بازدید 1975

تلاش کاخ سفید برای تبرئه رژیم اسرائیل در جنگ غزه

جان کربی هماهنگ کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید با اعلام ارسال کمک های نظامی آمریکا به رژیم سرائیل مدعی شد: ما نمی خواهیم شاهد کشته شدن غیرنظامیان بیشتری باشیم و اسرائیل عمدا غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهد.
کد خبر: ۱۲۰۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 07 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: ما به ارائه سلاح‌ها و سامانه های نظامی به اسرائیل برای عملیات‌ در جنوب غزه و دفاع از خود در برابر حماس تمرکز می‌کنیم.

این مقام ارشد کاخ سفید در عین حال مدعی شد: ما از اشغال نظامی غزه، الحاق قلمرو نوار غزه یا جابجایی اجباری ساکنان به خارج از غزه حمایت نمی‌کنیم.

کربی درباره غزه پسا جنگ نیز مدعی شد: غزه پس از جنگ باید "به خواسته های مردم فلسطین پاسخ دهد". رئیس جمهور آمریکا از هیچ گونه اشغال نظامی غزه یا جابجایی اجباری ساکنان این نوار حمایت نمی کند.

وی ادعا کرد: حماس مانع از بازدید صلیب سرخ بین المللی از گروگان ها می شود و هیچ کس جز آن را نمی توان مقصر دانست.

این مقام کاخ سفید همچنین مدعی شد که واشنگتن به تلاش برای رسیدن کمک های بشردوستانه به نوار غزه حتی در صورت عدم وجود آتش بس موقت ادامه خواهد داد.

پیش از این،  متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که آمریکا می‌داند که پس از پایان عملیات‌های رزمی بزرگ در غزه، یک دوره انتقالی وجود خواهد داشت اما نمی توانیم مدت دوره انتقالی پس از پایان جنگ غزه را تعیین کنیم.

وی با حمایت از حملات رژیم اسرائیل مدعی شد: ما با هرگونه کاهش مساحت نوار غزه پس از جنگ مخالفیم و هرگونه ایجاد منطقه حائل (محافظت شده ) در داخل نوار غزه را رد خواهیم کرد.

میلر ادعا کرد: هنوز برای تعیین راه حل قطعی برای وضعیت غزه پس از درگیری زود است. ما در حال گفتگو با متحدان و شرکای خود در مورد وضعیت غزه پس از جنگ هستیم و وضعیتی را که امنیت فلسطینی ها را تضمین نکند، نمی پذیریم.

وی بدون اشاره به کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل مدعی شد: درگیری در غزه تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان است و از آتش بس موقت و وقفه های بشردوستانه در غزه و اجازه دادن به غیرنظامیان برای حرکت به مناطق امن حمایت می کنیم.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس‌موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی