بازدید 22468
پنجاه و دومین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

فرار ۲۰۰۰ سرباز اسرائیلی از جنگ غزه/ افزایش تعداد شهدای غزه به بیش از ۱۴۰۰۰ نفر/ مذاکرات موساد با مقام‌های قطری در مورد آزادی اسرا

جنگ غزه در شرایطی وارد پنجاه و دومین روز خود شده است که توافق آتش بس میان حماس و اسرائیل وارد روز چهارم خود شده است که براساس آن تعدادی از اسرای دو طرف آزاد شدند و کمک های بشردوستانه ای نیز وارد غزه شد.
کد خبر: ۱۲۰۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ 27 November 2023

مذاکرات موساد با مقام‌های قطری در مورد آزادی اسرا

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد پنجاه و دومین روز خود شده است که توافق آتش بس میان حماس و اسرائیل وارد روز چهارم خود شده است که براساس آن تعدادی از اسرای دو طرف آزاد شدند و کمک های بشردوستانه ای نیز وارد غزه شد.

وزارت بهداشت غزه: هیچ سوختی به بیمارستان‌ها نرسیده است
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۲۳:۱۱

«منیر البرش» مدیرکل وزارت بهداشت دولت حماس در غزه امروز (شش آذر) و در آخرین روز آتش‌بس چهار روزه گفت که هنوز هیچ سوختی به بیمارستان‌ها نرسیده است.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، او گفت که تمامی بیمارستان‌ها غزه از حملات اسرائیل آسیب دیده‌اند و همزمان این رژیم به هیچ یک از بندهای توافق آتش‌بس مقید نیست؛ از جمله اینکه اجازه ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به بخش شمال غزه را نمی‌دهد.

منیر البرش همچنین گفت که تعداد مجروحانی که به گذرگاه رفح برای اعزام به مصر منتقل می‌شوند ناچیز است و از تعداد ۲۰ مجروح در روز فراتر نمی‌رود.

آژانس اونروا (وابسته به سازمان ملل) نیز امروز گفت که اسرائیل اجازه ورود سوخت به بخش شمالی غزه را نمی‌دهد.

قدردانی روسیه از حماس برای آزادی اتباع روس
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۲۲:۱۰

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) از جنبش مقاومت حماس برای آزادسازی اسرای روس در نوار غزه تشکر کرد.

زاخارووا ضمن اشاره به توافق اختصاصی روسیه و حماس برای آزادی یک تبعه روس در روز یکشنبه خارج از توافق آتش‌بس موقت با صهیونیست‌ها، گفت که این اقدام نشان‌دهنده حسن‌نیت حماس است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما حسن نیت سران جنبش حماس و آمادگی آنها برای تعامل سازنده در حل مشکلات بشردوستانه را که برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد، مثبت ارزیابی می‌کنیم».

بر این اساس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: «ما در تماس با همه طرف‌های درگیر، به تلاش برای آزادی سریع گروگان‌های تبعه روس باقیمانده در غزه ادامه خواهیم داد».

زاخاوروا همچنین افزود که این اقدام، مستقل از تحقق شرایط توافق‌شده با میانجی‌گری قطر بین رژیم صهیونیستی و حماس برای مبادله برخی از بازداشت‌شدگان صهیونیست با اسرای فلسطینی صورت گرفت.

حماس چهارمین گروه از اسرای اسرائیلی را به صلیب سرخ تحویل داد
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۲۰:۵۸

 جنبش حماس فلسطین خبر داد که لیست اسامی اسرایی را که قرار است امروز از زندانهای رژیم صهیونیستی آزاد شوند، تحویل گرفته است.

حماس با اشاره به اینکه قرار است سه زن و ۳۰ کودک اسیر آزاد شوند، خبر داد که چهارمین گروه از اسرای اسرائیلی را به صلیب سرخ تحویل داده است.

گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- شامگاه گذشته خبر داد که در چارچوب آتش‌بس انسانی و در راستای مرحله سوم تبادل اسرا، ۱۳ اسیر اسرائیلی، سه اسیر تایلندی و یک اسیر روسی را به صلیب سرخ تحویل داده است.

آتش‌بس انسانی در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه به وقت محلی (سوم آذر) وارد فاز اجرایی شده است. این آتش‌بس به مدت ۴ روز ادامه داشت و امروز به مدت دو روز دیگر نیز تمدید شد.

بخش دیالیز بیمارستان الشفاء در غزه دوباره راه افتاد
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۲۰:۰۸

 وزارت بهداشت غزه ساعاتی قبل‌تر امروز دوشنبه گفت که بخش دیالیز بیمارستان الشفاء در غزه بار دیگر فعال شده است. 

وزارت بهداشت غزه از بیماران در شهر غزه و مناطق شمالی این منطقه خواسته برای دریافت درمان به این بیمارستان بروند. 

روز گذشته رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده بودند جوانان فلسطینی روز گذشته کارزاری برای پاکسازی مجموعه پزشکی الشفا واقع در غرب شهر غزه راه انداخته‌اند تا دست‌کم بخش دیالیز این بیمارستان را برای استفاده بیماران قابل استفاده کنند. 

«محمود حماد»، مدیر کل امور اداری در وزارت بهداشت غزه گفت: «جوانان فلسطینی تلاشی داوطلبانه برای پاکسازی مجموعه بیمارستانی الشفا به راه انداخته‌اند تا از این طریق بیماران در غزه بتوانند از امکانات پزشکی در بخش دیالیز کلیه استفاده کنند.»

وی اضافه کرده بود: «این بیمارستان خسارت‌های زیادی متحمل شده اما این اقدام می‌تواند به فعال‌سازی دوباره آن به ویژه در بخش دیالیز کلیه کمک کند.»

فوری/ توافق آتش بس ۲ روز دیگر تمدید شد
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۹:۵۱

خبر داد که آتش‌بس انسانی در غزه، به مدت دو روز دیگر تمدید شد.

جنبش حماس نیز تأکید کرد: با برادران مصری و قطری بر سر تمدید آتش‌بس موقت به مدت دو روز دیگر با همان شروط قبلی توافق کردیم.

«ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر ساعتی پیش تأکید کرد که تلاشها برای تمدید آتش‌بس انسانی در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

الانصاری گفت: هدف از تمدید اتش‌بس، وارد کردن کمکها و آزادی اسرا و گروگانهاست. پیامهایی از طرفین برای تمدید آتش‌بس دریافت کرده‌ایم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این آتش‌بس به توقف دائمی درگیری بین گروههای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی تبدیل شود.

نزدیک شدن مذاکره کنندگان به تمدید آتش بس در غزه
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۸:۳۱

منابع مصری می‌گویند که مذاکره کنندگان به توافق برای تمدید آتش بس در نوار غزه و آزادی شمار بیشتری از اسرا و بازداشت شدگان نزدیک شده‌اند.

به گزارش روسیا الیوم، منابع مذکور اعلام کردند مذاکره کنندگان در حال تلاش برای حل برخی از مسائل مورد اختلاف درباره مدت تمدید آتش بس و لیست اسرای فلسطینی مورد توافق برای آزادی هستند.

در همین رابطه، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی مصر گزارش داد که جنبش حماس برای تمدید آتش بس به مدت چهار روز تلاش می کند، اما «اسرائیل» می‌خواهد روز به روز آنرا تمدید کند.

در همین راستا خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی مصر گزارش داد جنبش حماس برای تمدید آتش بس به مدت چهار روز تلاش می کند. اما اسرائیل خواستار تمدید یک روزه آن است.

حماس همچنان کنترل غزه را در دست دارد
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۷:۳۹

 یک رسانه‌ صهیونیستی ادعاهای مقامات رژیم اسرائیل مبنی بر اینکه کنترل نوار غزه از دست حماس خارج شده را دور از حقیقت خواند و تاکید کرد که حماس همچنان کنترل غزه را در دست دارد.

به گزارش شبکه المیادین، نگرانی و ترس در رژیم صهیونیستی از انعکاس بیهوده بودن جنگ این رژیم علیه ساکنان نوار غزه در رسانه‌های اسراییلی ادامه دارد و آنها تاکید می کنند که اسرائیل به اهداف اعلام شده خود یعنی از بین بردن جنبش حماس و از بین بردن قدرت آن دست نخواهد یافت.

رسانه های صهیونیستی تاکید کردند که جنبش حماس در شمال نوار غزه شکست نخورده و «یحیی السنوار» ‌ رئیس دفتر این جنبش در نوار غزه، بلای جان اسرائیلی ها شده است.

به نوشته المیادین، تعدادی از رسانه های رژیم صهیونیستی از حضور رزمندگان گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در مناطقی از شمال نوار غزه خبر دادند که این مناطق شاهد شدیدترین حملات و یورش زمینی رژیم اسرائیل بود. این رسانه ها تاکید کردند که با وجود حضور ارتش صهیونیستی در نزدیکی این مکان، حماس موفق شد مبادله اسرا را در این منطقه انجام دهد.

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» با اشاره به این اتفاق تاکید کرد که جنبش حماس از فروپاشی دور است و خواستار ادامه عملیات نظامی رژیم اسرائیل علیه نوار غزه با هدف شکست حماس شد. این روزنامه همچنین با اشاره به مواجه با حزب الله لبنان، خواستار تحقق این هدف مهم برای پیروزی رژیم اسرائیل در جبهه شمالی شد.

«لیلاخ شوفال» خبرنگار امور نظامی روزنامه یاد شده گفت که بر خلاف ادعای ارتش اسرائیل در روزهای اخیر، حماس همچنان با قدرت کنترل این سرزمین را در مناطق مختلف نوار غزه و نه فقط در جنوب آن در دست دارد.

وی با اشاره به اینکه عواقب کار ضعیف ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل علیه جنبش حماس منطقه ای خواهد بود، گفت:‌ پس از حدود ۵۰ روز درگیری، ارتش اسرائیل بارها ادعا کرده است که رهبری حماس و سیطره آن بر شمال باریکه غزه آسیب جدی دیده است و بیشتر گردان های آن در این منطقه متلاشی شده اند در حالی که از ابتدای آتش بس، عکس این موضوع اتفاق افتاده است. پیام های نظامی، شفافیت پایبندی اعضای مقاومت به آتش بس که توسط رهبری آنها هدایت می شود را آشکار می کند که نشاندهنده سطح بالای سازماندهی است.

خبرنگار امور نظامی روزنامه «اسرائیل هیوم» ادامه داد: علاوه بر این، روند آزادسازی اسیران از نوار غزه، به طور دقیق همانگونه که حماس می خواهد پیش می رود و هویت اسیرانی که آزاد می شوند، توسط حماس دیکته می شود و این جنبش، جدول زمان بندی آزادی آنها را تعیین می کند.

شوفال تصریح کرد که رفتار «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش در نوار غزه نشان می‌دهد که حماس از نقطه فروپاشی حتی در شمال نوار غزه که کانون اصلی حمله زمینی رژیم اسرائیل است، همچنان فاصله دارد.

این خبرنگار امور نظامی با اشاره به اینکه السنوار توانست از طریق این معامله، حمله رژیم اسرائیل که در اوج شدت خود بود را متوقف کند، اظهار داشت:‌ السنوار تلاش خواهد کرد تا بالاترین حد ممکن، رزمایش‌های بیشتری را با هدف سازماندهی رزمندگان مقاومت و تسلیح مجدد و بازسازی نیروها و آماده کردن آنها برای مقابله با ادامه عملیات ارتش رژیم اسرائیل در نوار غزه، برای تمدید آتش بس انجام دهد.

این خبرنگار روزنامه «اسرائیل هیوم» از ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل خواست تا عملیات و حملات خود علیه نوار غزه را از سر بگیرد و اضافه کرد که ارتش این رژیم اشغالگر حتی در صورت اعمال فشار شدید بین المللی باید این اقدام را انجام دهد.

سفر ایلان ماسک به فلسطین اشغالی
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۷:۲۷

 ایلان ماسک که امروز دوشنبه به فلسطین اشغالی سفر کرده، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.

بنیامین نتانیاهو به همراه ایلان ماسک که امروز وارد فلسطین اشغالی شده، به بازدید از کیبوتص کفار عزه پرداختند.

منابع عبری‌زبان گزارش دادند که ایلان ماسک میلیارد آمریکایی و مالک رسانه اجتماعی «ایکس» قرار است به نوار غزه هم سفر کند.

فعالان شبکه‌های اجتماعی کمپینی را تحت عنوان Visit Gaza راه‌اندازی کرده و از ایلان ماسک که از تعدادی از شهرک‌های صهیونیستی مجاور باریکه غزه بازدید کرده، دعوت کردند از این باریکه دیدن کند تا از نزدیک شاهد حجم گسترده ویرانی‌ها در این منطقه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی باشد.

به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها تلاش دارند تا با القای روایت خود به ایلان ماسک، ایکس (توئیتر سابق) را نیز مانند اینستاگرام و فیسبوک به سانسور کشتار صهیونیستی وا دارند. همچنین کابینه اسرائیل بیم آن را دارد که ماسک اینترنت ماهواره‌ای را در اختیار غزه قرار دهد.

ناتو خواهان تمدید آتش‌بس در غزه شد
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۶:۱۱

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز (دوشنبه) خواستار تمدید «توقف بشردوستانه» میان رژیم صهیونیستی و حماس شد که اکنون در چهارمین و آخرین روز خود قرار دارد.

ینس استولتنبرگ در یک کنفرانس خبری در بروکسل اظهار داشت: من از توافق بین اسرائیل و حماس که منجر به آزادی اسرا و ارسال کمک‌های بیشتر بشردوستانه بیشتر به غزه شده است، استقبال می‌کنم.

دبیرکل ناتو با بیان اینکه «خواستار تمدید این توقف [آتش‌بس موقت] است»، خاطر نشان کرد: این امر به مردم غزه کمک و اسیران بیشتری را آزاد می‌کند.

استولتنبرگ ادامه داد: رنج و مصیبتی که شاهد آن بوده‌ایم، بر لزوم یک راه حل سیاسی پایدار تاکید می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به تازگی با تاکید بر اینکه «بدون تشکیل کشور فلسطین، صلح و امنیت برای اسرائیل وجود نخواهد داشت»، تمدید آتش‌بس در غزه با هدف تلاش برای دستیابی به راه‌حل سیاسی درگیری میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را خواستار شد.

گزارش سی‌ان‌ان از احتمال از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی به غزه
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۴:۱۲

 شبکه خبری سی‌ان‌ان در مطلبی با اشاره به تلاش‌ها برای تداوم آتش‌بس و امکان آزادی اسرای بیشتر و کمک‌رسانی به غزه، به دلایل احتمال از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه پرداخته‌ است.

به گزارش شبکه خبری آمریکایی، آتش بس شکننده میان اسرائیل و حماس در غزه با توجه به اینکه هیچ یک از طرفین به صورت مستقیم با یکدیگر در تماس نیستند و هر کدام به دنبال نابودی دیگری است، به طرز شگفت آوری پایدار بوده است. براساس گزارش ها تاکنون ۵۸ اسیر از سوی حماس و ۱۱۷ اسیر فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی تحت این آتش بس موقت آزاد شده اند.

اما سوال این است که این وضعیت تا چه زمانی ادامه پیدا می کند و آیا شرایط جاری امکان بازگشت تعداد بیشتری از اسرا و ورود کامیون‌های بیشتری از کمک‌های انسان دوستانه به غزه را فراهم می کند؟

سی‌ان‌ان می افزاید: همزمان با ساعات پایانی مهلت چهار روزه آتش‌بس موقت، امیدها برای تداوم این وضعیت افزایش یافته است. در این میان حماس در تلاش است تا به ازای آزادی هر ۱۰ اسیر بر تعداد روزهای آتش‌بس بیفزاید و آمریکا هم در سوی دیگر با همکاری قطر به دنبال تمدید وضعیت جاری است تا از این مسیر اسرای بیشتری آزاد گردند.

سی‌ان‌ان استدلال می کند که اسرائیل و حماس دلایل محکمی برای ادامه آتش بس دارند؛ چراکه از یک سو بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل تحت فشار شدید خانواده‌ های اسرا قرار دارد و در سوی دیگر هم حماس با توقف حملات هوایی و عملیات زمینی رژیم صهیونیستی می تواند با سازماندهی دوباره، خود را برای حملات آتی اسرائیل آماده کند.

این شبکه خبری یادآور می شود: در این میان جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا نیز با هدف تعدیل واکنش‌های سیاسی داخلی به ویژه میان جوانان بر آتش‌بس با هدف آزادسازی گروگان‌های بیشتر و همچنین ارسال کمک های بشردوستانه به غزه پافشاری می کند.

اما چرا امکان پایان آتش‌بس در غزه وجود دارد؟

نویسنده این مطلب با بیان اینکه اهداف استراتژیک اسرائیل و حماس ممکن است در کوتاه‌مدت تغییر کند، استدلال کرده است که آتش بس در نوار غزه شاید بدون مشخص شدن سرنوشت سایر اسرا پایان یابد.

از نقطه نظر نویسنده، باتوجه به آنکه مشخص نیست بایدن در مکالمه تلفنی دیروز یکشنبه با نتانیاهو چه میزان وی را تحت فشار قرار داده تا آتش بس موقت کنونی را تمدید کند و اینکه اگر وضعیت جاری پایان یابد، آیا آمریکا به همان اندازه قبل از حق اسرائیل برای حمله به غزه دفاع خواهد کرد یا خیر، امکان از سرگیری حملات پس از این مهلت چهار روزه وجود دارد.

بن هاجز ژنرال بازنشسته آمریکایی دیروز یکشنبه در این زمینه به سی‌ان‌ان گفت: چنانچه اسرای آمریکایی آزاد نشوند، واشنگتن تمرکز بر این موضوع را افزایش داده و فشار بر اسرائیل را بیشتر می کند. وی در عین حال خاطرنشان کرد: از سرگیری حملات به غزه، باعث تضعیف حمایت متزلزل بین المللی از اسرائیل می شود.

این شبکه خبری در بخش دیگری از مطلب خود یادآور شده است: بایدن هم به دلیل خودداری از درخواست برای آتش بس که سبب ایجاد دو دستگی در حزب خود شده تحت فشار دموکرات های بسیاری قرار دارد.

علاوه بر این، بسیاری از رای دهندگان جوان و ترقی خواه نیز که نقش پر رنگی در پیروزی بایدن در سال ۲۰۲۰ ایفا کرده بودند، در حال حاضر منتقد موضع رئیس جمهوری ایالات متحده هستند. ضمن آنکه جامعه اعراب حاضر در آمریکا هم که در سال ۲۰۲۰ حامی بایدن بود، نسبت به سیاست وی در قبال غزه خشمگین هستند.

نویسنده در پایان نتیجه گیری کرده است: راهبردهای سیاسی در اسرائیل، ایالات متحده و سایر کشورها، وضعیت منطقه پس از جنگ را مدنظر قرار نداده است. هرچند بایدن بر حمایت از راه حل دو کشور برای مناقشه اسرائیل و فلسطین تاکید دارد و آیزاک هرتزوگ رئیس‌ رژیم صهیونیستی از ایده ائتلاف بین‌المللی برای کنترل غزه پس از جنگ سخن می گوید. اما در هرصورت هر دو راه حل در حال حاضر در دسترس نیستند و به همین دلیل مشخص نیست که جنگ چه زمان متوقف می شود و آیا سایر اسرا آزاد می شوند یا خیر.

نخست وزیر قطر شرایط تمدید آتش‌بس در غزه را تبیین کرد
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۴:۱۱

 نخست وزیر قطر که کشورش نقش میانجی را در اجرای توقف چهار روزه جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس ایفا کرده است، از خواست رژیم صهیونیستی برای تمدید این آتش‌بس خبر داد و شرایط تحقق آن را از زبان طرف‌های درگیر تبیین کرد.

 فایننشال تایمز نوشت: آتش بس چهار روزه ای که از روز جمعه آغاز شده قرار است امروز پایان یابد. به عنوان بخشی از این توافق حماس موافقت کرد تا ۵۰ زن و کودک را آزاد کند.

در مقابل رژیم صهیونیستی، با انتقال کمک ها به غزه و آزادی ۱۵۰ فلسطینی که در زندان های این رژیم بسرمی بردند، موافقت کرد.

با این حال، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر به فایننشال تایمز گفت گمان می رود بیش از ۴۰ نفر دیگر از زنان و کودکانی که در غزه اسیر هستند در اسارت حماس نیستند و در اختیار باندهای تبهکار و غیرنظامیان هستند.

وی گفت: آتش بس موقت می تواند تمدید شود اگر حماس بتواند از این وقفه در درگیری برای شناسایی محل نگهداری این اسرا استفاده کند.

شیخ محمد در این مصاحبه اظهار داشت: اگر آنها بتوانند زنان و کودکان بیشتری را پیدا کنند، آتش بس تمدید خواهد شد. ما هنوز اطلاعات شفافی درباره چگونگی یافتن آنها نداریم زیرا یکی از اهداف این آتش بس این است که حماس بتواند وقت کافی برای جستجوی بقیه افراد مفقود شده داشته باشد.

نخست وزیر قطر اعلام کرد که رژیم صهیونیستی فهرستی متشکل از اسامی بیش از ۹۰ زن و کودک را ارائه داده که در حمله هفتم اکتبر حماس (۱۵ مهر) ناپدید شده اند. در این حمله ۲۴۰ نفر اسیر گرفته و به غزه منتقل شدند که شامل سربازان و دیگر افراد مسن می شوند.

این مقام قطری گفت، رژیم صهیونیستی تمایل دارد آتش بس موقت را تمدید کند البته اگر «ثابت شود» که حماس زنان و کودکان بیشتری را آزاد می کند.

وی گفت، حماس به قطر گفته است که نیروهایش، افراد غیرنظامی را به اسارت نگرفته اند و دیگر گروه ها را مقصر می داند.

محمد آل ثانی اظهار داشت: با اجرای توافق آتش بس قرار شد ۵۰ و زن و کودک آزاد شوند زیرا حماس می گفت می تواند این تعداد افراد را آزاد کند.

فایننشال تایمز نوشت: حماس روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که به دنبال تمدید آتش بس موقت از طریق افزایش «تعداد افراد آزاد شده از زندان» است اما این گروه مشخص نکرد منظور آن، اسرای غزه یا فلسطینی هایی است که در زندان های (رژیم) اسرائیل بسر می برند.

این مقام قطری اظهار داشت: از دید ما، می خواهیم این جنگ متوقف شود تا امکان یافتن راه حلی برای رفع نگرانی های (اسرائیلی ها) ایجاد شود اما تاکنون تنها تمایلی که برای مذاکره درباره وقفه در درگیری ها یا آتش بس وجود دارد، با مساله اسرا در ارتباط است. اگر مسائل در مسیر درست خود حرکت کند ما می توانیم وارد مذاکره بر سر دیگر طبقه بندی مربوط به اسرا شویم.

جهاد اسلامی فلسطین: برای همه احتمالات آماده‌ایم
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۴:۰۷

«مصعب البریم» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز در گفت و گو با شبکه فلسطین الیوم این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی برای از سرگیری حملات وحشیانه علیه ساکنان غزه پس از پایان مهلت تعیین شده برای آتش بس بیان کرد.

وی اظهار داشت: در جنگ اخیر، رژیم اشغالگر اسرائیل مردم فلسطین را در همه مناطق اعم از بازداشتگاه ها و در غزه و کرانه باختری هدف قرار داد.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در عین حال تاکید کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی در میدان نبرد در جنگ عیله مقاومت نتوانست هیچ دستاورد واقعی را به دست آورد.

البریم درباره مذاکرات گروه های مقاومت فلسطینی با رژیم صهیونیستی از طریق میانجی ها گفت: مذاکرات ادامه دارد و این مذاکرات، جنگی است که شدت آن از جنگ میدانی کمتر نیست.

وی با اشاره به موارد نقض آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی گفت: میانجی‌ ها در جریان هر یک از موارد نقض آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و در این پیوند، مقاومت اقداماتی اعلام‌شده و اعلام‌نشده انجام داد.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی با اشاره به سومین مرحله از تبادل اسرا بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در شب گذشته گفت: مقاومت با تحویل اسرای صهیونیست از دل شهر غزه به رژیم صهیونیستی تاکید کرد که همچنان فرماندهی نبرد با این رژیم را در شمال نوار غزه به دست دارد.

حماس: به دنبال تمدید آتش‌بس هستیم
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۲:۱۹

جنبش حماس از تلاش‌های خود برای تمدید آتش‌بس در نوار غزه پس تکمیل توافقی که با میانجیگری قطر و حمایت مصر و آمریکا جهت آزادسازی ۵۰ اسیر صهیونیست در مقابل ۱۵۰ اسیر فلسطینی حاصل شد، خبر داد.

 جنبش حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که به دنبال آن است توافق آتش‌بس انسانی که چهار روز ادامه داشت و امروز وارد چهارمین روز خود شده و تا این لحظه سه گروه از اسرای رژیم صهیونیستی از غزه در مقابل سه گروه از اسیران و بازداشتی‌های فلسطینی از زندان‌های این رژیم آزاد شده‌اند، تمدید شود.

این جنبش تصریح کرد: می‌خواهیم آتش‌بس را پس از اتمام مهلت چهار روزه، با افزایش تعداد اسرایی که قرار است آزاد شوند، مطابق آنچه در متن توافق آتش‌بس انسانی آمده، تمدید کنیم.

دو تن از رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره ضمن اشاره به اینکه قرارداد تبادل اسرای بزرگتری می‌تواند اجرا شود، گفتند: این آتش‌بس انسانی قابل تمدید است.

خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با الجزیره اظهار کرد: حماس در قرارداد تبادل اسرا مثبت برخورد کرد و بر پایبندی به بندهای این قرارداد تاکید دارد.

الحیه گفت: رژیم اشغالگر به اجرای تعهدات خود پایبند نیست، اما حماس از همان روز اول به دنبال بازگرداندن زنان و کودکان بازداشت شده به خانواده‌هایشان بود و تلاش بسیاری نیز برای تضمین آزادی تعداد بیشتری از غیرنظامیان بازداشت شده انجام داد.

این مسؤول حماس در ادامه تاکید کرد: حماس برای دستیابی به یک قرارداد فراگیر تبادل اسرا جدی است.

خبرگزاری فرانسه نیز عصر یکشنبه به نقل از یک منبع که آن را نزدیک به حماس توصیف کرد، گزارش داد، در حالی که نشانه‌ها از تداوم آتش‌بس جاری رو به افزایش است، حماس با تمدید آتش‌بس موافق است.

این منبع گفت: جنبش حماس به میانجی‌ها موافقت گروه‌های مقاومت با تمدید دو تا چهار روزه آتش‌بس فعلی را اعلام کرد.

او افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که مقاومت بتواند آزادی ۲۰ تا ۴۰ اسیر صهیونیست را تضمین کند.

بحران در ارتش اسرائیل؛ دو افسر برکنار شدند
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۲:۱۹

روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، چاپ فلسطین اشغالی امروز (شش آذر) از بحران در نیروی زمینی ارتش اسرائیل خبر داد و نوشت که نیمی که از نیروهای یک گروهان نظامی مستقر در غزه بعد از برکناری دو افسر نظامی، از ادامه خدمت انصراف داده‌اند.

به نوشته این روزنامه، در اوج نبرد زمینی در غزه، نیروهای یک گروهان ارتش اسرائیل برای مقابله با نیروهای حماس که کمین کرده بودند، وارد عمل شدند، اما هیچ حمایت آتش‌باری با توپخانه از آن‌ها صورت نگرفت و همین کار باعث شد که آن‌ها در حالی که در میان حجم آتش رزمندگان حماس گرفتار شده بودند، از منطقه نبرد عقب‌نشینی کنند.

طبق این گزارش، پس از عقب‌نشینی نظامیان، مقامات ارتش، فرمانده تیپ و معاون او را برکنار کردند که این اقدام با موجی از اعتراض در میان دیگر اعضای این گروهان همراه شد و سپس نیمی از آن‌ها تصمیم گرفتند که در محل خدمت خود حاضر نشوند.

با این حال مقامات نظامی مدعی شده‌اند که نیروهایی از دیگر واحدها برای پر کردن خلأ ایجاد شده جذب شده‌اند.

هشدار مدیر برنامه جهانی غذا: غزه در آستانه قحطی قرار دارد
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۲:۱۸

«سیندی مک کین» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا (WFD) درباره قرار گرفتن غزه در آستانه قحطی همزمان با ادامه جنگ رژیم صهیونیستی و گروه حماس هشدار داد و خواستار کمک رسانی بیشتر به این منطقه شد.

 این مقام سازمان ملل با حضور در برنامه «فیس د نیشن» شبکه سی بی اس درباره بروز قحطی در غزه هشدار داد.

مارگارت برنان مجری برنامه با اشاره به اطلاعات جدید صندوق کودکان سازمان ملل گفت، تهدیدهای مرگبار ناشی از سوءتغذیه کودکان می تواند تا ۳۰ درصد در غزه افزایش یابد.

مک کین گفت: اول از همه، نکته اصلی این است که همان طوری که گفته شده ما به کمک های بیشتری نیاز داریم. انتظار می رود این منطقه در آستانه قحطی قرار داشته باشد. این چیزی است که گسترش خواهد یافت و با خود بیماری ها و هر چیزی را که تصورش می کنید، به همراه خواهد آورد.

بیوه جان مک کین سناتور درگذشته جمهوریخواه همچنین گفت، آژانس متبوعش به کامیون های امدادرسانی بشردوستانه بیشتری برای ورود به غزه نیاز دارد.

وی مدعی شد که دسترسی کودکان غزه به کمک مناسب از سالها قبل از جنگ مطرح بوده است.

مک کین گفت: آنچه که در این منطقه رخ می دهد، فاجعه بار است و ما باید بتوانیم خود را به آنجا برسانیم. نه تنها خود را به آنجا برسانیم بلکه اطمینان یابیم که می توانیم دسترسی امنی برای کمک غذایی به نیازمندان در آن منطقه داشته باشیم. تاکنون حدود ۱۱۰ هزار نفر را از زمان آتش بس موقت تغذیه کرده ایم اما به اقدامات بیشتری نیاز هست.

افزایش تعداد شهدای غزه به بیش از ۱۴۰۰۰ نفر
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۲:۱۳

طی ۱۰ روز، تعداد رسمی شهدای غزه از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر به ۱۱۰۷۸ نفر رسید. این رقمی است که وزارت بهداشت غزه، در ۱۰ نوامبر گزارش داد. پس از آن شمارش متوقف شد، دلیل آن کمبود داده اعلام شد. از آنجایی که خدمات و ارتباطات بیمارستانی در بخش شمالی منطقه محصور شده بود، وزارت بهداشت قادر به آمارگیری و گزارش شهدا نبود. در ۲۱ نوامبر، دفتر رسانه‌ای غزه به جای وزارت بهداشت، اعداد جدیدی را گزارش کرد. به گفته آنها، آخرین آمار شهدا ۱۴۵۳۲ نفر است. وزارت بهداشت غزه با ازسرگیری شمارش، تعداد شهدای فعلی را بیش از ۱۴۰۰۰ تن اعلام کرده است.

فرار  ۲۰۰۰ هزار سرباز اسرائیلی از جنگ غزه/ مذاکرات موساد با مقام‌های قطری در مورد آزادی اسرا

 به نقل از اکونومیست، تعداد شهدای اعلام شده شامل کشته‌شدگان در کرانه باختری نمی‌شود. علاوه بر این، حدود ۷۰۰۰ نفر مفقود شده‌اند. مقامات می‌گویند بسیاری از آنها زیر آوار مدفون هستند.

امرسون بروکینگ، تحلیلگر شورای آتلانتیک در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: بر اساس خوش‌بینانه‌ترین تخمین ارتش اسرائیل، ۸۶ درصد از ۱۴۰۰۰ کشته‌شده در غزه توسط بمب‌های اسرائیلی از ۶ اکتبر تاکنون غیرنظامی هستند.

ممکن است آمار واقعی شهدا از ۲۰۰۰۰ نفر فراتر برود. به گفته سازمان پزشکان بدون مرز، مراکز بهداشتی غزه تنها ظرفیت ۳۵۰۰ تخت را دارد. دفتر رسانه‌ای غزه می‌گوید ۳۵۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند، این بدان معناست که بسیاری از آنها درمان مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنند. چندین بیمارستان غزه در این درگیری‌ها مورد اصابت قرار گرفته و بسیاری از کارکنان آنها نیز کشته شده‌اند.

به گفته تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، تاکنون بیش از ۱۰۰ امدادگر سازمان ملل کشته شده‌اند.

فرار  ۲۰۰۰ هزار سرباز اسرائیلی از جنگ غزه/ مذاکرات موساد با مقام‌های قطری در مورد آزادی اسرا

در هشتم نوامبر، یکی از اعضای تیم تحقیقات دولت بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنگره گفت که «بسیار محتمل» است شمار کشته‌ها «حتی بیشتر از آنچه گزارش شده» باشد.

در ۲۷ اکتبر، وزارت بهداشت غزه فهرستی از ۷۰۲۸ نفر را که تا آن روز کشته شدند، منتشر کرد که شامل نام، جنسیت، سن و شماره شناسایی رسمی آنها بود. بیش از ۲۹۰۰ نفر از آنها کودک هستند.

مقامات غزه در آخرین به روز رسانی خود اعلام کردند که ۵۸۴۰ کودک کشته شده‌اند. اگر همین سهم از ۷۰۰۰ ناپدید شده، کودک باشند و واقعاً کشته شده باشند، تعداد کل کودکان کشته شده به بیش از ۸۰۰۰ نفر می‌رسد. تعداد عظیم مرگ و میر کودکان غزه، از جمله، نشان‌دهنده جوانی جمعیت آن است. این یکی از جوان‌ترین مکان‌های روی زمین است. تقریباً نیمی از جمعیت آن کمتر از ۱۸ سال سن دارند. غزه همچنین پرجمعیت است و جنگ شهری اغلب مخرب و خونین است - و بمباران رژیم صهیونیستی به طور غیرعادی شدید بوده است. اگر جنگ پس از آتش‌بس از سر گرفته شود، تلفات وحشتناک همچنان بیشتر خواهد شد.

روزنامه گاردین هم در گزارشی نوشت، توقف چهار روزه درگیری‌ها قرار است در ساعت ۷ صبح روز سه‌شنبه پایان یابد. در بسیاری از زمینه‌ها این انتظار وجود دارد که این وقفه برای چند روز تمدید شود. تخمین زده می‌شود که ۴۰ کودک و زن دیگر که سرباز نیستند و تحت پوشش توافق اولیه قرار نگرفته‌اند، زمینه را برای آزادی مرحله‌ای بیشتر فراهم کنند، اما ارتش صهیونیستی آشکارا تمایل خود را برای از سرگیری جنگ نشان داده است.

هرگونه شروع مجدد جنگ عواقب فاجعه‌باری برای غیرنظامیان غزه خواهد داشت که در حال حاضر از یک بحران انسانی شدید رنج می‌برند. آنها نماینده اکثریت قریب به اتفاق ۱۳۰۰۰ نفری هستند که در جنگ هفت هفته‌ای کشته شدند، رقمی که تقریباً با ۱۲۰۰۰ کشته ثبت‌شده در عراق در سال ۲۰۰۳، سال تهاجم به رهبری آمریکا قابل مقایسه است.

تحلیل‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد که ۴۰ تا ۵۰ درصد از ساختمان‌ها در شمال غزه مورد اصابت قرار گرفته‌اند. تمرکز بعدی ارتش صهیونیست، جنوب است، جایی که غیرنظامیان فلسطینی قرار بود به آنجا فرار کنند، و به‌ویژه خان یونس، شهری که تل‌آویو معتقد است مقر رهبر حماس، یحیی السنوار، در آن قرار دارد. هفته گذشته، تل‌آویو از غیرنظامیان که بسیاری از آنها قبلاً یک بار آواره شده بودند، خواست تا شهر را ترک کنند.

هرگونه تصمیم برای شروع مجدد جنگ با کابینه جنگ اسرائیل به رهبری نتانیاهو است. مشخص نیست که آیا حمله نظامی به خان یونس می‌تواند هدف صهیونیست‌ها در نابودی حماس را برآورده کند یا در واقع در منطقه شلوغی مانند غزه که ۱.۷ میلیون نفر از ۲.۳ میلیون نفر در آن آواره شده‌اند، عملی است یا خیر. 

هلیر، کارشناس خاورمیانه وابسته به مؤسسه رویال یونایتد سرویسز (Royal United Services)، می‌گوید: «از بین بردن کامل این حماس کار ساده‌ای نیست. سوال این است که به چه قیمتی و با چه تعداد از مردم؟ این قیمت خوشایند نیست. ما قبلاً شاهد کشته شدن تعداد وحشتناک غیرنظامیان بوده‌ایم.»

فرار ۲۰۰۰ هزار سرباز اسرائیلی از جنگ غزه
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۲:۰۹

منابع رسانه‌ای از اتفاقی بی‌سابقه در ارتش رژیم صهیونیستی و فرار ۲۰۰۰ سرباز آن از مشارکت در جنگ غزه پرده برداشتند؛ اقدامی که نگرانی شدید مقامات این رژیم و ترس از توسعه دامنه تمرد نظامی را به همراه داشته باشد.

 کارشناسان غیبت غیر موجه دو هزار سرباز رژیم صهیونیستی از خدمت در ارتش در جریان جنگ جاری در نوار غزه را به عنوان «بزرگترین تخلف» در ارتش این رژیم از زمان تشکیل آن در سال ۱۹۴۸ ارزیابی کرده‌اند.

شبکه اسکای نیوز عربی در این باره اعلام کرد، اگرچه هنوز دلیل غیبت این تعداد سرباز در جنگ اعلام نشده است، اما آنچه در رسانه‌های رژیم صهیونیستی در خصوص پیامدهای آن منتشر شد، نشان از نگرانی ارتش این رژیم نسبت به احتمال افزایش تعداد غایبان در دوره آتی دارد.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی برای سربازانی که بدون مرخصی در جریان جنگ غزه غایب هستند و تعداد آنها حدود دو هزار سرباز تخمین زده می‌شود، مجازات‌های سختی اعمال خواهد کرد.

این روزنامه در گزارشی در این زمینه آورده است: بسیاری از سربازان ذخیره که در اصل جزو نیروهای عادی نبودند، با ابتکار شخصی داوطلب شدند و برای شرکت در عملیات جنگی اعلام آمادگی کردند، اما برخی دیگر از سربازان همچنان در خانه‌هایشان هستند و این مسئله در بحبوحه جنگ نقض قانون است.

طبق این گزارش، برخی از کسانی که تمرد نظامی کرده‌اند، جزو سربازان خدمت وظیفه اجباری هستند و مجازات آنها از یک تا سه روز بازداشت نظامی در ازای هر روز غیبت خواهد بود.

«سمیر فضل»، روزنامه‌نگار و پژوهشگر عرب در امور رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز عربی به غیبت سربازان این رژیم در جنگ غزه پرداخته و در این باره گفت: «این بزرگترین تخلفی است که ارتش اسرائیل از بدو تأسیس تاکنون شاهد آن بوده است.»

فضل درباره خطراتی که به دلیل غیبت سربازان در جریان جنگ متوجه ارتش رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: نیروی منظم ارتش اسرائیل برای ورود به جنگ ضعیف است، چراکه پیش‌بینی می‌شود دامنه این جنگ گسترش یابد و بنابراین نیاز مبرمی به حضور نیروهای ذخیره در چنین شرایطی دارد.

وی گفت: این نقض و تخلف که در واقع شبیه شورش است، ترس و نگرانی شدیدی را در ارتش اسرائیل نسبت به گسترش دامنه آن ایجاد کرده است.

همچنین «نزار جبر» تحلیلگر فلسطینی در واکنش به این تخلف در ارتش رژیم صهیونیستی به اسکای نیوز گفت: پیش‌بینی می‌شود در تحقیقاتی که پس از پایان جنگ کنونی انجام می‌شود، چیزهای زیادی درباره «تخلف و نقض امنیتی بزرگ» در داخل ارتش اسرائیل فاش شود.

وی معتقد است که غیبت دو هزار سرباز تعداد قابل ملاحظه‌ای است که رژیم صهیونیستی هرگز شاهد آن نبوده و تا این لحظه دلایل آن اعلام نشده است.

مذاکرات موساد با مقام‌های قطری در مورد آزادی اسرا

یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به رویترز گفت که موساد میزبان همتایان قطری خود است تا در مورد آزادی اسرای در بند حماس و دیگر عناصر آتش‌بس غزه که با میانجی‌گری دوحه شکل گرفته، رایزنی کند.

این مقام با بیان اینکه افسران اطلاعاتی قطر روز شنبه برای مدت اقامت نامشخص وارد سرزمین‌های اشغالی شدند، افزود که به رغم عدم وجود روابط رسمی بین کشورها، همکاری بین آژانس‌های (اطلاعاتی) "به طور سنتی نزدیک" است.

یک مقام دیگر روز شنبه به رویترز گفت: یک هیئت قطری برای بحث در مورد تمدید احتمالی آتش بس به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) سفر کرده، اما مشخص نیست که آیا مقامات اطلاعاتی در این مذاکرات مشارکت داشته اند یا خیر.

منبع آگاه روز یکشنبه گفت که تعداد انگشت شماری از قطری‌ها در اسرائیل "برای تقویت هماهنگی در طول عملیات و اطمینان از اینکه روند بدون مشکل پیش می رود، درحالیکه همزمان با اتاق عملیات در دوحه کار می‌کنند."

ورود ۱۰۰ کامیون کمک بشردوستانه به غزه و شمال منطقه

سازمان هلال احمر فلسطین اعلام کرد که این کامیون‌ها شامل مواد غذایی، آب، شیر کودکان و لباس بوده است.

سازمان ملل اعلام کرد که روز شنبه ۶۱ کامیون حامل کمک های بشردوستانه مثل غذا، آب و اقلام پزشکی فوری از مصر به غزه منتقل شده است.

براساس توافق آتش بس روزانه باید ۲۰۰ کامیون حامل کمکهای بشردوستانه به غزه ارسال می‌شد که بیانیه سازمان ملل نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در این زمینه پایبند نبوده است.

دفتر امور هماهنگی های بشردوستانه سازمان ملل روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در روز دوم آتش بس حماس و اسرائیل ۱۱ آمبولانس، سه اتوبوس و یک اتوبوس با تختخواب مسطح به غزه رفتند تا سایر مجروحان باقیمانده در بیمارستان الشفا را تخلیه کنند.

بنا به اعلام سازمان ملل از روز نخست آتش بس ۲۰۰ کامیون به گذرگاه مرزری نیتزانا در مصر رفته و ۱۸۷ کامیون تا ساعت ۷ بعد از ظهر به وقت محلی وارد غزه شده‌اند.

سازمان ملل همچنین اعلام کرد تا روز شنبه ۱۲۹ هزار لیتر سوخت نیز به نوار غزه ارسال شده است.

هلال احمر فلسطین نیز روز شنبه پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سازمان ۱۸۷ کامیون را تحویل گرفته و به سمت شهر غزه روانه کرده است.

بازداشت‌گسترده فلسطینیان توسط صهیونیست ها در کرانه باختری

در حالی که آتش بس غزه وارد چهارمین روز خود شده، اما در عین حال منابع خبری از یورش دوباره نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری و بازداشت‌ گسترده فلسطینیان خبر دادند.

به گزارش فلسطین‌الیوم، نظامیان اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز به منطقه "بنی نعیم" واقع در شرق الخلیل و روستای کفرنعمه در غرب رام‌الله یورش برده و تا این لحظه نزدیک به ۵۰ فلسطینی را بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین به اردوگاه «عسکر» در شرق نابلس و منطقه «جبع» در جنوب جنین یورش بردند.

منابع فلسطینی تاکید کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی درحال بازداشت‌های گسترده فلسطینیان در منطقه هستند.

بامداد یکشنبه همچنین ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین در کرانه باختری یورش برده و ضمن درگیری با جوانان و مبارزان فلسطینی، اقدام به حمله پهپادی به این شهر و تخریب گسترده زیرساخت ها و شهادت چهار فلسطینی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۲
جان بولتون صهیونیست که گفته بود ایران 40 سالگی خود را نمی بینید به تازگی گفته:

حماس پیروز شد.

قابل توجه براندازان و خود تحقیرها و سربازان اسرایلی و منافقین
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
بولتون هم از کلاشان زمان سنجی هستند
2000 هزار میشه دو میلیون تابب جون . دومیلیون سرباز که ندارن اسرائیلیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
اونا به دلار گفتند تابی جون به ریال حساب کرده
٢٠٠٠ هزار اشتباه اشباه است ۱۰۰۰۰ هزار برابر با ده میلیون سرباز اسراببلی فرار کردن از حماس ترسیدن رفتن در تونل‌های قایم شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
پس غزه را خدا آزاد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
این خبر سازی ها و اصطلاحا دروغ پردازی ها فقط خوراک داخلی دارد . خبرنگاران ایرانی حتی اجازه ورود به غزه را هم ندارند ، از کجا این آمار را در آورده اند ؟
تابناک سنت بسیار ناپسندی را بنیاد گذاشت و علاوه بر درج کامنت‌های حاوی فحاشی سیاسی، که خود آن هم زشت است، چند ماه است که به یک نفر اجازه داده است که هر روز با کلمه «فواحش» به مخالفان توهین کند. بعد هم، احتمالاً برای این که خود را از اتهام همکاری عامدانه با این شخص تبرئه کند، به کامنت‌های دیگری در جهت مخالف اجازه انتشار داد که هر روز در باره دختران فلسطینی چیزهای ناپسندی می‌گوید.

ظاهراً تابناک، با وجود همه تذکرات و اعتراض‌ها، قصد ندارد از این کار دست بردارد. خود افرادی هم که این کامنت‌ها را می گذارند آدم‌های فرومایه و جبونی هستند که از پلیدی، آنهم به صورت ناشناس، و توجه دیگران به پلیدی آنها لذت می‌برند و پاسخ و تذکر و اعتراض و حتی توهین متقابل به خودشان، نه تنها منصرفشان نمیکند بلکه باعث ترغیبشان هم می‌شود.

از این رو از دوستان، با هر عقیده سیاسی که دارند، درخواست میشود این قبیل کامنت‌ها را اصطلاحاً بایکوت کنند و از مثبت و منفی زدن و یا پاسخ دادن به آنها خودداری کنند تا روزی که یک نفر بتواند تفهیم کند که حرمت امامزاده به متولی آن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
عالی بود! لطفاً آن یارو "متخصص مغز" و این یارو " دوست دختر" را هم جزء همین قبیل کامنت ها حساب کنید.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
احتمالا این سه نوع کامنت بی ادب و لوس از طر ف یکنفر نوشته میشه و ما به خود سایت تابناک شک میبریم چون به این توهین ها واکنش نشون نمیده
چرا همه دوست‌دختر دارن ولی من ندارم؟!!
صد میلیون در رفتن کی به کیه...
آیا می‌دانستید که ۹۹ درصد از دختران دبیرستانی ایرانی دوست‌پسر دارند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
آیا میدانستید ۹۹ درصد پسران ایرانی دوست دختر ندارن؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
بجای درس دادن نشستی دوست پسرهای دختران را شمردی، در ضمن اگر در چند شهر بزرگ تعداد زیادی از دختران دوست پسر دارند را نباید تعمیم بدی به کل کشور
«حماس: به دنبال تمدید آتش‌بس هستیم.»

اگر اسرائیل این تمدید را بپذیرد بیانگر پیروزی حماس و ترس اسرائیل است.

اگر نپذیرد هم همینطور.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
نه نشانه شجاعت دوستان صهیو نیستته خخخ..جون خودشون گفتن حماس رو نابود میکنیم غزه رو میگیریم واسرا رو نجات میدیم هیچ کدومشون اتفاق نیفتاد واتفاقا اسرا از شمال غزه همان جایی که اسراییل ادعا میکرد فتح شده توسط نیروی قسام ازاد شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
ناشناس 12:42

سه نکته کوچک:

اسرائیل ادعا نکرده که شمال غزه را فتح کرده بلکه واقعاً
فتح کرده.

گروگان های اسرائیلی از شمال غزه آزاد نشدند و از روستاهایی مشخص در جنوب غزه آزاد شدند و از همان اول هم به آنجا برده شده بودند.

رنگ ماست به طور معمول سفید است هر چند اگر آدم انگیزه داشته باشد می تواند آن را طور دیگری ببیند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
چون حق همیشه پیروز است


و سکوت در برابر ظلم شکست است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
ارتش قدرتمند خخخخ اسراییل فقط بیابانها حاشیه غزه رو فتح کرده قرار بود تونل های حماس رو نابود کنه نکرد اخرش بعضی از هم اسرا از شمال غزه ازاد شد ن شماها ماست رنگی میکنید به خورد بقیه میدید
به نظرتون امشب شب پرسپولیس هست یا شب النصر؟
پاسخ ها
رونالدو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
شب النصررررررررررر
اونایی که میگن امشب پرسپولیس صعود میکنه به کامنتم منفی قرمز بدن اونایی که میگن النصر سعودی صعود میکنه به کامنتم مثبت آبی بدن. با تشکر
فوتبال امشب پرسپولیس و النصر برای ما از هزارتا جنگ اسرائیل و حماس مهم‌تره، به امید پیروزی و صعود تیم محبوبم پرسپولیس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
فوتبال سیخی چند؟

حماس جون رو عشق است
تا جایی که می دانم تعداد نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل حداقل سیصد هزار نفر است. غیبت دو هزار نفر در میان این تعداد، هر چند برای خود اسرائیلی ها بی سابقه است، ولی با مقیاس کشورهای دیگر رقم بزرگی به حساب نمی آید.
مک کین گفته آنچه در غزه می گذرد فاجعه بار است در جواب او باید گفت خب آمریکا بود که با حمایت از رژیم اسرائیل باعث شد ارتش اسرائیل با کشتن زنان و کودکان بی دفاع غزه مرتکب جنایت علیه بشریت شود پس کشور شما آمریکا هم در جنایت رژیم اسرائیل سهیم است و در هر آنچه که در غزه اتفاق افتاده و خواهد افتاد از مرگ بیش از ۵ هزار کودک بی دفاع تا قطحی و بیماری و ... شما هم سهیم هستید.
طوفان تلفات داره باباجان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
دستاوردهای طوفان الاقصی


1- نفرت روز افزون جهانی از صهیونها
2- شکست طرح عادی سازی روابط اسراعیل با کشورهای اسلامی

3- مهاجرت معکوس از اسراعیل

4- تشدید اختلافات در سرزمینهای اشغالی

5- فعال شدن کرانه باختری و انتفاضه جدید

6- افزایش بی سابقه محبوبیت حماس به ویزه در کرانه باختری
9- .....
حماس هم انتقام سخت گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
مقاومت مردمی فلسطین از خاکش و مردمش دفاع می کند که کار درستی هم است نمی شود که بنشینی و تماشاگر بی قانونی ها، بی عدالتی ها و جنایت رژیم غاصب اسرائیل از کودک کشی گرفته تا شهرک سازی های غیر قانونی و هتک حرمت به مسجد الاقصی و ... باشی.
رژیم موقت اسرائیل به هیچ قانون بین المللی ای پایبند نیست و در قبال اقدامات جنایتکارانه اش به هیچ نهاد بین المللی ای پاسخگو نیست و زیر پرچم آمریکا از هیچ جنایتی فروگذار نکرده و نخواهد کرد که متاسفانه این حقیقت تاریخ است.
درست است که بین نظامیان رژیم موقت اختلاف افتاده و همدیگر را می کشند و سربازانشان از سربازی فرار می کنند و شهرک نشینان غاصب در شمال سرزمین های اشغالی فلسطین، شهرک ها را رها کرده و برخی از این شهرک ها به شهر ارواح تبدیل شده ولی حماس در تبادل اسرای فلسطینی با غاصبان صهیونیستی باید دقت کند و آزادی برخی از غاصبان صهیونیستی را مشروط به عقب نشینی ارتش رژیم کودک کش اسرائیل از نوار غزه کند.
رژیم اسرائیل هیچ گاه آتش بس را بر اساس قوانین بین الملل نخواهد پذیرفت چون نتانیاهو می داند که در غزه با به شهادت رساندن بیش از ۱۵ هزار زن و کودک بی دفاع مرتکب جنایت جنگی شده و اگر آرامش به غزه برگردد باید منتظر محاکمه خود و وزیر جنگش گالانت در دادگاه های بین المللی کیفری باشد.
نوشتید 2000 هزار !!!!
دقیقا یعنی چی؟
سربازان اسراییلی از ترس حماس شلو آرشان را خراب کردند و پاه به فرار گذاشتند سربازان اسراییلی میل وانگیره جنگیدن در خاک غزه را ندارند بو و تعفن سرتاسر سر زمین اشغالی را فرا گرفته و سربازان اسراییلی از بوی اجساد خودشان بیمار ی های واگیر دار مبتلا شده اند .....
2000 هزار ، یعنی دو میلیون . حالتون خوبه؟
سربازان اسراییلی هیچگاه فرار نکردن و نمیکنن و حق دفاع از خودشونو دارن
کجا هستند عاشقان شهادت بروند غزه شربت شهادت را میل کنند تا به ارزوی دیرنه خود برسند وملت ایران هم نفسی بکشند این رسایی بلاخره چی شد تیربارچی خوبی است خداییش در پشت جبهه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
اگه بخواهیم بریم؟ اول تو را میکشیم بعد می ریم که ملت ایران راحت شند از دست جور تنهایی مثل تو
نخست‌وزیر اسرائیل بچه اش را فرستاد جنگ تو ایران کدام مسعول رده بالا بچه اش فرستاد جنگ الان هم جنگ غزه است نزدیک ۱۵هزار شهید شدند چرا بچه‌ها تون را نمی فرستید تا با اسرائیل بجنگند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
اشتباه نکن عزیزم مسؤلین ما شجاعتشان بیشتر است بچه هاشون را با چه مشقتی فرستاند تو قلب امریکا تا اونجا با امریکایی ها در کلوپ ها و کاباره ها بجنگند، این جنگ کار هر کسی نیست، میدونی چند سال است از فرزندانشان دور هستند و دلتنگی دارند
چرافرماندهان حماس سرازقطربیرون آوردن اینهاروهم بگیدمگه نبایدفرمانده درکشورخودش باشه وسربازاش روراهنمایی کنه،بیخیال دیگه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی