بازدید 5114
زارع در چهارماه

۳ نقره جهانی وزنه‌بردار ۱۷ساله ایران با جهش ۱۷کیلویی

زارع مرداد امسال در قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا با حدنصاب ۳۴۸ کیلو قهرمان نوجوانان آسیا و نایب قهرمان جوانان آسیا شده بود اما به فاصله کمتر از ۴ ماه ۱۷ کیلو افزایش رکورد داشت و موفق شد نایب قهرمان جوانان جهان یعنی یک رده سنی بالاتر از خود شود.
کد خبر: ۱۲۰۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۸ 23 November 2023

ابوالفضل زارع ملی‌پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران در پیکارهای وزنه‌برداری جوانان جهان با ثبت مجموع ۳۶۵ کیلوگرم نایب قهرمان جهان شد.

به گزارش تابناک ورزشی، پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در شهر گوادالاخارای مکزیک در حال برگزاری است که ابوالفضل زارع چهارشنبه شب در دسته ۱۰۲ کیلوگرم به روی تخته رفت.

زارع با مهار وزنه‌های ۱۶۶ کیلوگرم در یک‌ضرب و ۱۹۹ کیلوگرم در دوضرب با حدنصاب ۳۶۵ کیلوگرم، بعد از گاریک کاراپتیان، وزنه‌بردار عنوان‌دار ارمنستانی و رکورددار جهان، روی سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد و ۳ مدال نقره ارزشمند را از آن خود کرد.

نماینده ایران که تنها ۱۷ سال سن دارد و در رده نوجوانان وزنه می‌زند، در یک‌ضرب وزنه‌های ۱۵۶، ۱۶۲ و ۱۶۶ کیلوگرم را بالای سر برد و صاحب گردن آویز نقره شد.

او در دوضرب هم عملکرد درخشانی داشت و پس از مهار وزنه‌های ۱۹۵ و ۱۹۹ کیلوگرم، با رسیدن به حدنصاب ۳۶۵ کیلوگرم دو مدال نقره ارزشمند دیگر به دست آورد و نایب قهرمان جهان شد.

زارع مرداد ماه امسال در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا با حدنصاب ۳۴۸ کیلوگرم قهرمان نوجوانان آسیا و نایب قهرمان جوانان آسیا شده بود اما به فاصله کمتر از ۴ ماه ۱۷ کیلوگرم افزایش رکورد داشت و موفق شد نایب قهرمان جوانان جهان یعنی یک رده سنی بالاتر از خود شود.

در دسته ۱۰۲ کیلوگرم کاراپتیان از ارمنستان با رکورد مجموع ۳۷۸ کیلوگرم قهرمان جهان شد و نماینده گرجستان با رکورد ۳۵۸ کیلوگرم بعد از ابوالفضل زارع سوم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست