بازدید 3375
۲

دیده شدن چراغ راهنمایی در مریخ!

در تازه‌ترین تصاویری که از مریخ‌نورد آزمایشگاه علوم مریخ ناسا، «کنجکاوی» به دست آمده‌است؛ کنجکاوی در حال نزدیک شدن به صخره‌ای مسطح به نام «تپه‌های پاهرومپ» بود که یک جسم زمینی را در خاک مریخ مشاهده کرد.
کد خبر: ۱۲۰۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ 27 November 2023

به گزارش تابناک، «کنجکاوی» چند جسم جالب زمینی را در این سفر مشاهده کرد که شامل یک برآمدگی عجیب و غریب با "لوب‌های" گرد روی آن، شبیه به "چراغ راهنمایی" بود.

این تصویر از دوربین «Mastcam» سمت چپ با ارتفاع یک متر و ۸۰۰ متر در مریخ نورد کنجکاوی گرفته شده‌است. تخمین‌های صورت گرفته حاکی از آن است که این جسم ۳۰ سانتی‌متر ارتفاع داشته‌است.

دیده شدن چراغ راهنمایی در مریخ!

وایت که این تصویر را ثبت کرده‌است، می‌گوید آنچه که مشاهده کرده‌است، «به وضوح هوشمندانه طراحی شده»، اما این سازند به احتمال زیاد فقط یک سنگ است.

در اوایل این هفته، پل اسکات اندرسون، یکی از همکاران SpaceFlight Insider متوجه یک "توپ" عجیب و غریب در مریخ شد که عرض آن حدود یک یا دو سانتی متر بود. به گزارش دیسکاوری نیوز، اما دانشمندان ناسا گفتند که این فقط یک سنگ کروی است که احتمالاً توسط فرایندهای فرسایش تشکیل شده است، فرآیندی که در آن مواد معدنی سخت شده و فشرده می‌شوند.

منبع: spaceflightinsider

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
چیزی که عجیبه اون پایه ای هست که این داره. انگار یه پایه فلزی هست.مثل یه پایه دکل برق می مونه
سنگ است بابا ، مسخره بازی درنیارید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست