بازدید 3049

آتش‌بس موقت در غزه صبح امروز اجرا خواهد شد

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در کنفرانس خبری در دوحه گفت: آتش بس موقت در نوار غزه روز جمعه ساعت ۷ صبح به وقت محلی آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۰۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 24 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ ماجد الانصاری در کنفرانس خبری در دوحه درباره تحولات مربوط به آتش بس موقت بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس، گفت  آتش بس در نوارغزه روز جمعه ساعت ۷ صبح به وقت محلی آغاز خواهد شد و نخستین گروه از اسرایی که آزاد خواهند شد شامل ۱۳ نفر از زنان و کودکان هستند. تماس‌ها با همه طرف‌ها و میانجیگران به پایان رسیده است و فهرست غیرنظامیانی را که آزاد خواهند شد از حماس و رژیم صهیونیستی دریافت کرده‌ایم.

وی افزود در چهار روز پنجاه نفر از اسرا آزاد خواهند شد و در این مدت همه اطلاعات درباره سایر اسرا جمع آوری خواهد شد. درباره توقف کامل درگیری در دوره آتش بس در غزه توافق شده است و امیدواریم که آتش بس نقض نشود و این آتش بس به آغاز اقدام بزرگتر برای برقراری آتش بس دائمی و صلح پایدار منجر شود.

ماجد الانصاری گفت از دو طرف انتظار داریم به بند‌های توافق پایبند باشند و با دید بسیار مثبت به آن بنگریم. پیش بینی می‌شود فلسطینی‌ها فردا جمعه ساعت چهار عصر آزاد شوند. صلیب سرخ و هلال احمر در روند تحویل گروگان‌ها نقش خواهند داشت و تماس‌های خود را با همه طرف‌ها به منظور آماده کردن زمینه مناسب برای تضمین خروج امن اسرا حفظ خواهیم کرد. هدف اصلی ما امنیت و سلامت آنهاست و برملا کردن روند تحویل آن‌ها امکان پذیر نیست. آتش بس شامل همه مناطق نوارغزه خواهد شد. آتش بس همچنین شامل توقف پرواز هواپیما‌ها نیز خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست