بازدید 22716

توضیح دفتر امام‌جمعه رشت درباره حواشی پیش آمده

دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با صدور بیانیه‌ای توضیحاتی درباره حواشی پیش آمده در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ارایه کرد.
کد خبر: ۱۲۰۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷ 02 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در پی حواشی پیش آمده در خطبه دوم امروز نماز جمعه رشت و اعتراض ۳ نفر از طلاب غیربومی نسبت به وضعیت حجاب در میان خطبه دومِ آیت‌الله فلاحتی و اعتراض مردم نسبت به بی‌نظمی ایجاد شده، روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، مشترکاً با ستاد اقامه نماز جمعه شهر رشت، با صدور بیانیه‌ای توضیحاتی ارائه کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَیِّنًا لَعَلَّهُ یَتَذَکَّرُ أَوْ یَخْشَیٰ

نماز جمعه مرکز بیان مطالبات مردمی و محل رجوع عامه مردم جهت طرح مشکلات و مطالبات است که امر به معروف و نهی از منکر درخصوص فریضه حجاب نیز جزو لاینفک همین مطالبات عمومی می‌باشد.

امروز جریان اعتراض ۳ عزیز که از طلاب غیر بومی مطالبه‌گر فریضه واجب حجاب از مسؤولان بودند، موجب سو استفاده برخی سودجویان گردید لذا ستاد اقامه نماز جمعه شهر رشت و روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان ضمن حمایت از جریان مطالبه گری در حوزه عفاف و حجاب اعلام می‌دارد هیچ‌گونه شکایت یا پیگیر قضائی از طلاب عزیز نداشته است.

همانطور که مردم فهیم و دغدغه مند استان گیلان در جریان مطالبات حضرت آیت‌الله فلاحتی از سه سال قبل و به ویژه طی هفته‌های گذشته با برگزاری جلساتی پیگیر مطالبات این عزیزان بوده است و تریبون نمازجمعه در هفته گذشته مورخ ۱۴۰۲/۹/۳ در اختیار مطالبه‌گران عفاف و حجاب خواهران قرار گرفت تا دغدغه‌های خود را مطرح کنند و ضمناً در بیانیه خود از زحمات و اقدامات مؤثر و مواضع قاطع ایشان تقدیر و تشکر نمودند، لکن نباید با رفتارهایی خارج از عرف و ضوابط و برهم زدن نظم زمینه سودجویی بیگانگان و سوءاستفاده گران را فراهم نمود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۹
راستی چرا بعد از هزاران سال میهن عزیزمان، ایران، به اینجا رسیده که یک عده اقلیتی بشدت محدود به اکثریت مطلق جامعه می گویند که چگونه بپوش ؟
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
اون ۳ عزیز دقدقه مند چرا دقدقه ربای بانک احتکار خودرو ساز و مشکل بزرگ آدم هایی چون ثقفی رو ندارن؟!!!
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
اینا حرکت ها از قبل با برنامه ریزی هست،این ربای بانکها رو نمیبینند و حجاب میبینند
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
اون سه نفر ناراحتند لطفاً بی سرو صدا برن یه کشور دیگه ای زندگی کنن
ثقتی چی شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
در جاهایی که استعدادش رو نشون داده بیشتر ازش استفاده میشه
طلاب غير بومي خودجوش
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
این طلاب بوم خودشون را درست کردند رفتند رشت را اصلاح کنند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
ثقتی بایدسقط می شد که نشدهیچ ارتقای درجه هم گرفت
خود شیرینی باید مردم غیور رشت از نماز جمعه مینداختنشون بیرون
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
حالا نمازگزاران شدن مردم غیور؟نان به نرخ روز می‌خورید.
بی نظمی وبی انضباطی و شلختگی و خودسری و خودکامگی و بی اخلاقی و .... بنام آتش به اختیار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
بی غیرتی و بی حیایی و بی ناموسی و ایستادن در مقابل قوانین الهی هم اسمش شده آزادی .
گیلان خصوصا رشت وانزلی مثل بمب میمونه،یعنی مردم وجوانان موندن یه حادثه دای پیش بیاد ،شک نکنید دوباره تظاهرات میشه ،ایندفعه دیگه نمیشه جمعش کرد.روحیات مردم اینجا کلا فرق میکنه،بزرگان هم میدانند وسعی میکنن با دوستی وراه حل های مسالمت آمیز ارشاد کنن.
اینقدر حجاب حجاب کنید تا خسته شید گوجه می خورید میوه میدونید چنده خوش به حالتون شکمتون سیره
پاسخ ها
افسبن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
باز فصل عوض شد و گوجه کمی کران شده و امثال این نفلومعا بهانه پیدا کردن.نیوه هم برعکس خیلی ارزان هست.مسلکه وسط زمستان گوجه فرنگی میخواد بخوره باید فکر پولش هم باشه. نکنه فکر کردی با ولنگاری گوجه ارزان میشه و تو با غیرت.
شهر هِرت خودجوش ها همینجاست.
احتمالا منظور از غیر بومی طلاب دیگر کشورها بوده.
طلاب بومی یا غیر بومی یعنی چی؟ به کجا داریم می رویم که اوضاع مملکت چنین آشفته بازار شده که دیگر مردم ارزشی به سخنان طلاب و روحانیون نمی گزارند . این قشر (روحانیون)چه به روز ایمان واعتقادات مردم آورده اند که از دین زده شده اند و اینگونه هنجارشکنی می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
وقتی مردم خطه گیلان علاقه ای به طلبه شدن ندارن مجبورا مدارس را با طلبه های غیر بومی پر کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
از قضا طلاب گیلانی زیاد هستند. طلاب غیر بومی هم مسافر بودند و وقتیکه شاهد بی حیایی امثال شما بودند مطالبه گری کردند.
اگر بی نظمی رخ داده، مقصر همان طلاب غیر بومی هستند نه دیگران. اینکه این افراد انجا به وضعیت حجاب اعتراض کردند خودشان سوء استفاده کننده‌اند و موضوع اعتراض نمی‌تواند بی نظمی و هرج و مرج طلبی آنها را توجیه کند
اگر اون سه نفر طلبه نبودن آیا ستاد نماز جمعه باز شکایتی نداشت؟؟
حالا بومی یا غیر بومی چه فرقی می کنه؟
آتش به اختیاری عمل کرده دیگه
چرا ناراحتید
الهم عجل لولیک فرج. ولی مسولین هرکسی دستش میرسه باید اقدام عاجل و ریشه ای در کنارش انجام بدند نزارید خون شهدا پایمال بشه
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
خون شهدا با فقر و دین گریزی پایمال شده ما نام اسلام رو یدک میکشیم در غیر اینصورت بانکها با رباهای آنچنانی و قساد و رانت خواریها و پولشویی و اختلاسها که داریم نمیشود گفت کشور اسلامی داریم و متاسفانه خون شهدا پایمال شده و آرمانهای آنها فراموش
ای کاش به ربای بانکها هم اعتراض می کردند
یک نفر فاسد رانت خوار که ۷ سال پیش دستگیر محاکمه و محکوم به اخراج و پرداخت جریمه شد با فشار نماینده کرمانشاه ع م به کار بازگردانده شد و در اقدامی عجیب این شخص مدیر کل شرکت عظیم غله و خدمات بازرگانی شد ..ای کاش این طلاب به این موضوعات نیز اعتراض می کردند مدیر نمودن یک فرد فاسد منکر است و این طلاب باید در همه جا باشند ...و جالب‌تر از آن فرد دیگری از همین قماش یک فرد فاسد اخلاقی و اقتصادی دارای چندین پرونده در شهرداری کرمانشاه با فشار همین ع م نماینده شده مدیر کل امور شهری استانداری کرمانشاه...واقعا به کجا چنین شتابان !!!!!!
حجاب امری نسبی است. تا دیروز اگر تار مویی بیرون بود موجب تحریک جوان بدبخت میشد اما امروز این موارد موجب تحریک نمیشود و ظرفیتها بالا رفته است. با محدودیات غیر انسانی مردم را روان پریش بار نیاوریم.
در تعجبم به حجاب که میرسه رگ گردن تند روها میزنه بیرون ولی برای گرانی‌ها این افراد ساکتند.
روحانیت فقط برای حجاب دغدقه دارد؟ سایرامور را کی پیگیری میکند
این بی حجابی و لخت بودن مشکل ما رشتی ها هم هست. مسافر ها که اینجا میرسن دیگه دوس دارن با زیر شلواری بگردن. بعضی ها هم که از روسری شروع کردن الان به شکم و ناف و زیر شلوار رسیدن. من رشتیم کارگر هم هستم زندگی سختی دارم ولی شما دارین با حرمت ها بازی میکنین. بدونین این آتش زیر خاکستره. و تا جایی این حرکات انجام میشه یا همه چیز رو نابود کنین یا عده کم دوباره آتیش شن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
معلومه خوب نگاه به زنهای مردم کردی و نافشون رو دیدی هااا
ولی من تهران ساکنم خیلی بی تفاوت از کنار خانمهایی که بقول تو حجاب ندارند رد میشم و نگاشون نمیکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
دادش آب بریز اونجات که داره می سوزه والا
این همه زباله گرد این همه بدبخت چطور این سه عزیز غیر بومی که گیلانیها همیشه از غیربومیها ضربه خورده حواس شون به اونا نیست
حجاب شده بهانه ،که دزدی ها و حق خوری ها در اداره جات دیده نشوند،بریدجلوی اداره کار که حق کارگر رو میخوره و همیشه به نفع کارفرمای دزد رای میده رو بگیرید،مملکت اسلامی کجا بود ...
مشکل الان دیگه برهنگی هست بخصوص درشهررشت بایدهرجوروباهرروشی هست جلوی این وضعیت گرفته بشه بعضی مسافرای بی بندوباردرشهررشت بیشترهرژگی خودشون رونمایش میدن بخش زیادی ازمردم که کم هم نیستن انتظاردارن جلوی زن های سلیته بدن نماکه به حریم عمومی تعرض میکنن گرفته بشع
واقعاً وضعیت حجاب در شهر رشت خوب نیست___ اینها خونه را بجای مکان عمومی و اجتماعی فرقی قابل نیستند___دیگر مردم جامعه هیچ حقی ندارند نباید در نگاه عموم و اجتماع جامعه احترام قائل بود؟!???
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی