بازدید 8299
۳
با قلعه‌نویی تعارف دارم و به او نگفتم که دیگر به تیم ملی نمی‌روم

خداداد: حواله خودرو دادند اما مالیات و گمرکش را گرفتند که منصرف شدیم

باید کنار دایی بازی می‌کردید تا بدانید چه آدم متفاوتی در فوتبال است. دایی شناسنامه فوتبال ایران است و بدون تعارف باید گفت. ما درباره فوتبال حرف می‌زنیم، اما در رابطه با محبوبیت، مردم باید نظر بدهند
کد خبر: ۱۲۰۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷ 04 December 2023

مشاور مستعفی کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید: چرا کارشناسانی که نگران قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا هستند زمان کارلوس کی‌روش دلواپس نبودند؟!

خداداد: حواله خودرو دادند اما مالیات و گمرکش را گرفتند که منصرف شدیم

به گزارش تابناک ورزشی؛ ماجرای مقایسه محبوبیت تیم ملی ۹۸ با تیم فعلی که علی دایی در گفت‌وگوی اختصاصی با تابناک مطرح کرد، اولین بار بین خداداد عزیزی و شجاع خلیل‌زاده رخ داد و این دو بازیکن سابق و کنونی تیم ملی درباره‌اش به شوخی و جدی کری خواندند.

خداداد حالا درباره صحبت اخیر علی دایی گفت: فقط این را بگویم که دیگر شبیه دایی هم در فوتبال ایران نخواهد آمد.

وی درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران، انتقادها به نمایش ایران در دیدار با ازبکستان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 و... صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

از آخرین وضعیت تیم ملی چه‌خبر؟

تیم ملی که فعلاً تعطیل است، ولی در مجموع شرایط تیم خوب است.

 

نمایش ایران مقابل ازبکستان در دومین بازی‌اش در مرحله انتخابی جام جهانی 2026 با انتقادهای زیادی همراه شد و شما هم راضی نبودید.

نیمه دوم خوبی برابر ازبکستان نداشتیم، تیم ما بد بود و اگر انتقادی مطرح شده، درست بوده است. ما دو نیمه متفاوت برابر ازبکستان داشتیم، در نیمه دوم تقریباً هیچ موقعیتی نداشتیم.

 

 با بازیکنان صحبت کردید که چرا به‌یک‌باره ضعیف بازی کردند؟

ما بازی ضعیفی انجام دادیم و ازبک‌ها سوار بازی بودند و حتی می‌توانستند برنده شوند، اما در فوتبال چنین شرایطی پیش می‌آید.

 

 انتقادهایی از حضورتان در کادر فنی تیم ملی شده بود و برخی مدعی شدند که خداداد در تمرینات دنبال شوخی و خنده با بازیکنان است، آیا این صحبت‌ها یکی از دلایل کناره‌گیری‌تان است؟

به این مسائل ربطی ندارد، اگر با بچه‌های تیم ملی شوخی و خنده می‌کنم، چون حالم خوب است. من رابطه بسیار خوبی با اعضای تیم ملی و بازیکنان دارم، باید در تیم ملی بازی کرده باشید تا بدانید با بازیکنان ملی‌پوش چطور برخورد کنید. من با بزرگان تیم از جمله احسان حاج‌صفی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون گرفته تا جوان‌هایی مثل حسین‌نژاد، حزباوی و... رابطه خوبی دارم و سعی کردم حتی با امید ابراهیمی که بعد از مدت‌ها به تیم ملی بازگشت رابطه خوبی برقرار کنم، این شکل رفتاری من است که با بازیکنان رابطه دوستانه برقرار کنم. اگر کنار تیم ملی لخت می‌شوم و داخل زمین می‌روم، چون حالم خوب است. وقتی حالم خوب باشد، لخت می‌شوم، لباس ورزشی می‌پوشم و به زمین می‌روم، حالم با این بازیکنان خوب است که با آنها شوخی و خنده می‌کنم، نه آنها از شوخی‌های من ناراحت می‌شوند و نه من از شوخی و خنده آنها دلگیر می‌شوم.

 

از این انتقادها ناراحت شدید؟

نه، برای من اهمیتی ندارد. برخی که آدم‌های نرمالی نیستند توهماتی ایجاد می‌کنند و می‌گویند "چرا خداداد به‌عنوان مشاور لخت شده و داخل زمین رفته است؟"، آنها انتظار دارند با کت و شلوار به داخل زمین بروم! کار من فوتبال است. من مشاور فنی سرمربی تیم ملی هستم، و چه ایرادی دارد که مشاور فنی لباسش را در بیاورد؟ کار من فوتبال است و این همه عکس با شورت و پیراهن ورزشی دارم، می‌توانید با یک تحقیق در اینترنت ببینید چقدر عکس با لباس ورزشی دارم، چرا نباید به وسط زمین بروم؟ من باید از محمد محبی ایراد بگیرم یا از سایر بازیکنان به‌خصوص اگر در خط حمله نکته‌ای دیدم، انتقال بدهم، اگر این کار را نکنم پس به چه دردی می‌خورم؟ این حرف‌ها برای من مهم نیست و در مجموع خواستم از تیم ملی دفاع کنم، اینها با قصد و نیت می‌گویند تیم ملی باید قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.

 

پس کناره‌گیری‌تان از تیم ملی چه‌دلیلی دارد؟

به‌خاطر خودم و مسائل شخصی چنین تصمیمی گرفتم. اگر از اردوی بعدی کنار تیم ملی نباشم باز هم واقعیت‌ها را می‌گویم. تیم ملی شانس قهرمانی جام ملت‌ها را دارد، چون در مسیری که تا فینال قرار گرفته است، کارش خیلی سخت نیست، اما اگر قهرمانی به دست نیاید اتفاقی هم نیفتاده است، الکی با گفتن نسل طلایی به تیم ملی هیجان ندهید و هجمه وارد نکنید. یک‌سری فکر می‌کنند باهوش و زرنگ هستند، ولی این‌طور نیست. مطمئنم بازیکنان تیم ملی برای قهرمانی به قطر می‌روند، ولی تکرار می‌کنم قهرمان هم نشوند اتفاقی نیفتاده است چون تیمی مثل ژاپن به‌لحاظ ساختاری و همه چیز جلوتر از ایران است، عربستان و استرالیا پیشرفت کرده‌اند، ما چه‌چیزی داریم که بابت آن بازیکنان تیم ملی را تحت فشار قرار دهیم؟! اگر تیم ملی شانس اول قهرمانی نباشد بعد از ژاپن شانس زیادی دارد، امیدوارم تیم ملی به فینال راه پیدا کند و اگر قهرمان نشد چیزی را مثل دو دوره قبلی از دست نداده است!

 

قلعه‌نویی با تصمیم شما موافقت کرده است؟

با قلعه‌نویی صحبت نکردم، چون رویم نمی‌شود به او بگویم، با یکی از نزدیکان قلعه‌نویی صحبت کردم و خواستم موضوع را به او انتقال بدهد، من اهل رودربایستی نیستم، ولی نسبت به قلعه‌نویی تعارف دارم، من خاطره خوبی با قلعه‌نویی دارم، اما رویم نمی‌شود با او تماس بگیرم. من خسته شده‌ام و خیلی دوست ندارم همکاری را ادامه دهم، قلعه‌نویی هم حالش خوب نیست و امیدوارم زودتر بهبودی‌اش را به دست بیاورد، او بعد از بازی با ازبکستان اعصابش خورد بود و نتوانستم با او تماس بگیرم.

 

علی دایی اخیراً گفته است که ملی‌پوشان برای حضور در جام جهانی 1998 فرانسه، پاداشی نگرفتند، آیا هیچ پاداشی داده نشد؟

بعد از جام جهانی حواله خودرو به ما دادند که می‌توانستیم خودرو وارد کشور کنیم یا آن را بفروشیم، پول گمرک و مالیات به‌عهده خودمان بود و چون صرف نمی‌کرد همه حواله‌های‌شان را 25 میلیون تومان فروختند. منظور علی دایی این بود که اگر حواله‌ای امروز به بازیکنان داده‌اند پول گمرک و... بخشیده شده است. به‌خاطر دارم خودرویم را از آلمان به ایران آوردم که اینجا پلاک بزنم، ولی دقیقاً باید سه برابر قیمت خودرو را بابت پلاک می‌دادم، به همین خاطر خودرو را برگرداندم.

خداداد: حواله خودرو دادند اما مالیات و گمرکش را گرفتند که منصرف شدیم

بحث نسل طلایی در فوتبال ایران شد، دایی عنوان کرده است که تیم ملی 98 محبوب‌تر از نسل فعلی بود...

من درباره این قضایا بحث نکرده‌ام. باید کنار دایی بازی می‌کردید تا بدانید چه آدم متفاوتی در فوتبال است. دایی شناسنامه فوتبال ایران است و بدون تعارف باید گفت. ما درباره فوتبال حرف می‌زنیم، اما در رابطه با محبوبیت، مردم باید نظر بدهند. من می‌توانم درباره امثال علی دایی، کریم باقری، احمدرضا عابدزاده و... صحبت کنم، ولی در مجموع با قیاس کردن موافق نیستم و دوست ندارم درباره آن حرف بزنم، فقط این را بگویم دیگر مثل دایی در فوتبال ایران نمی‌آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
بلی، علی دایی شناسنامه فوتبال و دایی تمام بچه های ایران است
تیم ملی کنونی حتی یک صدم محبوبیت تیم ملی سال 1998 ندارد.
من نمیدونم ۲۵ میلیون ۲۵ سال پیش کم بوده؟!
اینا سیرمونی ندارن
احسنت .واقعا مانند دایی و عزیزی و استیلی و مهدوی کیا و باقری کم گیر میاد نسل طلایی اینا بودند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست