بازدید 11023
ششصد و چهل و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

تلفات سنگین ارتش اوکراین در یک روز اخیر/حمله شدید شهردار کی‌یف به زلنسکی

ششصد و چهل و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸ 06 December 2023

تلفات سنگین ارتش اوکراین در یک روز اخیر

بین الملل تابناک: ششصد و چهل و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

زاخاروا: ناتو در جنگ هیبریدی علیه مسکو است
۱۴۰۲/۰۹/۱۵ - ۲۱:۲۹

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ائتلاف سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به شکل فزاینده‌ای وارد درگیری اوکراین می‌شود و در یک جنگ هیبریدی (ترکیبی) علیه کشور ما تحت شعار نجات اوکراین دخیل است.

 ماریا زاخاروا روز چهارشنبه درباره چشم انداز تحویل جت های جنگنده اف-۱۶ به اوکراین، اظهار داشت: ورود این جت ها به درگیری از طرف ارتش اوکراین، فقط هدف قانونی و مشروعی برای نابودی آنها از سوی سربازان روسیه از هر منطقه ای که ممکن است به پرواز درآیند، خواهند بود.

وی تاکید کرد که (با ورود این جنگنده ها) فقط خطر درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و ناتو افزایش خواهد یافت.

زاخاروا گفت: کشورهای عضو ناتو مدتهاست که درباره تحویل جت های جنگنده اف-۱۶ به اوکراین صحبت می کنند و «اعضای ناتو ائتلاف جداگانه ای از کشورهایی را تشکیل داده اند که این جنگنده را در اختیار رژیم اوکراین قرار خواهند داد و خلبانان اوکراینی را آموزش خواهند داد.»

وی افزود: با توجه به این که بخش قابل توجهی از زیرساخت های فرودگاه های اوکراین تخریب شده اند، بعید نیست که این جنگنده های آمریکایی در خارج از این کشور از جمله در لهستان، اسلواکی و رومانی مستقر شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت: بنابراین ائتلاف آتلانتیک شمالی به شکل فزاینده ای وارد درگیری اوکراین می شود و در حقیقت طبق آنچه که ما درک می کنیم، در یک جنگ هیبریدی (ترکیبی) علیه کشور ما تحت شعار نجات اوکراین دخیل است.

وزیر دفاع آلمان: اوکراین متحد ما نیست
۱۴۰۲/۰۹/۱۵ - ۲۱:۲۹

وزیر دفاع آلمان در واکنش به انتقاد دولت ولودیمیر زلنسکی از کمک‌های نظامی برلین تاکید کرد، کشورش متحد اوکراین نیست.

 بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفت، کشورش به رغم پشتیبانی‌های نظامی و مالی برلین از کی‌یف، اوکراین را یکی از متحدان خود قلمداد نمی‌کند.

پیستوریوس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زد.د.اف» آلمان به اظهار نظر درباره ادعای کی‌یف مبنی بر اینکه برلین کمک نظامی کافی به اوکراین عرضه نمی‌کند، پرداخت. پیستوریوس ابتدا گفت، آلمان هم اکنون بعد از ایالات متحده آمریکا بیشترین کمک‌های نظامی را به اوکراین ارسال کرده است.

وزیر دفاع آلمان در ادامه این مصاحبه با این پرسش مواجه شد که آیا کشورهای غربی واقعا نمی‌توانند با روسیه متقابلا بجنگند؟

وزیر دفاع آلمان پاسخ داد: «در درجه اول، ما متحد اوکراین نیستیم. این به این معنی است که ما در وضعیتی نیستیم که ملزم به مداخله در چارچوب ائتلاف برای اوکراین باشیم.»

پیستوریوس خاطرنشان کرد که علاوه بر آن، صنعت نظامی آلمان نمی‌تواند اسلحه و مهمات را با سرعت لازم به اوکراین برساند. وزیر دفاع آلمان متذکر شد، «این امکان وجود ندارد که تا مدت نامحدودی بر این وضعیت تأثیر بگذاریم.»

وزیر دفاع آلمان اظهار داشت، پیش‌بینی روند بعدی جنگ در اوکراین دشوار است.

هشدار مقام آمریکایی نسبت به تبعات توقف کمک‌های مالی به اوکراین
۱۴۰۲/۰۹/۱۵ - ۲۱:۱۰

 «جانت یلن» (Janet Yellen) وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داد درصورتی که بودجه بسته کمک‌های مالی آمریکا به اوکراین در کنگره تصویب نشود، واشنگتن مسئول شکست کی‌یف خواهد بود.

 جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا دیروز/سه‌شنبه گفت که چنانچه کنگره آخرین درخواست بودجه چند میلیارد دلاری دولت بایدن برای کشور جنگ‌زده اوکراین را تأیید نکند، آنگاه آمریکا مسئول شکست اوکراین در برابر روسیه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، درحالی که نمایندگان کنگره آمریکا در حال بحث بر سر تصویب بسته هزینه تکمیلی ۱۰۰ میلیارد دلاری که شامل کمک‌ها به اوکراین و اسرائیل و مسائل مرزی هستند، جمهوریخواهان هرگونه درخواست برای کمک به اوکراین را منوط به اصلاح سیاست‌های امور مهاجرتی و مرزی کشور دانسته‌اند.

این گزارش حاکی است ، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز که در مکزیک به سر می‌برد در جمع خبرنگاران گفت که تامین این بودجه، بویژه بودجه عمومی دولت اوکراین «کاملا ضروری» است.

یلن افزود: تامین کمک‌های مالی آمریکا به اوکراین برای متحدان اروپایی آن نیز ضروری است چراکه آنها کمک‌های سخاوتمندانه‌تری را به اوکراین ارائه می‌کنند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا دراین باره گفت: اوکراین بی‌پول شده و هرگونه درآمدی را صرف هزینه‌های دفاعی و نظامی خود کرده است.

وی گفت: "با اعضای کنگره آمریکا در این خصوص صحبت کرده‌ام و تصور می‌کنم که آنها متوجه وخامت اوضاع هستند، پس در صورتی که نتوانیم این بودجه مورد نیاز اوکراین را تامین کنیم، ما (آمریکا) می‌توانیم خود را مسئول شکست اوکراین بدانیم."

مقامات اوکراین راهی واشنگتن می‌شوند
۱۴۰۲/۰۹/۱۵ - ۲۱:۰۷

 نگرانی‌ها درباره احتمال قطع حمایت و کمک‌های نظامی آمریکا و غرب به اوکراین، موجب شد مقامات ارشد امنیت ملی این کشور برای انجام مذاکرات مهم با همتایان آمریکایی و متحدان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) راهی آمریکا شوند.

 تارنمای پولیتیکو نوشت: تردیدها درباره موضوع تداوم کمک‌های غرب به اوکراین، همزمان با تلاش این کشور برای بازسازی صنعت دفاعی خود و تبدیل‌شدن به یک نیروگاه تولید سلاح بروز کرده است.

به نوشته این رسانه آمریکایی، مقامات ارشد امنیت ملی اوکراین، این هفته راهی واشنگتن می‌شوند و نشست‌های آنها با مقامات آمریکایی و ناتو از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد. این نشست‌ها نه تنها تبعات مهمی برای جنگ، بلکه توانایی اوکراین برای ساخت سلاح در سال‌های آینده دارد.

براساس این گزارش، درحالی که جنگ اوکراین به بن‌بست رسیده و نگرانی درباره حمایت بلندمدت غرب از آمریکا نیز افزایش یافته است، این نشست‌ها احتمالا بتواند برای وضعیت حمایت‌ها در ماه‌ها و سال‌های آینده موثر باشد.

هیات اوکراینی را آندری یرماک مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین، رستم اومروف وزیر دفاع و الکساندر کامیشین وزیر صنایع راهبردی هدایت می‌کنند. آنها بعد از ملاقات روز سه شنبه با قانونگذاران آمریکایی، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه را صرف دیدار و رایزینی با همتایان خود در کاخ سفید، پنتاگون، وزارت بازرگانی و خارجه و اعضای کلیدی ناتو و مدیران بزرگترین شرکت‌های تسلیحات‌سازی آمریکایی دیدار خواهند کرد.

این نشست‌ها که مقدمتا به‌منظور یافتن راهی برای برقراری تماس و سپردن تعهدات جدید به مقامات صنایع دفاعی (تسلیحات سازی) آمریکا و به‌منظور تقویت توان کی یف برای ساخت سلاح‌های خود برنامه‌ریزی شده است، همزمان با تلاش دولت جو بایدن برای اعمال فشار بر کنگره جهت تصویب بسته کمک ۶۰ میلیارد دلاری و ابهامات درباره اقدامات بعدی در جنگ اوکراین، برگزار می‌شود و از این جهت اهمیت بیشتری می‌یابد.

حدود ۳۵۰ نفر از نمایندگان دولتی و صنعتی اروپایی، آمریکایی و اوکراینی قرار است در نشست‌هایی که پشت درهای بسته برگزار می‌شوند حضور یابند. شرکت‌کنندگان شامل مدیران شرکت‌های ملی تسلیحات‌سازی ۵۰ کشوری می‌شوند که برای تجهیز اوکراین متحد شده اند. همچنین نشستی با ویلیام لاپلانت رئیس تامین و خرید پنتاگون برگزار خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، اولین روز این نشست تحت عنوان "کنفرانس پایگاه صنعت دفاعی آمریکا و اوکراین" به ریاست جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، لوید آستین وزیر دفاع و جینا ریموندو وزیر بازرگانی و مقامات ارشد اوکراینی برپا خواهد شد. در روز دوم، تمرکز بر شبکه‌های تجاری و همکاری خواهد بود.

پولیتیکو نوشت: هدف دولت اوکراین، تغییر اتکا بر شرکای خارجی خود به‌منظور بازسازی صنایع دفاعی این کشور و در نهایت تبدیل‌شدن به صادرکننده پهپاد و دیگر تجهیزاتی است که مهندسان اوکراینی از زمان جنگ روسیه بر آنها تمرکز کرده‌اند.

این رسانه با اشاره به چشم‌انداز تاریک جنگ نوشت: به‌منظور شکست بن‌بست کنونی و در عین‌حال محافظت از زیرساخت‌های حیاتی اوکراین در برابر حملات موشکی بالستیک و پهپادهای روسیه، پدافند هوایی در صدر فهرست تجهیزات مورد نیاز اوکراین برای ماه‌های زمستان قرار دارد که توسط رادارهای کوتاه برد هدایت می‌شود.

به گفته یک مقام آگاه از مذاکرات آمریکا و اوکراین که خواست نامش فاش نشود، کی‌یف به‌ویژه به‌دنبال رادارهای کوتاه برد است که به‌منظور رهگیری موشک‌های بالستیک و پهپادها و هواپیماهای دارای بال ثابت و دوار طراحی شده اند.

کی‌یف همچنین به‌دنبال مهمات ۱۵۵ و ۱۵۲ میلی‌متری و راکت‌های دفاع هوایی گراد ۱۲۰ میلی‌متری است که یگان‌های خط‌مقدم می‌توانند از آنها برای شناسایی منبع شلیک موشک‌های کوتاه‌برد و خمپاره روسیه استفاده کنند.

پولیتیکو در بخشی از گزارش خود نوشت: درحالی که سرنوشت کمک تسلیحاتی ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا همچنان در کنگره نامعلوم است، کی‌یف علاقه‌مند است این بسته تا قبل از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری آمریکا که ممکن است باعث کندی یا توقف روند کمک‌ها شود، به تصویب برسد.

مقامات اوکراینی بر خلاف نشست‌های قبلی از درخواست علنی برای کمک‌های تسلیحاتی خودداری می‌کنند. آنها برعکس از توان و انرژی خود برای اطمینان دادن به متحدان غربی شان درباره آمادگی برای جنگی طولانی استفاده می‌کنند. آنها امیدوارند با این راهبرد ضمن فاصله گرفتن از سیاست‌های غرب، ارتباط نزدیک‌تری با صنعت دفاعی جهانی پیدا کنند.

این رسانه آمریکایی نوشت: اوکراین در ماه‌های اخیر میلیون ‌ها دلار برای برنامه‌ های پهپادهای کوتاه‌برد و میان‌برد خود سرمایه‌گذاری کرده است و آن را حوزه ای که سرمایه‌گذاری‌ ها می‌تواند به سرعت جواب دهند، معرفی کرده است. در این روند آنها پهپادهای تجاری را از سراسر جهان خریداری کرده ‌اند تا از آنها در مأموریت‌های یک طرفه استفاده کنند و مهمات کوچک را بر روی سربازان روسی پرتاب کنند، تلاشی که به تازگی توسط روسیه انجام شده است و یک جنگ پهپادی جدید و مرگبار را ایجاد کرده است.

تلفات سنگین ارتش اوکراین در یک روز اخیر

امروز (چهارشنبه) وزارت دفاع روسیه، آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان درگیری با نیروهای این کشور،‌ طی بیست‌ و چهار ساعت گذشته ارائه کرد. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای ضمن اشاره به دفع حداقل هست عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای روسیه در محورهای جنوب دونتسک، کوبیانسک، زاپروژیا، کراسنی‌لیمان و خِرسون طی یک روز گذشته، گفت که در ۱۱۳ منطقه با نیروهای رژیم کی‌یف درگیر شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه در ادامه توضیح داد، در جریان مقابله نیروهای روس با حملات ارتش کی‌یف در محورهای مذکور، بیش از یک‌هزار و سی نظامی اوکراینی کشته و حجم زیادی از تجهیزات جنگی آنها نابود شد.

در این بیانیه آمده است: ۷۶ هواپیمای بدون سرنشین، ۴ دستگاه تانک، ۹ نفربر و خودروی زرهی، ۲۱ خودروی نظامی،‌ ۲۰ قبضه توپخانه و موشک‌انداز چندگانه طی این حملات روز گذشته از بین رفتند.

ارتش روسیه همچنین اعلام کرد، از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) تاکنون ۵۴۹ فروند هواپیمای جنگی، ۲۵۷ بالگرد رزمی، ۹ هزار و ۵۴۱ فروند پهپاد، ۴۴۲ سامانه پدافند موشکی، ۱۳ هزار و ۸۴۰ دستگاه تانک و خودروهای زرهی، ۱ هزار و ۱۸۸ دستگاه موشک‌انداز چندگانه، ۷ هزار و ۲۵۳ قبضه توپخانه و خمپاره‌انداز و همچنین ۱۵ هزار و ۹۸۶ دستگاه خودروی نظامی نیروهای مسلح رژیم کی‌یف منهدم شده‌اند.

حمله شدید شهردار کی‌یف به زلنسکی

 ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف با بیان اینکه رئیس جمهور اوکراین در حال تبدیل کردن این کشور به یک کشور استبدادی است، تاکید کرد: ولودیمیر زلنسکی خود در حال تبدیل شدن به یک دیکتاتور است.

به گزارش نیویورک پست، کلیچکو قهرمان سابق بوکس سنگین وزن، سیاستمدار و شهردار کنونی پایتخت اوکراین، برای اولین بار پس از تهاجم روسیه به این کشور، گامی بی‌سابقه برای حمله علنی به زلنسکی، کمدین و بازیگر سابق و رئیس جمهور کنونی اوکراین برداشت.

وی در مصاحبه با شبکه خبری آلمانی اشپیگل، مدعی شد: در مقطعی دیگر، ما با روسیه تفاوتی نخواهیم داشت؛ جایی که همه چیز به هوس یک نفر بستگی دارد.

شهردار کی‌یف: زلنسکی در حال تبدیل شدن به یک دیکتاتور است

کلیچکو که از سال ۲۰۱۴ به عنوان شهردار کی‌یف فعالیت می‌کند، از شهرداران مناطق شهری کی‌یف و روسای شوراهای محلی این شهر به دلیل مقاومت در برابر افتادن اوکراین به ورطه استبداد و خودکامگی تمجید و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در اوکراین، تنها یک نهاد مستقل به نام «شوراهای خودگردان محلی» وجود دارد، ولی فشار زیادی بر آن اعمال می‌شود.

شهردار کی‌یف در نشستی جداگانه با سایت خبری سوئیسی ۲۰ دقیقه نیز زلنسکی را متهم کرد که درباره پیشرفت اوکراین در جنگ با روسیه به مردم این کشور دروغ گفته است.

وی با اشاره به سخنان والری زالوژنی، فرمانده کل ارتش اوکراین که پیشتر گفته بود جنگ پس از یک ضد حمله ناامیدکننده که نتوانست ضربه قاطعی به نیروهای روسیه وارد کند، به بن بست رفته است، تاکید کرد: من با سخنان زالوژنی موافق هستم. وی حقیقت را گفت اما گاهی اوقات مردم نمی‌خواهند حقیقت را بشنوند.

کلیچکو با بیان اینکه هرچند ما می‌توانیم با خوشحالی به مردم و شرکای خود دروغ بگوییم، تاکید کرد: شما نمی‌توانید این کار را برای همیشه انجام دهید. برخی از سیاستمداران ما به اشتباه از زالوژنی به دلیل سخنان صریح وی انتقاد کردند اما من پشت سرش می‌ایستم.

اوکراین: انتظار کاهش حمایت از شرکای خود را در تقابل با روسیه نداریم

در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین و تداوم حملات روسیه به زیر ساخت‌های این کشور، وزیر خارجه اوکراین سه‌شنبه شب به وقت تهران گفت که این کشور انتظار ندارد، حمایت‌های شرکای خود در زمان جنگ کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین پس از گفت‌وگو با «هانکه بروینز اسلات» همتای هلندی خود در نشست خبری گفت: تحویل تسلیحات از سوی متحدان اوکراین با کاهش  مواجه نشده است.

این در حالی است که «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو هشدار داده که کشورهای عضو این ائتلاف نظامی باید منتظر دریافت خبرهای بدی از جنگ اوکراین باشند.

ینس استولتنبرگ در گفت‌گو با شبکه تلویزیونی آلمانی گفت: «باید برای دریافت اخبار بد آماده باشیم.»

بر اساس این گزارش، اوکراین از زمان نبرد با روسیه، به شدت به کمک‌های نظامی و اقتصادی غرب برای مقاومت برابر روسیه  و عقب راندن نیروهای روس متکی بوده است.

وزیر خارجه اوکراین اظهار داشت: «شرکای ما درک می‌کنند، آنچه در اوکراین در خطر است، بسیار بزرگتر از آینده اوکراین است. من هیچ کاهشی در توجه و یا حمایت از اوکراین پیش بینی نمی‌‌کنم.»

وی مدعی شد که اوکراین برای مذاکره با روسیه تحت فشار قرار نخواهد گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۶
خوشحالم که پوتین هم به جبهه مقاومت پیوسته دنیا تک قطبی تمام شده غربی ها هرچقدر زودتر قبول کنه این حقیقت رو کشت و کشتار تو دنیا کمتر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
آره پوتین باید دیگه اسرائیل رو ول کنه و از رفیق فابریک تبدیل به دشمن بشه
ارتش و مردم اوکراین فدای قدرتمندی و شکوه آمریکا و انگلیس بادا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
مردم اوکراین قربانی جاه طلبی و جنون کشورگشایی پوتین و آرزوی احیای امپراتور روسیه شدند. روسیه هر لحظه میتواند این جنگ را با بازگشتن به پشت مرزهایش پایان دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
ناشناس حالت خوب نیست ها کشور گشایی چیه؟ هدف جلوگیری از نزدیکتر شدن ناتو به روسیه بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
02:35
اینکه گفتی به معنی اعلان شکست هستش و روسیه هم این قدر احمق نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
ناشناس 2:35
این جنگ برای ضربه به ناتو بود.
درضمن اونی که میگه فدای آمریکا و انگلیس.
لینو فراموش نکنید انگلیس 9 میلیون ایرانی در جنگ جهانی دوم و 10 میلیون ایرانی در جنگ جهانی اول رو کشت
الان یه عده‌ای باز میان میگن این خبرا دروغه و بهانه‌های واهی. خب برید خبرگذاری های خارجی رو هم چک کنید. دقیقاً همین ها رو گفته.
واقیعت امر اینه که زلنسکی مهره غرب، اوکراین رو به نابودی کشوند.
خوب چکار کنم
مغز براندازان هم اکنون
این پهپادهایی که توسط روسیه استفاده میشه، همگی اموال ملت ایران است که اگر در داخل هزینه میشد دیگه مشکل مسکن و مدرسه و بیمارستان نداشتیم.

تشخیص
مایعات فراوان و استراحت
پاسخ ها
......
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
جناب متخصص مغز زحمات جنابعالی برای درمان غربگداها قابل تقدیر است اما مطمئنم بزودی به این نتیجه میرسی که هیچ راه درمانی برای این جماعت فاقد مغز وجود ندارد
اینجوری که وزارت دفاع روسیه داره از تلفات ارتش اوکراین آمار میده تا الان سه دور کل مردم اوکراین و کشتن و احتمالا خرزوخان داره با ارتش روسیه میجنگه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
گفتم که، متاسفانه هیچ راه درمانی برای غربگدایان وجود ندارد
صدای اصابت کفگیر به ته دیگ شنیده میشه
ویتالی کلیچکو قهرمان بوکس سابق سنگین وزن و شهردار پایتخت اوکراین !!!!

رئیس جمهور زلنسکی کمدین و بازیگر سابق !!!

عاقبت سپردن کشور به سلبریتی ها ! مردمی که اینقدر نادان هستن که فکر میکنن اگر کسی محبوبه یا کسی ورزشکار خوبیه پس قطعا سیاستمدار خوبی هم هست (!)

قابل توجه مردمی که شورای شهرشون رو کردن پر از کشتی گیر و تکواندو کار و خواننده و بازیگر و.... !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
ای درود بر اون کلامت
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
دقیقا
اخبار رو کی می خونم
همش اکراین داره کشته زیاد میده و شکست می خوره و اختلاف داخلی دارن.
فقط نمی دونم با این همه مشکل چرا روسیه هنوز پیروز نشده؟!!البته شاید اخبار یکطرفه هستش؟!!
پاسخ ها
......
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
راه درمان غربگداها: چون فاقد مغزند هیچ راهی متصور نیست لذا بهترین کار اینست که بگذاری در جهالت خود دست و پا بزنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
دولت صهیونیستی خاکبرسر غربزده اوکراین به سرعت به پایان نزدیک میشود
نگران نباش صبر کن
حجم خسارات اکراین نشان می دهد که غرب بیش از چیزی که اظهار می کند به اکراین کمک نظامی کرده است اما تمام کمک ها نابود و به فنا رفته است
تا جایی که غرب دیگر توان کمک به اکراین را ندارد و در نهایت اکراین ناچار به پذیرش شرط روسیه خواهد شد
غربی ها هم یکی یکی پشت اکراین را خالی خواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
جهت اطلاع روسیه هرگز اهداف و شرایط شفاف و معقولی برای پایان دادن به تجاوزش نداده است. هدف روسیه اشغال همه اوکراین و ادغام آن با روسیه بزرگ است. همانطور که مدودف رئیس شورای امنیت ملی روسیه و رئیس جمهور سابق روسیه اخیرا آشکارا گفت «کشوری به نام اوکراین وجود ندارد». این شرط روسیه برای پایان جنگ است: تسلیم بدون قید و شرط استقلال اوکراین و الحاق آن به روسیه.
تیتر همیشگی تابناک: «تلفات سنگین ارتش اوکراین در یک روز اخیر». منبع همیشگی: وزارت جنگ روسیه!
باز هم تابناک بولتن روزانه سفارت روسیه را به عنوان اخبار جنگ اوکراین منتشر کرد. متأسفم برایتان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
منبع سعودی نشنال دوس داری؟
متخصص سوزش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
لطفا روزی 5 بار از این پماد استفاده کنید
جنبش فواحش اگه دغدغه اقتصاد داشت کمپین خرید دلار نمیزد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
باز از اقوامت صحبت می کنی
اوکراین نباید دست زلنسکی می بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
اره باید می سپردند به اشرف غنی یانه سلطان حسین صفوی یا نه فتح علی شاه قاجار یا نه محمد علی شاه قاجار یا نه... هنوز هم مثال بیاورم اتفاقا زلنیسکی نشان
داد که چقدر ادم موجود پیچیده ای است
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
دوست پرفسور محترم اشرف غنی با طالبان ساخت پاخت کرد و پادشاهان نالایق قاجار و صفوی حداقل بیشتر ایران را حفظ کردند در ضمن آقای زلنسکی هم دارن مقاومت می‌کنند ولی بازم بیست درصد از خاک اوکراین در اشغال روسیه است میترسم مثل فتحعلی شاه قاجار مجبور به قراداد ترکمن چای و گلستان بشه
روسیه متجاوز تجزیه طلب محکوم به شکست هست
خوش به حال تابناک بدبختا مردم بیگناه کشته میشن
اوکراین حداقل بیست تا سی سال عقب افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
حداقل صد سال
اوکراین حداقل بیست تا سی سال عقب افتاد
اوکراین تا بیست سال آینده نه کشور است و نه مستقل این را من پیش بینی نکردم یک اندیشمند آمریکایی کرده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست