بازدید 1804

کاهش ارزش یوان برابر دلار در بازار جهانی

سازمان تجارت خارجی چین اعلام کرد: ارزش یوان ۴۰ پیپ (کمترین واحد ارزش نرخ ارز) برابر دلار آمریکا کاهش یافت و به ۷.۱۱۶۳یوان در برابر هر دلار رسید.
کد خبر: ۱۲۰۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 11 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در بیانیه سازمان تجارت خارجی چین که خبرگزاری شینهوا آن را منتشر کرد با اعلام این خبر آمده است: بازار ارز این کشور مجاز است که نرخ ارز یوان را در هر روز معاملاتی ۲ درصد نسبت به نرخ بانک مرکزی، افزایش یا کاهش دهد.

روز گذشته سازمان ملی آمار چین اعلام کرد که بهای «حامل انرژی» و «مواد غذائی» به ترتیب ۰.۳ و ۴.۲ درصد کاهش یافته اما بهای «عرضه خدمات» و «پوشاک» به ترتیب ۱ و ۱.۴ درصد نیز رشد داشته است.

دلیل این کاهش قیمت برای مصرف کننده ممکن است کاهش قیمت جهانی نفت و یا تقاضای ضعیف بازار باشد.

بانک مرکزی چین همچنین با تشدید سیاست‌های مالی خود تلاش می کند تا با ارائه وام به خریداران و شرکت های مختلف، بازار را از این رکود خارج کنند. این نهاد با اجرایی کردن این سیاست می تواند در جهت جبران کسری بودجه، نقدینگی را رشد داده و تورم را افزایش دهداما به دلیل چاپ بی رویه یوان، ارزش این پول ملی نسبت به ارزهای دیگر کاسته می شود.

کارشناسان شیب اخیر کاهش ارزش یوان را نتیجه افزایش اختلاف بازدهی چین با آمریکا و افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد رشد ضعیف اقتصادی چین و افزایش خطرات در بخش املاک و بانکداری سایه این کشور می دانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست