بازدید 1101

راهنما خرید انواع مواد ضد رسوب

انتخاب محصول مناسب به نوع رسوبات و کیفیت آب ورودی به سیستم بستگی دارد. استفاده از آنتی اسکالانت در فرآیند تصفیه آب به دلایل متعددی، بسیار ضروری است. در این مقاله به بررسی مهمترین علل استفاده از آنتی اسکالانت می‌پردازیم.
کد خبر: ۱۲۰۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴ 29 November 2023

راهنما خرید انواع مواد ضد رسوب

چالش مستمر رسوب‌گذاری در حوزه تصفیه آب، مانع مهمی برای عملکرد کارآمد دستگاه‌ تصفیه آب محسوب می‌شود. رسوب‌گذاری یا تجمع ذرات جامد در آب، نه تنها فرآیند تصفیه را به خطر می اندازد، بلکه عملکرد کلی و طول عمر سیستم‌های تصفیه آب را نیز مختل می‌کند. با ته نشین شدن رسوبات به خصوص بر سطح فیلتر ممبران، این فیلترها مسدود شده و باعث کاهش کیفیت آب خواهد شد. برای مبارزه موثر با این موضوع، استفاده درست از آنتی اسکالانت بسیار مهم است.

آنتی اسکالانت نقش مهمی در جلوگیری از تشکیل رسوبات، حفظ راندمان دستگاه تصفیه آب و تضمین تامین پایدار آب تمیز دارد. از این رو انتخاب آنتی اسکالانت مناسب فقط مسئله نگهداری از سیستم نیست؛ بلکه یک اقدام پیشگیرانه برای محافظت از طول عمر و کارایی دستگاه تصفیه آب محسوب می‌شود.

راهنما خرید انواع مواد ضد رسوب

علل استفاده از آنتی اسکالانت ها

آنتی اسکالانت‌ها افزودنی‌های شیمیایی هستند که برای جلوگیری از تشکیل رسوب در سیستم‌های آبی طراحی شده‌اند. این محصولات در انواع مختلف بر پایه پلیمر و یا فسفات تولید می‌شوند. انتخاب محصول مناسب به نوع رسوبات و کیفیت آب ورودی به سیستم بستگی دارد. استفاده از آنتی اسکالانت در فرآیند تصفیه آب به دلایل متعددی، بسیار ضروری است. در ادامه به بررسی مهمترین علل استفاده از آنتی اسکالانت می‌پردازیم.

جلوگیری از تشکیل رسوب

یکی از عملکردهای اولیه آنتی اسکالانت‌ها، جلوگیری از ایجاد رسوب و تجمع مواد معدنی مانند کربنات کلسیم، سولفات کلسیم و سایر مواردی از این قبیل است. این رسوبات غالبا سطوح، لوله‌ها و تجهیزات از جمله سطح فیلترهای ممبران را پوشانده و منجر به کاهش کارایی و افزایش مصرف انرژی می‌شوند.

حفظ بهره وری سیستم

رسوب گذاری می‌تواند فرآیند انتقال حرارت را در بویلرها، برج‌های خنک کننده و سیستم‌های تصفیه آب مختل کند. با استفاده از آنتی اسکالانت، از تشکیل رسوب جلوگیری شده و به این طریق از راندمان انتقال حرارت بهینه و حفظ عملکرد کلی سیستم تصفیه آب اطمینان حاصل خواهد شد.

افزایش طول عمر تجهیزات

تجمع رسوب نه تنها بر راندمان کلی سیستم تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند باعث خوردگی تجهیزات نیز شود. آنتی اسکالانت‌ها به جلوگیری از خوردگی ناشی از رسوب کمک می‌کنند. در نتیجه طول عمر زیرساخت‌های گران قیمت را افزایش داده و نیاز به تعویض مکرر تجهیزات و قطعات را کاهش می‌دهند.

صرفه جویی در انرژی

تجهیزات رسوب گرفته به انرژی بیشتری برای عملکرد مؤثر نیاز دارند. با استفاده از آنتی اسکالانت برای جلوگیری از تشکیل رسوب، مصرف انرژی بهینه شده و این موضوع منجر به صرفه جویی در هزینه‌ها و عملکرد سازگارتر با محیط زیست خواهد شد.

کاهش زمان و هزینه‌های تعمیرات و نگهداری

نگهداری و تمیز کردن منظم تجهیزات برای رفع مشکلات ناشی از رسوب می‌تواند زمان بر و پرهزینه باشد. آنتی اسکالانت‌ها راه حلی پیشگیرانه و مقرون به صرفه را در این زمینه ارائه می‌دهند. با استفاده مناسب از دوز تزریقی آنتی اسکالانت در سیستم، دفعات و زمان لازم برای فرآیندهای نگهداری، کاهش پیدا می‌کند.

حفظ ثبات کیفیت آب

آنتی اسکالانت با جلوگیری از مشکلات رسوب گیری یا اصطلاحا فولینگ ممبران که می‌تواند بر طعم، بو و خلوص کلی آب تأثیر منفی بگذارد، به حفظ کیفیت ثابت آب کمک می‌کند. این امر به ویژه در صنایعی مانند غذا و نوشیدنی یا داروسازی که استانداردهای کیفیت آب سختگیرانه‌ای دارند، بسیار مهم است.

راهنما خرید انواع مواد ضد رسوب

روش اجرا رسوب زدایی

فرآیند رسوب زدایی در دستگاه تصفیه آب شامل استفاده از یک آنتی اسکالانت مناسب برای جلوگیری و حذف رسوباتی است که در اجزای مختلف سیستم انباشته شده‌اند. در ادامه به مراحل کلی روش اجرای فرآیند رسوب زدایی به کمک آنتی اسکالانت پرداخته شده است.

خرید آنتی اسکالانت و تجهیزات لازم

برای رسوب زدایی دستگاه تصفیه آب به موارد زیر نیاز دارید که باید آن‌ها را از یک تامین کننده معتبر مانند وب سایت آبین تهیه کنید. کیفیت و اصالت تجهیزات از اهمیت بسزایی برخوردار است.

  • محلول آنتی اسکالانت
  • مخزن نگهدارنده ضد اسکالانت
  • دوزینگ پمپ تزریق آنتی اسکالانت
  • دستکش و عینک ایمنی

آماده سازی سیستم

کلید برق یا قطع کننده مدار دستگاه تصفیه آب را پیدا کرده و آن را خاموش کنید. این کار از کارکرد دستگاه تصفیه آب در حین کار بر روی آن جلوگیری می‌کند. سپس ورودی آب را به سیستم قطع کنید. به این ترتیب در حین رسوب زدایی آب وارد سیستم نخواهد شد. شیر آب را باز کنید تا باقیمانده آن از مخزن و لوله‌ها تخلیه شود.

تزریق دوز مناسب آنتی اسکالانت

محلول آنتی اسکالانت را طبق دستورالعمل سازنده یا با آب مخلوط کنید و یا به صورت مستقیم به دستگاه تزریق نمایید. نسبت خاص آنتی اسکالانت به آب، بسته به محصولی که استفاده می‌کنید، متفاوت است. محلول آماده شده را در مخزن دستگاه تصفیه آب بریزید. اجازه دهید محلول آنتی اسکالانت برای مدت زمان توصیه شده در دستگاه تصفیه آب بماند. این زمان معمولا بین 30 دقیقه تا 2 ساعت طول می‌کشد.

پس از اتمام مدت زمان لازم بسته به نوع محصول و ظرفیت سیستم، باید محلول آنتی اسکالانت را تخلیه کرده و سیستم را شستشو دهید. ممکن است لازم باشد این مرحله را چندین بار تکرار کنید تا مطمئن شوید که تمام محلول حذف شده است. حال لازم است که نشتی دستگاه را بررسی کرده و پیش از استفاده، آب را آزمایش کنید.

«توجه داشته باشید که تعداد دفعات رسوب زدایی به سختی آب و میزان استفاده از سیستم بستگی دارد. به طور کلی رسوب زدایی و نگهداری صحیح از دستگاه تصفیه آب، ضامن عملکرد صحیح آن خواهد بود. از این رو بهتر است برای خرید آنتی اسکالانت و سایر تجهیزات لازم در حوزه تصفیه آب به کارشناسان مجرب آبین مراجعه کنید».

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی