بازدید 22818

76 جنگنده نسل پنجم روسی در راه!

شرکت دولتی روستک در ۲۴ نوامبر اعلام کرد که نیروهای هوافضای روسیه قرار است تا پایان سال ۲۰۲۳ مجموعه ای از جنگنده‌های پیشرفته نسل پنجم سوخو-۵۷ را دریافت کنند.
کد خبر: ۱۲۰۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷ 29 November 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، کارخانه هوانوردی گاگارین در Komsomolsk-on-Amur، بخشی از شرکت هواپیمایی متحد Rostec (UAC)، اخیراً گروهی از جنگنده‌های چند منظوره سوخو-۳۵S از نسل ۴ را به روسیه تحویل داده است. این گزارش خاطرنشان کرد که این دسته سوخو-۳۵S پایان برنامه تحویل هواپیما در سال جاری است. مدیر کل UAC، تأیید کرد که شرکتَ‌های آنها با پشتکار به برنامه تحویل پایبند هستند.

این امر ارائه سیستم‌های هوانوردی معاصر برای نیروهای هوافضای روسیه را تضمین می‌کند. در بیانیه مطبوعاتی تاکید شد که هواپیمای سوخو-۳۵S تحت آزمایش‌های زمینی و پروازی جامع در حالت‌های عملیاتی مختلف قرار گرفت و با موفقیت از فرودگاه به مکان‌های خدماتی تعیین‌شده خود منتقل شد. همچنین معاون اول مدیرعامل Rostec، از ویژگی‌های متمایز هواپیما از جمله تسلیحات هدایت شونده هوا به هوا و هوا به سطح بسیار موثر و سیستم دفاعی و مقابله الکترونیکی پیشرفته گفت.

76 جنگنده نسل پنجم روسی در راه!

در سپتامبر ۲۰۲۳، مجتمع نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرد که یک جت جنگنده جدید سوخو-۵۷ Felon به نیروی هوافضای روسیه تحویل داده است. بر اساس برنامه تسلیحاتی فعلی دولت، پیش بینی می‌شود که نیروهای هوافضای روسیه تا سال ۲۰۲۷ در مجموع ۷۶ فروند هواپیمای سوخو-۵۷ را خریداری کنند. سوخو-۵۷ دو موتوره که به عنوان یک جنگنده چندمنظوره نسل پنجم توصیف می شود، توسط روسیه به عنوان رقیب لاکهید مارتین اف-۳۵ ارائه می‌شود که توسط ایالات متحده و متحدانش در اروپا و آسیا استفاده می‌شود.

علیرغم عدم افشای تعداد مشخصی از سوخو-۵۷های موجود در آخرین تحویل، با توجه به تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه روسیه توسط قدرت‌های غربی این یک دستاورد قابل توجه است. این تحریم‌ها دسترسی صنعت هوافضای روسیه به اجزای پیشرفته و منابع مالی غربی را محدود کرده است.

به موازات آن، UAC روی نمونه اولیه سوخو-۷۵ Checkmate کار می‌کند که در ابتدا برای اولین پرواز خود در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده بود، که بعداً تا سال ۲۰۲۴ تجدید نظر شد. با این حال، تاخیرهای احتمالی در این برنامه ممکن است به دلیل تلفات قابل توجه جت‌های فعلی نیروی هوایی روسیه و تاثیر تحریم های اقتصادی ایجاد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار