بازدید 6018
۲

تاکید اردوغان بر تشکیل کشور فلسطین

هیچ راه گریزی از تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ 27 November 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رئیس جمهور ترکیه بر غیرقابل قبول بودن هرگونه حملات رژیم صهیونیستی که به مجازات دسته جمعی تبدیل شده و «جنایت جنگی» محسوب می‌شود، تاکید کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر گفت: ما به هیچ وجه حملات اسرائیل را که به مجازات دسته جمعی و جنایت جنگی تبدیل شده است، نمی‌پذیریم. آوارگی مردم و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها، /8عبادتگاه‌ها، مدارس و اماکنی که باید محافظت شوند، ددمنشی و بی وجدانی است.

 
اردوغان افزود: هیچ راه گریزی از تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی وجود ندارد و ما در این راستا هر چه در توان داریم انجام خواهیم داد و ثبات و صلح پایدار در منطقه ما بدون دستیابی به یک راه حل سیاسی عادلانه برای مسئله فلسطین ممکن نیست.

وی درباره «توافق قریب الوقوع مبادله اسراء بین اسرائیل و حماس» گفت: وزیر امور خارجه و رئیس اطلاعات ما به طور مشترک با قطر این موضوع را پیگیری می‌کنند و اولویت ما در غزه دستیابی به آتش‌بس دائمی و ارسال کمک‌های بشردوستانه بدون موانع است.

در همین حال، عبدالمجید تبون گفت که به طور مفصل و عمیق درباره شرایط بین المللی کنونی و آنچه از هفته‌ها قبل در نوار غزه در نتیجه جنایات شنیع رخ داده و بازتاب آن در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی، صحبت کرده است. وی بر حق مردم فلسطین برای تشکیل کشور مستقل خود با پایتختی قدس تاکید کرد.

رئیس جمهور الجزایر امروز (سه شنبه) با همتای ترکیه‌ای خود که در سفری رسمی به الجزایر رفته است، دیدار کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲
ای منافق کثیف
چه عجب...بعنی از امریکا نمینرسی....بلاخره شجاعت از ایران یتد گرفت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار