در نشست روز گذشته سازمان بورس با ناشران چه گذشت؟

امیرمهدی صبایی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار خلاصه‌ای از نکات مهم در خصوص جلسه روز گذشته پیرامون موضوع تجدید ارزیابی را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۰۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲ 03 December 2023

به گزارش  بورس تابناک به نقل از  نبض بورس،  چندروز گذشته خبری منتشر شد که مدیران عامل بانک‌های ملت، پاسارگاد، تجارت، صادرات، پارسیان و اقتصاد نوین به سازمان بورس فراخوانده شدند، این جلسه‌ به منظور هم‌اندیشی روز گذشته شنبه ۱۱ آذر ساعت ۱۴ واقع در ساختمان مطهری تشکیل  گردید. که اهم موضوعات مطرح شده به شرح زیر می باشد:

امیرمهدی صبایی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار خلاصه‌ای از نکات مهم در خصوص جلسه روز گذشته پیرامون موضوع تجدید ارزیابی را اعلام کرد.

۱. بر اساس نظرات مطرح شده در جلسه، انتظار می‌رود ناشران اوراق بهادار مشروح برنامه‌های خود در خصوص تجدید ارزیابی دارایی‌ها را با هدف استمرار شفافیت و انصاف در بازار و از بین بردن هر گونه عدم تقارن اطلاعاتی، به اطلاع سهامداران برسانند.

۲. با توجه به سطح اهمیت موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها، رسیدگی به درخواست های افزایش سرمایه از این محل توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، در اولویت قرار دارد.

۳. استفاده از ظرفیت تجدید ارزیابی به هیچ وجه محدود به مدعوین جلسه روز جاری نبوده است و برای تمامی ناشران اوراق بهادار دارای ظرفیت بالقوه در صنایع مختلف، امکان پیگیری و اجرا دارد.

۴. تجدید ارزیابی محدود به هیچ طبقه خاصی از دارایی ها نیست و متناسب با ظرفیت و شرایط هر ناشر اوراق بهادار و رعایت صرفه و صلاح سهامداران، امکان پذیر است.

۵. این سازمان در اجرای وظیفه قانونی خود مبنی بر ضرورت اتخاذ تدابیر ضروری و انجام اقدامات لازم برای حمایت از حقوق و منافع سرمایه گذاران در بازار اوراق بهادار، موضوع تجدید ارزیابی دارایی ها را به منظور همگرایی و کاهش فاصله بین «ارزش بازاری سهام» و «خالص ارزش روز دارایی های ناشر» دنبال می‌نماید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار