: تقویت نیروی دریایی روسیه با قدرت ادامه خواهد یافت
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ - ۲۱:۱۱

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت که تلاش این کشور برای افزایش قدرت دریایی  و حضور در آب‌های مهم جهان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» پوتین در مراسم راه اندازی زیردریایی‌های اتمی این کشور گفت: «در سال‌های آینده، به عنوان بخشی از برنامه تسلیحاتی دولتی، سه ناو موشک‌ انداز راهبردی کلاس "بوری" به نیروی دریایی روسیه الحاق می‌شوند.»

وی با بیان اینکه همزمان پنج زیردریایی کلاس «یاسن-ام ا»  در حال ساخت است، گفت:«روسیه تمام برنامه‌های خود را برای ساخت زیردریایی‌ها و کشتی‌ها اجرا خواهد کرد.»

همزمان با ادامه جنگ روسیه با اوکراین، نیروی دریایی روسیه ناوگان موشک انداز خود مجهز به انواع موشک‌های کالیبر را دریای سیاه تقویت کرده است.

روسیه ناو‌های موشک انداز کلاس «کاراکورت» و کالیبر خود را در دریای سیاه بازگردانده است.

ناو موشک انداز کلاس کاراکورت در جریان نبرد با اوکراین آسیب دیده بود، اما با تعمیر آن توسط روس‌ها اینک به صحنه عملیات بازگشته است. مسکو ناو موشک انداز کالیبر را که یک نوع سامانه موشکی کروز است از طریق آبراه «ولگا-دون» به دریای سیاه منتقل کرده است.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد:«ما آمادگی رزمی نیروی دریایی روسیه را در قطب شمال، خاور دور، دریای سیاه، دریای بالتیک، دریای خزر و مهمترین اقیانوس‌های جهان تقویت خواهیم کرد.»

پوتین همچنین گفت که در حال تجهیز نیروی دریایی روسیه به پیشرفته‌ترین تجهیزات و تسلیحات است.

تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ - ۱۸:۵۰

اتحادیه اروپا چند فرد و نهاد ایرانی را با ادعای حمایت از روسیه در جنگ اوکراین به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

اتحادیه اروپا امروز ۶ فرد و ۵ نهاد ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

بروکسل ادعای حمایت این افراد از روسیه در جنگ آن علیه اوکراین را بهانه اعمال این تحریم‌ها قرار داده است.

طبق بیانیه اتحادیه اروپا، این نهادها شامل شرکت چکاد صنعت آسماری، مدیرعامل آن، معاون و پژوهشگر اصلی آن و شرکت‌هایی در زمینه صنایع پهپادی است.

تحریم این افراد و نهادهای ایرانی به بهانه کمک به روسیه در جنگ اوکراین در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایرانی پیش از این، بارها ادعای غرب مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه را رد کرده و گفته‌اند برخلاف حمایت‌های نظامی مداخله‌جویانه نظامی شرکای غربی اوکراین، ایران از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کند.

روسیه نیز استفاده از تسلیحات ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرده و گفته است روسیه از تسلیحات ساخت داخل در این جنگ استفاده می‌کند.

موضع‌گیری سناتور جمهوری‌خواه در مورد سرنوشت جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ - ۱۸:۴۹

«جی دی ونس» سناتور جمهوری خواه ایالات متحده آمریکا عنوان کرده است، از آنجایی که اوکراین نمی‌تواند جنگ با روسیه را ادامه دهد و یا در آن پیروز شود، شاید مجبور باشد برای توقف حملات روسیه برخی از سرزمین‌های خود را به این کشور بدهد.

به گزارش «گاردین» نظرات مذکور از جانب نمایندگان جمهوری خواه ایالات متحده آمریکا نشان دهنده آن است که اعضای این حزب از قانون گذاران تا چه حد با گسترش و همچنین تداوم حمایت‌های ایالات متحده از اوکراین پس از گذشت تقریبا دو سال از زمان جنگ مخالف هستند.

پیشتر نیز در همین رابطه نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا طرح رئیس جمهور این کشور برای ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین جهت تداوم جنگ با روسیه را مسدود کردند.

ونس در جریان مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان گفته است: این به نفع آمریکاست که بپذیرد، اوکراین مجبور است برخی از سرزمین‌هایش را به روس‌ها واگذار کند و ما باید این جنگ را به پایان برسانیم.

وی در بخشی از اظهاراتش ضمن انتقاد از تداوم جنگ اوکراین با روسیه عم به صراحت عنوان کرد: این ایده که اوکراین می‌خواهد مرزهای کشور روسیه را به سال ۱۹۹۱ بازگرداند ،ایده‌ای احمقانه بود و در واقع هیچ کس تحقق آن را باور نمی‌کرد.

کاخ سفید اخیرا از کنگره آمریکا ۶۱ میلیارد دلار کمک اضافی برای اوکراین را درخواست کرده است. با این حال ونس به همراه جمهوری خواهان دیگر در این هفته ضمن ابراز مخالفت با درخواست جو بایدن جهت ارسال بسته کمکی به اوکراین و رژیم صهیونیستی با آن به صراحت مخالفت کرده‌اند.

ونس از بایدن خواسته است که واقعیت را در مورد جنگ اوکراین مطرح کند. به گفته وی چیزی که جمهوری‌خواهان مخالف حمایت از اوکراین به رئیس‌جمهور آمریکا و در واقع به کل جهان می‌خواهند بگویند این است: باید بلندپروازی‌های خود را تعدیل کنید، ۶۱ میلیارد دلار قرار است چه کاری انجام دهد که ۱۰۰ میلیارد دلار پیشین این کار را نکرده است.

اظهارات ونس در حالی مطرح می‌شود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه بایدن از کنگره خواسته است تا طرح مربوط به لایحه کمک‌های مذکور را هر چه سریع‌تر تصویب کنند و گفته است انجام ندادن این کار تنها به نفع دشمنان آمریکاست. 

بورل خواستار افزایش حمایت اروپا از اوکراین شد
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ - ۱۸:۴۷

 «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) خواستار افزایش حمایت‌های کشورهای اروپایی از اوکراین برای تداوم جنگ با روسیه شد.

بورل در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، گفت: «اکنون زمان مناسبی برای کاهش حمایت‌های ما از اوکراین نیست. بلکه باید افزایش پیدا کنند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، دولت مجارستان تنها کشوری است که هم‌اکنون مانع تصویب هشتمین بسته حمایت نظامی برای اوکراین به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق صلح اروپا – که بر خلاف نام آن برای جنگ با روسیه مصرف می‌شود – و همچنین بسته‌های حمایتی نظامی (۲۰ میلیارد یورو) و مالی (۵۰ میلیارد یورو) از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین خبر داد که قصد دارد در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه، درباره ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین گفتگو داشته باشد.

طبق این گزارش، بورل در این‌باره توضیح داد: «ما درباره وضعیت تعهدات امنیتی برای اوکراین بحث خواهیم کرد که من در هفته جاری به شورای اروپا ارائه خواهم داد. ما درباره اینکه چگونه اقدام کنیم تا حمایتمان تقویت شود، صحبت خواهیم کرد».

وی در ادامه اظهار داشت که نمایندگان دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر به کی‌یف رفته و پیشنهادهای این اتحادیه برای تضمین‌های امنیتی را به مقامات اوکراینی ارائه کردند.

تشکیل ائتلاف دریایی انگلیس و نروژ برای کمک به روسیه
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ - ۱۸:۴۷

در ادامه حمایت‌های کشورهای غربی از اوکراین برای ادامه دادن جنگ با روسیه، دولت‌های انگلیس و نروژ از تشکیل ائتلاف دریایی برای کمک به کی‌یف خبر دادند.

وزارت دفاع انگلیس امروز (دوشنبه) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای دریایی نروژ و این کشور ائتلاف جدیدی را برای حمایت از قابلیت‌های دریایی اوکراین و ارائه کشتی‌های جنگی به کی‌یف ایجاد می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: « انگلیس به همراه نروژ، هدایت یک ائتلاف جدید توانمندی دریایی را بر عهده خواهند داشت که کشتی‌ها و وسایل نقلیه را برای تقویت توانایی اوکراین برای عملیات در دریا فراهم می‌کند».

این وزارتخانه همچنین خبر داد که نیروی دریایی سلطنتی انگلیس، دو فروند کشتی مین‌روب برای پاکسازی آب‌های نزدیک اوکراین از مین‌های دریایی روسیه، به کی‌یف ارائه می‌دهد.

قدرت‌های غربی به دنبال جایگزینی زلنسکی هستند
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ - ۱۸:۴۶

رئیس سازمان اطلاعات خارجی دولت روسیه امروز (دوشنبه) گفت، قدرت‌های غربی در حال رایزنی برای جایگزینی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین هستند.

 سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه از دریافت اطلاعاتی مبنی بر تصمیم قدرت‌های غربی برای جایگزینی ولودیمیر زلنسکی خبر داد.

تلویزیون دولتی روسیه به نقل از سرگئی ناریشکین اعلام کرد: به دلیل عدم تحقق اهداف غربی درخصوص شکست روسیه در میدان نبرد، فساد دولت زلنسکی و ضعف و عدم توانایی این رئیس‌جمهور پیرامون مدیریت این جنگ به نفع آمریکا، قدرت‌های غربی تصمیم گرفته‌اند تا جایگزینی برای او پیدا کنند.

علاوه بر این دلایل، «گستاخی بی‌حد و حصر» زلنسکی از دیگر مواردی است که قدرت‌های غربی می‌خواهند او را از قدرت برکنار کنند.

طبق این گزارش، چهره‌هایی نظیر «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، «کریل بودانف» رئیس اداره اطلاعات مرکزی وزارت دفاع و رئیس سرویس جاسوسی نظامی اوکراین، «آندری یرماک» رئیس دفتر زلنسکی، «ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌یف و «الکسی آرستویچ» مشاور سابق زلنسکی جزو نامزدهای احتمالی برای جانشینی ولودیمیر زلنسکی هستند.

حمله روسیه به پایتخت اوکراین با موشک های بالستیک

نیروی هوایی اوکراین تایید کرد که روسیه اوایل بامداد امروز (دوشنبه) با هشت فروند موشک بالستیک، کی‌یف پایتخت این کشور را هدف قرار داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این خصوص به‌ نقل از نیروی هوایی اوکراین نوشت: یکسری انفجارهای مهیب ساعت ۴ بامداد امروز شهر اوکراین شنیده شد و پس از آن صدای آژیر حمله هوایی به‌صدا درآمد.

آسوشیتدپرس با اشاره به اینکه طرف اوکراینی اعلام کرد تمامی این موشک‌ها رهگیری و حمله هوایی خنثی شد، به نقل از «ایهور کلیمنکو» (Ihor Klymenko) وزیر کشور اوکراین افزود: با وجود این، قطعات یک موشک رهگیری‌شده در منطقه «دارنیتسکی» (Darnytskyi) واقع در شرق کی‌یف بدون آتش‌گرفتن سقوط کرد و موج انفجار آن موجب شکسته‌ شدن شیشه منازل مسکونی در برخی مناطق پایتخت و اطراف شد.

این گزارش می‌افزاید: حمله امروز درحالی در کی‌یف روی داد که «ولودومیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین، برای شرکت در مراسم ادای سوگند «خاویر میلی» رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین در آن کشور به سر می‌برد.

آسوشیتدپرس در ادامه به نقل از مقامات اوکراین نوشت: کی‌یف در دو هفته گذشته هدف حملات شدید هوایی روسیه قرار داشته تا جایی که روسیه طی این مدت ۷۵ فروند پهپاد را به کی‌یف پرتاب کرده که به ادعای نیروی هوایی اوکراین ۷۴ فروند از آنها توسط پدافند هوایی هدف قرار گرفتند.

سارکوزی: اوکراین باید برای تبدیل‌ شدن به پلی بین روسیه و اروپا بکوشد

رئیس‌جمهوری سابق فرانسه اظهار داشت که اوکراین باید کشوری بی‌طرف بماند و خواستار تبدیل شدن به پلی میان روسیه و اروپا باشد.

به گزارش خبرگزاری تاس، نیکلا سارکوزی در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی «ال موندو» گفت: تلاش برای حمایت از پیوستن اوکراین به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تحت هر شرایط اشتباه است.

رئیس‌جمهوری پیشین فرانسه ادامه داد: وظیفه اوکراین این است که کشوری بی‌طرف بماند و البته به احتمال قطع به یقین، تعهدات محکمی از سوی جامعه بین‌المللی دریافت کند و خواستار تبدیل شدن دوباره به عنوان پلی بین روسیه و اروپا باشد.

بر اساس این گزارش، سارکوزی بر این باور است که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در تلاش برای حفظ «کانال ارتباطی» با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود به درستی عمل کرده است.

وی پیشتر نیز هشدار داده بود که عضویت اوکراین در ناتو نه تنها صلح را به اروپا نمی‌آورد، بلکه اقدامی تحریک‌آمیز علیه روسیه خواهد بود.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۶۲
مغز براندازان هم اکنون
اگه روسیه با ناتو درگیر بشه کارش تمومه.

مغز براندازان ششصد و چهل و شش روز پیش
اگه روسیه به اوکراین حمله کنه کارش تمومه.

تشخیص
ریست فکتوری مغز.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
یعنی با ریست فکتوری مغزشون راه اندازی میشه؟ بخدا نه
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
شیرمادرت حلالت
تشکیل ائتلاف دریایی انگلیس و نروژ برای کمک به روسیه !!!!!!!!!!!!!!!
ائتلاف بریتانیا و نروژ برای کمک به اوکراینه
نه روسیه!!!
شاید خواست قلبی نویسنده ی مطلب این باشه اما ماهیت این نیست
تیتر رو تغییر بدین
تشکیل ائتلاف دریایی انگلیس و نروژ برای کمک به روسیه???????????????
74 شاهد 136 از 75 تا رو سرنگون کرده اند. خوب پس چرا شاکی هستید؟ همون یه دونه این همه درد و خرابی داره که هر روز بابتش ایران رو دارید تهدید و تحریم می کنید؟ حداقل موقع دروغ گفتن، یکم دوز دروغتون رو کاهش بدید که دنیا بهتون نخندند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
گویا به شما خیلی فشار اومده
سناریو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
فشار جان ، پهپاد رو با تیر کمون که نمی زنن باید یک موشک حرومش کنن ، که اونم خدا تومن پولشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
دقیقا خیلی بهمون فشار میاد برعکس اینکه با اینهمه فشار به شما میاد هنو ز احساسش نمی کنی من موندم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
ولادیمیر پوتین فکر کنم از بستگان تون هست
تیر با متن در تضاد عاموووو ،
موشک‌های روسی نه کودک نه زن میکشه فقط سربازان اوکراین، خیلی تفاوت دارد با بمباران اسرائیل
پاسخ ها
سورن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
در طول تاریخ همیشه روس ها خیلی خون خوار تر وبا ایران هم دشمن تر بوده همین روسیه تا حتی حرم امام رضا هم به توپ بستن اگه دستشون برسه از همه بدترند
کمک به روسیه ؟
یعنی درحملات به این وسعت هیچ فرد بیگناهی کشته نمی شود؟ زمانیکه پوتین کشتار افراد بیگناه در غزه رامحکوم می کرد همه خنده شان گرفته بود هرچندکه هر دوفتنه از زیر سر همین اقای پوتین بلند شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
موضع گیری غربیها در مورد مردم اوکراین و زنان و کودکان سلاخی شده غزه برات خنده آور نبود
روسیه توکه نتوانستی به اهداف خود برسی چرا جنگ را ادامه می دهی بگو اشتبا کردم بروبه مرزهای ۲۰۱۴
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
روسیه که به اهدافش نمیرسه شماالان
چراناراحتی؟
به نظرم بیش از هفتاد ورصد مردم ایران مخالف روابط گرم وصمیمی با روسیه هستند چون در گذشته از روسبه خیانت دیدند در جنگهای که در گذشته بین ایران و روسیه صورت گرفته وحشی گر های که قشون روس به مال وناموس مردم ایران روا داشته سینه به سبنه به نسل های جدید منتقل شده بخصوص در مناطقی که با شوروی سابق هم مرز بودند لذا بی ربط نیست مردم ایران روسیه را دوست نداشته باشند
پاسخ ها
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
دوست عزیز پس چرا درمورد ژاپن میگید خوب کردند آمریکاییها و بخشیدندپس یکم از ژاپنیها یادبگیرید ضمنا گذشته بخاطر ضعف ایران بوده ولی الان رابطه بخاطرقدرت ایرانه وروسها رفتارگذشته روکنارگذاشته اند حالا اگرامریکاواروپاتونم رفتارشون عوض بشه مثل روسهاشریکمون میشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
یک ایرانی.. امپراتوری عثمانی که یونان البانی کوزوو بوسنی و هزگوین را گرفتند اینگلیسی ها برای پس گیری ان 400 سال عزمشان را از دست ندادند تو برای 130 پیش امدند قرارداد تحمیل کردند 7 برابر خاک بلژیک از ایران گرفتند حرم امام رضا ر مجلس ملی را به توپ بستند الان برادر شدند حیف حداقل ننویس یک ایرانی
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
نظرت درمورد کوههای آرارات وجنگ چالدران وجداشدن بحرین وهرات چیه؟
بااین استدلال شما الان بایدنوددرصد ملتهاباهم قطع رابطه کنن. آلمان باانگلیس فرانسه لهستان ،ژاپن باچین کره
وروسیه آرژانتین باروسیه و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
صمد خان جوابت را دادم فقط سانسورچی منتشر نکرد
تشکیل ائتلاف دریایی انگلیس و نروژ برای کمک به روسیه!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
تبلیغ «این 5 کار رو تو رابطه ات انجام نده» چیه وسط صفحه؟!! مگه رابطه و پارتنری تو ایران هم قانونی شده خبر نداریم؟ شرع مقدس و گشت ارشاد و حجاب بان ها چی میگن؟ گوش کردم توصیه هاش هم کلا مال GF و BF هاست. تابناک عزیز لطفا رعایت کن، تبلیغ به هر قیمتی؟!
این تیتر غبطه »»»تشکیل ائتلاف دریایی انگلیس و نروژ برای کمک به روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
اره غبطه! تو ایراد نگیری سنگین تری!
روسیه اوکراین را بسختی بمباران کرد... فرانسه ادعا کردچند پهباد حوصی را ره گیریکرده
بده روزنامه نگار طرفدار باشه شما باید خبر را برسانید برای همین در دنیا هیچی نمی شودید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
انشالله در آینده بشودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
تو که منفی دادی چند کلاس سواد داری
دنیا میخواد سر ب تن کمونیست های جنایتکار نباشه، بعد شما میگین حمایت نروژ و انگلیس
تشکیل ائتلاف دریایی انگلیس و نروژ برای کمک به روسیه!
این تیتر درسته ؟؟؟؟
هرکس با خرس بزرگ درافتاد ورافتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
زیاد خوشحال نباش حتی فنلاند و افغانستان هم توانستن روسیه را شکست دهند
ارتش هیتلر هم توانست به نزدیک مسکو برسد و بیش از 31 میلیون روس کثیف کمونیست را به جهنم فرستاد
حیف که ارتش شوروی 20 برابر ارتش هیتلر زود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
منظورت رؤسبه است با اجازه ات روسیه روباه هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
روسیه همیشه شغال بوده و هست
این سیاستمداران اروپایی بعد از خارج شدن از حکومت واقع گرا میشوند(مثل سارکوزی)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
آفرین
همه اگه ول کنن این انگلیس مکار جنگ اکراین را ول نمیکنه
تیتر رو دوباره بخون:
انگلیس هم به روسیه پیوسته؟ جدیدا؟!
ائتلاف دریایی برای کمک به اوکراینه آقا خانم نویسنده..کی اف پایتخت اوکراینه.
از ۷۵ تا پهپاد ۷۴ تا رو زده اند . چقدر دقیق اون یه دونه رو هم گذاشته اند که کسی شک نکنه .
تشکیل ائتلاف دریایی انگلیس و نروژ برای کمک به روسیه

تیترزنتون رو دوست دارم!
آمریکا و غرب بزرگترین اشتباهشان این است که در موضوع روسیه و اکراین و اسرائیل و فلسطین دنبال حل بحران نیستند
دنبال این هستند که اکراین پیروز جنگ و همچنین اسرائیل پیروز جنگ شود
یعنی تمام شواهد چنین چیزی را نشان می دهد

اگر واقعا دنبال برقراری صلح بودند چنین جنگهایی خیلی زودتر تمام و حل و فصل می شد

اینها کی می خواهند دست از سیاست های یکجانبه گرایی بردارند
در مورد ایران و هسته ای او و تحریم ها و حقوق بشر هم هم همین سیاست را دنبال می کنند
دنیا نیاز به سازمان های بین الملل بی طرف دارد سازمان هایی که بر اساس رای همه کشورها و حق وتویی در آن دخالت نداشته باشد چرا کشورها دنبال چنین چیزی نیستند؟!
روسیه به تنهائی با اوکراین میجنگدوبااینهمه تحریمها ولی اوکراین باحمایت ۲۰کشور واگرحمایت این ۲۰کشورنبودتابحال به دست روسیه نابود میشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
باهوشی
این یه نظر درست ولی ریس جمهور دلق اوکراین نه فهمید وکشور و مردم رو نابود کرد باید مابین اروپا و روسیه توازن برقرار می کرد اینجوری از هر دوطرف امتیاز می گرفت
کاشکی ایران این راه رو نره وبین غرب وشرق توازن برقرار کنه
رئیس‌جمهوری پیر سابق فرانسه علاوه بر اینکه زوال عقلی یافته در مصرف مواد مخدر و الکل و عرق هم زیاده روی داشته است!
پایان این جنگ 3 تا سناریو بیشتر نداره :
1 - پوتین و روسیه شکست خواهند خورد و به سیم آخر می‌زنند و خودشان و اروپا و آمریکا را با یک حمله اتمی از بین خواهند برد

2 - روسیه مثل شوروی با یک جنگ داخلی از هم می‌پاشه (که احتمال این خیلی کمه)

3 - آمریکا تسلیم می‌شود این 6 استان اوکراین را به روسیه تحویل می‌دهد و این قسمت جدید خاک روسیه به رسمیت می‌شناسد جنگ را به پایان می‌رساند

4 - احتمال چهارمی وجود ندارد چون حتی اگر پوتین بمیرد. مدودف به قدرت خواهد رسید که نسبت به غربی ها 10 برابر خشن تر هستش
روس جماعت هم که شکست را نمی‌پذیرد و تا آخرین گلوله و سرباز می‌جنگد مثل جنگ با فرانسه ‌‌(ناپلئون) و آلمان (هیتلر) و ژاپن و قجر(هرچند شکست قجر نکبت افتخاری هم نداره) و.....
به امید نابودی سریع تر طویله اروپا
هرچند که فقط 8 بمب اتمی روسیه هم برای نابودی آمریکای کافر فاسد آلوده جنایتکار و طویله اروپا کافی است
نیویورک لس آنجلس شیکاگو و واشنگتن
پاریس لندن برلین مادرید

حالا که الحمدالله روسیه هزاران سلاح و جنگ افزار هسته ای دارد.....
آمریکا که در یک گودال آلوده و کثیفی غرق شده زیاد ماندنی نخواهد بود
کی فکرشو می‌کرد یه روزی روس های کمونیست و اروپایی های مرتد شیاد آلوده دوباره مثل گرگ به جان هم دیگر بیفتند و یک دیگر را تکه تکه کنند
حقوق بشر امریکا در قزه واوکراین امریکا کسا فت
نوشتید‌اعتلاف‌دریایی‌برای‌کمک‌به‌روسیه،‌فکر‌کنم‌اشتباح‌تایپی‌باشه، لطفا‌یه‌کم‌دقت‌کنید..
یا‌شایدم‌سیاست‌کاریتونه تا‌مخاتب‌ بیشتر‌داشته‌باشید
من نه طرفدار پیروزی روسیه ام نه اوکراین
فقط اینکه روسیه آسیب و خسارت و تلفات فراوانی داشته از طرفی اوکراین هم ویران و تخریب شده....
این جنگ برنده ای ندارد و شاید هم یه جنگ فرسایشی بی نتیجه تمام شود
مثل جنگ ویتنام و جنگ کُره و دیوانگی صدام کافر و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
من عاشق او و و نقطه هایم
ای خدا کی میشه این روسیه نابود بشه دنیا از شررش خلاص بشه، کمونیست بیشرف فقط و فقط خودشو میبینه ، جنگ فلسطین هم زیر سر این پوتین خونخوار بود، اون عده ای که دستمال کش روسیه هستن یسر بتاریخ بزنید ببینید چه بلاهایی سر ایران آورده ، خنده داره پوتین میاد به کودکان مظلوم فلسطین نظر میده، مرگ بر روسیه و امریکا
روسیه پیروز است اروپا و آمریکا داغون خواهد شد امیدوارم
روسیه و اوکراین ربطی به ما ندارند ولی میدان گازی آرش ربطی دارد
دوستان عرزشی که این قدر سنگ پوتین را به سینه می زنید ایشان چه اقدام عملی در این روزهای وحشت ناک برای مردم مظلوم غزه انجام داده است همین دیروز با نخست وزیر این رژیم تلفنی خوش وبش می کرد در حالیکه الان بهترین فرصت بود اگر روسیه حمایت می کرد سوریه در بلندهای جولان تحرکاتی داشت صد درصد ایران وحزب ا نیز حمایت می کردند تامردم بیچاره غزه از فشار خارج می شد ایشان بفکر منافع کشور خودش است
تیتر اخبار هم غلطه بعد یه مشت تحلیل گر ریختن نظر هم دادن ?
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی