بازدید 2267

مالک اینستاگرام در برابر اتحادیه اروپا کوتاه آمد

متا اعلام کرده در اواخر این ماه ارتباط مسنجر و چت اینستاگرام را قطع خواهد کرد؛ تصمیمی که به‌نظر می‌رسد پیرو قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا اتخاذ شده است.
کد خبر: ۱۲۰۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴ 05 December 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از انگجت، متا به زودی قابلیتی را حذف خواهد کرد که به شما امکان می دهد با دوستان فیسبوک در اینستاگرام چت کنید. متا دلیل قطع ارتباط چت اینستاگرام و فیسبوک را نگفت، اما قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا می تواند علت آن باشد.

این شرکت ادغام چند پلتفرمی را که در سال 2020 اضافه کرده بود، از اواسط دسامبر(24 آذر) قطع خواهد کرد. دلیلی برای این کار ارائه نکرد، اما به گفته سایت 9to5Google، اجتناب از پیامدهای نظارتی در اتحادیه اروپا انگیزه منطقی در این مورد به نظر می‌رسد.

لوردنا کریسان، معاون مسنجر در زمان ادغام اختیاری بین پلتفرمی گفت: «درست مانند امروز که اگر یک حساب یاهو دارید، می‌توانید با یک حساب جی‌میل صحبت کنید، کاربران این حساب‌ها می‌توانند از طریق پروتکل مشترک که مسنجر است با یکدیگر صحبت کنند.»

اکنون متا می‌گوید در اواسط دسامبر 2023 دیگر نمی‌توانید از اینستاگرام چت یا تماس جدیدی با دوستان فیسبوک داشته باشید. اگر مکالمه‌ای با حساب‌های فیسبوک در اینستاگرام دارید، فقط خواندنی می‌شوند. علاوه بر این، حساب های فیسبوک دیگر نمی توانند وضعیت فعالیت شما را ببینند.

اتحادیه اروپا قانون شاخص بازارهای دیجیتال خود را که در سال 2022 تصویب شد، به عنوان یک عامل بازدارنده برای به دست آوردن قدرت انحصاری طراحی کرده است. اگر شرکتی از آستانه درآمد عبور کند و کمیسیون اروپا این پلتفرم را بیش از حد مسلط بداند، حداکثر 10 درصد از کل گردش مالی جهانی جریمه می‌شود.

اکنون احتمالا متا فکر کرده این پیام رسانی متقابل اینستاگرام و فیسبوک ارزش ریسک کردن ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست