بازدید 2217

دیدار مخفیانه داماد ترامپ با نخست وزیر قطر

آکسیوس گزارش داد که جرد کوشنر داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا همراه با جمعی از سرمایه داران یهودی جلسه مخفیانه‌ای را با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر ترتیب داده است.
کد خبر: ۱۲۰۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹ 04 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سه منبع آگاه به تارنمای آکسیوس گفتند که ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهوری سابق آمریکا و همسرش جرد کوشنر چهارشنبه گذشته یک جلسه غیرعلنی را در نیویورک با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و یک گروه دو حزبی از سرمایه داران یهودی ترتیب دادند.

نخست وزیر قطر یک بازیگر کلیدی برای میانجیگری در مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی در جریان جنگ در غزه است. 

یک منبع آگاه که در این جلسه شرکت کرده، به آکسیوس گفت که نخست وزیر قطر درباره تلاش‌های کشورش برای آزادی اسرا در غزه صحبت کرد و به چندین سوال در مورد رابطه قطر با حماس پاسخ داد.

محمد بن عبدالرحمن همراه با چند وزیر خارجه از کشورهای عربی برای حضور در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد بحران در غزه به نیویورک سفر کرده بود.

وی در جریان انجام مذاکرات برای تمدید آتش بس در غزه در قبال آزادی اسرا، وارد نیویورک شد.

قطر از سوی اعضای کنگره و سازمان‌های یهودی به علت رابطه با حماس تحت فشار بوده است. دولت جو بایدن درحالیکه از نقش قطر در وساطت برای تضمین توافق تبادل اسرا تقدیر می‌کند اما اینطور نشان می‌دهد که پس از پایان جنگ بر سر این مساله به قطر فشار خواهند آورد. 

طبق ادعای آکسیوس، قطر با نگرانی از اینکه حمله 7 اکتبر حماس می‌تواند به جایگاه قطر نزد آمریکا و به ویژه کنگره آسیب وارد کند، در حال لابی با گروه‌های مختلف در واشنگتن است.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی