بازدید 2061

جزئیات سه وام جدید برای این دو کشور

بر اساس بیانیه‌ بانک بریکس، این موسسه مالی، سه وام جدید برای هند و چین به ارزش بیش از ۱.۱ میلیارد دلار تصویب کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ 30 November 2023

به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، بانک بریکس در چهل و دومین جلسه هیئت مدیره خود این تصمیم را اتخاذ کرد. این جلسه در ۲۸ نوامبر در دبی، امارات متحده عربی برگزار شد و اولین باری بود که هیئت مدیره در کشور غیر بنیان‌گذار بانک بریکس تشکیل جلسه داده است.

پروژه‌های هند مربوط به زیرساخت‌های جاده‌ای در مناطق روستایی به‌ عنوان وام تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار برای برنامه راه روستایی گجرات و ۶۳۸ میلیون دلار وام برای پروژه راه‌های روستایی بیهار تصویب شد.

پروژه سوم مربوط به وام ۵۰ میلیون دلاری به بانک هوا ژیا چین (BOH) برای پروژه زیرساخت پایدار است. بر اساس این بیانیه، این اولین وام غیر دولتی بانک بریکس در چین است. این بودجه توسط بانک چینی برای تامین مالی پروژه های زیرساختی پایدار در استان ژجیانگ با تمرکز بر انرژی پاک و بهره‌وری انرژی، حمل و نقل و تدارکات همچنین آب و فاضلاب استفاده خواهد شد.

بانک توسعه جدید (بانک بریکس) توسط کشورهای بریکس بر اساس توافقنامه بین دولتی در ششمین نشست بریکس در فورتالزا در ماه جولای ۲۰۱۴، راه‌اندازی شد. هدف این بانک تامین مالی پروژه‌های زیربنایی و پروژه‌های توسعه پایدار در کشورهای عضو بریکس و کشورهای در حال توسعه است.

این بانک قبلا رتبه اعتباری بین‌المللی «А+» را از  موسسه رتبه‌بندی فیچ و  موسسه اس اند پی گلوبال دریافت کرده بود که به آن اجازه می‌داد تا به‌طور موثر سرمایه‌گذاری بلندمدت را در بازارهای سرمایه بین‌المللی و محلی جذب کند.

این بانک، از زمان تاسیس، بیش از ۱۰۰ پروژه به ارزش بیش از ۳۳ میلیارد دلار را در حمایت از حوزه‌هایی مانند حمل و نقل، آب، انرژی پاک، زیرساخت‌های دیجیتال و اجتماعی همچنین ساخت و ساز شهری تصویب کرده است.

بانک بریکس در چند سال گذشته اعضای جدیدی را اضافه کرده است و مصر، امارات و بنگلادش رسماً به آن پیوستند. اروگوئه نیز پس از تکمیل مراحل لازم به عضویت این بانک می‌پیوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست