بازدید 41854
پنجاه و نهمین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

درگیری شدید مقاومت با ارتش اسرائیل در غزه+ فیلم/گزارش نیویورک تایمز از حمله موشکی حماس به پایگاه هسته ای اسرائیل

جنگ غزه در شرایطی وارد پنجاه و نهمین روز خود شده است که توافق آتش بس میان حماس و اسرائیل تمدید نشد و حملات اسرائیل علیه مردم غزه به صورت گسترده ای آغاز شد و امروز سه شنبه با شدت بیشتری ادامه داشته است.
کد خبر: ۱۲۰۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 05 December 2023

درگیری شدید مقاومت با ارتش اسرائیل در غزه+ فیلم

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد پنجاه و نهمین روز خود شده است که توافق آتش بس میان حماس و اسرائیل تمدید نشد و حملات اسرائیل علیه مردم غزه به صورت گسترده ای آغاز شد و امروز سه شنبه با شدت بیشتری ادامه داشته است.

واشنگتن‌پست: اسرائیل به اهدافش در غزه دست نیافته است
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۲۲:۱۶

یک روزنامه آمریکایی امروز سه‌شنبه در تحلیلی نوشته در حالی که اسرائیل عملیات در جنوب غزه را آغاز کرده هنوز با دستیابی به هدف نظامی‌اش برای نابودی کامل حماس فاصله دارد و این گروه تا حد زیادی سالم باقی مانده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در تیتر این تحلیل نوشته است: «اسرائیل وعده داده حماس را نابود کند اما این گروه تا حد زیادی سالم باقی مانده است.

روزنامه واشتنگتن‌پست نوشته عملیات‌های نظامی اسرائیل در شمال غزه هنوز کامل نشده‌اند و با آنکه شهر غزه کاملاً با خاک یکسان شده اما نیروهای زمینی اسرائیل هنوز وارد بعضی از مقرهای کلیدی حماس در آنجا نشده‌اند.

ریچارد هشت، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: «سفر طویل و درازی خواهد بود. ما به زمان نیاز داریم.» به نوشته واشنگتن‌پست، او با وجود این به محدود بودن زمان دیپلماتیک برای اسرائیل اشاره کرده است.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه تا کنون به شهادت نزدیک به ۱۶ هزار فلسطینی منجر شده که ۵۰۰۰ نفر آنها را کودکان تشکیل می‌دهند. واشنگتن‌پست نوشته فشارهای بین‌المللی بر اسرائیل با افزایش تلفات غیرنظامیان رو به افزایش است.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه گفت: «فکر می‌کنم به لحظه‌ای رسیده‌ایم که مقام‌های اسرائیلی بایستی به صورت روشن مشخص کنند هدف نهایی‌شان چیست. نابودی کامل حماس؟ آیا کسی فکر می‌کند این ممکن است؟ اگر قرار است اینطور بشود جنگ ۱۰ سال طول خواهد کشید.»

میخائیل میلشاتین، رئیس سابق بخش فلسطین در آژانس اطلاعات دفاعی ارتش اسرائیل به واشنگتن‌پست گفت حدود یک سوم شهر غزه از جمله مناطقی که انتظار می‌رود به شدت سنگربندی شده باشند هنوز از کنترل نظامیان اسرائیلی خارج است.

واشنگتن‌پست نوشته در جریان آتش‌بس موقت در جنگ ده‌ها نفر از اعضای حماس برای تحویل دادن اسرا در میدان اصلی شهر غزه حاضر شدند که این نشان‌دهنده ادامه حضور حماس در بزرگترین شهر این باریکه به شمار می‌رود.

روزنامه آمریکایی نوشته ارتش اسرائیل تا کنون سراع شناخته‌شده‌ترین مقرهای نظامی حماس از جمله شجاعیه نرفته است. برخی از شدیدترین درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس در سال ۲۰۱۴ در این منطقه به وقوع پیوست.

میلشتاین با بیان اینکه حماس تمامی زیرساخت‌هایش را در این منطقه آماده کرده درباره احتمال درگیری در آنجا نوشته است: «جنگ بسیار سختی خواهد بود.»

تصاویر ماهواره‌ای که روز ۳۰ نوامبر، قبل از منقضی شدن آتش‌بس موقت بین حماس و اسرائیل گرفته شده نشانه‌های اندکی از حضور نظامی اسرائیل در محله‌های شجاعیه ی جبالیا نشان می‌دهند. با وجود این، اسرائیل از زمان اغاز مجدد درگیری‌ها این مناطق را هدف بمباران‌های شدید قرار داده است.

مایکل ای هوروویتز، رئیس بخش اطلاعات در موسسه تحلیل ریسک «بک اینترنشنال» گفت: «مرگبارترین بخش درگیری‌ها هنوز پیش رویمان قرار دارند.» او تصریح کرد که حماس ظاهراً تا کنون از درگیری‌های رو در رو خودداری کرده است. وی گفت: «آنها در یک گوشه قرار داده خواهند شد و مجبور خواهند بود بجنگند.»

  هوروویتز خاطرنشان کرد با آنکه اسرائیل در حال انجام حملات هوایی در منطقه جنوب غزه است و تلفات غیرنظامیان هم دارد افزایش پیدا می‌کند اما فشارهای بین‌المللی موجب خواهد شد تکرار استراتژی پیاده‌شده در شمال برای اسرائیل دشوار باشد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه عملیات اسرائیل بیشتر در ماه‌های آینده بر تهاجم و عملیات‌های ضدشورش متمرکز خواهد بود گفت: «به احتمال زیاد در ماه‌های آینده با نوعی عملیات ضدشورش در سطح پایین‌تر مواجه خواهیم بود.»

یک مقام امنیتی اسرائیل در اظهاراتی همسو با همین ارزیابی گفت: «عملیات‌های ما تفاوت زیادی با نحوه عملیات‌هایمان در شهر غزه خواهد داشت چرا منطقه جنوب از لحاظ جمعیتی بسیار متراکم‌تر است.»

سه مقام امنیتی اسرائیل به شرط عدم افشای نام در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست ادعا کرده که تا کنون ۵۰۰۰ نفر از نیروهای حماس در جریان عملیات‌های اسرائیل کشته شده‌اند. واشنگتن‌پست نوشته با این توصیف، بخش اعظم ۳۰ هزار نیروی حماس هنوز زنده و سالم هستند.

با وجود این، درباره همین آمار هم تردیدهایی وجود دارد. هوروویتز گفت: «ما فقط یک منبع داریم و آن هم ارتش اسرائیل است که بنا به دلایل مختلف تمایل دارد آمارها را بالاتر اعلام کند.»

واشنگتن‌پست نوشته با آنکه اعتقاد بر این است که حماس بین ۲۷ تا ۴۰ هزار نیرو دارد اما تحلیلگران می‌گویند که حماس به راحتی می‌تواند اقدام به عضوگیری و جذب اعضای جدید کند.

مطابق این گزارش، برای اسرائیل از کار انداختن توان رهبری حماس از اهمیت بالاتری نسبت به شمار اعضای این گروه برخوردار است. یحیی سینوار، فرمانده حماس در غزه به همین دلیل یکی از اهداف ارتش رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

هرج و مرج در نشست خانواده اُسرا با نتانیاهو
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۲۲:۱۳

منابع خبری از هرج و مرج در جلسه برگزار شده میان خانواده اُسرا در غزه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر دادند.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی خبر داد که نتانیاهو در این نشست به خانواده اُسرا اطلاع داده که وی نمی‌تواند همه آنها را بازگرداند.

این شبکه خبری صهیونیستی گزارش داد پس از ابراز ناتوانی نتانیاهو از بازگرداندن اُسرا، در این جلسه هرج و مرج روی داده و خانواده اُسرا از این نشست خارج شدند.

همزمان با این اتفاقات، تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم نیز ادامه دارد. معترضان اسرائیلی روز گذشته در پنجاه و نهمین روز جنگ غزه، با برگزاری تظاهراتی جدید، بار دیگر خواستار برکناری او شدند و بر از سرگیری مذاکره برای آزادی اسرای صهیونیست، تأکید کردند.

هالوی: هدف ارتش اسرائیل دست یافتن به السنوار در غزه است
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۲۱:۳۹

 «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی هیچ اطلاعی در خصوص مکان حضور اُسرا نداشته و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد که به آنها آسیبی نرسد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «مرحله سوم عملیات زمینی در غزه را آغاز کرده و بر مراکز حماس در شمال این منطقه سیطره یافتیم».

هالوی اضافه کرد: «کسانی که معتقد بودند ارتش جنگ را پس از آتش‌بس از سر نمی‌گیرد اشتباه کرده است».

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر هدف نیروهای این رژیم را دست یافتن به یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس در غزه عنوان کرد

وی مدعی شد که نیروهای این رژیم آماده بازگرداندن ربوده شدگان و نابودی حماس بوده و نیروهای این رژیم علیه هر کسی که شهروندان رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهند اقدام خواهد کرد.

هالوی اذعان کرد که این رژیم بیش از 1200 فلسطینی را در کرانه باختری دستگیر کرده و تعداد زیادی را نیز در این منطقه کشته است.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «ارتش با تمام فرماندهان و نظامیانش در تلاش برای تحقق اهداف جنگ و ایجاد امنیت است».

وی با اشاره به شکست این رژیم در 7 اکتبر گفت که تمام نظامیان تلاش خواهند کرد تا اشتباهات ایجاد شده در هفتم اکتبر تصحیح شود.

شهادت یک نیروی ارتش لبنان در حمله رژیم صهیونیستی
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۲۱:۱۵

منابع لبنانی گزارش دادند که امروز سه‌شنبه در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان یک نیروی ارتش این کشور به شهادت رسید.

بنابر گزارش شبکه المنار، تانک ارتش رژیم صهیونیستی پایگاه ارتش لبنان در تله العویضه واقع در العدیسه در جنوب لبنان را هدف قرار داد که در نتیجه آن یک نیروی ارتش لبنان شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند. 

بر اساس این گزارش، حملات ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف پایگاه ارتش لبنان در تله العویضه و العدیسه همچنان ادامه دارد. 

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین منطقه الدباکه در میس الجبل واقع در جنوب لبنان را با گلوله فسفری هدف قرار داد و گلوله باران شدید مناطق محیبیب، بیت لیف، القوزح، شیحین، الجبین و الناقوره در جنوب لبنان ادامه دارد. 

روایت گاردین از اشراف اطلاعاتی حماس به اسرار ارتش اسرائیل
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۲۰:۱۲

 یک روزنامه انگلیسی می‌گوید ارتش اسرائیل بر اساس اسناد به دست‌‌آمده از عملیات رزمندگان جنبش مقاومت فلسطین، حماس در روز ۷ اکتبر متوجه شده این گروه با کمک گرفتن از جاسوس‌هایی در داخل اسرائیل موفق به ترسیم نقشه‌هایی دقیق از پایگاه‌های نظامی اسرائیل شده است.

روزنامه گاردین نوشته ارتش اسرائیل بعد از بررسی مجموعه‌ای از اسناد و مستندات به دست آمده از نیروهای مسلح حماس در غزه اعم از تلفن، دفترچه‌های یادداشت و دیگر اسناد به این جمع‌بندی رسیده که طراحی عملیات ۷ اکتبر سال‌ها طول کشیده و حماس با کمک گرفتن از جاسوس‌هایی در داخل اسرائیل اقدام به طراحی نقشه‌های جزئی و دقیق کرده است.

به نوشته گاردین، رزمندگان حماس با خودشان کتابچه‌های راهنمای ترجمه از عربی به عبری حمل می‌کردند. از جمله جملاتی که آنها ادای آن به زبان عبری را یاد گرفته بودند این جمله بود: «دستتان را بالا بگیرید و پاهایتان را باز کند.» این سند از جمله اسنادی است که یکی از یگان‌های اطلاعاتی ارتش اسرائیل موسوم به «آمشات» روز دوشنبه آنها را منتشر کرد.

یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که هدف «آمشات» که بعد از ۷ اکتبر تشکیل شده بررسی «حمله حماس و برنامه‌های دفاعی» این گروه و همچنین کسب اطلاعات عملیاتی از این گروه و درک بهتر دکترین آنها بعد از غافلگیر شدن ارتش اسرائیل در عملیات موسوم به «طوفان‌الاقصی» که طی آن ۱۲۰۰ نفر کشته و ۳۰۰ نفر گروگان گرفته شدند.

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

رسانه‌های اسرائیل و برخی از رسانه‌های غربی در گزارش‌هایی که ظاهراً با هدف جبران شکست اطلاعاتی-امنیتی اسرائیل در افکار عمومی منتشر می‌شوند مدعی شده‌اند که دستگاه‌های امنیتی اسرائیل متوجه قصد حماس برای انجام عملیات شده بودند اما نشانه‌های آن را نادیده گرفته بودند.

هفته گذشته روزنامه نیویورک‌تایمز مدعی شد مقام‌های اسرائیل یک سند ۴۰ صفحه‌ای که حاوی برنامه‌های حماس برای حمله به اسرائیل بودند را مشاهده کردند اما با بیان اینکه اجرای این برنامه برای حماس بسیار دشوار است به آن توجهی نکردند. همچنین ادعا شده گروهی از زنان ارتش اسرائیل هم درباره احتمال حمله حماس هشدار داده بودند اما این هشدارها هم مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

با وجود این، گزارش روزنامه گاردین نشان می‌دهد برنامه جنبش مقاومت فلسطین از آنچه پیش از این تصور می‌شد بسیار پیچیده‌تر بوده و غافلگیری دستگاه امنیتی-اطلاعاتی اسرائیل احتمالاً از طراحی دقیق این عملیات ناشی شده است.

روزنامه انگلیسی نوشته از جمله اسناد به دست آمده نقشه‌ای جامع از یکی از پایگاه‌های ارتش اسرائیل بوده است. این نقشه، به نوشته گاردین، حتی از انچه خود ارتش اسرائیل به آن نیاز داشت نیز جزئی‌تر بوده است. یک منبع اطلاعاتی اسرائیل گفته ترسیم چنین نقشه‌ای تنها با کمک گرفتن از «عوامل داخلی»- یعنی به احتمال قریب به یقین با کمک گرفتن از یک جاسوس حماس- امکان‌پذیر بوده است.

لپ‌تاپ‌ها و دفترچه‌های یادداشت به دست آمده از حماس حاوی نکاتی درباره برنامه‌های این گروه برای هدف قرار دادن اماکن نظامی و برخی نقاط کلیدی در مرکز اسرائیل است. گاردین نوشته این نشان می‌دهد گروه حماس یا برخی از اعضای آن برنامه داشته‌اند بعد از نفوذ رزمندگان حماس به داخل اسرائیل تا چندین مایل در مرکز آن پیشروی کنند.

گاردین نوشته است: «میزان تیزبینانه و جزئی بودن اطلاعات یافت‌شده موجب شده ارتش اسرائیل به این جمع‌بندی برسد که حماس سال‌ها درگیر انجام برنامه‌ریزی برای این حمله بوده‌اند و این تلاشی بوده که ارتش اسرائیل و سایر نهادهای اطلاعاتی آن به سادگی آن را به عنوان تهدید در نظر نگرفته‌اند. (در اسناد حماس) جزئیاتی از انبارهای تسلیحاتی و دفترچه راهنماهای تولیدشده در داخل برای مهمات در دسترس وجود دارند.»

به نوشته این روزنامه، در عملیات ۷ اکتبر نیروهای حماس علاوه بر گوشی‌های همراه با سیم‌کارت‌های اسرائیلی، واکی‌تاکی‌ به همراه داشتند تا بیش از یک راه برای برقراری ارتباط در دست داشته باشند. از جمله اقلام به دست آمده یک فرستند رادیویی با باتری خورشیدی برای برقراری تماس بود که به نظر می‌رسد هدف از آن حمل آن ماندن نیروهای حماس برای مدتی در داخل اسرائیل بوده است.

برآورد می‌شود ۳۰۰ نفر از نیروهای حماس در این عملیات شرکت کردند. گاردین نوشته پاسخ اسرائیل به اندازه کند بود که در پاره‌ای از موارد ارتش تا ساعات زیادی قادر به واکنش نبود و برخی از رزمندگان حماس تا چند روز آزاد بودند.

طبق نوشته این روزنامه، با آنکه شواهد حاکی از آن هستند که حماس از مدت‌ها پیش به دقت در حال آماده شدن برای این عملیات بوده اما برخی از جنبه‌های عملیات هم در دقیقه ۹۰ انجام شده‌اند. اسرائیل معتقد است که اکثر اعضای حماس تا قبل از عملیات از آن خبر نداشتند و تنها در لحظات پایانی از آن مطلع شدند.

روزنامه گاردین نوشته بسیاری از اقلام بازیابی شده از خودروهای مورد استفاده حماس لوازم شخصی و یادگارهای خانوادگی است. طبق ادعای این روزنامه، یکی از اقلام بازیابی شده نقشه‌ای از بخشی از غزه است که حاوی اطلاعاتی درباره برخی از اماکن نظامی قبلاً ناشناخته حماس است.

گاردین نوشته علاوه بر مجموعه‌ای از اسناد و دیگر اقلام به دست‌‌آمده از حماس روز دوشنبه منتشر شد و در اختیار عموم قرار گرفت برخی از آنها تنها به خبرنگاران نشان داده شد و از آنها خواسته شد به دلایل امنیتی از ارائه توضیحات اضافی درباره این اقلام خودداری کنند.

یکی از اسنادی که به صورت علنی منتشرشد دست‌نوشته‌ای است که از یک لپ‌تاپ به دست آمده است. در این سند برنامه‌های حماس برای تصرف یک مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در نزدیکی مرز غزه با دو گروهان تشریح شده است. این سند حاوی نقشه‌ای دقیق از محل عملیات است که به صورت دستی ترسیم شده است.

از جمله مستنداتی که منتشر شده فیلم‌ها و تصاویری از لحظه نفوذ نیروهای حماس به داخل فلسطین اشغالی است. گاردین نوشته یکی از ویدئوهایی که دوشنبه منتشر می‌شد نشان می‌دهد نیروهای حماس به چه آسانی توانسته‌اند دیوار حائل بین غزه و اسرائیل در نزدیکی مرز مصر را شکسته و وارد شوند.

گالانت: جنگ در غزه را تا تحقق اهداف متوقف نمی‌کنیم
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۱۹:۳۳

 «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در سخنانی گفت تا تحقق اهداف این رژیم، توقف جنگ در غزه امکان پذیر نیست.

وی در ادامه سخنانش گفت: «اهداف جنگ کنونی، بازگرداندن گروگان‌ها و نابودی حماس است و تا تحقق آنها، جنگ را متوقف نخواهیم کرد».

شاه اردن: دنیا با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها مخالفت کند
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۱۹:۱۱

 «عبدالله دوم» شاه اردن تأکید کرد که جهان بایستی با هر گونه تلاش‌های اسرائیل برای کوچاندن اجباری فلسطینیان در غزه، مخالفت کند. 

دو ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه می‌گذرد و تاکنون در این حملات بیش از ۱۵ هزار فلسطینی شهید و ۴۱۳۱۶ نفر نیز زخمی شده‌اند.

عبدالله دوم بر ضرورت تداوم ارسال کمک‌های انساندوستانه به تمامی نقاط نوار غزه بدون هیچ گونه ممانعت و تأخیری تأکید کرد. 

بنابر گزارش شبکه الجزیره، شاه اردن همچنین درباره خطرات وخیم‌تر شدن اوضاع نوار غزه در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه هشدار داد و بر ضرورت توقف فوری جنگ و حمایت از غیرنظامیان تأکید کرد. 

۳۰ شهید در بمباران یک ساختمان مسکونی در مرکز غزه
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۱۸:۱۰

رسانه‌های عربی از شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر در بمباران یک ساختمان مسکونی در ورودی دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه خبر دادند. 

دو ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه می‌گذرد و تاکنون در این حملات بیش از ۱۵ هزار فلسطینی شهید و ۴۱۳۱۶ نفر نیز زخمی شده‌اند.

شبکه المیادین گزارش کرد که بر اساس آمار اولیه حدود ۳۰ نفر در بمباران ساختمان مسکونی در دیرالبلح به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آن‌ها کودکانی هستند بر اثر شدت حملات پیکرهایشان تکه تکه شده است.

در همین ارتباط «جیمز اِلدِر» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در نوار غزه بار دیگر درباره فاجعه انسانی در این منطقه و شرایط بحرانی کودکان فلسطینی هشدار داد.

اتاق فرماندهی ارتش اسرائیل در جنوب غزه هدف قرار گرفت
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۱۷:۳۲

 گردان‌های عزالدین القسام، امروز (۱۴ آذر) از هدف قرار گرفتن اتاق فرماندهی ارتش اسرائیل در محور جنوبی شهر غزه با راکت‌های «رجوم» کوتاه برد کالیبر ۱۱۴ مم خبر داد.

سازمان بهداشت جهانی: هر 10 دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۱۷:۲۲

نماینده سازمان بهداشت جهانی ضمن اشاره به آمار بالای جان باختگان غیرنظامی تحت تاثیر تشدید حملات نظامی رژیم صهیونیستی عنوان کرده است که این جنگ نیاز به برقراری یک آتش‌بس دائم و پایدار دارد.

به گزارش «آناتولی» یکی از نمایندگان سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه عنوان کرد که به طور متوسط در هر ۱۰ دقیقه یک کودک فلسطینی در غزه کشته می‌شود. وی با اشاره به آمار مطرح شده، این وضعیت را «تاریک ترین لحظه بشریت» عنوان کرد.

«رچارد پیپرکورن» به عنوان نماینده سازمان بهداشت جهانی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در جریان یک نشست خبری سازمان ملل در ژنو عنوان کرد: ما در مورد تقریبا ۱۶ هزار کشته درغزه صحبت می‌کنیم. افرادی که بیش از ۶۰ درصدشان زنان و کودکان هستند و علاوه بر این بیش از ۴۲ هزار نفر دیگرشان هم زخمی شده‌اند.

پیپرکورن در ادامه افزود: به طور متوسط در هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود و من فکر می‌کنم که ما از این نظر به تاریک‌ترین لحظه بشریت نزدیک شده‌ایم. وی خاطر نشان کرد: ما به برقراری یک آتش‌بس پایدار نیاز داریم.

به گفته کورن از ۳ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی کمتر از ۱ هزار و ۵۰۰ تخت در بیمارستان‌های غزه موجود است و تاکید کرد که نوار غزه دیگر نمی‌تواند روند از دست دادن تخت‌های بیمارستانی خود را تحمل کند چرا که نیازهای بهداشتی مردم در این منطقه به شدت در حال افزایش است.

اظهارات کورن در حالی مطرح می‌شود که طبق آخرین گزارشات جانِ بیش از ۱ میلیون نفر کودک در غزه در خطر است و مردم هیچ پناهگاه امنی را برای آنکه از حملات رژیم صهیونیستی دور باشند، ندارند.

۱۰۸ شهید و ده‌ها مجروح در بیمارستان کمال عدوان
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۱۵:۲۶

مدیرکل وزارت بهداشت غزه با اشاره به بحرانی بودن اوضاع بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه، از وجود ۱۰۸ شهید و دهها مجروح در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شهاب، مدیرکل وزارت بهداشت در غزه در اظهاراتی گفت که ۱۰۸ شهید و ده‌ها مجروح در بیمارستان کمال عدوان وجود دارد.

«منیر البرش» افزود که برق بیمارستان کمال عدوان قطع شده و اکنون بیش از ۷ هزار آواره در داخل این بیمارستان هستند.

مدیرکل وزارت بهداشت غزه همچنین تاکید کرد که تنها چهار بیمارستان در شمال غزه فعال هستند و ۵۵ خودروی امدادی از خدمت خارج شدند.

وی ادامه داد: نگران این هستیم که کشتاری در داخل بیمارستان کمال عدوان همانند اتفاقات بیمارستان‌های شفا و اندونزی رخ دهد.

حمله موشکی مقاومت لبنان به پادگان صهیونیست‌ها
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۱۵:۲۵

منابع رسانه‌ای امروز (سه‌شنبه) از حمله موشکی از خاک لبنان به پادگان صهیونیست‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر دادند.

 حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: تجمع نظامیان اشغالگر در مثلث «الطیحات» را با سلاح‌های مناسب به شکل مستقیم هدف قرار دادیم.

حزب‌الله همچنین در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد: موضع نظامی «بیاض بلیدا» را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادیم.

طبق این بیانیه، اهداف مورد نظر در این حمله به شکل مستقیم و دقیق هدف قرار گرفته شدند.

شبکه خبری الجزیره در این باره اعلام کرد: ۱۰ موشک از جنوب لبنان به سمت پادگان «زبدین» اسرائیل در مزارع اشغالی شبعا شلیک شد.

خبرنگار الجزیره در لبنان همچنین گزارش داد: موشک‌هایی به یک پایگاه نظامی اسرائیل در نزدیکی شهرک «بلیدا» در جنوب لبنان شلیک شد.

این شبکه در ادامه اعلام کرد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی حومه شهرک «کفرشوبا» در جنوب شرق لبنان را هدف قرار داد.

شبکه المیادین نیز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی حومه منطقه «الناقوره» در جنوب لبنان را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی همچنین مواضعی در اطراف شهرک‌های «الخیام» و «الماری» در جنوب لبنان را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.

پیام نتانیاهو به آمریکا: سلطه فلسطینی در غزه را نمی‌پذیریم
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۱۴:۳۳

 شبکه «آی۲۴» اعلام کرد که نتانیاهو هفته گذشته در جریان گفت‌وگوهای غیرعلنی خود با مسئولان آمریکایی به آینده نوار غزه پس از پایان جنگ اشاره کرده و گفته که «نه تنها با یک اقتدار مجدد فلسطینی در غزه پس از جنگ مخالف است، بلکه اصلا هیچ‌گونه قدرت فلسطینی در نوار وجود نخواهد داشت».

شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل هم گزارش داد که نتانیاهو این اظهارات را در جمع نمایندگان کنست تکرار کرده و حتی پیام‌های دیگری هم در این زمینه برای مقامات دولت آمریکای فرستاده است.

علی‌رغم مخالفت تل‌آویو با وجود هرگونه قدرت فلسطینی در نوار غزه، وبگاه نشریه «پالتیکو» بامداد امروز به نقل از منابع مطلعش از بین مسئولان آمریکایی در گزارشی نوشت که واشنگتن هفته‌ها را صرف تدوین برنامه‌ای برای نوار غزه پس از پایان جنگ کرده است؛ «مراحل طرح آمریکا برای غزه پس از جنگ شامل بازسازی، ایجاد نیروی بین‌المللی و سپس یک مرجع فلسطینی است که کنترل این باریکه را به دست بگیرد».

روزنامه «اسرائیل هیوم»، اما روز جمعه هفته گذشته در گزارشی، بر خلاف این مواضع واشنگتن و در تایید تلاش‌های تل‌آویو برای تغییر وضعیت سیاسی غزه نوشته بود که اسرائیل و آمریکا طبق یک طرح به دنبال کوچاندن اهالی غزه به ۴ کشور ترکیه، مصر، عراق و یمن هستند.

گزارش نیویورک تایمز از حمله موشکی حماس به پایگاه هسته ای اسرائیل
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۱۴:۳۳

طبق تحلیل‌های بصری که روزنامه نیویورک تایمز انجام داده، راکتی که حماس در جریان عملیات هفتم اکتبر شلیک کرد، احتمالا به پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی اصابت کرد که به گفته کارشناسان، بسیاری از موشک‌های مجهز به سلاح هسته‌ای تل‌آویو در این پایگاه مستقر هستند.

 اصابت این راکت‌ به پایگاه «سدوت میشا» رژیم صهیونیستی باعث آتش‌سوزی شد که شعله‌های آن به انبارهای موشک و سایر تسلیحات حماس نزدیک شد.

نیویورک تایمز می‌گوید: «تل‌آویو هرگز به وجود این زرادخانه هسته‌ای اذعان نکرده، گرچه افشاگران اسرائیلی، مقامات آمریکایی و تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که تل‌آویو دست‌کم تعدادی کمی از تسلیحات هسته‌ای را داراست.»

«هانس کریستنسن» مدیر پروژه اطلاعات هسته‌ای فدراسیون دانشمندان آمریکایی به نیویورک تایمز گفت: «به احتمال زیاد ۲۵ تا ۵۰ پرتابگر موشک جریکو با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای در این پایگاه وجود دارد. به گفته کارشناسان و اسناد طبقه‌بندی نشده دولت آمریکا، موشک‌های جریکو اسرائیل قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند.»

نیویورک‌تایمز می‌نویسد که این اولین باری است که حمله به چنین پایگاهی در مرکز فلسطین اشغالی گزارش می‌شود و هنوز معلوم نیست که آیا اعضای جنبش حماس اطلاع داشتند که در حال هدف قرار دادن یک پایگاه هسته‌ای رژیم صهیونیستی بودند یا خیر. همچنین هنوز مشخص نیست که سامانه گنبد آهنین چه تعداد راکت را توانسته شناسایی کند. حتی در برخی موارد این سامانه به دلیل تعداد بالای راکت‌ها قادر به رهگیری آن‌ها نبوده است.

طبق گزارش‌ها، این راکت حوالی ساعت ۱۰ صبح به داخل این پایگاه که در ۲۵ مایلی از شمال غزه و ۱۵ مایلی غرب قدس قرار دارد، اصابت کرد. این راکت در محلی در مجاورت تاسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی فرود آمد و سریعا باعث آتش‌سوزی پوشش گیاهی خشک آن منطقه شد.

درحالیکه نیویورک تایمز قادر به تایید این مسئله نیست که آیا سایر راکت‌ها هم به این پایگاه اصابت کردند یا خیر، اما تصاویر ماهواره‌ای ثبت شده در ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت محلی نشان می‌دهد که آتش‌سوزی مجاورت این تاسیسات به دلیل اصابت یک راکت به آن منطقه بوده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از اظهارنظر درباره یافته‌های نیویورک تایمز خودداری کرد.

درگیری شدید مقاومت با ارتش اسرائیل در غزه+ فیلم

منابع خبری صبح امروز سه شنبه از نبرد شدید زمینی رزمندگان مقاومت با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال و جنوب نوار غزه خبر دادند.

هم اکنون درگیری های شدیدی بین رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست در محورهای مختلف شهر غزه و شمال منطقه نوار غزه و شمال و شرق شهر خانیونیس در جنوب این منطقه در جریان است.

تعداد بازدید : 2746

مقاومت فلسطین صبح امروز همچنین شهر صهیونیست نشین بئر السبع در اطراف نوار غزه را با راکت هدف قرار داد و به دنبال آن صدای آژیر خطر در این شهر شنیده شد.

شهادت ۲۵۸ فلسطینی در کرانه باختری از آغاز جنگ غزه

نظامیان صهیونیست دوشنبه شب یک جوان فلسطینی را در شمال شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری به شهادت رساندند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که «أنس اسماعیل الفروخ»(۲۳ ساله) در نتیجه اصابت گلوله نظامیان صهیونیست در شهرک سعیر، به شهادت رسید.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم» با شهادت این جوان فلسطینی شمار شهدا در کرانه باختری از آغاز جنگ علیه نوار غزه تاکنون به ۲۵۸ نفر رسید و در این مدت حدود ۳۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند. 

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که دو جوان زخمی را که حال آن‌ها وخیم بود، به بیمارستان انتقال داده‌اند. 

دو ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه می‌گذرد و تاکنون در این حملات بیش از ۱۵ هزار فلسطینی شهید و ۴۱۳۱۶ نفر نیز زخمی شده‌اند. 

کشته شدن 3 نظامی اسرائیلی دیگر در نبرد با نیروهای مقاومت

رسانه‌های اسرائیلی، صبح امروز (سه‌شنبه)، اسامی ۳ نظامی دیگر را که در نبرد با نیروهای مقاومت فلسطین کشته شده‌اند، منتشر کردند.

براساس گزارش‌ها، کشته شدن گروهبان «یاکیر یدیدیا شینکولیفسکی» از نیروهای گردان ۵۳ فرماندهی ۱۸۸ باراک، سروان «ایتان قیش» افسر واحد خودروهای زرهی گردان ۵۳ از فرماندهی ۱۸۸ باراک و گروهبان «توفال یعقوب تسینانی از نیروهای گردان ۵۳ فرماندهی ۱۸۸ باراک در نبرد زمینی در غزه تایید شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌های متعدد تاکید کرده‌اند که آمار اعلام‌شده از سوی ارتش رژیم اسرائیل واقعی نیست و دشمن تلفات خود را پنهان می‌کند.

«کتائب القسام» شاخه نظامی حماس در همین ارتباط اخیرا اعلام کرد بعد از بمب‌گذاری چادرهای حدودا ۶۰ نظامی اسرائیلی تعداد زیادی از آن‌ها را از پا درآورده است؛ اما با این حال، ارتش رژیم صهیونیستی روز بعد تنها از کشته شدن تعداد محدودی از نظامیان خود خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون کشته شدن حدود ۸۰ نظامی خود را بعد از آغاز نبرد زمینی در نوار غزه تایید کرده است.

تداوم حملات وحشیانه علیه مناطق مختلف نوار غزه

 بمب افکن ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی دو شهر خانیونس و دیرالبلح در غزه را به شدت بمباران و گلوله باران کردند.

صهیونیست ها همچنین اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه و منطقه بنی سهیلا واقع در شرق خانیونس را بمباران کردند.

رژیم صهیونیستی همچنین با حملات توپخانه‌ای مناطقی در شرق رفح واقع در جنوب غزه را گلوله باران کرد.

منابع خبری همچنین با اشاره به بمباران و گلوله باران مناطق مختلف غزه از قطع اینترنت و هرگونه ارتباط دیگر در این منطقه خبر دادند.

جنگنده‌ - بمب افکن های رژیم صهیونیستی امروز منزل "ابوصابر سلیمان" در جبالیا واقع در شمال غزه را هدف قرار دادند که شمار زیادی از شهروندان غزه در اثر این تجاوز مجروح شدند.

صهیونیست ها همچنین منزل "ایوب النجار" در خیابان قدیمی غزه در جبالیا را بمباران کردند که در اثر آن تعدادی از اعضای این خانواده به شهادت رسیدند.

برخی منابع خبری از تداوم بمباران محوطه بیمارستان "کمال عدوان" و درگیری گسترده میان مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در اطراف این بیمارستان خبر دادند.

طی ساعات گذشته برخی منازل نزدیک به بیمارستان کمال عدوان واقع در شمال غزه از سوی بمب افکن های رژیم صهیونیستی بمباران شدند.

گفته می شود که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منزل خانواده النجار ۱۵ نفر شهید شدند.

حمله به یک مدرسه دیگر در نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) در جنایتی دیگر به مدرسه "البرش" در شهر خانیونس در جنوب نوار غزه که در آنجا صدها نفر از آوارگان فلسطینی اسکان داده شده اند، حمله کرد.

 در جریان این حمله، دهها نفر شهید و زخمی شده اند.

شماری از شهدا و زخمی ها درحال انتقال به بیمارستان "اروپایی" در نوار غزه هستند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵۳
مغز براندازان در دو ماه گذشته
از تظاهرات دانشجویان سهمیه‌ای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین، که اتفاقا ضریب هوشی پایینی دارن، میشه دو تا مطلب رو متوجه شد.

یک. برنامه محور بودن دولت آمریکا در همه امور به ویژه حمایت از کشتار اسراییل و اینکه نمیاد به خاطر اعتراض دانشجویان سهمیه‌ای، حرکت پوپولیستی کنه و حمایت از اسراییل رو متوقف کنه.
دو. جووونم آزادی بیان. البته جهت امور پرورشی داره بعضی ها رو نشون میکنه تا ادبشون کنن.

تشخیص
ریست فکتوری مغز لازم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
رسانه ها3/5
میلیارد دلار را یک شرکت چای فروش هاپولی کرد

درمان:استعفای کل دولت و مجالس و استانداران و فرمانداران وشهرداران
در پیشگاه خداوند و ملت
امیر از تکسیم استانبول
| Turkey |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
ما همه منتظر توییم هر وقت تو برای جهاد رفتی غزه ما هم بریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
من دارم شیرینی پخش میکنم میخوری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
متخصص مغز در کامنت قبلی
پهلوی 35 میلیارد دزدید
اینکه چیزی نیست 3.5 میلیارد بیشتر نیست
درمان:درمان مؤثری برای کج دستان وجود ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
کجایند سلبیریتی ها صلح طلب و لطیف.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
میگن اسراییل با کمک ناتو می خواهد حماس رو نابود کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
جناب متخصص مغز براندازا هم دنبال منفعت خودشان هستند اینکه عوام به بازی گرفته می شود تقصیر خودشان هست. نه براندازا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
اقای متخصص راجع به 3 میلیارددلار طبق معمول کوری ؟
متخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
نظر متخصص مغز در رابطه با مغز براندازان و فساد چای صبح امروز در اخبار منطقه و جهان به سمع و نظر براندازان رسید.
اگه متخصص مغز برای جهاد بره غزه منم میرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
اسراییل با بمب جنایت میکنه نفر تاثیری نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
از استانبول پشت اسراییل هستی یعنی نیازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
ایشون کمتر از واشگنتن نمیره
اگه مسوولین بچه هاشونو بفرستن خط مقدم جنگ منم میرم
کودکان کشته شده غزه اگر گنجشک هم بودند اسرایلی ها در کشتن زیاده روی کرده اند. همه چیز از گناهان کوچک شروع می شود تا اینکه نسل‌های بعدی یک جامعه لا ابالی انسانیت خود را ازدست می دهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
اسراییل دوتا راه بیشتر نداره
به خاطر پنهان شدن اعضای حماس در بین مردم و تونل های زیر مناطق مسکونی یا باید کلا جنگ رو رها کنه و بزاره حماس کارش رو انجام بده
یا اینکه یکبار برای همیشه حماس رو نابود کنه و با وجود کشته شدن غیر نظامیان کارش رو پیش ببره

با توجه به عملیات 7 اکتبر و کشتار غیر نظامیان توسط حماس، اسراییل گزینه دوم رو انتخاب کرد !

باید بپذیریم اشتباه محاسباتی حماس در حمله 7 اکتبر هیولای اسراییل رو بیدار کرد و بخشی از تمام این کشتار به گردن حماس هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
اسرائیل با خدا معامله کند وسرزمین‌های غصبی را تخلیه کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
در پاسخ به ناشناس 14:۳۸
فقط یه مشکلی هست،رژیم صهیونی فقط داره غیرنظامی میکشه و کاری به حماس نداره
کی میخواهید بیدار شین شما ها؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
ناشناس 14:59 استقرار در سرزمین موعود نه یک امتیاز بلکه یک تکلیف الهی است و اسرائیل اگر می خواهد با خدا معامله کند باید به هر بهایی درآن سرزمین بماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
نسل‌های بعدی یک جامعه لا ابالی انسانیت خود را ازدست می دهد
حرف حق ..
با نقشه بلوکه بندی غزه توسط تسرائیل و فتح شمال ارتش بمبارلن هوایی و حمله زمینی را شروع کرده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
اول برو مشقاتو خوب بنویس بعد بیا نظر هم بده
جنگ غزه شده دستاویزی شده برای انحراف افکار عمومی از مشکلات کشور
نتانیاهو ترور کنید هم انتقامحاج قاسم و هم انتقام شهدای غزه است
از ارتش اسرائیل ترسو تر ندیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
با اون ۶ میلیون رفتی غزه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
منتظر رخصتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
کی دیگه شمالشو گرفت جنوبشم داره میگیره
از وقتی این شازده قراضه را هیچ جا راه ندادن و رفت دست بوس نتانیاهو یه عده فعال شدن به نفع اسراییل
مگر چیزی هم از مقاومت وحماس باقی مانده که بخواهند بجنگند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
نه چیزی نمونده
فقط قضا و قدر روزی چندتا سنگ از آسمون میندازه و میفته رو سر چندتا سرباز صهیونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
اره که مونده . مراسم ترحیم
چند تا موشک زدن به بیابان که . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
اگه موشک بود،الان چیزی از اسرائیل باقی نمونده بود
اونا فقط راکت هستن
اسرائیل که میخواد اب دریا رو به تونل های حماس پمپاژ کنه چرا قبل بمباران اینکار رو نکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
این کار یک کار تبلیغاتی برای کسب آبروی نتانیاهو است و گرنه از نظر فنی بسیار کم تاثیر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
عقلش نمی رسید
اسراییل اگر همه مردم فلسطین رو هم بیرون کنه اونوقت به کشورهای اطراف تعرض میکنه. در واقع مردم فلسطین سپر بلای کشورهای اطراف شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
آغازگر جنگها همیشه کشورهای همسایه بوده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
اسراییل توسط انگلیس در اینجا کاشته شد وگرنه قبل از اعلامیه بالفور در اون منطقه یهودیان اقلیت بسیار کوچکی بودند.
هنیه کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
حرفات تموم شد بازم؟
بابا یه حرف تازه بزن ببینیم زنده ای یا نه
هر وقت نتان جونت اسلحه بدست اومد غزه،ما هم هنیه رو میفرستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
نتان، جان شماست نه من. درست مثل هنیه...
نتان و هنیه نباشند که امثال شما از کاسبی محروم میشن...
«این راکت در محلی در مجاورت تاسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی فرود آمد و سریعا باعث آتش‌سوزی پوشش گیاهی خشک آن منطقه شد.»

آن وقت اسم این می شود «حمله موشکی حماس به پایگاه هسته ای اسرائیل»؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
خب، آره دیگه. اسرائیلی ها بمب های اتمی شان را گذاشته بودند توی یک جعبه چوبی کهنه کنار همین علف های خشک در «مجاورت» تأسیسات شان. چیزی نمانده بود که حماس در انهدام آنها موفق شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
فضول میخواستیم که اونم پیدا شد
مرگ بر صهیونیست های خونریز وحامیانشان !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
مرگ برهمه ی دنیا،به جزء منو و همفکرام!!
احسنت و خداقوت به محور مقاومت و حوثی های یمن و اوف بر امارات و عربستان و رهبران اعراب
مرگ براسراییل خونخوار خجالت نمیکشید ازخودگذشتگی اسرائیل لعنتی دفاع می‌کنند انشاءالله ملت فلسطین پیروزاستازحسرت بمیریدقرازها لعنتی
افکار مریض احوال عجیب است
انکار نسل کشی یا تشویق به نسل کشی از نسل کشی خطرناک تر است
امان از انسان دوپا
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی