بازدید 2059

داسیلوا: در آمریکای جنوبی جنگ نمی‌خواهیم

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل در جریان افتتاحیه نشست بازار مشترک کشورهای آمریکای جنوبی موسوم به مرکوسور در ریودوژانیرو با اظهار نگرانی نسبت به اختلافات میان ونزوئلا و گویان، تاکید کرد: ما در آمریکای جنوبی جنگ نمی‌خواهیم.
کد خبر: ۱۲۰۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶ 08 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، لولا تأکید کرد که اعضای مرکوسور و سایر کشورهای منطقه نباید چشم خود را بر درگیری مجدد میان ونزوئلا و گویان بر سر منطقه نفت‌خیز اسکیبو ببندند چرا که این درگیری ممکن است در نهایت به تهدیدی برای صلح و ثبات در آمریکای جنوبی تبدیل شود.

رئیس جمهور برزیل که کشورش با هر دو کشور ونزوئلا و گویان دارای مرز مشترک است، پیشنهاد برگزاری جلسات گفت وگو و رایزنی با مشارکت کاراکاس و جورج تاون را مطرح کرد و افزود: باید این جلسات را تا آنجا که لازم است برگزار کنیم و در این مساله بسیار محتاطانه رفتار خواهیم کرد زیرا ما در آمریکای جنوبی جنگ نمی‌خواهیم.

لولا همچنین خواستار مداخله بلوک‌های بین‌المللی مانند جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (CELAC) و اتحادیه ملل آمریکای جنوبی (UNASUR) در اختلافات ونزوئلا و گویان بر سر منطقه نفت‌خیز اسکیبو شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، مرکوسور که رسماً متشکل از برزیل، آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه، ونزوئلا و بولیوی است، در سال ۲۰۱۷ عضویت ونزوئلا را به دلیل نقض تعهدات دموکراتیک برای مدت نامحدودی از این بلوک منطقه‌ای معلق کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست