بازدید 2677

دیدار فرماندهان نیروی دریایی ایران و جمهوری آذربایجان

امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با آدمیرال «سبحان بکیروف» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۲۰۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱ 05 December 2023

به گزارش «تابناک»، در این دیدار در خصوص همکاری‌های ۲ کشور در حوزه دفاعی، آموزش و رزمایش‌های مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

در این دیدار که امروز (سه‌شنبه) در باکو انجام شد، طرفین، دریای خزر را دریای صلح، دوستی و همکاری خواندند و بر امنیت آن برای افزایش تجارت و ترانزیت میان پنج کشور ساحلی خزر تاکید کردند.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش که در چارچوب همکاری‌های دوجانبه ایران و آذربایجان به این کشور سفر کرده است همچنین با ذاکر حسن‌اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان دیدار و در ادامه با فرمانده نیروی دریایی این کشور نیز دیدار و گفتگو کرد.

وی همچنین از یگان‌های  نظامی نیروی دریایی آذربایجان و مراکز عالی آموزش نظامی این کشور بازدید کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بدو ورود به کشور آذربایجان با بیان اینکه این کشور مسلمان دوست و همسایه ما است، گفت: قطعا اهداف اصلی ما در این سفر تعمیق روابط‌مان در حوزه دیپلماسی دفاعی و به‌خصوص دیپلماسی دریایی است.

امیر دریادار ایرانی افزود: از دیگر اهداف این سفر می‌توان به افزایش مراودات در همه سطوح به‌ویژه در حوزه‌های مشترک از قبیل آموزش، برگزاری تمرینات و رزمایش‌ها، برگزاری مسابقات نظامی و اجرای گشت‌های مشترک دریایی اشاره کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش عصر روز گذشته و در صدر هیاتی برای گفت و گو و تبادل نظر با همتای خود به باکو سفر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی