بازدید 1431

متن‌های تبلیغاتی اثربخش در کمپین تبلیغاتی

در این مطلب قرار است با هم چند نکته کلیدی برای اثربخشی متن‌های تبلیغاتی را بررسی کنیم.
کد خبر: ۱۲۰۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ 27 November 2023

متن‌های تبلیغاتی اثربخش در کمپین تبلیغاتی

این روزها کمتر کسی هست که از اهمیت متن خوب برای تبلیغات خبر نداشته باشد. کمپین‌های تبلیغاتی هم باید برای هر چه بهتر بودن نوشته‌ها و تاثیرگذاری حداکثری متن تبلیغ، به نکاتی کوچک اما بسیار مهم توجه کنند. در این مطلب قرار است با هم چند نکته کلیدی برای اثربخشی متن‌های تبلیغاتی را بررسی کنیم.

نکات مهم هنگام نوشتن متن تبلیغاتی

هنگام نوشتن متن تبلیغاتی باید به نکات ریز و مهمی دقت کنید. فرقی ندارد این متن برای بروشور باشد یا نمونه متن تخفیف. به هرحال باید کلمات درست انتخاب شوند و مخاطب را قانع کنند.

ساده و قابل فهم بنویسید

برای نوشتن متن تبلیغاتی موثر و موفقیت کمپین تبلیغاتی باید متن را ساده بنویسید. حتما به یاد داشته باشید که هنگام نوشتن متن تبلیغ قرار نیست نامه اداری یا پایان نامه دکتری بنویسید. بنابراین از به کار بردن کلمات سخت که فهمیدن آن برای عامه مردم دشوار است استفاده نکنید.

کوتاه و مختصر بنویسید

علاوه‌بر ساده نویسی، باید حتما دقت کنید که متن‌های شما کوتاه اما به یادماندنی باشند. این مطلب به خصوص برای تبلیغات پیامکی مهم است.

فراخوان عمل بدهید

اگر کمی در دنیای بازاریابی و تبلیغات چرخیده باشید با عبارت انگلیسی call to action آشنا هستید. این عبارت به فارسی فراخوان عمل ترجمه شده است. به زبان ساده فراخوان عمل یعنی از افراد دعوت کنید کاری را انجام دهند. مثلا: روی لینک زیر کلیک کنید، برایمان کامنت بگذارید، با شماره فلان تماس بگیرید و غیره.

متن‌های تبلیغاتی اثربخش در کمپین تبلیغاتی

بررسی‌ها نشان داده افراد به فراخوان عمل پاسخ مثبتی می‌دهند و می‌توانید به این طریق فروش خود را بالا ببرید. همچنین فراخوان عمل می‌تواند فرآیند خرید یا استفاده از محصولاتتان را ساده و سریع کند و هر چه مسیری که کاربر باید برای خرید پیش برود، آسان‌تر باشد، درصد موفقیت شما هم بیشتر است.

مشتری خود را بشناسید

یکی از اصولی‌ترین چیزهایی که در تبلیغ نویسی باید به آن دقت کنید، این است که مشتری هدف شما کیست؟ یعنی محصولات و خدمات شما در نهایت چه مصرف کننده‌ای دارند؟ آیا محصولاتتان فقط مختص آقایان است؟ آیا کسانی که به سراغ شما می‌آیند درآمد متوسطی دارند؟

به طور کلی باید متن را برای مشتری هدف خود بنویسید. پس قبل از هر چیز به این فکر کنید که فردی که قرار است از شما خرید کند چه کسی است و سپس سعی کنید با ذهنیت همان فرد تبلیغ نویسی کنید. مثلا اگر مشتری محصولات شما نوجوانان هستند، حتما از ادبیات روز و خاص آنان استفاده کنید.

یک شعار تبلیغاتی برای خود بسازید

اهمیت داشتن شعار تبلیغاتی بر کسی پوشیده نیست. شعار تبلیغاتی پیامی کوتاه اما ماندگار است. مثلا وقتی کسی می‌گوید:« به سلامت خانواده می‌اندیشد» حتما نام محصولات پاکسان توی ذهنمان می‌آید. بنابراین شما هم سعی کنید جمله‌ای کوتاه با کلمات جذاب برای خود داشته باشید و همیشه از آن در انتهای هر متن تبلیغاتی استفاده کنید.

متن‌های تبلیغاتی اثربخش در کمپین تبلیغاتی

به فضا فکر کنید

یکی دیگر از ارکان‌های مهم نوشتن متن تبلیغاتی، فضایی است که قرار است در آن منتشر شود. اگر متن شما برای وبلاگ نوشته می‌شود می‌توانید متن را طولانی‌تر بنویسید. اما در این متن طولانی‌تر باید حتما اطلاعات مفیدی هم به کاربر بدهید. در اینستاگرام باید متن را صمیمی و گاهی طنز بنویسید که افراد را خسته نکند. برای بیلبورد باید به رنگ و طرح فکر کنید و برای پیامک باید کوتاه و جذاب بنویسید. بنابراین اینکه متن تبلیغاتی قرار است در چه جایی منتشر شود، اهمیت زیادی دارد.

حس ضرورت به مخاطب بدهید

اگر می‌خواهید با پیام تبلیغاتی خود فروش بالایی داشته باشید، باید به افراد حس ضرورت بدهید. یعنی طوری بنویسید که آنان فکر کنند اگر محصول شما را از دست بدهند، قطعا ضرر می‌کنند. یکی از کارهایی که اغلب برندها انجام می‌دهند، گذاشتن بازه زمانی است. مثلا: سه روز تست رایگان.

گذاشتن این سه روز استفاده رایگان، مشتری را مجاب می‌کند حتما در این سه روز به سایت یا کسب‌وکار شما سر بزند و اگر شما فروشنده قهاری باشید یا به محصول خود اعتماد داشته باشید، پس از این سه روز تست رایگان، یک مشتری دائمی خواهید داشت.

گذاشتن تخفیف و پیشنهاد ویژه فراموش نشود

در نهایت سعی کنید در متن تبلیغاتی خود به مشتریان تخفیف یا پیشنهاد ویژه‌ای بدهید که نتوانند به همین سادگی‌ها از آن رد شوند. قطعا برای همه ما پیش آمده که فقط به خاطر یک کد تخفیف 50 هزار تومانی 500 هزار تومان خرید کرده باشیم و درنهایت به این فکر کنیم که برنده این بازی ما بوده‌ایم نه برند.

همه موارد گفته شده را مخصوصاً هنگام ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی رعایت کنید تا بهترین نتیجه را از کمپین تبلیغاتی‌تان بگیرید. در نهایت با ورود به پنل اس ام اس ملی پیامک، متن‌های تبلیغاتی خود را وارد کرده و به مخاطبان هدف‌تان ارسال کنید.

کلام آخر؛ با متن جذاب، مشتریان خود را جادو کنید!

اگر می‌خواهید یک متن تبلیغاتی خوب برای کمپین خود بنویسید و با استفاده از آن افراد را جادو کنید باید به چند نکته توجه کنید. این نکات شامل کوتاه نویسی، ساده‌نویسی، شعار تبلیغاتی خوب، شناخت مشتری هدف، ایجاد حس ضرورت، دادن فراخوان عمل، فضایی که قرار است متن منتشر شود و تخفیف می‌شود.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی