بازدید 37950
پنجاه و هفتمین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

اعلام کشته شدن ۶۰ نظامی اسرائیلی از سوی حماس در غزه/کشتار گسترده اسرائیل در غزه با بیش از ۷۰۰ شهید در ۲۴ ساعت+فیلم/آغاز حمله زمینی اسرائیل به جنوب غزه

جنگ غزه در شرایطی وارد پنجاه و هفتمین روز خود شده است که توافق آتش بس میان حماس و اسرائیل تمدید نشد و حملات اسرائیل علیه مردم غزه به صورت گسترده ای آغاز شد و امروز یکشنبه با شدت بیشتری ادامه داشته است.
کد خبر: ۱۲۰۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸ 03 December 2023

اعلام کشته شدن ۶۰ نظامی اسرائیلی از سوی حماس در غزه

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد پنجاه و هفتمین روز خود شده است که توافق آتش بس میان حماس و اسرائیل تمدید نشد و حملات اسرائیل علیه مردم غزه به صورت گسترده ای آغاز شد و امروز یکشنبه با شدت بیشتری ادامه داشته است.

حمدان: آمریکا شریک نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه است
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۲۳:۳۳

 اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس یکشنبه شب گفت که آمریکا شریک نسل‌کشی و پاکسازی نژادی رژیم صهیونیستی در غزه است.

اسامه حمدان در اظهاراتی گفت: دشمن صهیونیستی حملات و جنایات علیه ساکنان غزه، کرانه باختری و قدس را شدت بخشیده اما در نهایت شکست خواهد خورد.

وی با تاکید بر اینکه غزه همواره گورستان متجاوزان و اشغالگران بوده و خواهد بود، افزود: شیوه تعامل آمریکا با قضیه فلسطین موجب تنش و انفجار اوضاع در منطقه شده است.

عضو ارشد حماس با اشاره به اینکه دشمن آنچه را که پس از ۵۰ روز جنگ محقق نکرد حتی با طولانی شدن جنگ نیز محقق نخواهد کرد، گفت: قسام و مقاومت به پاسخ به جنایات دشمن، دفاع از مردم خود و هدف قرار دادن نظامیان و افسران اسرائیلی ادامه می‌دهند.

حمدان اضافه کرد: دنیا همه شاهد شیوه تعامل مبارزان قسام با اسرای اسرائیلی و شیوه تعامل دشمن صهیونیستی با اسرای فلسطینی بود.

وی تاکید تاکید کرد که تعلل و سرسختی دشمن صهیونیستی موجب شد تا مذاکرات برای تمدید آتش‌بس با وجود تلاش‌های گسترده طرف‌های واسطه شکست بخورد.

این رهبر حماس در ادامه گفت که جنایات و کشتارهای رژیم صهیونیستی در غزه تلاشی برای سرپوش نهادن بر شکست خود در برابر مبارزان مقاومت است.

حمدان همچنین خواستار تشدید تمامی شیوه‌های مقاومت علیه اشغالگران اسرائیلی شد و افزود: این رژیم اشغالگر بود که مفاد قرارداد مبادله اسرا و آتش بس را نقض و بمباران را آغاز کرد.

وی گفت: (رژیم) اسرائیل به قتل عام در شمال نوار غزه ادامه می‌دهد و مردم ما در آنجا همچنان ثابت قدم هستند.

عضو ارشد حماس اضافه کرد: ما از بلژیک و اسپانیا می‌خواهیم که بر مواضع خود باقی بمانند و یک حرکت اروپایی را برای بازدید از غزه برای اطلاع از جنایات اشغالگران رهبری کنند.

حمدان گفت: صحبت در مورد ورود اشغالگران به جنوب غزه و نفوذ به پدافندهای مقاومت همچنان در حد گامنه زنی‌های رسانه‌ای است.

القسام: 70 درصد نیروهای اسرائیل از شمال غزه عقب‌نشینی کردند
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۲۲:۵۳

 یکی از فرماندهان گردانهای القسام خبر داد که به خاطر حملات نیروهای مقاومت و شکست عملیاتی، ۷۰ درصد از نظامیان اسرائیلی از شمال نوار غزه خارج شدند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه از آغاز حمله زمینی ارتش به خان یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر داد. 

خان یونس از روز جمعه گذشته هدف حملات شدید هوایی رژیم صهیونیستی قرار دارد و در همین ارتباط سخنگوی یونیسف اعلام کرد که جنوب غزه در معرض شدیدترین بمباران قرار دارد و منجر به تلفات سنگین در میان کودکان شده است. 

وی به شبکه خبری الجزیره گفت: خروج از شمال نوار غزه با آتش‌بس آغاز شد و پس از حملات نیروهای مقاومت، در دو روز گذشته، شدت گرفته است.

این فرمانده القسام همچنین خبر داد که عملیات زمینی صهیونیستها، در جنوب نوار غزه متمرکز است و همزمان، قدرت مانور محدودی در شمال دارند.

آغاز حمله زمینی اسرائیل به جنوب غزه
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۲۲:۵۱

 «هرتصی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت که ارتش این رژیم عملیات زمینی خود در جنوب غزه را آغاز کرده و عملیات در بخش شمالی این باریکه نیز ادامه خواهد یافت.

خان یونس در جنوب غزه از روز جمعه گذشته هدف حملات شدید هوایی رژیم صهیونیستی قرار دارد و در همین ارتباط سخنگوی یونیسف اعلام کرد که جنوب غزه در معرض شدیدترین بمباران قرار دارد و منجر به تلفات سنگین در میان کودکان شده است. 

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی که در میان نظامیان این رژیم صحبت می‌کرد، افزود: «صبح دیروز (شنبه) عملیات را در جنوب نوار غزه آغاز کردیم».

هالوی در ادامه سخنانش گفت: «این توانایی را داریم که به طور کامل و همانطور که با قدرت و دقت در شمال نوار غزه انجام دادیم، در جنوب نیز انجام دهیم. عملیات خود را در جنوب غزه انجام خواهیم داد و به عملیات برای تعمیق دستاوردها در شمال نوار غزه نیز ادامه می‌دهیم».

نتانیاهو: چالشی که با آن مواجهیم بسیار بزرگ است
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۲۱:۱۲

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه هشدار داد چالشی که این رژیم با آن مواجه بوده بسیار بزرگ بوده و باید از کابینه این رژیم حمایت شود.

وی که در دیدار با تعدادی از نظامیانی که به تازگی به ارتش رژیم صهیونیستی پیوسته بودند صحبت می‌کرد، افزود: «این لحظه‌ای تاریخی بوده و باید امنیت را به شمال و جنوب بازگردانیم».

پیشتر «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن حدود ۶۰ نظامی اسرائیلی خبر داد.

آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به خان یونس در جنوب غزه
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۲۰:۲۷

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه از آغاز حمله زمینی ارتش به خان یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر داد. 

خان یونس از روز جمعه گذشته هدف حملات شدید هوایی رژیم صهیونیستی قرار دارد و در همین ارتباط سخنگوی یونیسف اعلام کرد که جنوب غزه در معرض شدیدترین بمباران قرار دارد و منجر به تلفات سنگین در میان کودکان شده است. 

شبکه سعودی العربیه گزارش داد که تانک‌های رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه پس از آغاز حملات زمینی در خان یونس، پایگاه‌هایی در شمال این شهر را هدف حمله قرار داده‌اند. 

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر با پخش اعلامیه‌هایی در مناطقی از خان یونس، این شهر را منطقه جنگی خطرناک اعلام کرده و از ساکنان این منطقه خواسته بود که آنجا را ترک کنند. 

انگلیس از انجام پرواز‌های جاسوسی بر فراز غزه خبر داد
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۲۰:۱۱

وزارت دفاع  انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که پروازهای جاسوسی را بر فراز غزه برای کمک به یافتن اسرا در دست حماس انجام خواهد داد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «الجزیره» ارتش رژیم اسرائیل جمعه گذشته اعلام کرد که بمباران غزه  را از سرگرفته است.  از سرگیری نبردها امیدها را برای آزادی سریع حدود ۱۳۰ اسیر که ارتش اسرائیل گفته است همچنان در غزه نگهداری می‌شوند، ناامید کرده است.

انگلیس تاکنون تائید نکرده است که چه تعداد از شهروندانش در بازداشت حماس هستند. لندن همچنین اعلام نکرده که چه زمانی پروازهای جاسوسی خود بر فراز غزه آغاز خواهد شد، اما مدعی شده که آنها غیرمسلح خواهند بود و تنها بر تلاش‌ها برای یافتن اسرا متمرکز خواهد بود.

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد:«در حمایت از فعالیت‌های جاری، پروازهای نظارتی بر فراز مدیترانه شرقی ازجمله عملیات بر فراز اسرائیل و غزه انجام خواهد داد. هواپیماهای تجسسی غیرمسلح خواهند بود و تنها وظیفه پیدا کردن گروگان‌ها را بر عهده خواهند داشت».

«ویکتوریا اتکینز» از مقام‌های دولت انگلیس گفت که هواپیماهای مورد استفاده، پهپادهای غیرمسلح هستند.

رسانه‌ها اخیرا  گزارش کردند که هواپیماهای جاسوسی آمریکا مستقردر پایگاه نظامی انگلیس در قبرس با پرواز بر فراز لبنان و غزه اطلاعات دریافت شده را در اختیار رژیم اسرائیل قرار می‌دهند.

به گزارش منابع خبری، یک مقام انگلیس گفت، داده‌های اطلاعاتی به حکومت‌های ثالث انتقال یافته است.

پایگاه قبرس به مرکزی برای حمایت نظامی بین‌المللی از حملات رژیم اسرائیل در بمباران غزه تبدیل شده است. گفته می‌شود که سیا (سازمان جاسوسی آمریکا) از پایگاه نظامی «آکروتری» برای ماموریت‌های جاسوسی استفاده می‌کند.

این مقام انگلیسی افزود:«حساسیت‌هایی با دولت قبرس در مورد استفاده از پایگاه انگلیس برای ماموریت‌های جاسوسی آمریکا وجود دارد».

وزارت دفاع انگلیس از شفاف سازی در مورد اینکه آیا اطلاعات جمع آوری شده در قبرس با رژیم اسرائیل به اشتراک گذاشته می‌شود یا خیرخودداری کرده است.

۱۵ هزار و ۵۲۳ شهید از آغاز حملات به نوار غزه
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۱۸:۲۱

ستنگوی وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای جنایات رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون به ۱۵ هزار و ۵۲۳ نفر خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری «سما»، «اشرف القدره» عصر یکشنبه اعلام کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل طی ساعات گذشته کشتارهای هولناک و بزرگی را مرتکب شد که صدها شهید و مجروح بر جای گذاشت، اما تنها ۳۱۶ شهید و ۶۶۴ زخمی از زیر ویرانه‌ها و آوار بیرون آورده و به بیمارستان‌ها منتقل شدند و بیشتر قربانیان همچنان زیر آوار هستند.

وی گزارش داد: بدین ترتیب آمار کلی شهدا از زمان آغاز تجاوزات اسرائیل از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۱۵ هزار و ۵۲۳ نفر رسیده است.

القدره همچنین شمار کلی مجروحان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را ۴۱ هزار و ۳۱۶ نفر اعلام کرد.

وی گفت که ۷۰ درصد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

شهادت ۵۰ نفر در بمباران منازل مسکونی محله الزیتون شهر غزه
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۱۷:۱۵

بر اثر بمباران محله الزیتون در شهر غزه توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی، ۵۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

 بر اثر بمباران منازل متعلق به خاندان الدحدوح در مقابل مدرسه صفد – که محل استقرار شمار بسیار زیادی از آوارگان است – ۵۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد، تیم های امدارسان و اهالی منطقه عملیات نجات زخمی ها و خارج کردن پیکرهای شهدا از زیر خاک را آغاز کرده اند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه هم اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته با بمباران بی رحمانه مناطق مسکونی بدون هر گونه هشداری، مرتکب چندین جنایت کشتار دسته جمعی در سراسر نوار غزه شده است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه در ادامه گزارش خود افزود: جنایات اخیر، در چارچوب جنگ و نسل کشی فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی انجام می گیرد که فجیع ترین نمونه آن، بمباران ۵۰ منزل و ساختمان مسکونی بود که در نتیجه آنها صدها تن شهید و زخمی شدند و تنها بخشی از آنها به بیمارستان ها منتقل گردیدند و شمار بیشتری نیز همچنان زیر آوار هستند.

رسانه های فلسطینی روز شنبه اعلام کرده بودند بیش از ۱۰۰ فلسطینی بر اثر بمباران یک ساختمان مسکونی که به پناهگاه خانواده های آواره در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه تبدیل شده بود، بیش از ۱۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

روسیا الیوم همچنین روز شنبه به نقل از خبرنگارش گزارش داده بود که بر اثر بمباران هوایی جنگنده هایی رژیم صهیونیستی، دهها فلسطینی در محله شجاعیه غزه به شهادت رسیدند.

سخنگوی آتش نشانی و امداد رسانی در غزه بمباران ۵۰ منزل و ساختمان مسکونی در محله شجاعه در شرق غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در غزه را که منجر به شهادت حدود ۳۰۰ فلسطینی شد جنایت دانست.

همچنین بخش خدمات پزشکی وزارت کشور فلسطین در نوار غزه به الجزیره اعلام کرده است که از بامداد امروز تا این لحظه ۱۵۰ شهید به بیمارستان معمدانی در شهر غزه منتقل شدند.

زخمی شدن ۱۱ صهیونیست در حمله موشکی حزب‌الله
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۱۶:۲۳

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حمله موشکی حزب الله به شهرک بیت هلیل در الجلیل علیا، ۱۱ صهیونیست از جمله ۸ نظامی زخمی شدند.

همچنین گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجاهدان این گردان‌ها یک میدان مین را در شرق خان یونس هنگام حضور ۸ نظامی اشغالگر اسرائیلی منفجر کردند و پس از آن نیز نظامیانی را که زنده مانده بودند، از نقطه صفر هدف قرار داده و از پا درآوردند.

دور جدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۱۶:۰۹

منابع خبری بعد از ظهر امروز (یکشنبه) از دور جدیدی از حملات وحشیانه و شدید ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی و غیرنظامیان در مناطق مختلف نوار غزه و همچنین شهادت و مجروح شدن ده‌ها فلسطینی خبر دادند.

 خبرگزاری شهاب در این باره اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات شدیدی را به منطقه «تل زعتر» در شمال نوار غزه انجام دادند.

وزارت بهداشت نوار غزه نیز از یک جنایت وحشیانه جدید در اردوگاه «جبالیا» با ده‌ها شهید خبر داده است.

منابع فلسطینی همچنین گزارش دادند که در حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به خانه خانواده «ابو جیاب» در منطقه «ابو اسکندر» در شمال شهر غزه دست کم سه فلسطینی شهید و ۲۰ تن دیگر مجروح شدند.

این منابع همچنین از حمله وحشیانه صهیونیست ها به خان‌یونس خبر دادند.

طبق این گزارش، در حملات به خان‌یونس دست کم ۳۷ فلسطینی به شهادت رسیدند.

منابع رسانه‌ای همچنین اعلام کردند که رژیم اشغالگر یک حمله مرگبار و شدید را به محله الشجاعیه در غزه انجام داد.

افشاگری رسانه عبری از طرح نتانیاهو برای کاستن از جمعیت نوار غزه
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۱۵:۰۲

یک رسانه عبری گزارش داد که وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی طرحی را به درخواست نتانیاهو آماده می‌کند که هدفش کاستن از شمار شهروندان فلسطینی در نوار غزه به پایین‌ترین حد ممکن است.

 روزنامه عبری «یسرائیل هیوم» جمعه گزارش داد که برنامه «رون درمر» وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی از حزب لیکود به دست بیشتر اعضای کمیته وزارتی امور امنیت داخلی نرسیده و به دلیل «حساسیت» آن در نهادهای رسمی و نهادها مورد بحث قرار نگرفته است. به نظر این روزنامه، دولت جو بایدن آن را رد می‌کند و نظر غالب این است که این طرح یک خیال غیرواقعی است.

این روزنامه پیش‌بینی کرد که طرح مذکور مورد حمایت وزیران حزب لیکود به رهبری نتانیاهو، حزب «قدرت یهود» به رهبری ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و جنبش «صهیونیسم مذهبی» به رهبری بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل قرار بگیرد.

این روزنامه خاطرنشان کرد: علی‌رغم موضعگیری جامعه بین‌المللی و تشکیلات نظامی در تل‌آویو در مورد این طرح، نتانیاهو اجرای آن را یک هدف استراتژیک برای کابینه خود می‌داند.

در این گزارش آمده است، نتانیاهو بدون آنکه مجبور باشد با ایالات متحده، جامعه بین‌المللی و مصر که به طور قاطع با آن مخالف است، سرشاخ شود، به دنبال اجرای این طرح است. این گزارش اشاره می‌کند، افراد نزدیک به نتانیاهو مدعی هستند که «هدف از این طرح این نیست که فلسطینی‌ها اخراج شوند، بلکه هدفش تلاش برای کاستن از تراکم جمعیت در نوار غزه است.»

این رسانه عبری گزارش داد که رژیم صهیونیستی «این امکان را دارد که منتقدان مصر را دور زده و برای اجرای این طرح به مردم غزه اجازه دهد تا از طریق دریا این باریکه را ترک کرده و به سمت اروپا و آفریقا بروند.»

اسرائیل باب مذاکره برای آزادی اسرا را نبسته‌ است
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۱۵:۰۱

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از بازگرداندن تیم موساد از قطر به دلیل به بن‌بست رسیدن مذاکرات درباره غزه خبر داد.

روزنامه عبری زبان «تایمز» صبح روز یکشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی درهای ادامه مذاکرات با حماس را برای آزادی اسرای باقیمانده نبسته‌است.

این در حالی است که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، به دلیل به بن‌بست رسیدن مذاکرات درباره آتش‌بس غزه و با دستور نخست‌وزیر، «دیوید بارنیا»، رئیس موساد به همراه تیم موساد در دوحه به اراضی اشغالی بازگشتند.

کارشناسان صهیونیست: حماس آماده جنگ برای یک دوره طولانی است
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۱۴:۵۹

کارشناسان رژیم صهیونیستی اعلام کردند که جنبش حماس «هنوز از شکست دور و آماده جنگ برای یک دوره طولانی» است.

به گزارش سایت النشره، کارشناسان رژیم صهیونیستی به رادیو این رژیم اعلام کردند: حماس از شکست دور و آماده ادامه جنگ برای یک دوره طولانی است. یحیی السنوار، رئیس حماس در غزه همچنان کنترل امور را در دست دارد و وضعیت را او اداره می‌کند.

فرمانده نیروی زرهی در ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: نیروهای ما آماده گسترش عملیات زمینی به مناطق دیگری از غزه هستند.

پیش از این دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: حماس از نظر اطلاعاتی بر اسرائیل برتری یافته‌است و جنگ طولانی خواهد بود. حماس مناطق نوار غزه را به خوبی می‌شناسد و توانایی‌های پیچیده‌ای در زیر زمین دارد. مناطقی وجود دارند که ارتش نمی‌تواند وارد آنها شود.

همچنین اخیرا مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: جنبش حماس در نهایت در جنگ دیگری بر اسرائیل پیروز شد و موفق شد با کل اسرائیل بازی کند.

این مرکز اعلام کرد، حماس بار دیگر موفق شد تا رژیم صهیونیستی را به تمسخر گرفته و در زمینه تاثیر بر مردم به دستاوردهایی برسد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که برخلاف ادعاهای اخیر ارتش این رژیم حماس همچنان کنترل قوی بر مناطق دارد و این مناطق تنها شامل مناطق جنوب نوار غزه نیست.

اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس تأکید کرده بود که ارتش رژیم صهیونیستی در ۸۰ درصد خاک غزه قدم نگذاشته‌ است. حدود ۱۰۰۰ سرباز مجروح اسرائیلی در غزه هستند که از جمله آنها ۲۰۰ تن جراحت‌های خطرناکی دارند.

سازمان جهانی بهداشت آتش‌بس فوری در غزه را خواستار شد
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۱۴:۲۸

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز نگرانی شدید خود از وضعیت بیماران و خدمات پزشکی در غزه، برقراری فوری آتش‌بس را خواستار شد.

 به نوشته روزنامه القدس، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت صبح امروز یکشنبه در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت، گزارش‌ها از بمباران مستمر و خشونت‌ علیه غزه هولناک است و همین الآن باید آتش‌بس برقرار شود.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه نوشت: تیم ما از بیمارستان «ناصر» (در شهر خان‌یونس) در جنوب نوار غزه بازدید کرد، در این بیمارستان ۱۰۰۰ بیمار یعنی سه برابر ظرفیت آن وجود داشت و علاوه بر این تعداد زیادی از مردم نیز در جستجوی پناهگاهی در بیمارستان حضور داشتند، بیماران روی زمین تحت مداوا قرار می‌گرفتند و از درد فریاد می‌زدند.

گبریسوس در ادامه نوشت: این شرایط کاملا نامناسب بوده و برای ارائه خدمات پزشکی غیر قابل تصور است و نمی‌توانم کلمات مناسبی را پیدا کنم تا نگرانی‌مان از آنچه مشاهده کردیم، بیان کنم.

او پیشتر از سرگیری فوری ارسال کمک‌های اولیه به غزه و بازگرداندن آنها به حداقل سطح کمک‌ها در آتش‌بس اخیر را خواستار شده و تاکید کرده بود که آنچه در غزه مورد نیاز است، بسیار بیشتر است.

کشتار گسترده اسرائیل در غزه با بیش از ۷۰۰ شهید در ۲۴ ساعت
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۱۴:۲۴

«سلامه معروف» مدیر دفتر رسانه‌ای دولت حماس در غزه امروز (۱۲ آذر) در پنجاه و هشتمین روز جنگ گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته طی حملات سنگین هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی، بیش از ۷۰۰ نفر در غزه به شهادت رسیده‌اند.

تعداد بازدید : 932

او همچنین گفت که بیش از یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر تاکنون در غزه آواره شده‌اند و هیچ جای امنی بر خلاف ادعای رژیم اشغالگر، در غزه وجود ندارد.

به گفته سلامه معروف، صهیونیست‌ها در جای جای غزه دست به جنایت می‌زند و هیچ منطقه‌ای از حملات اشغالگران در امان نیست.

وزارت کشور حماس در غزه نیز خبر داد که مناطق شرقی استان خان یونس طی تمامی ساعات شب گذشته زیر حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل قرار داشت.

اعلام کشته شدن ۶۰ نظامی اسرائیلی از سوی حماس در غزه

«کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن حدود ۶۰ نظامی اسرائیلی خبر داد.

«کتائب القسام» شاخه نظامی حماس اعلام کرد رزمندگان مقاومت، سحرگاه امروز (یکشنبه)، بعد از رصد محل استقرار ده‌ها نظامی ارتش اسرائیل (۶۰ نفر) در داخل چند چادر در شرق منطقه «جحر الدیک» در اطراف این چادر بمب کار گذاشتند.

طبق این بیانیه، ساعت ۴:۳۰ بامداد به وقت محلی بعد از انفجار بمب‌ها، یکی از نظامیان قسام برای از پا درآوردن نظامیانی که از این عملیات جان سالم به در بردند، به محل انفجار رفته و بعد از اتمام مأموریت به موضع خود بازگشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی -تا لحظه انتشار این گزارش- واکنشی به این بیانیه نشان نداده و کشته شدن نظامیان خود را تایید نکرده است.

ارتش اسرائیل در آخرین بیانیه خود درباره شمار تلفات نظامیان این رژیم در بعد از آغاز نبرد زمینی در غزه اعلام کرده ۷۲ نظامی خود را از دست داده است.

نبرد رزمندگان مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم صهیونیستی بعد از ۷ روز آتش‌بس موقت صبح روز جمعه هفته گذشته از سر گرفته شد.

اصابت موشک در سرزمین های اشغالی و ناتوانی گنبد آهنین

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته از آغاز تحقیقات درباره احتمال خرابی گنبد آهنین و سقوط یک فروند موشک در سرزمین های اشغالی به دلیل نقص فنی گنبد آهنین در رهگیری این موشک، خبر دادند.

ارتش رژیم اسرائیل در بیانیه‌ای که توسط رسانه های صهیونیستی منتشر شد، اعلام کرد: پس از اینکه فیلم‌های ویدئویی از ناکامی گنبد آهنین در رهگیری یک فروند موشک (مقاومت) و سقوط آن در داخل سرزمین های اشغالی منتشر شد، ارتش اسرائیل تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی احتمال وقوع این حادثه را «نقص فنی» در سامانه گنبد آهنین دانست و ادعا کرد که اصابت این موشک تلفات جانی نداشته است.

در حالی که ارتش رژیم اسرائیل به محل اصابت این موشک اشاره ای نکرده است، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» گزارش داد که این موشک از نوع تایمر در حدود ساعت ۱۰ شب به وقت محلی در پاسخ به بمباران های نوار غزه توسط اسرائیل به سمت «تل آویو» و اطراف آن شلیک شده است.

در این پیوند، چندین رسانه صهیونیستی از جمله «یدیعوت احرونوت» و «جروزالیم پست» گزارش دادند که یک موشک با عبور از گنبد آهنین در مرکز سرزمین های اشغالی سقوط کرده است.

همچنین کلیپ‌های ویدیویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های صهیونیستی لحظه فرود و سقوط یک فروند موشک در داخل سرزمین های اشغالی را نشان می‌دهد.

پیشتر رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل نیز گزارش دادند که آژیرهای خطر برای اولین بار از زمان آغاز مجدد جنگ غزه در «تل آویو» به صدا درآمد. در همین حال گردان های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس یک کلیپ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می دهد که چندین موشک به سمت تل آویو شلیک کرده است.

این جنبش در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: گردان‌های القسام در پاسخ به کشتار وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در غزه، تل‌آویو را با موشک هدف قرارداده است.

آتش بس موقت هشت روزه بین گروه های مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل با میانجی گری قطر، مصر و آمریکا انجام شده بود صبح روز جمعه به پایان رسید.

نتانیاهو: با دولت آمریکا درباره جنگ غزه اختلافاتی داریم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بدون ادامه عملیات زمینی در غزه تحقق اهداف جنگ امکان‌پذیر نیست.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانسی مطبوعاتی مدعی شد: «جنگ ادامه دارد و به ارتش دستور دادم که فشار نظامی را ادامه دهد و روز گذشته ۱۰۰ هدف متعلق به جنبش حماس را نابود کردیم.»

براساس گزارش الجزیره، بنیامین نتانیاهو افزود: «تا زمانی که تمامی اهدافمان محقق نشود به جنگ ادامه می‌دهیم و این کار بدون ادامه عملیات زمینی در غزه امکان‌پذیر نخواهد بود.»

نتانیاهو در ادامه گفت که مذاکرات سختی زیر آتش برای آزادی اسرا داشته و تعداد اسرایی که از غزه آزاد شدند را دو برابر کرده، اما ماموریت هنوز تمام نشده‌است.

وی افزود: «به تلاش‌های خود برای بازگرداندن تمام "گروگان‌ها" به وطن ادامه خواهیم داد.»

نتانیاهو در ادامه رجز خوانی خود اضافه کرد: «به سیاست قاطعیت در جبهه جنوبی و مقابله با حزب‌الله در جبهه شمالی ادامه می‌دهیم.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل سه هدف دارد: از بین بردن حماس، بازگرداندن افراد گروگان، و اطمینان از اینکه غزه دوباره تهدیدی ایجاد نمی‌کند.»

وی در پایان مدعی شد: «تشکیلات خودگردان فلسطین با "تروریسم" نمی‌جنگد، بلکه حتی از آنها حمایت مالی می‌کند و این گروه قرار نیست که الان وارد غزه شود.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در واکنش به اعتراض‌ها به نخست‌وزیری‌اش و کاهش حمایت‌ها از او براساس نظرسنجی‌ها گفت که از شهروندان اسرائیلی مأموریت رهبری اسرائیل را دریافت کرده و بر اساس نظرسنجی‌ها عمل نمی‌کند.

بنیامین نتانیاهو افزود: اسرائیل میانجی‌گران را برای بهبود چارچوب توافق‌نامه آتش‌بس موقت بشردوستانه با حماس تحت فشار قرار داد و تا حد زیادی در این کار موفق شد.

وی ادعا کرد که حماس این توافق را نقض کرد و این فشار بر آن افزایش خواهد یافت.

نتانیاهو اظهار کرد: با دولت آمریکا درخصوص جنگ علیه غزه اختلافاتی وجود دارد، اما در بسیاری موارد موفق شدیم آنها را متقاعد کنیم.

وی همچنین گفت، با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و رسانه‌های تاثیرگذار در آمریکا هر روز تقریبا صحبت کرده و از آنها خواسته بر افکارعمومی تاثیر بگذارند.

از سوی دیگر، نتانیاهو، اعلام کرد که سیاست توزیع سلاح بیشتر به شهروندان صهیونیست باید ادامه یابد چرا که به نجات جان آنها کمک می‌کند.

این اظهارات نتانیاهو در حالی است که شنبه شب شهرک‌نشینان با برپایی تظاهراتی گسترده در شهر تل‌آویو، خواستار اعمال فشار بر کابینه نتانیاهو جهت امضای توافق مبادله اسرا با حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از غزه شدند.

صالح العاروی، نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در مصاحبه با الجزیره گفت که تا توقف کامل حملات و جنایات دشمن صهیونیستی علیه مردم غزه، هیچ خبری از مذاکرات در مورد آتش‌بس موقت و مبادله اسرا نخواهد بود.

توصیف مدیرکل صلیب سرخ از جنایات و بمباران‌های اخیر غزه

مدیرکل سازمان صلیب سرخ از سرگیری جنگ علیه نوار غزه را شدید توصیف و از بابت جنایات مداوم علیه مردم این منطقه اظهار نگرانی کرد.

این اظهارات رابرت ماردینی، مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ پس از آن مطرح شد که رژیم صهیونیستی با پایان آتش‌بس موقت یک هفته‌ای با حماس حملات هوایی و توپخانه‌ای خود به غزه را از سر گرفت.

مقام‌های بهداشت و درمان غزه اعلام کردند، صدها فلسطینی از زمان پایان این آتش‌بس در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

ماردینی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز در محل اجلاس اقلیمی کاپ ۲۸ در شهر دوبی گفت: «ما گزارشات دقیقی نداریم اما چیزی که می‌توانم بگویم این است که از سر گیری جنگ بار دیگر شدید بوده است.»

او با هشدار درباره اینکه درگیری‌ها کار را برای رساندن کمک بشردوستانه به غزه سخت می‌کند، گفت: «یک لایه جدید تخریب در حال شکل گیری روی ویرانی گستره و بی سابقه زیرساختهای حیاتی، محله‌ها و خانه‌های غیرنظامیان است.»

ماردینی وضعیت در نوار غزه را «مخروبه و مغشوش» خوانده و از فعال بودن ۱۳۰ کارمند کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در آنجا خبر داد.

ماردینی همچنین بیان داشت، مردم غزه «در ترس مداوم از مرگ خشونت‌آمیز زندگی می‌کنند» و برای زنده ماندن در ضمن کمبود غذا و آب ناشی از جنگ، نبرد می‌کنند و بیمارستان‌ها نیز در آنجا با منابعی محدود فعالیت دارند.

او خاطرنشان کرد: «همه چیز در غزه به نقطه شکستن رسیده است.»

آتش‌بس موقت اخیر در غزه از روز ۲۴ نوامبر شروع و بعد از دو بار تمدید تا روز جمعه گذشته اجرا شد و در جریان این آتش بس حماس و رژیم صهیونیستی به تبادل اسرا پرداختند و بعد از هفت روز میانجی‌گران نتوانستند بر سر تمدید آتش‌بس برای سومین بار توافق کنند.

صلیب سرخ که یک سازمان بی طرف مستقر در کشور سوئیس است به تسهیل این تبادل اسرا از جمله با منتقل کردن آنها کمک کرد.

ماردینی خاطرنشان کرد: «ما برای تسهیل هر چه بیشتر عملیات‌های آزادی اسرا در غزه و پیوند مجدد زندانیان فلسطینی با خانواده‌هایشان آماده هستیم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹۰
ظاهرا بعد از باز شدن در بهشت در غزه حالا درب جهنم نیز برای صهیونیست ها باز شده . الحمد لله
پاسخ ها
یاس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
این خبر هم مثل خبر جعلی مردن کودکان بیمارستان النصر در دو روز پیش است که صدا وسیما اعلام کرد و هیج منبع معتبری
در جهان آن را تایید نکرد حتی منابع فلسطینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
شاد را یا به کل پاک کنید یا
درست کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
حماس از تمام عملیات هاش فیلم میگیره و مستند میکنه از عملیات کشتن ۶۰ اسرائیلی ویدئویی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
. به گفته سازمان بازرسي «يك گروه فعال در حوزه چاي، از سال 98 تا 1401 بالغ بر 2.7 ميليارد دلار ارز با نرخ نيمايي براي واردات ماشين‌آلات و واردات چاي دريافت و بخش بزرگي از آن را در جاي ديگري هزينه كرده است. رقم ريالي فساد رخ داده چيزي حدود 140هزار ميليارد تومان است كه از نظر ريالي، تاكنون چنين چيزي در تاريخ اقتصادي ايران سابقه نداشته است.»
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
سخنگوی نظامی اسراییل اعلام کرده بود قبل از جنگ که ' جنگ ' جنگ است و کشته هم خواهیم داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
بالاخره باطل مقابل حق جنگ را علنی شروع کرد، ملت های پشت سر رژیم صهیونیست که فقط دولتی ها و سیاستمداران کلاش طرفدارش هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
سلبیریتی های ما کر و کور و لال شده اند اونایی که قبلا به ما درس صلح می دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
رژیم صهیونیستی نابود باید گردد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
این آغاز حمله به جنوب یعنی قسمت شمال کاملا پاکسازی شده دیگه
حماس پیروز است

چه بکشند

و چه کشته شوند
پاسخ ها
بابی 2
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
اینو نگید چی دارید بگید شماها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
در دوره روحانی
سهم تحریم ها از مشکلات کشور فقط 10 درصد بودو بقیه ناشی از مدیریت نا کارآمد بود
امسال
به دلیل تحریم ها نمی توانیم حتی یک پله برقی را تعمیر کنیم چون قطعه نداریم
حالا پیدا کنید متخصص مغز را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
دوستان کسی هست لاستیک دولتی با موفقیت ثبت نام کرده باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
والا اونایی که دارن کشته میشن افراد بی دفاع غیرنظامی به خصوص زنها و بچه ها هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
امروز دماغ رژیم صهیونیستی به خاک مالیده شد توسط 20 یا 30 هزار نیروی حماس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
سلبیریتی ها کجا ست هسنتد؟
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
از خودت مایه بذار و اینقدر شعار نده
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
جنگ تا پیروزیه آخرین نفر حماس ادامه داره
جنگ باید ادامه داشته باشذ
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
نظر شازدتون چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
شریک جنایات اسراییل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
هر کس به هر نحوی، کشتن مردم غزه را پیروزی کسی بداند از حیثیت انسانی خارج شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
امریکا رو به افول و نابودی است
تابناک جان
از اونجایی که هنیه کجاست توهین و افترا نیست، علی کریمی کجاست هم توهین و افترا نیست. لطفا کامنت من رو منتشر کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
ارتش چهارم جهان دنبال جنگ با زنان و کودکان فلسطینی است نه حماس.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
آقای دکتر متخصص مغز،
میدونستی کله پاچه با یک مغز اضافه، شده یک میلیون تومن؟!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
علی کریمی باخونوادش،غرب داره زندگی میکنه،هنیه هم در هتل های لوکس قطر
کوهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
چطور بعضی‌ها تون اینقدر راحت از کنار کشتار بی‌رحمانه زن و بچه های غزه می‌گذرید وبه نفع صهیونیست‌ها صحبت میکنید و خیلی راحت کامنت می‌دارید وبد کشور عزیز خودمون رو میگیداین راهش نیست خیلی از اون طرفی ها که اکثر ا چشم دیدن ایرانیها رو ندارن این کامنت ها رو میبینن لطفاً تحلیل صدمن یه قاز نکنید
حماس نظامی به هلاکت میرسونه، رژیم صهیونیستی کودک
به نظرم برنده و پیروژ قاطع این جنگ حماس است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
امروز تونستی گوشت تنظیم بازاری بخری!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
حالا سایت ها و خبرگزاری های خارجی هیچی، نمی دانم چرا از این بیانیه حماس مبنی بر کشتن اسرائیلی ها در هیچکدام از سایت ها و خبرگزاری های داخلی، که تازه با حماس هم کاملاً همسو هستند، خبری نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
حالا این که پیروز را پیروژ نوشته ای اشتباه تایپی است یا این که تو هم مثل نویسنده این خبر، در عوالمی متعالی بوده ای؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
هر کسی اونی می کشه که از دستش بر میاد. حماس نظامی را می‌کشه چون وارد قلمروش شده و صهیونیست ها هم چون نمی تونن حماس را بکشند مردم را می کشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
رژیم صهیونیستی مگه جرات جنگیدن با جهاد اسلامی را دارد چرا جواب موشک های یمن را نمی دهد
کی مجبور کرد بود حماس رو پاراگلایدر سواری کند و گروگان بگیرد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
جنایات دهه ها توسط اسراییل و آواره کردن فلسطینیهاو زندانی کردن آنها
مانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
ظلم 80 ساله اسرائیل به فلسطینی ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
انسان‌های عاقل رفتارشان را بر اساس عواقب ان ارزیابی می کنند نه بر اساس آنچه بر سرشان آمده.
دیدم نیمه پر لیوان در ایران دقیقا به این شکله که کشته شدن شصت اسرائیلی را در اول تیتر می نویسیم و کشته شدن هفتصد فلسطینی را در آخر .
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
شما هنوز متوجه نیستی که کشته شدن ۷۰۰ زن کودک و مردم بی پناه با کشته شدن ۶۰ نظامی بسیار متفاوت هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
آقا رضا

همین که شما فکر میکنی همه این 700 نفر زن و کودک بودن و اسراییل داره بی هدف فقط شهرها رو بمبارون میکنه نشون میده خیلی تحت تاثیر اخبار داخلی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
اهمیت نظامی کشتن نظامیان با کشتن زن و بچه ها از راه دور اصلا قابل مقایسه نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
اسراییل هدف داره و اونهم نسل کشی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
كل مردم غزه دو ميليون بودن طبق ادعاشون يك و سيصد مردن
هفتصد تا هم الان خخخ تعداد زد بالا
به امار اينها باور نكن
بيمارستان شفا يادت بياد
دوستان، یا جنگ را نباید شروع کرد یا وقتی شروع کردی باید حتماً پیروز شوی. نتیجه جنگ یا شکست است یا پیروزی و مهم بعد از نتیجه است و آن آثار مترتب بعدی. هیچ کشور و سرزمینی در جهان پس از جنگ از آثار آن مصون نمانده چه کشورهای پیروز، چه کشورهای شکست خورده و چه کشورهای بیطرف. در میدان کنونی جنگ در غزه، جبهه مقاومت و در مرکز آن حماس باید پیروز شود و این حتما به فضل الهی به وقوع خواهد پیوست.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
حاج صابر عزبز، بجای داستان نویسی و روضه خواندن، خودت جلودار کاروان باش و به طرف جبهه های جنگ عازم بشو ....... در غیر اینصورت، لطفا ساکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
آقای قلی زاده پیروزی که به نابودی انسان های بیگناه وکودکان پودرشدن خانه وکاشانه آوارگی بینجامد پیروزی نیست اگر جای برای سکونت نباشد بهتره شما از صلح صحبت کنید آقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
ناشناس آلمانی هر وقت تو رفتی اوکراین حاج صابرم بعد تو میره غزه با این تفاوت که راه اوکراین باز بازه ولی راه غزه از زمین و هوا و دریا کاملا بسته اس
رجانیوز گفته اس اییل ۳ کشته داده
در بعضی شبکه‌ها و سایت‌ها خبر و تصاویری از یک انفجار بزرگ در نزدیکی صنعا منتشر شده. حوتی‌ها آن را انفجار یک پمپ بنزین اعلام کرده‌اند و دیگران از جمله عربستان آن را انفجار انبار موشک‌های حوتی‌ها در نتیجه حمله احتمالی اسرائیل دانسته‌اند. حماس هم علت آن را انفجار یک بمب قدیمی اعلام کرده است.

واقعیت هر چه باشد دو اظهار نظر اول طبیعی است ولی متوجه نمی شوم که کارشناس حماس چطور توانست از فاصله چند صد کیلومتری، و از میان غزه محاصره شده و درگیر جنگ، نظر کارشناسی بدهد.
یه قرار تو فلسطین تل آویو بذاریم کی بریم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
من فقط در رکاب احمد خاتمی میام
رزمندگان کتائب القسام؛

دیده اند که شصت نظامی اسرائیلی در داخل چند چادر مستقر شده اند و رفته اند و «بمب کار گذاشته اند» آن هم «در اطراف این چادر»

«بعد از انفجار بمب‌ها، یکی از نظامیان قسام برای از پا درآوردن نظامیانی که از این عملیات جان سالم به در بردند، به محل انفجار رفته و ...»

معرکه است. به عقل جن هم نمی رسد. فقط نمی دانم چرا نیروهای نظامی و شبه نظامی دیگر دنیا از چنین روش سر راست و آسانی برای از بین بردن دشمن استفاده نمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
خوب تو برو یادشوم بدهجناب استراتژیست جنگ
آقا اجازه
بخدا ما نبودیم
از تعداد کم کامنت ها که عمدتا طنز و اعتراض و پرداختن به سایر موضوعات ه و نیز اینکه اخبار را دست چین میکنی نشون میده غزه در اذهان رو به خاموشیه و یتریج غزه مرگ خاموشی را تجربه خواهد کرد
پاسخ ها
کورو‌ش کبير
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
ناشناس 15:42 غزه هم میشه مثل جنگ روسیه و اوکراین. کسی دیگه ازش حرفی میزنه. خیلی کم. تازه جنگ هم تمام بشود ویرانی ها تا سال ها طول می کشد تا سالم شود. غزه و حماس به تاریخ پیوستند. چه قبول بکنید و چه نکنید. چه درست و چه غلط. چه طرفدار اسراییل باشید و چه فلسطین. بالای 20 هزار کشته بالای 50 هزار زخمی. نصف خانه ها نابود شده. تاسیسات‌ زیر ساختی منهدم شده. شروع جنگ غزه پایان بسیار تلخی برای مردم غزه رقم زد که باعث آن حماقت چند نفر بود.
من از اول هم می‌دانستم این اسرائیلی ها جنگیدن بلد نیستند. نه به عقلشان می‌رسد که در هنگام جنگ، آنهم در وسط منطقه دشمن، در اطراف چادرهایشان نگهبان بگذارند و نه بعد از انفجار بمب‌ها، آن تعداد که جان سالم به در برده‌اند می‌توانند از پس یک نفر بر بیایند که دارد می‌آید آنها را هم از پا دربیاورد.

فقط نمی‌دانم چرا حماس این موضوع را رسانه‌ای کرده. بهتر نبود اسرائیلی‌ها در غفلت باقی بمانند و هر چند وقت یک بار حماس آنها را شصت تا شصت تا بکشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
هفتصد فلسطینی در24 ساعت گذشته کشته شده اند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
قضیه تکراری نویسی نیست. بعضی وقتها تابناک انتشار کامنتی را طول می دهد و من هم به این تصور که آن را غیرقابل انتشار تشخیص داده اند یکی دیگر، با کمی تغییر، می نویسم و بعد بعضی وقت ها هر دو کامنت منتشر می شود کا تا حدی شبیه هم هستند.
هنیه کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
در حال بی چاره کردن اسرائیله تو کجایی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
خیلی ناراحتی که ماموریت صهیونیست ها برای ترور رهبران حماس ناکام مونده و هر روز ماموریت داری اینو بنویسی؟
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
مرد فقط رعیس جمهور اکراین مثل شیر ایستاد و فرار نکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
یکی به این صهیون بگه خب ابله چیه هر روز این سوال تکراری رو میکنی ...خب داره قبر تو و اربابای اسراییلیتو میکنه ..راستی پسر اربابت نتانیابو کجاست ...نمیخوای بری بجاش جنگ کنی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
ناشناس 23:01
برای صهیونیست بودن نیازی نیست یهودی اسرائیلی باشی.
یک چارچوب فکری هست که افرادی نظیر شما دارند..
جرج بوش هم زمان حمله نظری شبیه شما داشت: هر که با ما نیست علیه ماست.
حماس - نه مردم فلسطین که دنبال احقاق حقوقشون هستند - اگر نه بیشتر، به اندازه اسرائیل در حق فلیسطینیان جنایت و خیانت کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
راستی هنیه کجاست؟
اگه چیزی به اسم ارزش برای جان فلسطینی ها وجود داشت باید دنبال راهی
بگردن حماس از غزه خارج شه یانمیدونم صلح کنن تا جنگ تموم شه این کودک ها که کشته میشن بیگناهن بخدا
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
تنهاکودکان‌ هم‌نیستند که بیگناهند تمام غیرنظامیان بیگناهند که نه جائی برای پناه گرفتن داردونه راهی برای گریز اینجاست که باید گفت عجب صبری خدادارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
واقعا جای تاسف داره ت
بشار اسد کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
تو کاخ ریاست جمهوری تو کجایی؟
نصرالله کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
پیس علی کریمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
در حال شلیک موشک تو کجایی؟
کتائب القسام که حتما راست میگه در مورد تلفات؛ اونم وسط جنگ.
اینها سرتاپایشان دروغ است همه دنیا مجموعه تونلهای حماس زیر بیمارستان شفا را دید و حماس میگفت تونلی زیر بیمارستان نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
حتی بی بی سی هم نشان داد در زیر بیمارستان خبری نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
اون تونل را قبلا اسرائيل در زمان تسلط به غزه كنده بود و تونل معمولي بوده نه مركز فرماندهي حماس . شبكه هاي اسرائيل هم اذعان كردند. حالا شما با هر كي دعوا داري لااقل اخبار گوش كن يا بخوان كه سر مردم فلسطين خالي نكني
تمام ماهواره ها دارند بنفع اسرائیل کارمی کنند تا جایی که امکان داره اخبار رو سانسور میکنند انچه مهم است این است که اسرائیل چون نمی تواند حماس را از بین ببرد دارد کودکان و زنها رو میکشه و مطمئن باشید خون این کودکان بی گناه ریشه ظلم و نامردی رو خشک می کند اگر باور ندارید تاریخ گذشتگان را برای یاد آوری مطالعه بفرمایید.
شیرینی پخش نمیکنید؟
دوستان تابناک شما نمی‌خواهید صفحه کامنت ها را از درج اراجیف این مزدوران فاسد و خائن آمریکا پاک کنید ؟کسی از این اراجیف هراسی ندارد و اصلا اعتنایی به آنها نمی‌کند فقط این توهین به خون شهدای فلسطین و مقاومت است وگرنه کسی برای این جماعت عقده ای ارزشی قائل نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
دوست من بهشت بزور که نمیشه شاید یکی دوست داشته باشه زندگی کنه تو این دنیا
به قول یارو چه ببریم پیروزیم چه نابود بشیم بازم پیروزیم در هر صورت پیروزیم
علی کریمی کجاست؟
اسراییل بایدازبین برودخیلی ظلم میشه به فلسطین کسی نیست خیلی نامردی میشه در حق فلسطین بیچاره چکارکنناسراییل خیلی ظلم میکن خدالعنت کنیداسراییل را
ارزشی ها برید غزه بهونه نیارید .خط قرمز خط قرمز ها تون خیلی وقته ازش ردشدن
نابود شد اسراییل !

به اندازه یکی از اتوبوسهای دانشگاه شریف که افتاد توی دره و نخبه ها مردند تلفات داد !
سایبری کجاست ؟

من در حال شلیک موشک از پشت کامپیوتر اداره ام تو کجایی ؟

من تو صف شیر خشک بچه ام آشنا ماشنا نداری یک قوطی بیشتر بدن؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی