بازدید 3542

پیام تسلیت مسئولان برای درگذشت «پروانه معصومی»

رئیس مجلس درگذشت خانم پروانه معصومی را تسلیت گفت
کد خبر: ۱۲۰۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶ 28 November 2023

به گزاش «تابناک»، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی، درگذشت هنرمند پیشکسوت و بازیگر توانمند سینما و تلویزیون، خانم پروانه معصومی را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون

درگذشت هنرمند پیشکسوت و بازیگر توانمند سینما و تلویزیون، خانم پروانه معصومی موجب تأسف و تأثر گردید.
 این بانوی گرامی به‌عنوان چهره پرتلاش و با اخلاق در عرصه هنر و در رشته بازیگری طی سال‌ها با درخشش در آثار متعدد به ایفای نقش‌های ماندگار پرداختند که همین امر باعث برخورداری از محبوبیت و مقبولیت در بین مردم گردیده بود.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری و سینمایی کشور، آشنایان و خانواده محترم، برای این مرحومه مغفوره رحمت و رضوان‌الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی

پیام تسلیت رئیس جمهور برای درگذشت مرحومه پروانه معصومی

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت مرحومه پروانه معصومی، تصریح کرد: این بازیگر مردمی و نام‌آشنا در عرصه فعالیت‌های هنری با رعایت اخلاق حرفه‌ای و ایفای نقش‌های مؤثر و ارزشمند، نام خود را در تاریخ فرهنگ و هنر این مرز و بوم ماندگار کرد.

متن پیام رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان، مرحومه پروانه معصومی، موجب اندوه و تأثر خاطر شد.

این بازیگر مردمی و نام‌آشنا در عرصه فعالیت‌های هنری با رعایت اخلاق حرفه‌ای و ایفای نقش‌های مؤثر و ارزشمند، نام خود را در تاریخ فرهنگ و هنر این مرز و بوم ماندگار کرد.

اینجانب، مصیبت وارده را به جامعه هنری، علاقه‌مندان و دوستداران، به‌ویژه خانواده محترم آن مرحوم، تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان، رحمت و مغفرت الهی و برای عموم بازماندگان، صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت پروانه معصومی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت پروانه معصومی هنرمند پیشکسوت کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

"انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی هنرمند کشورمان سرکار خانم پروانه معصومی که همواره در فعالیت های هنری خود به‌ویژه در آثار دینی و قرآنی آثار به یادماندنی از خود به جای گذاشته‌اند، موجب تاسف و تالم شد.

خانم پروانه معصومی از بانوان هنرمند و پیشکسوت کشورمان بودند که همواره در عرصه‌های مختلف هنری و همچنین در جبهه انقلاب نقش‌آفرینی‌های به یاد ماندنی داشتند.

آثاری از جمله "گل‌های داودی"، "جهیزیه‌ای برای رباب، "شکوه زندگی" و "یوسف پیامبر" از جمله آثاری است که مرحومه پروانه معصومی در آن نقش آفرینی کردند.

نقش‌آفرینی در برخی از سریال‌های تلویزیونی این بانوی فقیده از جمله نقش "مادر" در سریال "پلیس جوان" همچنان در ذهن اکثریت ایرانی‌ها مانده و در این سریال با هنرمندی خانم معصومی، جایگاه و حضور مادر در حل مشکلات جوانان به خوبی به تصویر کشیده شد.

اینجانب درگذشت این بانوی هنرمند و پیشکسوت کشورمان را به خانواده و بازماندگان و همچنین جامعه سینمایی ایران اسلامی تسلیت گفته و امیدوارم با حضرت فاطمه زهرا (س) که این روزها در ایام شهادت این بانوی بزرگ قرار داریم، محشور باشند."

تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت پروانه معصومی

رئیس رسانه ملی در پی درگذشت پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما پیام تسلیتی صادر کرد.

پیمان جبلی در پی درگذشت پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت تأتر، تلویزیون و سینما پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام پیمان جبلی رئیس رسانه ملی بدین شرح است:

انا لله وانا الیه راجعون

فقدان تأسف‌بار سرکار خانم پروانه معصومی، هنرمند الگو و پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون مایه تألم و اندوه اینجانب و همکارانم در رسانه ملی و جامعه هنری کشور شد.

رجای واثق دارم روحیه مردمی و سیره انقلابی آن بانوی توانمند، استوار و خوش‌نام، در کنار نقش‌آفرینی‌های هنرمندانه‌اش در آثار ماندگار سینما و تلویزیون ایران که این شب‌ها با پخش سریال همیشه دیدنیِ «یوسف پیامبر» نمودی دوباره دارد، مسیر او تا ابدیت را با «گل‌های داوودی» آذین خواهد بست و با امید به کرامت «امام علی(ع)»، نورانی و سرشار از شوق و امید خواهد ساخت.ضمن عرض تسلیت این ضایعه، برای آن مرحومه، تعالی درجات و برای خانواده گرامی‌شان شکیبایی آرزومندم.

گفتنی است، پروانه معصومی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان به دلیل عارضه پارگی روده چند روزی در بیمارستان بستری بود و امروز بر اثر عفونت ریوی در صومعه سرا درگذشت.

همچنین صفحه اینستاگرامی پروانه معصومی از انتقال پیکر این بازیگر برای تدفین به تهران خبر داد و اعلام کرد زمان تدفین نیز به‌زودی اطلاع رسانی می‌شود‌.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست