بازدید 4324

سرمربی انگلیسی حماسه ۸آذر ملبورن درگذشت!

سرمربی پیشین بارسلونا و تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و انگلیس که در روز حماسه ملبورن مقابل تیم ملی ایران روی نیمکت نشسته بود، درگذشت.
کد خبر: ۱۲۰۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹ 26 November 2023

سرمربی انگلیسی حماسه ۸آذر ملبورن درگذشت!

تری ونبلز معروف درگذشت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ سرمربی پیشین بارسلونا و تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و انگلیس که در روز حماسه ملبورن مقابل تیم ملی ایران روی نیمکت نشسته بود، درگذشت.

تری ونبلز سرمربی پیشین تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و استرالیا که در رده باشگاهی هم هدایت تیم‌هایی همچون بارسلونا، تاتنهام، کریستال‌پالاس و لیدزیونایتد را برعهده داشت، امروز (یکشنبه) در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

ونبلز که دو بازی ملی با پیراهن انگلیس در کارنامه حرفه‌ای‌اش داشت، بین سال‌های 1994 تا 1996 سرمربی سه‌شیر بود و آمار 11 برد، 11 تساوی و یک باخت را در 23 بازی از خود برجای گذاشت و این تیم را تا مرحله نیمه نهایی یورو 96 رساند و در ورزشگاه ویمبلی و در حضور بیش از ۷۵هزار تماشاگر، در ضربات پنالتی و با قبول شکست برابر آلمان از صعود به فینال بازماند.

از سویی دیگر ونبلز یک چهره افسانه‌ای در باشگاه تاتنهام است که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی، جام حذفی را برده است.

او همچنین بین سال‌های 1996 تا 1998 هدایت تیم ملی فوتبال استرالیا را برعهده داشت و در آن بازی مشهور که ایران در مرحله پلی‌آف موفق شد با گذر از سد استرالیا راهی جام جهانی 1998 فرانسه شود، روی نیمکت ساکروس حضور داشت.

او در تهران و ورزشگاه آزادی هم مقابل تیم ملی با هدایت والدیر ویرا روی نیمکت نشست و به تساوی یک بر یک رسیدند.

این مربی انگلیسی در آخرین تجربه مربیگری‌اش بین سال‌های 2002 تا 2003 هدایت لیدزیونایتد را برعهده داشت و بین سال‌های 2006 تا 2007 هم به‌عنوان دستیار در تیم ملی فوتبال انگلیس فعالیت داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار