بازدید 16227
فرمانده انتظامی گیلان:

توقیف بیش از ۱۰۰۰ خودروی شوتی در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان از توقیف ۱۰۳۳ دستگاه خودروی شوتی طی ۲۱ روز در استان خبر داد و گفت: ۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده است.
کد خبر: ۱۲۰۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱ 11 December 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عزیزالله ملکی اظهار کرد: به استناد تبصره ۷ ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا در خصوص خودروهای شوتی فاقد کالای قاچاق نیز قانون‌گذار جرم‌انگاری کرده است.

وی افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت مقابله با خودروهای شوتی در گیلان در بازه زمانی ۲۱ روزه، طی دو مرحله طرح سراسری توسط پلیس امنیت اقتصادی در گیلان به مرحله اجرا درآمد و در مدت زمان اجرای طرح هزار و ۳۳ دستگاه خودرو شوتی در سطح استان توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: ۴۵ دستگاه از این خودروها حامل بار قاچاق بوده و سایر خودروها نسبت به تغییر نامتعارف ارتفاع و تقویت موتور و تعبیه جاساز اقدام کرده بودند.

ملکی تصریح کرد: در این راستا ۲۳۲۰ عدد نوشت‌افزار، ۳۸۱۵ قطعه لوازم و تجهیزات رایانه‌ای، ۹۴۱ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی ،۱۳ دستگاه لوازم خانگی، سه تن و ۳۶۰ کیلوگرم مواد خوراکی، دو تن و ۵۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی، ۲۴۰ قوطی نوشیدنی انرژی‌زا، ۲۹۰ قطعه پرنده زنده، سه دستگاه فلزیاب و تعدادی اقلام قاچاق دیگر کشف شد.

وی از معرفی ۱۰۳۳ متهم در این خصوص با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش تقریبی کالای‌های قاچاق را ۲۸ میلیارد ریال برآورد کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست