بازدید 13581
پنجاهمین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

تعویق آزادی گروگان‌های اسرائیلی در غزه به دلیل تاخیر در ورود کامیون های امدادی/ پیام نیروهای مسلح یمن به رزمندگان فلسطینی/ گزارش رسانه آمریکایی از شباهت عجیب غزه با کره ماه+عکس/هشدار یونیفل درباره تشدید درگیری ها در جنوب لبنان

جنگ غزه در شرایطی وارد پنجاهمین روز خود شده است که از روز گذشته توافق آتش بس میان حماس و اسرائیل وارد فاز اجرایی شده است و تعدادی از اسرای دو طرف نیز آزاد شدند و قرار است در دومین روز از آتش بس چهار روزه، اسرای دیگری نیز از سوی دو طرف آزاد شوند.
کد خبر: ۱۲۰۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱ 25 November 2023

گزارش رسانه آمریکایی از شباهت عجیب غزه با کره ماه+عکس/هشدار یونیفل درباره تشدید درگیری ها در جنوب لبنان

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد پنجاهمین روز خود شده است که از روز گذشته توافق آتش بس میان حماس و اسرائیل وارد فاز اجرایی شده است و تعدادی از اسرای دو طرف نیز آزاد شدند و قرار است در دومین روز از آتش بس چهار روزه، اسرای دیگری نیز از سوی دو طرف آزاد شوند.

تظاهرات هزاران نفر در تل‌آویو
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۲۲:۳۷

منابع خبری رژیم صهیونیستی از برگزاری تظاهرات هزاران نفر در تل‌آویو در حمایت از خانواده‌های اسرای صهیونیست خبر دادند.

تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی، خواستار آزادی اسرای صهیونیست نزد مقاومت فلسطین شدند.

رسانه آمریکایی: توافق آزادی گروگان‌ها پابرجاست
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۲۲:۳۵

تارنمای آمریکایی آکسیوس به یک منبع آگاه اعلام کرد که توافق آزادی گروگان در غزه همچنان پا برجا است و قطر در تلاش برای حل بحران بوجود آمده است.

این رسانه آمریکایی همچنین اعلام کرد: حماس و اسرائیل توافق کردند که ملاک آزادی اسرای فلسطینی مدت زمانی است که آنها در زندان بوده اند و هرکسی که مدت بیشتری در زندان بوده است و زودتر آزاد می شود. حماس روز جمعه این امر را رد کرده و می گوید که این نقض توافق است

حماس: نقض آتش‌بس از سوی اسرائیل/ منتظر پاسخ میانجی‌گران هستیم
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۲۲:۳۴

درپی تعویق آزادی گروه دوم اسرای صهیونیستی، عضو ارشد جنبش حماس در این باره اعلام کرد که این تصمیم به دلیل نقض توافق آتش‌بس توسط رژیم اشغالگر اتخاذ شده است.

به گزارش شبکه المیادین، اسامه حمدان عضو ارشد جنبش حماس و نماینده این جنبش در لبنان اظهار داشت: در اجرای مفاد آتش بس از سوی اسرائیلی‌ها تخلفاتی صورت گرفته که برخی از آنها روز گذشته رخ داد و امروز نیز تکرار شد.

وی گفت: گردان‌های القسام تصمیم به تعلیق آزادی دومین گروه از اسرای صهیونیست گرفت و ما درحال تماس برای رسیدگی به این تخلفات و پایان دادن به نقض‌های آن هستیم.

اسامه حمدان ادامه داد: تخلفات اشغالگران علاوه بر انجام حملات، به موضوع ورود کامیون‌ها به غزه نیز مربوط می‌شود.

تعویق آزادی گروگان‌های اسرائیلی در غزه به دلیل تاخیر در ورود کامیون های امدادی
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۲۲:۳۳

شبکه خبری سی ان ان آمریکا گزارش داد: به گفته مقامات اسرائیل و آمریکا، آزادی دومین گروه از گروگان‌ها در روز شنبه، به دلیل اختلاف در مورد تعداد  کمک‌های وارده به غزه به تعویق افتاده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز شنبه به وقت محلی گزارش داد: به گفته این مقامات، حماس گفته است که منتظر کامیون‌های امدادی بیشتر به غزه است و سپس اسرای خود را آزاد خواهد کرد.

یک مقام مصری پیشتر گفته بود که ۳۴۰ کامیون امدادی از سمت مصر وارد گذرگاه رفح شده‌اند، اما تاکنون وارد غزه نشده اند زیرا اسرائیل باید آنها را جستجو کند. سخنگوی گذرگاه مرزی رفح به سی ان ان گفت که تا امروز ۱۳۳ کامیون وارد غزه شده است.

ریچارد هشت، سخنگوی ارتش اسرائیل، در پاسخ به سوالی درباره این تاخیر، گفت که این یک "فرآیند کند" است.

هچت گفت: این کار زمان می‌برد و همه ما منتظر هستیم تا این کار پیش برود.

پیش از این، یک مقام کاخ سفید اعلام کرد: انتظار نمی رود شهروندان آمریکایی بخشی از گروه دوم گروگان های آزاد شده در روز شنبه باشند.

تهدید رژیم صهیونیستی به ازسرگیری عملیات زمینی در غزه
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۲۲:۱۱

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع سیاسی مدعی شد که تل آویو به کلیه تعهداتش عمل کرده است و حماس باعث به دردسر افتادن خودش و طرف‌های میانجی می‌شود.

همزمان، پایگاه خبری آمریکایی «اکسیوس» نیز به نقل از یک منبع آگاه نوشت که توافق تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس همچنان پابرجاست و قطر برای حل بحران تلاش خواهد کرد.

از طرفی، شبکه تلویزیونی «سی ان ان» به نقل از مقامات آمریکا و اسرائیل نوشت که بخشی از دلایل تأخیر حماس در آزادی اسرا، به اختلاف بر سر حجم کمک‌های وارده به نوار غزه است و جنبش حماس اعلام کرده که قبل از انتقال اسرا، منتظر ورود کمک‌های بیشتری خواهد بود.

در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرد که نیروهای نظامی این رژیم حمله به نوار غزه را از سر خواهند گرفت.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی در این باره گفت: به محض اتمام آتش‌بس موقت، حمله به نوار غزه به منظور بازگرداندن اسرائیلی‌های ربوده شده (اسرای صهیونیست) و نابود کردن جنبش حماس را از سر می‌گیریم.

سازمان ملل حمله اسرائیل به نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان را محکوم کرد
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۲۰:۲۹

سازمان ملل متحد روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد: امروز حوالی ساعت ۱۲ شب، یک گشت نیروی سازمان ملل در لبنان (یونیفل) در حوالی آیتارون در جنوب لبنان مورد اصابت گلوله نیروهای ارتش اسرائیل قرار گرفت.

سازمان ملل گفت: به نیروهای حافظ صلح آسیبی نرسید، اما خودرو آسیب دید. این حادثه در یک دوره آرامش نسبی در امتداد خط آبی رخ داد.

سازمان ملل متحد افزود: حمله به نیروهای حافظ صلح که برای کاهش تنش ها و بازگرداندن ثبات در جنوب لبنان در منطقه حضور دارند، عمیقاً نگران کننده است. ما این اقدام را محکوم می‌کنیم و بر مسئولیت طرف‌ها برای حفاظت از حافظان صلح سازمان ملل، جلوگیری از ایجاد خطرات غیرضروری برای کسانی که برای برقراری ثبات تلاش می کنند، تأکید می‌کنیم.

سازمان ملل تصریح کرد: ما با جدیت به طرفین، تعهدات آنها را برای محافظت از نیروهای حافظ صلح و اجتناب از به خطر انداختن مردان و زنانی که برای بازگرداندن ثبات تلاش می کنند یادآوری می کنیم.

پیام نیروهای مسلح یمن به رزمندگان فلسطینی
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۱۹:۱۸

مجاهدان یمنی پیامی را خطاب به نیروهای مقاومت فلسطین برای تقدیر از پایداری و دلاوری‌هایشان منتشر کردند.

در این پیام آمده است: «از مجاهدان ارتش یمن به برادران مجاهدشان در غزه و هر وجب از فلسطین که سد نخست دفاع از امت است؛

سلام بر شما ای مجاهدان قهرمان که در میدان‌های نبرد با شجاعت و دلاوری هرچه تمام‌تر، ثابت قدم هستید.

سلام بر قدم‌های مستحکم شما که همچون کوه استوار است و قلب‌های شما که با وجود سختی‌ها و وحشت‌ها، ثابت قدم است و دستان شما که به دشمنان در تمامی میدان‌های نبرد ضربه می‌زند.

ای مجاهدان

قهرمانی‌های بزرگ شما اسطوره ارتش شکست‌ناپذیر را در هم شکست و به همراه آن رویاهای مزدوران و عادی‌سازان برای اهلی کردن ملت‌های امت ما نسبت به دشمنان مجرم صهیونیستشان را در هم شکست.

شما با جهادتان در راه خدا زیباترین نمونه‌ها را برای جوانان امت ما از قهرمانی و فداکاری ایجاد کردید و شعله انقلاب را در قلب‌هایشان روشن نمودید».

ای مجاهدان صادق،

شما با ثبات و جانفشانی‌تان و جهادتان درس‌هایی به تمام آحاد امت مظلوم ما دادید که جانفشانی در میدان‌های عزت و مواضع شرافت و کرامت چگونه است. جانفشانی در میدان‌های رویارویی و مجازات دشمنان است و شما با وعده خداوند بشارت داده شدید که فرموده است:

إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَی بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ وَذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ.

یونیسف: شرایط کودکان زیر آوار در غزه وحشتناک است
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۱۶:۳۹

مسئول ارتباطات در یونیسف تاکید کرد که ارسال سوخت ه غزه باید همین الان صورت بگیرد تا کسانی که زیر آوار گیر کرده‌اند به خصوص کودکان خارج شوند.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «آنچه کودکان به طور خاص زیر آوار و به طور کلی در نوار غزه تجربه می‌کنند، وحشتناک است».

این مقام یونیسف تاکید کرد: «باید خشونت‌هایی که در غزه شاهد آن بودیم از راه آتش بس کام متوقف شود».

شهادت 232 فلسطینی در کرانه باختری از ابتدای جنگ در غزه
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۱۶:۲۳

وزارت بهداشت فلسطین امروز (چهار آذر) در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ۵۰ روز گذشته و از ابتدای جنگ در غزه، ۲۳۲ نفر در کرانه باختری طی حملات نظامیان و شهرک‌نشینان اسرائیلی به شهادت رسیده‌اند.

به نوشته وبگاه خبری روسیا الیوم، در اطلاعیه وزارت بهداشت فلسطین آمده است که در آخرین مورد یک جوان فلسطینی در روستای «قباطیه» به شهادت رسیده و دو جوان دیگر زخمی شده‌اند.

از ابتدای حملات رژیم اسرائیل در غزه، کرانه باختری نیز شاهد خیزش جوانان بود. بامداد سه شنبه هفته گذشته منابع محلی از درگیری رزمندگان فلسطینی با نظامیان اسرائیلی در منطقه «صافا» واقع در «بیت امر» در شمال کرانه باختری خبر دادند.

همزمان گروه مقاومت «کتائب شهداء الاقصی» اعلام کرد: «مجاهدان ما صهیونیست‌ها را در پاسگاه سالم در شهر جنین با مواد منفجره بسیار قوی هدف قرار دادند».

هیأتی قطری وارد تل‌آویو شد
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۱۵:۳۷

رسانه‌های اسرائیلی، ظهر امروز (شنبه)، خبر دادند هیأتی از دوحه به ریاست «لؤلؤه الخاطر» وزیر مشاور وزارت خارجه قطر در امور همکاری‌های بین‌المللی وارد تل‌آویو شده است.

روزنامه «هاآرتص» به نقل از یکی از دیپلمات‌های این هیأت گزارش داد هدف از این سفر هماهنگی میان طرف‌های میدانی و همتایان آن‌ها برای تضمین تداوم توافق کنونی و بحث بر سر جزئیات بیشتری از این توافق است.

حماس از مواضع بلژیک و اسپانیا تقدیر کرد
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۱۵:۱۰

 جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز (چهار آذر) در بیانیه‌ای از مکواضع نخست وزیران بلژیک و اسپانیا در مخالفت با کشتار غیرنظامیان در غزه تقدیر کرد؛ مواضعی که به شدت خشم اسرائیل را برانگیخته است.

به نوشته خبرگزاری شهاب، در بیانیه حماس آمده است: «ما از مواضع روشن و جسورانه نخست وزیر بلژیک (الکساندر دو کرو) که بر رد ویرانی غزه و کشتار غیرنظامیان تاکید کرد و نخست‌وزیر اسپانیا (پدرو سانچز) که کشتار بی رویه انجام شده توسط اسرائیل را محکوم کرد، قدردانی می‌کنیم».

پدرو سانچز همچنین گفته بود که کشورش احتمال دارد به طور یکجانبه و حتی در صورت عدم همراهی اتحادیه اروپا،  تشکیل کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسد.

جنبش حماس در ادامه از دیگر کشورهای جهان خواست تا در کنار آرمان فلسطین و حق مردم این کشور برای تعیین  سرنوشت خود و ایجاد کشوری مستقل به پایتختی بیت‌المقدس بایستند و مواضع شجاعانه در پیش بگیرند.

تقدیر حماس از مواضع بلژیک و اسپانیا پس از آن است که رژیم صهیونیستی، شامگاه دیروز (جمعه)، بعد از احضار سفرای بلژیک و اسپانیا، مراتب اعتراض خود را در خصوص اظهارات نخست‌وزیران این دو کشور به آن‌ها ابلاغ کرد.

«پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا و «الکساندر دی کرو» نخست‌وزیر بلژیک که با یکدیگر در سفری کوتاه به کشور مصر سفر کرده بودند، در کنار گذرگاه رفح اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از انتشار اظهارات سانچز و دی کرو در رسانه‌ها به این سخنان واکنش نشان داد و گفت: «من سخنان نخست‌وزیران بلژیک و اسپانیا را به علت مسئول ندانستن حماس در جنایت‌ها محکوم می‌کنم».

پس از واکنش نتانیاهو، «پترا دو سوتر» معاون نخست وزیر بلژیک در مورد حل و فصل بحران در غرب آسیا گفت: «آتش بس و راه حل سیاسی تنها راه پیش رو است».

افزایش محبوبیت حماس در پی عملیات طوفان الاقصی
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۱۴:۲۵

یک رسانه صهیونیستی به افزایش محبوبیت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نتیجه جنگ غزه و عملیات دلاورانه آن علیه رژیم اشغالگر اذعان کرده‌است.

 شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره نوشت: اهالی نوار غزه در پاسخ به سوالی درباره محبوبیت جنبش حماس بعد از جنگ، همگی حمایت خود را از این جنبش و فرماندهانش و رهبران آن اعلام کردند.

در همین راستا، مرکز  تحقیقات و توسعه جهاد عرب (اوراد) نظرسنجی را در کرانه باختری و نوار غزه در مورد جنگ فعلی انجام داد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که جنگ غزه منجر به افزایش محبوبیت جنبش حماس شده‌است.

نتایج این نظرسنجی نشانی می‌دهد که در نتیجه جنگ، حمایت از حماس علاوه بر نوار غزه در کرانه باختری در سطح بالایی قرار دارد طوری که ۹۰ درصد اعلام کرده‌اند حامی این جنبش هستند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز در تایید پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ اعلام کرد که جنبش حماس همچنان قدرتمند بوده و بر نوار غزه تسلط دارد.

این شبکه اذعان کرده است که اگر آتش‌بس فعلی ادامه یابد، این حماس خواهد بود که پیروز می‌شود.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی همچنین نوشت: کسانی که از نابودی حماس صحبت می‌کردند باید امروز را ببینند؛ چراکه این جنبش ثابت کرد همچنان قدرتمند است.

این رسانه صهیونیست همچنین آورده است: گردان‌های القسام موفق به تحمیل آتش‌بس در نوار غزه شد. القسام راه اسیر کردن در زمان و مکان مشخص را می‌داند.

42 اسیر فلسطینی و 14 اسیر اسرائیلی امروز آزاد می‌شوند
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۱۴:۰۹

 مرحله دوم تبادل اسرا میان گروه مقاومت حماس و رژیم اسرائیل امروز (شنبه) در دومین روز آتش‌بس موقت چهار روزه صورت می‌گیرد و قرار است در مجموع ۵۶ نفر از اسرای دو طرف مبادله شوند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی مصر خبر داد که قاهره لیست ۱۴ اسیر اسرائیلی را از حماس دریافت کرده که قرار است امروز آزاد شوند. وزارت خارجه آلمان نیز اعلام کرده چهار نفر از اسرایی که قرار است آزاد شوند، تابعیت این کشور را دارند.

رادیو ارتش اسرائیل نیز پیش از این خبر داده بود که اداره زندان‌های اسرائیل لیست ۴۲ نفر از اسرای فلسطینی را برای آزادی آن‌ها دریافت کرده است.

شبکه آمریکایی: اقتصاد غزه درحال ویرانی است
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۱۲:۴۵

 شبکه آمریکایی "سی ان بی سی" در گزارشی با ارائه آمار و تحلیل‌های اقتصادی، جنگ‌های پی‌در پی رژیم صهیونیستی علیه غزه و محاصره همه‌جانبه این منطقه را از دلایل مهم وضعیت بحرانی اقتصاد این باریکه معرفی و اقتصاد آنرا رو به‌ویرانی توصیف کرد.

به گزارش این شبکه خبری، ‌با گذشت بیش از یک ماه از بمباران مناطق مختلف غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی،‌ اقتصاد این باریکه شکننده‌تر و آسیب‌پذیرتر از گذشته شده‌است.

این گزارش می‌نویسد: نرخ بیکاری در غزه نزدیک به ۱۰۰ درصد است و این منطقه عملاً برای مدت نامعلومی فعالیت اقتصادی موثری نخواهد داشت. این در حالی است که حدود ۸۰ درصد از ساکنان غزه پیش از آغاز درگیری‌های اخیر نیز به کمک‌های بین المللی وابسته بودند.

سازمان بین‌المللی کار نیز در گزارشی در این زمینه اعلام کرد که پس از یک ماه حمله نظامی و بمباران بخش عمده‌ای از باریکه غزه، ۶۱ درصد از شهروندان (نیروی کار) این منطقه حداقل ۱۸۲ هزار شغل خود را از دست داده اند. برنامه توسعه سازمان ملل، پیش‌بینی کرده است که توسعه غزه بر اساس شاخص‌های اقتصادی، بهداشتی و آموزشی بین ۱۶ تا ۱۹ سال عقب خواهد افتاد.

گفتنی است نوار غزه از سال ۲۰۰۷ و پس از اعمال محاصره هوایی، زمینی و دریایی توسط رژیم صهیونیستی، ‌با دیوارهای سیمانی و حصارهای سیم‌خاردار محاصره شده و امکان هرگونه فعالیت اقتصادی مولد در آن از بین رفته است. این در حالی‌است که سازمان ملل نیز (رژیم) اسرائیل را به عنوان اشغالگر سرزمین‌های فلسطینی کرانه باختری و غزه می‌شناسد.

یک گزارش صندوق بین‌المللی پول نیز حاکی است که محاصره اهالی غزه و جنگ‌های مکرر رژیم صهیونیستی علیه شهروندان و غیرنظامیان از سال ۲۰۰۸، اقتصاد این منطقه را از بین برده و رشد اقتصادی ضعیف آن در ۱۵ سال گذشته بسیار کمتر از کرانه باختری بوده است.

این در حالی است که ۲.۳ میلیون فلسطینی در منطقه ای با وسعت ۲۲۵ کیلومتر مربع، بین سرزمین‌های اشغالی و مصر زندگی می‌کنند که حدود ۶۵ درصد از آن‌ها جوان و نیروی کار کمتر از ۲۴ سال محسوب می‌شوند.

بازداشت ۳۱۴۵ فلسطینی در کرانه باختری و قدس از هفتم اکتبر
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۱۱:۵۷

باشگاه اسیران فلسطینی و مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطینی در بیانیه مشترکی اعلام کردند که دشمن صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون ۳۱۴۵ فلسطینی را در کرانه باختری و قدس بازداشت کرده است.

باشگاه اسیران فلسطینی و مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطینی در بیانیه مشترکی اعلام کردند که دشمن صهیونیستی از هفتم اکتبر (زمان شروع عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی) تاکنون ۳۱۴۵ فلسطینی را در کرانه باختری و قدس بازداشت کرده است. برخی از این افراد در منازلشان و برخی در ایست‌های نظامی بازداشت شده‌اند. برخی تحت فشار مجبور شده‌اند خودشان را تحویل دهند و برخی نیز به عنوان گروگان گرفته شده‌اند.

به نقل از شبکه خبری المسیره، در این بیانیه آمده است: دشمن به بازداشت‌ها به عنوان یکی از سیاست‌های ثابت خود ادامه می‌دهد. این سیاست دشمن صهیونیستی بعد از هفت اکتبر چه از نظر تعداد بازداشتی‌ها و چه از نظر سطح جنایت‌های دشمن در حق بازداشت شدگان و خانواده‌هایشان بی‌سابقه است.

این درحالی است که بازداشت‌ها در کرانه باختری همچنان ادامه دارد.

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (شنبه) به اردوگاه عسکر در شرق نابلس یورش بردند و تعدادی از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند. همچنین یک بولدوزر رژیم صهیونیستی به تخریب مناطقی در این اردوگاه پرداخت.

رژیم صهیونیستی همچنین تجهیزاتی را به اردوگاه عقبه جبر در اریحا شرق کرانه باختری منتقل کرد. ارتش این رژیم یورش‌های گسترده‌ای را به اردوگاه عقبه جبر در اریحا انجام داد و تعدادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کرد.

به گفته این رسانه‌ها نیروهای رژیم صهیونیستی مانع ورود آمبولانس‌ها به اردوگاه عسکر در شرق نابلس برای انتقال یکی از مجروحان در حمله رژیم اشغالگر شدند. این نیروها با ۱۵ خودروی نظامی به این اردوگاه یورش برده و تعدادی را بازداشت کردند.

نیروهای این رژیم به شهر الخلیل در کرانه باختری و محله جبل الطویل در البیره نیز یورش بردند.

نیروهای رژیم منزلی در شهر قباطیه در منطقه جنین را محاصره کرده و از یک فلسطینی خواستند خود را تحویل دهد.

کمال بنی عوده، مدیر باشگاه اسیران فلسطینی در طوباس اعلام کرد که نیروهای این رژیم دو جوان را در ایست الحمرا بازداشت و خودرویشان را توقف کردند. این نیروها همچنین جوانی را در شهر قلقیلیه بازداشت کردند.

نیروهای رژیم امروز ورودی شمالی شهر الخلیل را نیز بستند و یک فلسطینی را بازداشت کردند. در روستای عرانه در شمال شرق جنین نیز یک فلسطینی بازداشت شد.

این بازداشت‌ها درحالی صورت می‌گیرد که بامداد چهارشنبه و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند. آتش‌بس از روز جمعه اجرایی شد.

حمایت های نظامی آمریکا از تل‌آویو ادامه دارد
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۱۰:۱۶

به رغم تمام نگرانی‌های بین المللی تحت تاثیر بی‌اعتنایی رژیم صهیونیستی به جان غیرنظامیان در غزه، پنتاگون عنوان کرده که همچنان به اقدامات خود جهت ارائه گلوله‌های هدایت‌شونده توپخانه و سیستم توپخانه‌ای ۱۵۵ میلی متری و همچنین مهمات هدایت شونده هوایی دقیق به این رژیم ادامه می‌دهد.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، در بیانیه اخیر منتشر شده از سوی پنتاگون عنوان شده است: از ذخایر نظامی مربوط به پایگاه‌های آمریکایی در داخل اسرائیل و از پایگاه‌های مناطق دیگر برای کمک نظامی به نیروهای اسرائیلی استفاده می‌کنیم.   

بیانیه پنتاگون در حالی منتشر می‌شود که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا علاوه بر کمک سالانه ۳.۴ میلیارد دلاری متعهد به ارائه کمک نظامی ۱۴.۳ میلیارد دلاری به اسرائیل شده است.

هشدار یونیفل درباره تشدید درگیری ها در جنوب لبنان
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۱۰:۱۵

 ژنرال «آرولدو لاتارون» فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان درباره تبادل آتش گسترده در امتداد کمربند آبی ابراز نگرانی کرد. 

از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، این رژیم حملاتی را به جنوب لبنان انجام داد که طی آن شماری از شهروندان و نیروهای حزب‌الله را به شهادت رساند. 

ژنرال لاتارون گفت: «نگرانی خود را از تبادل آتش گسترده در امتداد کمربند آبی که منجر به کشته شدن شمار زیادی از مردم شد و خسارت‌های زیادی به بار آورد، اعلام می‌کنم». 

ژنرال لاتارون گفت: «ما به عنوان حافظان صلح، کسانی را که در امتداد کمربند آبی مبادرت به تبادل آتش می‌کنند، به توقف خشونت ترغیب می‌کنیم؛ هر گونه تشدید تنش در جنوب لبنان ممکن است پیآمدهای ویرانگری داشته باشد». 

بنابر گزارش شبکه النشر، فرمانده یونیفل همچنین تأکید کرد که همه طرف‌ها بایستی به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل و توقف عملیات‌های خصمانه و در عین حال تلاش برای پیدا کردن راه‌حل‌های بلندمدت جهت رفع علل اصلی درگیری، پایبند باشند. 

مهمترین عملیات های مبادله اسرا میان مقاومت و اسرائیل
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۱۰:۱۴

از ۳۰ سال پیش تاکنون۶ عملیات مهم مبادله اسرا میان مقاومت و رژیم صهیونیستی انجام شده است.

به گزارش «العربی الجدید» آتش بس موقت میان مقاومت اسلامی فلسطین و رژیم صهیونیستی از ساعت ۷ صبح روز جمعه به وقت فلسطین آغاز شد و ۳۹ زن و کودک فلسطینی در مقابل نخستین گروه از اسیران صهیونیست از زندان های این رژیم آزاد شدند.

این نخستین عملیات مبادله اسرا میان مقاومت و رژیم صهیونیستی نیست و پیشتر نیز ۵ مبادله مهم انجام شده است که تاریخ یکی از آن ها به ۳۰ سال پیش بازمی گردد.

توافق سال ۱۹۸۳ (۱۳۶۲): چهار هزار و ۵۰۰ اسیر در مقابل ۶ نظامی صهیونیست

در تاریخ ۲۳ نوامبر۱۹۸۳(۲ آذر۱۳۶۲) رژیم صهیونیستی در توافق با سازمان آزادیبخش فلسطین ۴ هزار و ۵۰۰ اسیرکه بیشتر آن ها فلسطینی بودند را در قبال آزادسازی ۶ نظامی خود که یک سال پیش از آن در لبنان به دست مقاومت اسیر شده بودند آزاد کرد.

این نظامیان صهیونیست توسط جنبش فتح و در جریان حمله رژیم صهیونیستی به لبنان اسیر شده بودند.

توافق سال ۱۹۸۵ (۱۳۶۴): هزار و ۱۵۰ اسیر در مقابل ۳ نظامی اسرائیلی

در ۲۰ می۱۹۸۵(۳۰ اردیبهشت ۱۳۶۴) رژیم صهیونیستی در توافق با جبهه خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی کل، هزار و ۱۵۰ اسیر که اکثر آن ها فلسطینی بودند را در مقابل آزادی ۳ نظامی اسرائیلی آزاد کرد.

توافق سال ۱۹۹۷ (۱۳۷۶): آزادی شیخ احمد یاسین بنیانگذار جنبش حماس

در تاریخ اول اکتبر ۱۹۹۷(۹ مهر ۱۳۷۶) شیخ احمد یاسین بنیانگذار جنبش حماس پس از ۸ سال حبس در زندان های رژیم صهیونیستی به همراه شماری از اسیران فلسطینی و اردنی در مبادله با دو جاسوس و مزدور سری رژیم صهیونیستی آزاد شدند.

این دو مزدور در «امان» پایتخت اردن و در جریان تلاش برای ترور «خالد مشعل» از طریق تزریق سم، بازداشت شده بودند.

توافق سال ۲۰۰۴ (۱۳۸۲): ۴۳۰ اسیر فلسطینی در مقابل جنازه ۳ نظامی صهیوینست

در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۴(۹ بهمن ۱۳۸۲) رژیم صهیونیستی در توافقی با حزب الله لبنان، ۴۰۷ اسیر از جمله ۴۰۰ فلسطینی و ۲۳ لبنانی را در مقابل تحویل جنازه ۳ نظامی اسرائیلی و یک تاجر و یک افسر که در سال ۲۰۰۰ اسیر شده بود، آزاد کرد.

توافق سال ۲۰۱۱(۱۳۹۰): توافق موسوم به شالیت

در اکتبر ۲۰۰۹(مهر۱۳۸۸) اسرائیل ۲۰ اسیر فلسطینی را در مقابل دریافت ویدیویی از «گیلعاد شالیت» نظامی اسیر خود آزاد کرد و در ۱۸ اکتبر۲۰۱۱(۲۶ مهر۱۳۹۰) این نظامی صهیونیست که از سال ۲۰۰۶(۱۳۸۵) در غزه اسیر بود در مقابل هزار و ۲۷ اسیر فلسطینی که در دو مرحله آزاد شدند، به رژیم صهیونیستی تحویل شد.

این توافق که به آزادسازی شمار زیادی از فلسطینی ها بویژه شماری از سران حماس از جمله «یحیی السنوار» منجر شد با اعتراض گسترده میان صهیونیست ها روبرو گردید و پس از آن کمیته ای به منظور تعیین خطوط قرمز در عملیات تبادل اسرا در آینده تشکیل شد.

شهادت ۶۶ خبرنگار در غزه
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۱۰:۱۲

سندیکای روزنامه نگاران و خبرنگاران فلسطین صبح امروز (شنبه) در جدیدترین آمار خود از شهادت ۶۶ خبرنگار از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

 این سندیکا در بیانیه خود آورده است: ۶۶ خبرنگار از جمله ۶ خبرنگار زن در نوار غزه به شهادت رسیده اند.

خانم "امل زهد" آخرین خبرنگاری بود که بامداد جمعه و ساعاتی قبل از اجرایی شدن آتش بس موقت در نوار غزه در بمباران خانه اش در شهر غزه همراه با شماری از اعضای خانواده خود به شهادت رسید.

گزارش رسانه آمریکایی از شباهت عجیب غزه با کره ماه

وبگاه آمریکایی پالتیکو روز جمعه (دیروز) در توصیف شرایط حاکم در غزه در نتیجه ۴۹ روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نوشت که این منطقه غیر قابل سکونت است.

«املی ایروارز» مدیر سازمان حقوق بشری «ایر وارز» (مستقر در لندن) به این وبگاه گفت که در حملات اسرائیل در هفت هفته گذشته بیش از مقدار مهماتی که ایالات متحده آمریکا در یک سال علیه داعش استفاده کرد، به کار برده شد تا جایی که سازمان ملل آن را خونین‌ترین حملات پس از جنگ جهانی دوم توصیف کرد.

گزارش رسانه آمریکایی از شباهت عجیب غزه با کره ماه+عکس/هشدار یونیفل درباره تشدید درگیری ها در جنوب لبنان

در گزارش این وبگاه آمریکایی آمده است: «حمله نظامی اسرائیل بیشتر مناطق شمالی نوار غزه را به منطقه‌ای غیرقابل سکونت تبدیل کرده است به طوریکه کل محله‌ها از بین رفته‌اند و خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها در معرض بمباران هوایی قرار گرفته و یا در حملات تانک‌ها سوخته‌اند. برخی از ساختمان ها هنوز پابرجا هستند، اما بیشتر آنها در اثر گلوله های توپخانه آسیب دیده‌اند».

پالتیکو در گزارش خود سپس پرسید: «آن‌ها قرار است کجا زندگی کنند؟ چه کسی غزه را در نهایت مدیریت و گرد هم خواهد آورد؟».

«یوسف هماش» از امدادگران شورای پناهندگان نروژ که در اردوگاه جبالیا در شمال غزه جان سالم به در برده است، به این رسانه آمریکایی گفت: «می‌خواهم به خانه‌ام بازگردم حتی اگر مجبور باشم که در زیر آواره‌ها بخوابم، اما در اینجا آینده‌ای برای فرزندانمان نمی‌بینم».

گزارش رسانه آمریکایی از شباهت عجیب غزه با کره ماه+عکس/هشدار یونیفل درباره تشدید درگیری ها در جنوب لبنان

در ادامه این گزارش آمده است که استفاده ارتش اسرائیل از مواد منفجره قوی در مناطق مسکونی پرجمعیت -که اسرائیل آن را به ادعا نتیجه اجتناب ناپذیر استفاده حماس از اماکن غیرنظامی به عنوان پوششی برای عملیات خود توصیف می‌کند - منجر به کشته شدن بیش از ۱۴۰۰۰ فلسطینی و ویرانی هولناک شده است.

محمود جمال، یک راننده تاکسی ۳۱ ساله که از زادگاهش در شمال بیت حانون به سمت جنوب غزه گریخته است نیز گفت: «هنگامی که رفتم، نتوانستم تشخیص دهم که از کدام خیابان یا چهارراه عبور می‌کنم، ساختمان های مسکونی شبیه پارکینگ‌های روباز شده است».

مخیمر ابوسعده، استاد علوم سیاسی در دانشگاه الازهر در شهر غزه نیز که هفته گذشته به مصر گریخت، به پالتیکو گفت: «شمال غزه به یک شهر ارواح بزرگ تبدیل شده است. مردم چیزی برای بازگشت ندارند».

همچنین بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های ماهواره‌ای Copernicus Sentinel-1 که توسط «کوری شر» از مرکز تحصیلات تکمیلی در دانشگاه سیتی نیویورک و «جامون ون دن هوک» از دانشگاه ایالتی اورگان انجام شده است، نزدیک به نیمی از ساختمان‌ها در شمال غزه آسیب دیده یا ویران شده‌اند.

بر اساس این تحلیل، جنوب غزه در ابتدا از بمباران سنگین در امان مانده، با این حال کمبود غذا، آب و سوخت منجر به یک بحران انسانی شد، اما بمباران‌ها سپس به مناطق جنوبی و جنوب خان‌یونس کشیده شد تا جایی که در دو هفته گذشته، داده های ماهواره ای افزایش شدید خسارت در جنوب خان یونس را نشان می‌دهد.

با وجود وحشت‌ جنگ، یاسر الششتاوی استاد معماری در دانشگاه کلمبیا، امیدوار است که بازسازی فرصتی برای تبدیل اردوگاه‌های ویران شده پناهندگان غزه و زیرساخت‌های قدیمی‌تر رو به وخامت به «مکانی قابل زندگی‌تر، عادلانه‌تر و انسانی‌تر» ایجاد کند.  اما فلسطینی‌ها می‌گویند که این تنها زیرساخت‌های ویران‌شده نیست که نیاز به بازسازی دارد، بلکه روان جامعه آسیب‌دیده نیز نیاز به بازسازی دارد.

وزیر دفاع عربستان بر لزوم توقف کامل عملیات نظامی در غزه تأکید کرد

خالد بن سلمان وزیر دفاع عربستان جمعه بر لزوم توقف کامل عملیات نظامی در غزه تأکید کرد.

 بن سلمان این سخنان را در تماس تلفنی با "گرانت شابس"وزیر دفاع انگلیس بیان کرده است.

وزیر دفاع عربستان در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در تماس تلفنی با خانم شابس شراکت راهبردی دفاعی و راه‌های تقویت آن در زمینه همکاری مشترک میان دو کشور را بررسی کردم.

وی افزود: در این تماس تلفنی همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردیم، همچنین آخرین تحولات غزه نیز را نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم و تأکید کردم که باید عملیات نظامی به صورت کامل متوقف شود و از غیر نظامیان حمایت شود و کمک‌های بشردوستانه نیز وارد غزه شود.

آلمان: آتش‌بس در غزه باید ادامه پیدا کند

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان با استقبال از آزادی اسرا از غزه تاکید کرد که آتش‌بس باید ادامه پیدا کند.

 بائربوک در حاشیه کنفرانس حزب سبزهای آلمان گفت: بسیار آسوده خاطر شدم وقتی ۲۴ گروگان آزاد شدند. چهار آلمانی نیز در میان آنها هستند.

وی افزود که آزادی همه اسرا «خصوصا آلمانی‌ها جزو اولویت‌های اصلی است.»

بائربوک اظهار کرد که دولت آلمان به رنج مردم غزه اذعان دارد و «اتش‌بس باید تا جایی که امکان دارد ادامه پیدا کند تا مردم غزه کالاهای حیایی مانند دارو، غذا، آب و کمک‌ها را دریافت کنند.»

دیپلمات ارشد روس و مقام سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند

وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به تماس تلفنی معاون این وزارتخانه با نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان اعلام کرد: دو طرف خواستار آتش‌بس فوری و توقف کشتار در کودکان غزه توسط رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با ویرجینیا گامبا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان، بر اهمیت توقف جنگ در نوار غزه تاکید کردند.

این وزارتخانه اعلام کرد: آنها در مورد همکاری در زمینه جلوگیری از خشونت‌های گستره علیه کودکان در پی درگیری‌های مسلحانه در مناطق مختلف جهان از جمله نوار غزه تبادل نظر کردند.

در این بیانیه آمده است: دو طرف خواستار آتش‌بس فوری و توقف مجازات جمعی و غیرانسانی کودکان و سایر گروه‌های آسیب پذیر شدند.

دو نماینده روسیه و سازمان ملل در تماس تلفنی یاد شده به اجلاس غیر رسمی شورای امنیت سازمان ملل نیز اشاره کردند که از سوی هیات روسی در نیویورک مورخ ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) ترتیب داده شد. هدف این اجلاس رسیدگی به کوچ اجباری و بهره کشی غیرقانونی از کودکان اوکراینی و سایر اقلیت ها از اروپا است.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۵
پیش دستی فلسطینی ها در جنگ ۷ اکتبر تا حدودی به وجهه مقاومت در نزد افکار عمومی ضربه زد اکنون بعد از انقضای آتش بس قطعا شروع کننده حملات نباید فلسطینی‌ها باشند تا قدری جبران مافات شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
اگر کل ناتو با ارتش اسراییل با هم باشند فک کنم شاید از پس حماس بربیایند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
نباید زنان و کودکان و مساجد و مدارس و بیمارستانها را سپر قرار داد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
اتفاقا برعکس به وجهه حماس خیلی هم کمک کرد همه دنیا فهمیدند امریکا واسراییل جز حرف زور هیچی نمیفهمند . برای اینها قوانین بین المللی فقط بازی است
ناشناس
| France |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
علم الهدی در نماز جمعه دیروز مشهد:
پیامبر، بسیج ایران را به عنوان مصداق یک آیه قرآن اعلام کرده بود.
اول تمام دنیا بسیجی می‌شوند و سپس امام زمان ظهور می‌کنند.
ناشناس
| France |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
همسر مصطفی احمدی روشن، در برنامه افق صدا و سیما:
ایشان قبل از اینکه وارد سایت نطنز شود، به‌خاطر رشته تحصیلی‌اش چند ماهی هم در نیروی قدس فعالیت کرد و با توجه به علمی که داشت از مواد ابتدایی مثل شکر و روغن، واقعا موشک ساخت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
11:15
فرانسوی تو برو خودت رو مسخره کن
چرا دروغ به مردم نسبت می‌دهی؟ کجا چنین حرفی زد؟
چرا پشت سر مردم حرف در میارید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
11:22
فکر کنم موشک های شما فرانسوی ها از جنس برنج و روغن باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
چقدر سربازای کامنت بنویس صهیونیستی از این کار ناگهانی و بی نظیر حماس دردشون اومده
جان و مال مردم برای سیاستمداران ارزشی ندارند و به راحتی برای اهداف سیاسی قربانی می شوند فرقی نمی کند در چه کشوری و با چه مذهبی باشید
لطفاً دولت دختران فلسطینی را به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل کند تا ما پسران ایرانی بتوانیم با آنها ازدواج کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
خجالت بکش راست میگی از هموطنان همسر انتخاب کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
همون غزه جنگ زده را به ایران تورم زده ترجیح می دهد.
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
تو بهتره بری با دختران اغوش باز اروپایی ازدواج کنی . امتحان شدند بچه دار هم میشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
۱۰:۵۷ آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
حتما به یک روانشناس مراجعه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
خجالت بکش
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
عالی بود
اگر به نظر شما
حماس پیروز شده آیکن قرمز را بزنید
اسرائیل پیروز شده آیکن آبی را بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
عقل تو اینقدر هست عقل رییسات چقدره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
معلومه
کسی که به اهدافش رسید
هدف حماس مقاومت بود

هدف اسراعیل محو حماس

حق همیشه پیروز است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
به جای استناد به دلایل و مدارک با استفاده از گزینه آبی یا قرمز پیروز رو نمیشه تعیین کرد یا تغییر داد.

منطق نق و غر زن های داخلی ایران که 40 ساله حتی خودشون رو هم راضی نمیکنه همین انتخاب بر اساس احساس و تبلیغاته نه بر اساس مدارک و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
الان دوره زمونه عوض شده
سخته بخوای کسی رو پیروز مطلق بدونی . هر گروه یا کشوری تنها به بخشی از خواسته های می رسه و پیش بینی هم سخت تر شده
مغز براندازان هم اکنون
با پایان ارسال ساندیس، موج حمایت از فلسطین هم در سراسر دنیا فروکش میکنه. اینها اغلب افرادی هستن که با سهمیه رفتن دانشگاه و ضریب هوشی پایینی دارن

تشخیص
بیخیالش شوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
امروز داروهات را به موقع خوردی
جای امیدواری هست.
یاس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
متخصص مغز ازت ی سوال دارم اونی پیروز شده که 15000 کشته داده و در عوض 300 زندانی اش را آزاد کرده یا اونی که 1500 کشته داده و اسیرانش را آزاد کرده
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
ناشناس 10:34 با زور باباش و کشتن غیر نظامیان خیلی پیروزی هست . اگر مردید بگید چند تا رزمنده حماس را شهید کردید . هیچی
استاد راهنما متخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
روز به خیر متخصص مغز :-)
باز شروع کردی به آسمون ریسمون بافتن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
نمی دوستم پروژه زن زندگی اینقدر کوچک هستن که فکر می کنند تو اروپا هم ساندیس می دهن نه خیر انها انسان ازاده هستند و جیره بگیر اسراییل مثل مسی پولی نزاد و بقیه عمال نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
بسیار عالی
جذاب
و مبتکرانه
شخصا از کامنت های شما لذت میبرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
درود بر متخصص مغز گرچه همه مان میدانیم نمیتوان این براندازهای بدبخت را معالجه کرد.
اگر خون بر شمشیر پیروز بود بعد از ظهور124هزار پیامبر
الان جهان توسط پابرهنه ها اداره می شد
در حالیکه اداره جهان توسط شمشیر بدست ها ست.
فقط دموکراسی واقعی مانند آنچه در سوئیس و کانادا هست می تواند بر شمشیر غلبه کند و آنرا کنترل کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
آره دقیقا سویس جنگ جهانی دوم یه روزه اشغال آلمان شد
چون دموکراسی واقعی داشتن پیروز بودن حالا بذار مملکتشون اشغال بشه اهمیت نداره مهم اینه دموکراسی واقعی دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
این صد وبیست وچهار هزار پیامبر مربود به میلیونها سال حضور انسان در روی کره زمینه والا در این چهار و پنج هزار سال که تاریخ یادشه حتی صد تا پیامبر نبوده که تاریخ اسمشون رو بدونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
اوکراین هم دموکراسی واقعی داره وقتی روسیه حمله کرد همه مطمئن بودن که دموکراسی اوکراین بر شمشیر روسیه پیروز خواهشد شد فقط جهت اطمینان یه مقدار خیلی ناچیزی موشک و تانک و توپ و خمپاره و نفر بر و .... از همه غرب براش فرستادن مبادا دموکراسیش سوراخ باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
ناشناس 10:31
سویس در جنگ جهانی دوم بیطرف بود و هیچوقت اشغال نشد. اصولاً سویس بیش از دویست سال است که درگیر هیچ جنگی نشده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
نمی شد که
در اوکراین شمشیر بر خون پیروز شود و
در غزه خون بر شمشیر پیروز شود
ضدو نقیض نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
حالا شاید منظور این برادر ارزشی مان از اشغال سویس توسط آلمان، سویس نبوده و سوئد بوده. چنین اشتباهات ساده ای در کامنت ها پیش می آید و نباید مته به خشخاش گذاشت.

البته مشکل اینجاست که سوئد هم در جنگ جهانی دوم اشغال نشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
این تعداد 124 هزار پیامبر تو قران نیومده.
اگه ت حدیثی اومده بگن کدوم حدیث و با چه درجه اعتباری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
تروخدا یکم مطالعه کنین بعد زست بگیرید و اظهار نطر بفرمایید
کل اروپا اشعال شد حالا بعضی با مقاومت بعضی هم بی مقاومت که میشن کشورهای بدون طرف ولی اشغال شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
ناشناس 11:01

خیلی خورده شیشه داری!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
من ارزشی نیستم فقط میخام توی زندگی احمق نباشم
این آقا میفرمایند به جای تسلیحات دفاعی بای دموکراسی داشته باشیم تا مقابل بمب ها و جنگنده های آمریکا و اسراییل و ... پیروز بشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
ناشناس 11:53 که به خدا قسممان داده ای که کمی مطالعه کنیم و بعد اظهار نظر کنیم.

واقعیت این است که سویس و سوئد ، نه بی طرف و نه با طرف، نه بی مقاومت و نه با مقاومت، در جنگ جهانی دوم اشغال نشدند. با یک جستجوی ساده می توانید متوجه موضوع شوید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
ناشناس 13:9 عزیزم گفتم مطالع بفرما نه سرچ
کل اروپا تحت سلطه آلمان نازی درومد حالا از نطر شما اشغال نشده رو نمیفهمم بخدا
پاسخ دندان شکن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
آلبانی ملعون مرتد پابرهنه هم خودتی
درضمن حکم پیامبران و قرآن کریم این هستش که مقابل کفار به بهترین سلاح مجهز باشید
بر اثر بمبارانها سیستم فاضلاب غزه تخریب شده و فلسطینی ها مجبورند فاضلاب را در دریا تخلیه کنند و جریان دریا به شکل طبیعی این آلودگی ها را در اختیار صهیونیستهایی که‌در ساحل آفتاب گرفته اند قرار می دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
خخخخخ

دمت گرم کلی خندیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
پس دیگع محو شدن اسراییل حتمی است با این داستان
ناشناس
| Austria |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
الان سرگیجه داری؟
تابناک، بر خلاف اخبارش، در انتشار کامنت‌ها یا پاسخ‌ها کاملاً یک طرفه عمل نمی‌کند و از هر دو طرف کامنت منتشر می‌کند. البته پیش‌بینی این که کدام کامنت منتشر خواهد شد و کدام نه، آسان نیست ولی به شکل آماری می‌توان گفت:

اگر از مخالفین باشید در حالت کلی پنجاه درصد امکان دارد کامنت‌تان منتشر شود البته اگر از کلمات نامتناسب و توهین‌آمیز استفاده کنید این احتمال تقریباً به صفر می‌رسد.

اگر از خودی‌ها باشید در حالت کلی نود درصد امکان انتشار کامنت‌تان وجود دارد ولی اگر از کلمات زشت و فحاشی استفاده کنید این احتمال صد در صد می‌شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
برعکسه! اتفاقا کامنت البانی نشین ها فقط منتشر میشه من حرف حق میزنم در دفاع از ایران منتشر نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
بدانید و اگاه باشید
کسانیکه هی الکی غزه غزه می کنند و از حماس حمایت می کنند و خیلی خیلی تند میرن و اهانت روا میدارند
بتحقیق‌ نفوذی هستند و تلاششون اینه که ملت ما را متشتت بکنند و بجان هم بندازن
تمام هم و غمشون اینه که ایران با امریکا شاخ به شاخ بشه
گول اینها را نخورید
امریکا مستکره روسیه و چین و انگلیس کهنه کاران استعمارن و جز به منافع خود نمی اندیشن

کس نخارد پشت من جز
ظلم ظالم جور صیاد

آشیانم داده بر باد

ای خدا ای فلک ....
عقل که نباشه
جان در عذابه
گزارش رسانه آمریکایی از شباهت عجیب غزه با کره ماه

این تیترها چیه؟ الان ارزشی ها این را هم اعتراف آمریکایی ها به پیروزی حماس تعبیر می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
خدایا شکرت دشمنانمون هم میدونن ارزشی هستیم و پایبند به ارزشها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
در افکار عمومی جهان فلسطین بر حقه و آمریکا و اسراییل محکوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
از ارزشی گفتنت معلومه داری خیلی میسیوزی
یکم پماد بمال و اینقدرم حرص و جوش نزن،خود اسرائیلی جونات گفتن بعد چند سال دیگه نیستیم
یعنی اونا اندازه تو نمیفهمن داداش؟
راستش کمی در باره‌ی پیروزی‌مان در غزه به شک افتاده بودم ولی با سخنان دیروز جناب علم‌الهدی که فرمودند «بسیج به زودی کره زمین را فرا می‌گیرد» و در اثباتش اضافه کردند که «تنها انصارالله یمن یک ارتش ۱۰۰ میلیونی است و حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی عراق نیز هر کدام بیش از ۲۰ میلیون نفر عضو دارند» به اطمینان مطلق رسیدم.

حالا بگذارید چهار تا غرب‌زده هی گلوی خودشان را پاره کنند و داد بزنند که کل جمعیت یمن، که تازه فقط نصف آن در دست انصارالله است، سی میلیون نفر است و تعداد مردم لبنان، اعم از مسیحی و شیعه و سنی، فقط شش میلیون است.

این براندازها در برابر قدرت کلام ما چاره‌ای جز یاوه گفتن ندارند پس بگذارید بسوزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
جدا از طعنه و متلک این کامنت، واقعیت این است که اقای علم الهدی این صحبت ها را برای شما انجام نمی دهد. برای مخاطبین خودش می گوید که نه تنها این سخنان را باور می کنند بلکه با لذت برای همدیگر هم نقل می کنند حتی اگر از جمعیت یمن و لبنان آگاهی داشته باشند.

هیچ تناقضی در کار نیست. این یک پدیده کاملاً شناخته شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
حالا دستگیرم شد. پس مردم ما به فلاکت افتادن تا شما بتونید حقوق این بسیجیای علم هدا را بدین
درسته که غزه با خاک یکسان شد
درسته که ده دوازده هزار نفر همینجوری یه دفعه بدون اینکه بدونن چی به چیه یه شبه کشته شدند
درسته که میلیونها نفر آواره کشوره های دیگه شدند
درسته که اغاز این جنگ توسط حماس ، بهونه ای شد که اسرائیل وارد غزه بشه و حالا حالا ها خارج نشه
اما چون رهبر حماس گفته ما پیروز شدیم ، حتما پیروز شدند و اسرائیل شکست خورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
واقعیته که حماس هنوز شکست نخوره حالا اسرائیل مردم دنیا رو بکشه بازم حقیقت تغییری نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
به هر حال ما از فلسطینی ها که به دنبال حق خود هستند حمایت میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
ناشناس|Iran (Islamic Republic of)|۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
به هر حال ما از فلسطینی ها که به دنبال حق خود هستند حمایت میکنیم

هنوز شما عرزشی ها یاد نگرفتید بگید من نه ما از طرف خودت حرف بزن پسرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
چهل و هشت روز رو یه شب میگی؟
داداش تو رو خدا بگو چی میزنی که اینقدر زمان برات سریع میره؟توروخدا بگو بدجور لازمه
خدایی دعا کنید این آتش بس ادامه دار باشه تا به صلح تبدیل شود. کشته شدن هرطرف دل آدم و به درد میاره
پاسخ ها
علی
| Canada |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
اکگر کار یکسره نشه باز دو ماه دیه مین دوباره گرونگان میگیرن. باید تموم شه این قضیه
صبح میشه خبر، غزه، شب میشه خبر، غزه، خبر دیگه ندارید، مملکت. پر از اخباراختلاس و رانت و گرونی و تورم و بازنشسته، وعده و عید دولت و مسئولین و....... ،این خبر ها کجا چاپ میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
حماس پیروز و رو سفیتد شد و مدعیان دروغین ملت فلستین رو سیاه!
در این نبرد خود فروخته ها و قاطران بار بر صهیونیست ها و یهود چهره کریه خودشان را نشان دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
داداش من
ترا خدا برو کتب درسی را یکبار مطالعه بکن مخصوصا کتب فارسی

از اول ابتدایی تا پایان دبیرستان
افرین
بارکالله
واقعا عجیب بود حماس برای آزاد کردن چند صد زندانی در بند اسرائیل چند ده هزار نفر رو به کشتن داد و آواره کرد غزه رو هم نابود کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
اقتدار به این میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
اسرائیل باید تاوان حمایتش از جنبش فواحش رو پرداخت میکرد که کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
با توجه به سالها جنایات صهیونیستها صبر فلسطینیها به پایان رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
عزیز من
فواحش چیه‌ ؟؟؟
ادم حسابی و عاقل که به زنان و دختران و مادران مملکت خودش لقب ف. نمیده
چرا تا این حد گستاخ دریده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
به١۴:٣٩
با این اوصاف خون اون ١۴٠٠٠نفر بی گناه که تو غزه
کشته شدن گردن شماست، چون اینجوری که میگی شما واسه تنبیه اسرائیل این جنگو استارت زدید
این دولت آلمان چطور از اون بالایی و آقایی زمان مرکل به این فلاکت و بدبختی افتاده!!؟
چند روز قبل صدر اعظم هر گونه آتش بس را رد کرده و امروز گفته باید ادامه پیدا کنه.
دولت بزرگی به این حقارت که یک روز ببینه نتانیاهو میگه آتش بس به هیچ وجه و یک هفته بعد بگه تصمیم سخت گرفتیم و آتش بس. و این دولت هم همون را تکرار کنه
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
کدوم فلاکت و بدبختی؟ فلاکت و بدبختی رو داری زندگی میکنی بیچاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
به لحاظ اقتصادی وضع اکثرمردم آلمان مناسب نیست
ناشناس
| Austria |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
از شما ممنونم که با این منطق قوی ثابت کردید که دولت آلمان چقدر حقیر است.. خدا را شکر که ما ابنجا یک دولت کبیر داریم که آقای دکتر ریییسی سکاندار آن است
ولی بصورت جدی به تو توصیه میکنم که جلوی آیینه بایستی و چند دقیقه با دیده بصیرت به قیافه خودت خیره بشی. مطمئن باش که خیلی از حقایق برات روشن خواهد شد
«مهمترین عملیات های مبادله اسرا میان مقاومت و اسرائیل»
دیگر از این خبرها نیست. به اندازه ده برابر کسانی که ازاد می شوند دوباره دستگیر می شوند. این اشتباه راهبردی حماس به سفارش اسپانسرهایش بود. این بزنس دیگر سود ده نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
این یه بخش از کل توافقنامه هست
اینو تو گوشتون فرو کنین که اگه اسرائیل میتونست به جنگ ادامه بده،ادامه میداد
ولی هزینه های جنگ خیلی زیاده
طوفان الاقصی تبدیل به نسیم آتش بس شد ؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
ضربه ای که باید میزد رو زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
حماس همون روز اول یعنی هفتم اکتبر به خواسته‌ش رسید و بقیه روزا فقط مقاومت کرد و هزینه رو دست اسرائیل گذاشت
اسراییل باید قطر و بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
حالا غزه بی دفاع را نسل کشی میکنه
ناشناس
| Austria |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
نوبت قطر هم میرسه
شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی همچنین نوشت: کسانی که از نابودی حماس صحبت می‌کردند باید امروز را ببینند؛ چراکه این جنبش ثابت کرد همچنان قدرتمند است.
خوبه که اینقدر ازادی هست که جرات کنند واقعیت را بیان کنند.
این نشان می دهد که پیروز شدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
رقابت های حزبی است، چیزی که تا حدی هم در ایران دیده می شود مثلا در مورد نگاه های متفاوت به برجام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
عجب استدلالی!
این فقط یکی از بازوهای ایران بود که در رفت خود تو سر و صورت اسرائیل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
نه اشتباه نکن لنگه کفشش بود
چرا تیتر بی ربط میزنید؟ فقط برای کلیک؟؟ الان کره ماه کجای متن خبر هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
برای اینکه می خواهد پیاز داغش را زیاد کند ترفند های مطبوعاتی است
کل غزه و کرانه باختری باید خلع سلاح شود و تحت حاکمیت مصر درآید. کل لبنان هم باید خلع َسلاح شود و تحت حاکمیت فرانسه درآید. کل سوریه هم باید خلع سلاح شود و تحت حاکمیت اردن درآید. کل عراق و ایران هم باید خلع سلاح شود و تحت حاکمیت ژاپن درآید. ترکیه هم باید با خاک یکی شود و تبدیل به پارک حیات وحش آسیای صغیر تبدیل شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
ببینم قرصهات خوردی؟
یک شهربا مردمش نابود شد و بعد یک عده ادعای پیروزی میکنند
واقعا عجیبه که تو یه ذره باریکه اینها با هیچی جلوی اسرائیل با اون همه تسلیحات و امکانات وایسادن. من که فک میکنم کار خودشونه بابا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
بیست هزار کشته وزخمی دادند از این بدتر می خواستی چی بشه
با این اوصافی که ما از غزه شنیدیم این زندانی های فلسطینی در این روزهایی که غزه زیر بمب باران است اگر در زندان می ماندند امنیتشان بیشتر بود هم غذا برای خوردن داشتند و هم جای خوابیدن و هم هر شب منتظر بمب های اسرائیلی نباید باشند که قراره تو سرشون بیاد
حالا من نمی دانم اینها در زندان شکنجه هم می شوند یا نه
مگر موضوع فلسطین برای ایران مهم نیست و مگر موضوع اسرائیل برای آمریکا مهم نیست و مگر آمریکا مقصر اصلی فلسطین را ایران نمی داند
پس چرا ایران و آمریکا مثل عراق و هسته ای برای آن یک فایل باز نمی کند که با گفتگو آنرا حل کنند آمریکا و ایران که به توافق برسند موضوع حل می شود
با توجه به وضعیت متزلزل دولت اسرائیل و فشار بی سابقه و اعتراض خانواده زندانیان اسرائیلی ، شرایط حماس باید تضمین کننده آزادی تمام اسرای فلسطینی، عدم شهرک سازی حتی یک متر مربع، رفع کامل محاصره دریایی، زمینی و هوایی، عدم یهودی سازی بیت المقدس، تضمین برای حفظ جان سران مقاومت و حماس و کلیه فلسطینی ها، تجارت آزاد غزه با کشورهای دیگر و ... با تضمین شورای امنیت سازمان ملل باشه.
به نیروهای مقاومت برسانید به نیروهای سازمان های بین المللی اعتماد نکنند. دیروز در زمان آزادسازی اسرای اسرائیلی یکی از کارکنان رسمی سازمان صلیب سرخ ردیاب الکترونیکی را به کوله یکی از رزمندگان قسام چسباند. تا مکان مخفی قسام و اسرای اسرائیلی را کشف کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی