بازدید 2630
۲

افزایش بی‌سابقه نرخ تورم در سرزمین‌های اشغالی

چند ساعت پس از انتشار بیانیه تهدیدآمیز ارتش یمن مبنی بر هدف قرار دادن کشتی‌ها به مقصد سرزمین‌های اشغالی در صورت نرسیدن کمک‌های غذایی و دارویی به غزه، نگرانی‌ها در اسرائیل از پیامدهای اقتصادی این اقدام شدت گرفته است.
کد خبر: ۱۲۰۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ 10 December 2023

 به گزارش تابناک، ساعات پایانی روز گذشته بود که  مقاومت یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، در صورتی که کمک های غذایی و دارویی به غزه نرسد، از عبور و مرور کشتی‌های تمام کشورهای جهان به طرف سرزمین های اشغالی جلوگیری خواهد کرد. هنوز چند ساعت از اعلام این پیام هشدار نگذشته بود که نگرانی‌ها نسبت از افزایش بی‌سابقه نرخ تورم و ضربه سنگین به اقتصاد این رژیم شدت گرفته است.

این نگرانی‌ها بیشتر حول افزایش غیرمنتظره نرخ تورم و ضربه سنگین اقتصادی به این رژیم در پی حملات مستقیم موشکی به سمت ایلات و کشتی‌های تجاری و نفتکش‌هایی است که از تنگه باب‌المندب می‌گذرند.

به گفته کارشناسان صهیونیست، انصارالله یکی از شریان‌های اصلی تجاری رژیم صهیونیستی را هدف گرفته است چرا که از این تنگه روزانه ۶.۲ میلیون بشکه نفت و ده‌ها کشتی تجاری عبور می‌کند که در مجموع شامل ۱۰ درصد تجارت دریایی جهان نیز می‌شود.

گزارش‌ رسانه‌های صهیونیست می‌گوید که این تهدید شامل خطوط دریایی بین‌المللی نیز خواهد شد و نه تنها اسرائیل بلکه به کشورهای حوزه شرقی دریای مدیترانه نیز آسیب می‌رساند. این موضوع به ویژه برای مصر که بخش مهمی از درآمدهای خود را از طریق عوارض کشتیرانی کانال سوئز تامین می‌کند بسیار مهم است.

همچنین نتایج آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که اقدامات نیروهای مقاومت اسلامی یمن منجر به افزایش ۱۲ درصدی نرخ حمل و نقل از چین به دریای مدیترانه در هفته گذشته شده است. نتیجه طبیعی این تحولات افزایش نرخ بیمه دریایی خطوط کشتیرانی، افزایش نرخ حمل و نقل و در نهایت افزایش قیمت تمام شده کالاهاست که به صورت مستقیم به مصرف کننده اسرائیلی انتقال داده می‌شود.

از سوی دیگر تهدیدات انصارالله یمن، نگرانی‌های جدیدی نسبت به افزایش قیمت جهانی نفت ایجاد کرده است. اگرچه هم اکنون قیمت جهانی نفت به دلیل کاهش نرخ رشد اقتصادی جهان، روند کاهشی به خود گرفته است اما تصمیمات جدید اوپک پلاس مبنی بر کاهش ۲.۲ میلیون بشکه‌ای نفت از ابتدای سال ۲۰۲۴ چشم‌انداز افزایش قیمت جهانی نفت را قوت بخشیده است. این تصمیم می‌تواند به افزایش قیمت انرژی از جمله بنزین در اسرائیل نیز منجر شود که این امر به نوبه خود منجر به افزایش نرخ تورم در سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.


نورنیوز

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲
مطمینا تورم یک کشور جنگ زده کماررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررره
دم یمنی ها گرم. اگر اینها نبودند گمان میکردم خدا کلا به اعراب غیرت نداده است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست