آشنایی با سهامداران عمده حقیقی اپرداز

در پنجاه و هفتمین قسمت از پرونده معرفی سهامداران عمده حقیقی این بار به سراغ معرفی سهامداران شرکت آتیه داده پرداز رفته ایم. شرکتی که ۹ سهامدار عمده حقیقی دارد.
کد خبر: ۱۲۰۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵ 25 November 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، سهامداران هر شرکت در یک دسته بندی به سهامداران عمده و خرد تقسیم بندی می شوند. سهامداران عمده سهامدارانی هستند که دارای بیش از یک درصد از سهام شرکت می باشند و در سایت TseTmc در بخش سهامداران هر سهم نام آن ها نمایش داده می شود.

در یک تقسیم بندی دیگر سهامداران عمده به دو دسته حقیقی و حقوقی تقسیم بندی می شوند. سایت TseTmc در قسمت مربوط به سهامداران حقوقی نام شرکت ها را اعلام می کند اما در رابطه با سهامداران حقیقی عمده از آن ها با عنوان شخص حقیقی یاد می کند و اسامی این سهامداران عمده حقیقی نامشخص است. 

سهامداران عمده حقوقی دلایل مختلفی برای حضور در یک سهم دارند ولی بیشتر سهامداران عمده حقیقی به منظور کسب سود بعضا اقدام به خرید سنگین یک سهم می کنند و بعضا نام آن ها در لیست سهامداران عمده مشاهده می شود.

نبض بورس قصد دارد تا با توجه به اسناد و مدارک موجود، به معرفی سهامداران عمده حقیقی هر نماد بپردازد. این پنجاه و هفتمین قسمت از معرفی سهامداران عمده حقیقی می باشد. با ما همراه باشید.

سهامداران عمده حقیقی اُپرداز چه کسانی هستند؟

هنگامی که در سایت TSETMC نماد اُپرداز که مربوط به شرکت آتیه داده پرداز می‌باشد را جستجو کنید و به بخش سهامداران آن مراجعه کنید با تصویر زیر مواجه می‌شوید:

سهام اُپرداز دست چه کسانی است؟  
 همان گونه که از تصویر فوق ملاحظه می‌گردد این نماد دارای چهار سهامدار عمده حقیقی و به عبارت بهتر بالای یک درصد سهام می باشد. اولین فرد حقیقی دارای حدود هفت درصد از کل سهام شرکت می باشد. این سهامداران عمده حقیقی چه کسانی هستند؟
سهام اُپرداز دست چه کسانی است؟  همان گونه که از تصویر فوق پیداست اولین شخص حقیقی که دارای حدود هفت درصد از کل سهام اُپرداز می باشد، آقای حمید شایگان است. 

بعد از او، آقای سیدمحمدصالح حسنی زاده ۱.۵ درصد از کل سهام را در اختیار دارد.

همچنین امیر و امید جلیلوند به ترتیب ۱.۳ درصد و ۰.۹ درصد از کل سهام اپرداز را در سبد خود دارند.

حمیدرضا مختاریان، بهزاد بنایی، رامین تقدیری، نادر علیانی و آرمین افشار نژاد از دیگر سهامداران حقیقی این نماد هستند.

نکته قابل توجه این است که اپرداز در تابستان سال ۱۳۹۵ عرضه اولیه شد. در زمان عرضه اولیه آقایان حمید شایگان، ۱۹.۹ درصد، آرمین افشار نژاد ۱۵ درصد و آقای امیر جلیلوند ۱۲.۶ درصد از سهام شرکت را مالک بودند. حالا سهام آن‌ها در تابستان سال ۱۴۰۲ به طرز قابل توجهی کاهش یافته است.

 

ادامه دارد...

  • آشنایی با سهامداران عمده حقیقی هر روز ساعت ۱۰ صبح از سایت نبض بورس. باقی مطالب را از اینجا بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی