بازدید 1980
۱

گزارش ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر

گزارشی از آغاز به کار ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر در دومین نشست کارگروه توسعه نیروگاه‌های اتمی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور، ارائه شد.
کد خبر: ۱۲۰۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴ 29 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، دومین نشست کارگروه توسعه نیروگاه‌های اتمی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و گزارشی از آغاز به کار ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر در مهر امسال، پس از ۵ سال وقفه به ارزش ۲۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، ارائه شد.

محمد مخبر در این نشست، ساخت نیروگاه‌های اتمی را گامی مهم و ضروری در جهت تأمین برق پایدار کشور دانست و گفت: توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای، حرکتی برای رسیدن به ایران قوی است و همه دستگاه‌ها باید پشتیبانی‌های لازم را برای تحقق این برنامه انجام دهند.
 
معاون اول رئیس جمهور، تصریح کرد: احداث ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه برق اتمی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، از مولفه‌های اقتدار کشور و مصداق بارز اثرگذاری توسعه صنعت هسته‌ای در ارتقای خدمت‌رسانی به مردم و تامین برق مورد نیاز کشور است. 
 
وی افزود: علاوه بر این، احداث نیروگاه برق اتمی از جهت تامین سلامت، امنیت غذایی، امنیت دارویی، ارتقای علمی در کشور، دارای نقش و اهمیت فراوان است و به لحاظ اقتصادی نیز اثرات مثبت و سازنده‌ای برای کشور دارد، زیرا طبق گزارش‌های ارائه شده، هر نیروگاه هزارمگاواتی اتمی می‌تواند حدود یک میلیارد یورو در سال، صرفه‌جویی اقتصادی در مصرف سوخت‌های فسیلی داشته باشد. 
 
مخبر بر لزوم تدوین طرحی جامع برای احداث ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه اتمی مبتنی بر آمایش سرزمین تاکید کرد و گفت: لازم است وزارتخانه‌های نیرو و سازمان انرژی اتمی، جلساتی مشترک برگزار و طرحی جامع برای احداث ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه اتمی تدوین کنند، به نحوی که همه جوانب و ابعاد مختلف آن بر حسب نیاز‌ها و اولویت‌های کشور مشخص باشد و از اجرا و تحقق این هدف‌گذاری در میان مدت، اطمینان خاطر پیدا کنیم و بتوانیم دانش فنی لازم را برای ساخت نیروگاه‌های آینده در داخل کسب کنیم.
 
معاون اول رئیس جمهور، ادامه داد: به طور کلی، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و احداث نیروگاه‌های اتمی، اقدامی ضروری، پر فایده و سودمند برای کشور است و در اولویت‌های دولت سیزدهم قرار دارد، زیرا با آزادسازی سوخت‌های فسیلی می‌تواند ضمن بازگشت سرمایه‌گذاری، درآمد‌های ثانویه بسیاری نیز برای کشور به همراه داشته باشد.
 
در این نشست که وزرای نیرو و امور اقتصادی و دارایی نیز حضور داشتند، رئیس سازمان انرژی اتمی، گزارشی از روند پیشرفت مصوبات جلسه گذشته و وضعیت آغاز به کار ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر در مهر امسال، پس از ۵ سال رکود مطلق، ارائه و تاکید کرد: هم اکنون ۳ هزار نیرو به‌طور شبانه‌روزی در حال کار بر روی این طرح هستند. 
 
گفتنی است، پس از بحث و تبادل نظر درباره مسائل مطرح شده، تصمیماتی برای تامین اعتبارات لازم، رفع موانع پیش رو، تسریع در ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر و همچنین، برنامه‌ریزی برای گسترش ظرفیت خطوط انتقال برق تا زمان افتتاح این واحد‌ها، اتخاذ شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
20هزارمگاوات برق هسته ای آدمو یاد 50میلیون واکسن کرونا میندازه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست