بازدید 1861

الحاق پهپادهای کرار به نیروی پدافند هوایی ارتش

مراسم الحاق انبوه پهپادهای کرار به نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۰۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶ 10 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، این مراسم با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و امیر صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش برگزارشد و تعداد انبوهی از این پهپادها تحویل فرماندهان مناطق مختلف نیروی  پدافند هوایی ارتش شد.

کرار چه ویژگی هایی دارد؟

پهپاد کرّار بیش از یک دهه است که در نیروهای مسلح کشورمان استفاده می‌شود. این پهپاد ابتدا برای ارزیابی سامانه‌های راداری و موشکی نیروی پدافند هوایی به کار می‌رفت اما در ادامه با ارتقای کرّار، این پهپاد مجهز به موشک شد و توانست اهداف زمینی را هدف قرار دهد. اخیرا ارتش با ارتقای مجدد کرّار، توانست برای اولین بار با موفقیت موشک هوا به هوای مجید را بر این پهپاد نصب کند.

در رزمایش پهپادی اخیر ارتش، کرّار توانست با موفقیت پهپاد دشمن فرضی را شناسایی کرده و با موشک مورد اصابت قرار دهد.

کرّار به باند پروازی نیاز ندارد یعنی در هر نقطه از کشور بدون وابستگی به باند و با حداقل پرسنل می توان آن را پرواز داد. کرّار می تواند تا ارتفاع ۴۹ هزار پا(۱۵ هزار متر) پرواز کند.

افزایش عمق دفاعی، ارتقای ظرفیت پدافند تاکتیکی، انعطاف تغییر فضای درگیری پدافند از سکوی زمینی به سکوی هوایی، صرفه‌جویی در اقتصاد دفاعی و افزایش قابلیت تحرک و جابجایی مؤلفه‌های توان رزم پدافندی  از جمله ویژگی‌های کرار است.

امیر موسوی: دشمنان با اقتدار ایران مخالف هستند

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در این مراسم گفت: این روزها غزه مرکز توجه جهان است. غزه عرضه تقابل منفورترین جرثومه باطل در مقابل مظلوم ترین قیام کنندگان به حق است. درود می فرستیم به غزه نماد مقاومت و مظلومیت مقتدر و مصداق بارز پیروزی خون بر شمشیر.

وی ادامه داد: طوفان الاقصی واکنش قهرمانانه نهضت های آزادی بخش فلسطین به ظلم بی حد و مرز رژیم صهیونیستی و ارباب جنایتکار او آمریکاست که همانند شمشیری آبدیده این عملیات از میان درآمد و قلب قساوت را هدف گرفته است. در این شصت روز همه شیاطین جمع شده و میلیاردها دلار هزینه کرده و هزاران کودک و زن و مردان غیرنظامی را به خاک و خون کشیده و صدها خانه، بیمارستان، مدرسه و اماکن غیرنظامی را تخریب کنند تا به تصور خود بازدارندگی فروریخته خود را جبران کرده و حماس را از بین ببرند. اوج درماندگی آنها این است که تصور می‌کنند با تخریب مدارس و بیمارستان ها و کشتن انسان های بی دفاع می توانند مقاومت را تضعیف کنند در حالیکه مقاومت اندیشه و نور خداست و این نور خاموش شدنی نیست.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و ارباب او آمریکا اگر حرف حق فلسطین را نپذیرند یک روز باید تسلیم شوند و آن روز دور نیست و این سنت لایتغیر خداوند است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان این‌که «حیات یک ملت وابسته به تقویت مولفه های قدرت است»، افزود: دشمنان با اقتدار ایران مخالف هستند بنابراین اگر ذره ای از اقتدار ما کاسته شود، دشمن بر سرنوشت ما مسلط می شود. تجربه ثابت کرده که اقتدار ما موجب ناامیدی دشمن می شود.

امیر موسوی افزود: قوی شدن مولفه های مختلفی دارد اما آنچه به ما نظامیان مربوط می شود، قوی تر شدن از لحاظ نظامی و آماده شدن برای مقابله با تهدیدات است. لازمه حفظ و ارتقای آمادگی بهره گیری از علم و فناوری است و اقدام انقلابی برای در هم شکستن موانع است. ما برابر تدبیر و فرمان رهبر انقلاب، آماده مقابله با ترفندها و تهدیدات سخت و نرم دشمن را داریم.

فرمانده کل ارتش افزود:  آنچه امروز در این میدان ارائه شده گوشه ای از قدرت نیروی پدافند ارتش برای تقویت توان رزمی است. امروز ارتش با دانشمندان خود و همکاری وزارت صنعت و هسته های دانش بنیان نیازهای خود را تامین می‌کند. تقویت دفاع در سراسر مرزهای زمینی، دریایی و هوایی اصلی جدایی ناپذیر از ارتش است.

امیر صباحی فرد: نیروی پدافند هوایی بر افزایش قدرت پهپادی تمرکز کرده است

در ادامه امیر صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اظهت ر کرد: امروز پهپاد کرار که یک دستاورد بزرگ ساخته شده به دست جوانان کشورمان است به سازمان رزم پدافند هوایی ارتش ملحق شد.

وی افزود: اکنون که شاهد ظلم و جنایت دشمنان در غزه هستیم، این فرمان مدبرانه رهبر معظم انقلاب  بیشتر یادآور ما می شود که  فرمودند حیات یک ملت وابسته به مولفه های قدرت است و اگر قوی نباشیم به ما زور می گویند. تکیه بر عناصر اقتدار خود راه مقابله با دشمن است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: بر همین اساس و رهنمود، متخصصان نیروی پدافند هوایی ارتش با تحلیل دقیق از صحنه رزم پدافند هوایی و تهدیدات امروزی هوایی، بر افزایش قدرت پهپادی تمرکز کرده اند.

وی تاکید کرد: قدرت پهپادی به عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار در نبرد هوایی بوده و در سطوح مختلف تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی قابل تعریف است. پهپاد نقش مهمی در کوتاه کردن زمان  نبرد، سرعت عمل در غافلگیری و ایجاد فضای ابهام برای دشمن، مطرح است.  پهپادهای ارتش امروزه در زمینه کشف و  مراقبت، جمع آوری اطلاعات، شناسایی، رهگیری، تعقیب و هدف رزم هوایی  نقش آفرینی می کنند.

وی همچنین گفت: در رزمایش بزرگ ارتش پهپاد کرار مسلح به موشک مجید با موفقیت مورد ازمایش قرار گرفت. براساس اوامر رهبری مبنی بر تولید انبوه سامانه های جدید، امروز مجموعه بزرگی از کرارهای مسلح به موشک مجید به سازمان رزم پدافند ملحق خواهد شد و  به یگان های عملیاتی تحویل داده می شود. این راه همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست