بازدید 54470
۹

مهمترین دلایل طلاق در کرمان چیست؟

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: طلاق عاطفی، اعتیاد، بیکاری، عدم مسؤولیت‌پذیری، بی‌احترامی و ... از مهمترین دلایل طلاق هستند.
کد خبر: ۱۲۰۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ 30 November 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سید مهدی قویدل در همایش مشاوره و سازش تحکیم بنیان‌های خانواده با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و تهدیدات آن در جامعه، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر شاهد رشد آمار طلاق هستیم و در دهه ۹۰ تا ۱۴۰۰ با رشد حدود ۲۰ درصدی مواجه بوده‌ایم.

وی با اشاره به قانون حمایت از خانواده اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ پروانه فعالیت برای مشاوره خانواده از سوی قوه قضائیه صادر شد و براساس آیین‌نامه اجرایی حدود ۴۸ نفر گزینش و بزودی پروانه فعالیت آنها صادر خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تصریح کرد: مشاوران دارای پروانه می‌توانند از طریق سامانه "مسیر" با محاکم خانواده در ارتباط باشند.

وی با اشاره به آمارهای طلاق عنوان کرد: از سال ۹۵ به بعد روند صعودی در تعداد پرونده‌های طلاق داشته‌ایم به‌طوری که در سال ۱۳۹۵ به ازای هر ۱۰۰، حدود ۲۵ طلاق و در سال گذشته این عدد به ۳۰ مورد به ازای هر یکصد ازدواج رسیده است.

قویدل ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱ هزار و ۷۶۶ پرونده در زمینه کلیه موضوعات مربوط به طلاق و در سال گذشته با رشد چهار درصدی پرونده‌ای طلاق به حدود ۱۲ هزار و ۲۹۸ پرونده رسیده است. در موضوع مهریه ۱۴ درصد، و در پرونده‌های عدم تمکین ۷ درصد رشد داشته‌ایم.

معاون قضائی دادگستری استان کرمان از رشد آمار سازشی در استان از سال ۹۷ به بعد سخن گفت و افزود: شهرستان کهنوج طی سالیان متمادی بالاترین درصد سازش را داشته است.

وی تاکید کرد: طلاق عاطفی، اعتیاد، بیکاری، عدم مسؤولیت‌پذیری، بی‌احترامی و ... از مهمترین دلایل طلاق هستند.

قویدل بیان کرد: مراکز مهر خانواده برای فرزندان طلاق تشکیل شده است و از ظرفیت‌های مشاوران و مددکاران اجتماعی در این مراکز استفاده می‌شود.
وی بر لزوم استفاده از ظرفیت مددکاران اجتماعی تاکید کرد و افزود: همچنین تشکیل کارگروه‌های تخصصی و هیات‌های اندیشه‌ورز نیز در دستور کار قرار گیرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در پایان پیشنهاد راه اندازی کلنیک جامع تخصصی خانواده در استان را داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۵
انتشار یافته: ۹
دختران بیوه باید با مردانی که قدرت نالی دارند ازدواج کنند تا هم فرزند آوری افزایش یابد، هم سر و سامان بگیرند، هم دچار شکست روحی نشوند و هم به فساد کشیده نشوند ولی متاسفانه ازدواج مجدد از زمان رضاخان منع شد و در دوره انقلاب خود امام و رهبری به شدت مخالفند و صیغه هم تو این مملکت گناهش از زنای با محارم و زنای به عنف زوری بدتر شده،
داداش همش همینه . زود انزالی مردان بویژه مردان کرمانی و سردی زنان هم میشه نام برد
یکی از دلایل اصلی طلاق در همه شهرها مسائل زناشویی هست که متاسفانه زیاد به آن پرداخته نمیشه. واین ریشه بهانه گیری سر موضوعات دیگه و نهایتا طلاقه
مهمترین علت خانمها سکه هاشونو اجرا بذارن خانه و زندگی زوج را تصرف کنند یه عمر مفت و مجانی بدون دغدغه راحت زندگی کنن
طلاق در ایران به خاطر قوانیین مهریه سنگین برا خانمها و تورم .گرانی دولت است
به خاطر بیکاری و دلیل بیکاری استفاده از نیروی خارجی توپروژهای ساختمانی و باغداری کشاورزی یعنی واضح تر بگم ۵۰درصد کار کرمان تودست افغانی ها هستن این امر نه تنها باعث طلاق میشه بلکه باعث فساد توجامعه هم می شه
کی زن میگیره که بخواد طلاق بده با این اوضاع خوب اقتصادی
مهمترین دلیل دریافت حقوق پدر یا مادر توسط خانم‌هاست که با طلاق به این خواسته میرسن بهتر بود مینوشتی آمار طلاق‌های صوری زیاد شده
همه طلاقها بخاطر فقر است وبس.جامعه فقیر پرخاشگر درمانده افسرده میشه زن بدنبال زندگی ومحبت رو ب سراب میره..مرد بیکار دنبال تسکین دردبا موادمخدرمیره..تا فقر درست نشه ک نمیشه شاهد خانواده های ویران بیشتری خواهیم بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست