بازدید 24395

با افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارمندان مخالفت شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده گفت: افزایش حقوق ۱۸ درصدی در قیاس با تورم موجود در کشور رقم اندکی است، بنده با این عدد مخالفم.
کد خبر: ۱۲۰۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹ 25 November 2023

با افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارمندان مخالفت شد

به گزارش تابناک، ایلنا نوشت: جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش اعلام شده برای کارکنان دولت و بازنشستگان، گفت: عدد پیشنهادی افزایش حقوق در لایحه بودجه بسیار پایین است و ما ضمن انتقاد به این مساله؛ معتقدیم که این افزایش حقوق حتما نیاز به اصلاح دارد.

وی تصریح کرد: ما در کمیسیون تلفیق حتما این درصد پیشنهادی برای افزایش حقوق را اصلاح خواهیم کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: فکر می‌کنم حداقل افزایش باید ۲۰ درصد باشد نه سقف آن ضمن اینکه با توجه به آنکه در سال نخست برنامه هستیم و باید همترازی برای بازنشستگان انجام شود، در سال اول همترازی را بالاتر ببریم تا این ۲۰ را در آنجا پوشش دهیم.

نماینده مردم رشت در مجلس درخصوص حقوق پیشنهادی برای کارکنان، گفت: خب دولت با عدم اجرای دقیق قانون مجلس درخصوص ارز ترجیحی زمینه ایجاد یک فضای تورم را در بازار به ویژه بازار کالای اساسی فراهم کرد و این باعث شد در دو سال گذشته فشار قابل توجهی به زندگی کارکنان دولت، بازنشستگان و بخش خصوصی و کسانی که حقوق ثابت دریافت می‌کنند، تحمیل شود.

وی ادامه داد: امسال هم ما تداوم آن شرایط را مشاهده کردیم لذا این افزایش ۱۸ درصدی در قیاس با تورم موجود در کشور و کاهش قدرت خرید که رخ داده رقم اندکی است، بنده با این عدد مخالفم و به نظر می‌رسد دوستان زیادی هم مخالف باشند، در نتیجه معتقدم مجلس قطعا این عدد را افزایش خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۳۱
دعوا سر لحاف ملا هست!

حالا 18 نه، 20 بشه. چه فرقی توی زندگی ملتی که چند ساله هست زیر تورم 100 درصدی هستند می کنه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
نزدیک انتخابات مجلس هست و اینها ننه من غریبم درآورده اند . 2 درصد فقط برای مطرح شدن نامشان هست .
علی
| Romania |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
افزایش ۲۰درصدی با این تورم سرسام آورمرغ پخته رو به ،خنده می آوردمگردرقانون نیامده که افزایش حقوق براساس تورم سالانه باشد،چطور برای مردم خلاف قانون عمل کردن حرام شرعی است ولی دولت ومجلس خلاف قانون عمل می کنند وحقوق کارمندان رو ضایع می کنند حرام نمیدانند ،بااین دوگانگی مردم رو از دین واسلام بری ک.یک کم هم انصاف و وجدان داشته باشید.
سلام :دو پیشنهاد اساسی برای عدالت در پرداخت ها
1- همه پرداختی های به کارکنان دولت در همه دستگاها ها ،وزارت خانه هاو نهاد های عمومی غیر دولتی در احکام سالانه آنها گنجانده شود ازجمله حق مسکن و حق ایاب و ذهاب و همچنین برای اضافه کاری سقف و کف در نظر بگیرند و خارج از احکام هیچ دستگاهی حق پرداخت نداشته باشد
2- افزایش حقوق سالانه براساس امتیاز در احکام گنجانده شود که این کار موجب می شود همه کارکنان مبلغ مساوی به حقوق شان اضافه گردد نه به صورت درصد زیرا باافزایش درصد کسی که حقوق 40 میلیونی می گیرد با فزایش مثلاً 20 درصد 8 میلیون تومان به حقوق او اضافه میشود و آن شخصی که حقوق شش میلیون تومانی می گیرد یک میلیون و دویست هزار تومان به حقوق اش اضافه می شود و این دور باطل و عین بی عدالتی همچنان مانند سالهای قبل ادامه پیدا می کند و فاصله حقوق بگیران رده پائین و حقوق بگیران بالا و مدیران را همچنان زیاد می کند و این کار بی عدالتی و ظلم فاحش به کارکنان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
چرت نگو
مخالفت میکنید ولی بدتر از اون رو تصویب میکنید!
مثل قانون افزایش سن بازنشستگی که تصویب کردید ولی بصورت بچگانه ای انکار و تعدیل میکنبد، آنچه مهم هست اظهارات نیست مکتوبات است!
من از همه نمایندگان محترم که این چنین در احقاق حق کارمندان و بازنشستگان گام برمیدارند تشکر میکنم ایکاش این تلاش ها در طول خدمت نمایندگان محترم صورت میگرفت نه فقط در استانه انتخابات مجلس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جوجه را آخر پاييز مي شمارند

ما كه مي دونيم نتيجه چي هست اما اين رسم نمايندگي نبود
دولت مثلا مردمی فراموش کرده که در محاسبه حقوق باید تورم تحمیلی و کمر شکن و لجام گسیخته و رها را مد نظر قرار دهد لطفا از کلمه مردمی بیش از این سوء استفاده نکنید که هیچ کارتان شباهت به مردمی بودن ندارد. امسال صاحبخانه من دقیقاً اجاره خانه را صد در صد افزایش داد.
بجای توسعه کشور-به توسعه فقر رسیدند .البته با افتخار
سالهاست که وعده پلکانی کردن افزایش حقوق ها می دهند اما چون خود قانون گذارها حقوق های نجومی دارند توجهی به این قانون نمی کنند چون بنفع شان نیست.
افزایش پلکانی قدم کوچکی است در راه شکل گیری عدالت پایدار در حوزه کارمندی.
با بیست سال کار طاقت فرسا ، ده تومن حقوق سهم ما سال آینده می شود تنها یک میلیون و هشتصد!!!!
چه نیروهایی و چرا سعی میکنند که کارمند و کارگر در فقر باقی بماند و در عوض بازاریان بی سواد در رفاه و ناز و نعمت بسر ببرند......
به نظر من کلیه پرداختی ها ی کارمندان با فیش حقوقی داده شود واین پرداختی شامل کسورات بازنشستگی باشد وقتی کارمند بازنشسته شد میانگین پرداختی 24 ماه آخر خدمت بعنوان حقوق بازنشستگی داده شود واین در کوتاه مدت درآمد صندوقها بالا می برد و کارمند دیگر دنبال شغل دوم نمی رود
به جای اینکه درصد حقوق را افزایش دهید تورم وگرانی را درمان کنید با افزایش نه ۱۸ یا۲۰ بلکه ۱۰ درصد افزایش هم تورم ۲۰۰ درصد و۳۰۰درصد توسط مردم احساس خواهد شد قیمتها را کاهش،دهید افزایش درصدی را نخواستیم رتبه بندی را حدف کنید همسانسازی را نخواستیم تا گرهی باز کنید صدها گره را تصویب می کنید
منتظر حضور پرشور در انتخابات باشین
لاا قل 35% باید افزایش یابد
تورم 60درصدی افزایش 18 درصدی اقایان دولتی تا کلاس چندم درس خوندین یعنی هرسال سفره کارمند باید کوچیکتر بشه انصاف که ندارید سواد هم ندارید پس به چه دردی میخورید
تابي جوووون نهايت مي خواد بگه بيست و پنج ئرصد تا چونه زني كنن بشه همون بيستي كه اول گفتن اضافه ميشه ياد شعر زيباي پروين اعتصامي افتادم....
اصلا افزایش حقوق لازم نیست . قیمتها رو ثابت نگه دارین . مردم از شوک افزایش قیمت کالا و خدمات هفتگی در نمیان.
اصلا چه معنی داره حقوق کارمند ها 18 درصد افزایش پیدا کنه؟ اقای دولت 15 درصد افزایش حقوق بده از او ظرف هم 15 درصد مالیات بگیر اینجور هم حقوق زیاد نشده و هم هیچی به هیچی تازه این میتونه سرعت حرکت قطار پیشرفت دولت رو هم زیاد کنه و از رو کارمندها و بازنشسته ها و کارگران و خانواده هاشون رد بشه و انها رو له کنه و خیالتون راحت
واقعا خنده داره حتی اگه 20 درصد هم بشه باز هم مضحکه است
درست گفتن که نه سیر از گشنه خبر داره نه سوار از پیاده.
در کشور همسایه ترکیه در یک سال حقوق کارمندان سه بار اضافه شد ولی در ایران سالی یکبار آنهم در کمترین اندازه ممکن.
پاسخ ها
سیروان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
در اقلیم ممتاز کوردستان، حقوق کارمندان به قدری خوب است که با حقوق سه ماه اول، صاحب خانه و خودروی شاسی بلند آخرین مدل می شوند.
به نظرم به کارمندها بجای افزایش حقوق، غذای گرم بدید
مجموع تورم که حبران نشده الان پونصد درصده با ۱۰ ۲۰ ۳۰ ۴۰ مشکلی حل نمیشه
به مرگ می گیرند به تب راضی شوند
مردم را گیر اوردین جمع کنید
این بساط رو یعنی کسی که ۵۰ میگیره یک دفعه ده میلون
چپو میکنه چون از ما بهترانند ودوتا معده دارند
همش مالیات به نفع دولت
مگر نیروی بیکار و جوان توی مملکت کم داریم که دارند زمان بازنشستگی را طولانی تر می کنند؟ ضمنا بین هیجده و بیست تقریبا هیچ فرقی نمی کند.افزایش حقوق حداقل می بایست 40 درصد می شد.
یه نفر با یه مغازه توی روستای دورافتاده که فقط چیپس و پفک و لواشک میفروشد درآمدش از شخص وزیر کشور که راس وزارتخانه ای هست بیشتره وای به حال زیردستان که راه چاره زندگی کردن برای آنها همزیستی با طبیعت و فتوسنتز هست. اب بخورند و جلوی افتاب بایستند حتما رشد خواهند کرد
سید محرومان دیگه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست