بازدید 2607

سهم سوابق تحصیلی و کنکور برابر شد

پورعباس در نشست خبری با محوریت «نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳» جزئیات ثبت نام نوبت اول آزمون سراسری را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۲۰۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷ 27 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری با محوریت «نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳» گفت: ثبت‌نام شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی در سال ۱۴۰۳ از امروز ۵ آذر ماه سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا ۱۱ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: نوبت اول آزمون سراسری و آزمون متقاضیان رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

پورعباس گفت: ما امروز در انتهای فرایند آزمون هستیم، کنکور ۱۴۰۲ یکی از بی نظیرترین آزمون های سازمان سنجش بود، در این آزمون نوآوری داشتیم و توانستیم فرایند تقلب را با وسایل الکترونیکی خنثی کنیم و تجهیزات متقلبان بلااستفاده شد چرا که قبل از آزمون دستگیری انجام شد.

وی گفت: در این آزمون شبهه به شکل منسجم و شبکه ای پیدا نشد و عملا آزمون را بدون هیچ حاشیه ای پشت سر گذاشتیم.

پورعباس ادامه داد: تدبیر دیگر هماهنگی بین آموزش و پرورش و سازمان سنجش و وزارت علوم بود که توانستیم مغایرت معدل را حل کنیم. یک هزار نفر را برمبنای اظهار مغایرت داشتیم ولی کنترل کردیم مغایرت انجام نشود.

وی افزود: تغییر بر فرایند تاثیر قطعی معدل بود و یک تغییر ۲۵ روزه را پذیرفتیم که به شکل مکرر کنترل کنیم و با همکاری بین دو دستگاه اعلام نتایج را داشتیم.

پورعباس گفت: برای اولین بار فرایند جدید برگزاری آزمون در ۱۴۰۲ را داشتیم و دو مرحله بود و پشت سر گذاشتیم و تجربه کردیم و با تجربه آزمون ۱۴۰۳ را هم آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: در آزمون 1403 منزلگاه الکترونیکی ایجاد می‌شود و این سوابق در آزمون جدید وجود دارد، دانشگاه فرهنگیان آزمون اختصاصی دارد. هنر و زبان هم می‌توانند به شکل شناور انتخاب شوند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: آزمون اختصاصی شامل ۳ مرحله کتبی، گزینشی و مصاحبه و آزمایشات بدنی است و بررسی می‌کنند.

سهم سوابق تحصیلی و کنکور برابر شد

وی گفت: سوابق تحصیلی برای همه گروه‌ها اعلام می‌شود و ۵۰ درصد سوابق تحصیلی در آزمون تخصصی کنکور است و ۵۰ درصدها اعمال می‌شود که مبتنی بر نظام ۶-۳-۳ است.

پورعباس افزود: تفاوت ما این است ۵۰ درصد سوابق تحصیلی و آزمون اختصاصی است و ۵۰ درصد نمرات مصاحبه و آزمایشات عملی است که از داوطلبان گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در آزمون اختصاصی فرهنگیان علاوه بر دروس اختصاصی شاخه‌های ریاضی فیزیک و تجربی و انسانی یک دفترچه فرهنگیان هم داده خواهد  شد. 

پورعباس گفت: تمامی داده‌های داوطلب در سامانه است و بر روی کاغذ قابل قبول نیست و با کاغذ ثبت نام عمل نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی