بازدید 2284

آیا تهران در زمستان امسال برفی می‌شود؟

کد خبر: ۱۲۰۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 26 November 2023

معاون مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال شاهد بارش بیشتری در بسیاری از استان‌های کشور خواهیم بود و تهران هم برفی می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد اصغری در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی که با حضور نمایندگانی از سازمان مدیریت بحران، وزارت بهداشت و درمان، سازمان راهداری، بیمه مرکزی، جمعیت هلال احمر، سازمان هواشناسی و... در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهارکرد: یک مثال قدیمی وجود دارد که بر اساس آن گفته می‌شود که زمین سهمش را خواهد گرفت. حالا این مثال در مورد بارندگی‌ها وجود دارد. گرچه ما چند سال کم بارش را پشت سر گذاشته‌ایم اما این وضعیت جبران خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال شاهد بارش بیش از حد نرمال باران در برخی از شهرها و استان‌های کشور بوده‌ایم، گفت: آمارها نشان می‌دهد که در برخی از شهرها امسال بارش بیشتری داشته‌اند که جای خوشحالی دارد. امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند و جبران بخشی از کم‌بارشی سال‌های قبل باشد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که نیمه دوم سال، نیمه پربارشی در بسیاری از نقاط کشور باشد، اظهارکرد: پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش بارندگی‌ها در بسیاری از نقاط کشور است. برخی می‌پرسند که آیا در تهران هم بارش برف خواهیم داشت؟ جای نگرانی نیست و در تهران هم برف خواهد بارید.

اصغری در پایان به بروز برخی حوادث جوی نیز اشاره کرد و گفت: چند روز پیش ما شاهد ریزش بهمن بودیم. این فصل از سال زمان ریزش بهمن نیست و معمولا از اواخر بهمن و شروع ماه اسفند باید شاهد چنین پدیده‌هایی باشیم اما وقوع بهمن نشان داد که اوضاع کمی متفاوت است و از حالا باید آماده چنین حوادثی باشیم. کوهنوردان هم باید این موارد را جدی بگیرند و به هشدارهای هواشناسی توجه کنند. اولین هشدار قرمز امسال نیز چند روز پیش صادر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی