بازدید 10200
ششصد و بیست و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

انهدام مواضع ارتش اوکراین توسط بمب افکن‌های روسیه/واکنش روسیه به ادعای ارسال موشک‌های بالستیک ایران به جنگ اوکراین

ششصد و بیست و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰ 22 November 2023

انهدام مواضع ارتش اوکراین توسط بمب افکن های روسیه

بین الملل تابناک: ششصد و بیست و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

زلنسکی: ضدحمله اوکراین در سرما با مشکلات بیشتری روبرو می‌شود
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۲۳:۱۸

 ولودیمیر زلنسکی روز چهارشنبه با انتشار پیامی در تلگرام، گفت که نیروهای اوکراینی با رسیدن فصل زمستان با مشکلات بسیاری روبرو هستند و عملیات تهاجمی این کشور به کندی پیش‌ می‌رود.

رئیس جمهوری اوکراین ادعا کرد که با وجود شرایط حاکم، عملیات در جنوب این کشور همچنان در حال انجام است.

نیروهای روسی در پاییز امسال حملاتی را به بخش‌های مختلف خط مقدم در شرق اوکراین آغاز و سعی کردند در شهرهای آودیوکا، لیمان و کوپیانسک پیشروی کنند.

زلنسکی با انتشار پیامی در تلگرام گفت: آب و هوای سرد در شهرهای لیمان، باخموت، دونتسک و آودیوکا نیروهای اوکراین را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی گفت: سرما عملیات نظامی اوکراین را پیچیده کرده و ممکن است درگیری‌ها وارد مرحله فرسایشی شود.

نیوزویک: ارسال سامانه آمریکایی هیمارس به اوکراین عبور از "خط قرمز" پوتین است
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۲۰:۲۰

هفته نامه نیوزویک با اشاره برنامه واشنگتن برای ارسال سامانه موشکی «هیمارس» (HIMARS) به اوکراین و هشدار مسکو در قبال ارسال تسلیحات دوربرد به کی‌یف، تاکید کرد که ارسال این جنگ‌افزار توپخانه‌ای تحرک بالا، می‌تواند به منزله عبور آمریکا از خط قرمز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه باشد.

 این هفته‌نامه آمریکایی به نقل از وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا،‌ از ارسال یک سامانه موشک توپخانه ای تحرک بالا به نام هیمارس (HIMARS) به اوکراین خبر داد.

بر اساس این گزارش، اقدام یادشده به عنوان بخشی از بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری واشنگتن به کی‌یف است که شامل موشک های ضد هوایی و گلوله های توپخانه‌ای نیز می شود.

گزارش ها حاکی از آن است که هیمارس، شامل یک اصلاح منحصربه‌فرد می شود که به آن امکان شلیک سلاح‌های دوربرد را می‌دهد.

گفتنی است تسلیحات ساخت ایالات متحده که می توانند با هیمارس اصلاح شده برای استفاده دوربرد شلیک شوند، به طور بالقوه شامل بمب های پرتاب شده از زمین (GLSDBs) و موشک های دوربرد سیستم های موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) هستند.

واکنش روسیه به ادعای ارسال موشک های بالستیک ایران به جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۲۰:۲۰

سخنگوی کرملین از اظهار نظر درباره ادعای آمریکا در زمینه بررسی عرضه موشک‌های بالستیک به روسیه از سوی ایران خودداری کرد.

کرملین، امروز چهارشنبه، از توضیح درباره ادعای «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید خودداری کرد که گفته بود ایران در حال بررسی عرضه موشک‌های بالستیک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین است.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در این نشست خبری در این باره گفت «ما در حال توسعه روابط با ایران هستیم، از جمله در زمینه همکاری‌های نظامی-فنی. اما درباره این اطلاعات نظری نمی‌دهیم.»

کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه مدعی شد که ایران ممکن است عرضه موشک‌های بالستیک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را بررسی کند.

کربی گفت آمریکا این وضعیت را میان ایران و روسیه رصد می‌کند و اقدام مناسب را انجام خواهد داد.

او با تکرار ادعادی ارائه انواع مهمات و پهپادها از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین گفت: « ایران ممکن است برای حمایت از روسیه پا فراتر بگذارد. ما نگرانیم که ایران عرضه موشک‌های بالستیک به اوکراین را بررسی کند.»

ادعاهای کربی درباره کمک‌های تسلیحاتی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها آن را رد کرده و گفته است همکاری‌های نظامی دو کشور در چارچوب روابط دفاعی آن‌ها قرار داشته و ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد.
روسیه نیز تاکید کرده است برخلاف اوکراین که در جنگ با روسیه به تسلیحات متحدان غربی خود متکی است، مسکو در این جنگ از تسلیحات ساخت داخل استفاده می‌کند.

روسیه موشک اتمی جدید در غرب این کشور مستقر کرد
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۲۰:۱۹

خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه های روس، نوشت: موشک بالستیک جدید یارس در «کوزلسک» در استان «کالوگا» واقع در جنوب غربی مسکو مستقر شده است.

بر اساس این گزارش، روسیه که این موشک را سال دو هزار میلادی توسعه داده و ساخته، توانایی حمل چندین کلاهک جنگی اتمی دارد و قادر به نفوذ در سپر دفاعی آمریکا و متحدانش است.

رویترز بدون ارایه جزئیات بیشتر، تنها اشاره کرد که یگان کوزلسک، مکانی که موشک جدید آنجا در یک سیلو (تاسیسات پرتاب موشک که با عناوینی همچون سیلوی موشکی زیرزمینی یا سیلوی هسته‌ای شناخته می‌شود) مستقر شده است، نخستین یگان در نیروهای موشکی راهبردی روسیه است که فرایند ارتقا به موشک های یارس را آغاز کرده است.

آموزش صدها هزار سرباز اوکراینی در کشورهای اروپایی
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۲۰:۱۸

 اولکساندر کیریلنکو، معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد در کمتر از دو سال صدها هزار سرباز اوکراینی در بیش از ۳۰ کشور متحد غربی آموزش دیده اند.

بر اساس گزارش‌ها، سیستم آموزشی بین المللی فعلی برای ارتش اوکراین بر چهار اولویت اصلی شامل: آموزش اولیه برای نیروهای تازه نفس، دستورالعمل استفاده از تسلیحات خارجی، آموزش فرماندهان و افسران جوان، و آموزش دسته جمعی سطوح مختلف نظامی متمرکز است.

وزارت دفاع بریتانیا اوایل ماه نوامبر اعلام کرد بیش از ۳۰ هزار سرباز اوکراینی از ژوئن ۲۰۲۲ در عملیات اینترفلکس تحت رهبری بریتانیا آموزش دیده اند.

گفتنی است اتحادیه اروپا نیز قصد دارد ۴۰ هزار سرباز اوکراینی را تا پایان سال ۲۰۲۳ در چارچوب ماموریت آموزشی نظامی EUMAM آموزش دهد.

انهدام مواضع ارتش اوکراین توسط بمب افکن های روسیه

  روز سه شنبه، جنگنده‌‌های «سوخو-۳۴» روسیه در یک ماموریت موفق، مواضع مستحکم ارتش اوکراین در جنوب «دونتسک» را هدف حمله قرار دادند.

به گزارش هفته نامه «نیوزویک» وزارت دفاع روسیه، روز سه‌شنبه بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد، بمب‌های پرتاب شده از هواپیمای شکاری و بمب‌افکن فرا صوت سوخو-۳۴ یگان‌های اوکراین را در جنوب دونتسک منهدم کرد.

ارتش اوکراین نیز روز سه شنبه حملات هوایی روسیه به جنوب دونتسک  را تایید کرد. جنوب دونتسک در ماه‌های اخیر به نقطه داغ نبردهای روسیه و اوکراین تبدیل شده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه روز سه‌شنبه خود اعلام کرد که جت‌های سوخو-۳۴ این کشور می‌توانند در هر زمان از روز و تحت هر شرایط آب‌وهوایی با استفاده از انواع سلاح‌ها پرواز کنند.

برخی محافل نظامی روسیه ادعا کردند که ارتش این کشور از یک بمب جدید در اطراف «استارومایورسک» استفاده کرده است. وزارت دفاع روسیه در این زمینه هیچ گونه اظهار نظری نکرده است.

 براساس این گزارش،  ارتش روسیه با کمک نیروی هوایی، حملات خود را به اوکراین افزایش داده است. 

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» فرمانده نیروی زمینی اوکراین گفت: «نیروهای روسیه تلاش‌ها را برای بازپس‌گیری قلمروی نزدیک "باخموت"، آغاز کرده‌اند. روس‌ها نسبت به باخموت فعال‌تر شده‌اند و در تلاش هستند تا مواضع از دست رفته قبلی را پس بگیرند.»

«ولادیمیر فیتیو» سخنگوی نیروی زمینی اوکراین نیز اظهار داشت که نیروهای روس از دفاع به دفاع فعال در نزدیک باخموت تبدیل شده اند و به نیروهای اوکراینی در جنوب شهر فشار وارد می‌کنند. به گفته وی، نیروهای روس در جستجوی نقاط ضعف دفاع اوکراین و تشدید حملات توپخانه‌ای به مواضع این کشور هستند.

ژنرال «آلکساندر تارناوسکی» از مقام‌های ارشد اوکراین  گفت که نیروی هوایی روسیه از بمب‌های هدایت شونده استفاده می‌کنند.

تلاش آلمان برای تقویت پدافند هوایی ارتش اوکراین

 آلمان به اوکراین قول کمک نظامی ۱.۳ میلیارد یورویی دیگر را داده که شامل چهار سامانه دفاع هوایی«آیریس» وهمچنین ۲۰۰۰۰ گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری و سلاح‌های ضد تانک است.

به گزارش وبگاه «پراودا» وزیر دفاع آلمان صبح سه شنبه برای یک سفر از پیش اعلام نشده وارد اوکراین شد. وزیر دفاع آلمان در «کی‌یف» در دیدار با همتای اوکراینی خود گفت: «این پنجمین بسته کمک نظامی از زمستان گذشته تاکنون است و مطمئنم به شما در مبارزه با روسیه کمک خواهد کرد.»

«هرمان هالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین اخیرا گفت، روسیه در حملات  پهپادی خود حدود ۳۰ درصد از زیرساخت‌های انرژی اوکراین را هدف قرار داد. هالوشچنکو با مطرح کردن نیاز به دریافت سامانه‌های پدافند هوایی برای مقابله با روسیه گفت: «ما این پیام را به شرکای خود می‌فرستیم که باید از آسمان خود محافظت کنیم.»

وزیر دفاع آلمان در پاسخ به سوالی درباره انتقال موشک‌های دوربرد «تاروس» به اوکراین گفت که اطلاعات جدیدی در مورد این موشک‌ها ندارد.

پیش از آن، وزیر دفاع آلمان گزارش رسانه‌ها مبنی بر دو برابر شدن کمک نظامی آلمان به اوکراین در سال ۲۰۲۴ به ۸ میلیارد یورو را تایید کرده بود.

روزنامه آلمانی «بیلد» اخیرا نوشت، منابعی در وزارت دفاع آلمان گفته‌اند که دولت آلمان در روزهای گذشته تصمیم گرفت به اوکراین در سال  ۲۰۲۴ کمک نظامی کند. آلمان پیش از این در ماه اکتبر، بسته کمکی حاوی سامانه‌های موشکی، مهمات و نفربرهای زرهی به اوکراین ارائه کرده بود.

به اذعان کارشناسان و مقام‌های غربی و حتی خود اوکراینی‌ها، کی‌یف نتوانسته در ضدحملات علیه ارتش روسیه به‌رغم داشتن تسلیحات و تجهیزات پیشرفته غربی موفق عمل کند و تلفات و خسارات سنگینی را متحمل شده است.

پیش از این نیز «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «مایا ساندو» رئیس جمهور مولداوی در اقدامی تحریک‌آمیز علیه روسیه، برای نشان دادن حمایت خود از اوکراین به کی‌یف سفر کرده بودند.

موسسه گالوپ: هیچ چشم اندازی برای پایان جنگ روسیه و اوکراین وجود ندارد

موسسه گالوپ سه‌شنبه شب با بیان این ادعا که هیچ چشم اندازی برای پایان جنگ روسیه و اوکراین وجود ندارد، مدعی شد: ناکامی روسیه در پیروزی سریع در جنگ اوکراین که در ابتدا انتظار می‌رفت تنها چند هفته به طول بینجامد، اعتماد روس‌ها را به ارتش این کشور کاهش داده است.

به گزارش یورو نیوز، موسسه نظرسنجی گالوپ براساس نتایج یک نظرسنجی مدعی شد، هرچند اعتماد مردم روسیه به ارتش این کشور با توجه به طولانی شدن جنگ با اوکراین همچنان بالاست، نسبت به گذشته کاهش یافته است.

بنا بر ادعای این موسسه، در حالی که در ابتدای جنگ روسیه و اوکراین، مسکو وعده یک پیروزی سریع علیه کی‌یف را داده بود، با گذشت نزدیک به ۲ سال از آن زمان هنوز هیچ پایانی برای این جنگ در چشم‌انداز نزدیک دیده نمی‌شود.

موسسه گالوپ مدعی شد، در حال حاضر ۷۵ درصد کسانی که در یک نظر سنجی این موسسه شرکت کرده‌اند گفتند که به ارتش اعتماد دارند، این در حالی است که در آغاز جنگ روسیه و اوکراین ۸۰ درصد مردم این کشور اعتماد خود به ارتش روسیه را ابراز کرده بودند.

بر اساس ادعای موسسه گالوپ، کاهش اعتماد به ارتش روسیه در همه گروه‌های جمعیتی این کشور اعم از زن، مرد، پیر، جوان، ثروتمند و فقیر دیده شده و اگر اعتماد مردم به ارتش این کشور در سال ۲۰۲۴ نیز همچنان به روند کاهشی خود ادامه دهد، این موضوع ممکن است چالش بزرگ‌تری برای رهبری روسیه در حفظ حمایت عمومی از جنگی که هنوز در آن برنده نشده است، ایجاد کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۸
اولین نتایج اتش بس و شکست تاریخی پوتینی ها که تیرشان در اتش افروزی در خاورمیانه با نظر مخالف چین به سنگ خورد امروز خود را نشان داد. امروز تا این لحظه قیمت نفت با وجود استانه فصل سرما به ضرر روسیه و به نفع چین ۵ دلار ارزان شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
برگ چنار ظاهرا اربابت به زپرتسکی چیزی داده خورده که هنوز تو فاز زد حمله و تهاجم و این حرفاست بهتره بهش تذگر بدی تا دیر نشده فرار کنه
رضا اهوازی نادان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
بفضل پروردگار ارباب مقتدرمات آقااا پوتین بزودی پیروز می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
اسم طرف روشه دیگه
رضا اهوازی نادان
کامنتش پچیزی ارزش ندارد
اون نگاهی که به ارتش روسیه بود تا قبل از شروع جنگ اوکراین دیگه وجود نداره ، قبلا روسیه رو به عنوان وارث شوروی و به نام ارتش سرخ میشناسن ولی الان صرفا موشکهای اتمی روسیه رو نگه داشته من فکر میکنم نهایتا بعد از انتخاب مجدد پوتین در روسیه و انتخابات در امریکا توافقی حاصل خواهد شد که هر دو طرف به عنوان پیروزی برای مردم خودشون اون رو تعریف خواهند کرد ولی قطعا اوکراین از نظر نظامی بعد از جنگ به یکی از قویترین ارتشهای اروپا بدل خواهد شد با حمایت امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
اگر اوکراین وجود داشته باشد .
با همه دشمنی هایی که اوکراین با ایران و مسلمانان عراق و دیگر مناطق داشته است یک حقی بر گردن ایران دارد.
اولین کشوری که11 موشک بالستیک ارثیه شوروی سابق را به ایران فروخت اوکراین بود که با مهندسی معکوس عامل مهمی در رشد صنعت موشکی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
شایعه پراکنی نکن دروغ هم نگو
جنگ بد است اما جنگ روسیه با ناتو برای ملت ایران خیر است. ناتو و غرب بسیار ضعیف شده اند و از آزار ایران دست کشیده اند.
البته براندازان اسرائیلی تبار از وجود ایران بسیار ناراحت هستند
قاره استرالیا و زالندیا ببخشید نیوزیلند که نود چند درصد آن زیر آب است نفر اول آن پادشاه بریتانیا انتخاب می‌شود کانادا هم درست است نخست وزیر دارد ولی فرماندار کل حکم نخست وزیری را امضا میکند
ترانیستریا اوستیا جنوبی آبخازیا کریمه خرسون ژاپورژیا دونتسک لوهانسک جزایر کوریل در اشغال روسیه است
گویان فرانسه سیشل رئوریون پلینزی میکورنزی و تعدادی نقاط دیگر در اشغال ببخشید بخشی از خاک فرانسه است
پس بیخیال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
چرا به ازای هر کلمه و جمله یه کامنت میزنی؟
اسراییل کل حماس را نابود کرد
جنبش فواحش چه خبر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
فعلا تو اسقاطیل سرشون گرمه
روسیه برای بازی کردن با برگ یا کارت ایران از هیچ کوششی برای درگیر کردن ایران بجنگ با غرب یا اسراییل علی الخصوص امریکا با کمک عواملش در بالاترین رده کشورفر گذار نخواهد کرد،اگر ایران بانها موشک هم ندهد سکوت میکنند تا پای ایران را به این مهلکه بکشند،روسیه و چین از نابود شدن زیر ساختها واقتصاد و ارتش و ملت ایران بیشترین سود از نظر سیاسی و اقتصادی و ژیوپلیتکی میبرند.
روسیه بدش نمیاد یک شریک جرم و همدست داشته باشد موقع بحران همه تقصیرات را بندازد گردن او شروع جنگ های اول و دوم جهانی و پایانش را مطالعه نمایید خواهید فهمید با طناب روسیه توی چاه نروید خود دانید من فقط به خاطر منافع ایران تذکر دادم خواهید پند بیاموزید با طناب توده ای ها توی چاهی که روسیه کنده است بروید
خاک بر سرترین ابرقدرت تاریخ: پنج حرفه سه حرف اولش روس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
منظورت کشور بود ولی من یاد بایدن افتادم
مرگ بر زلنسکی مردک چرا از شاهان قاجار الگو نمی گیری لجبازی نکن و مردم را به کشتن نده هرچه روس میخواد بهش بده عمو پوتین را ناراحتش نکن اخه با بصیرت ها تاراحت میشن
کوچک شما اقای با بصیرت یا همان شرق گدای سابق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
زلنسکی اوکراین را زمین دعوای قدرت های جهانی کرد .
اگر مسولان به روسیه موشک های بالستیک و پهپاد برای زدن و تجاوز و اشعال نطامی به اوکراین داده باشند؟
قطعا کشور و مردم ایران را درگیر یک بدنامی و مشارکت در یک خلاف نفرت انگیز ترین کار در حمله به یک کشور و مردمی که هیچ مشکلی با ما نداشته اند و از نطر افکار عمومی جهانی کاملا محکوم است شریک جرم و گناه کرده اند !!؟
این جنگ ربطی به این کشور ندارد ولی باقی ماندن در قدرت وطن نمی‌شناسد
ارزش پول ملی ایران پایین آمده چون کشور را منزوی کردیم
روسیه یک شیطان است ولی آمریکا هم است پس تو جنگ شیاطین دخالت نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
روسیه اگر شیطان بود به کشور مسلمانان حمله ور می‌شد
تنها کشور ابرقدرتی که توهین به مسلمانان و مقدسات آن ها در آن ممنوع است روسیه می باشد
روسیه است که با ناتو می‌جنگد

نگفتم کشور خوبیه ولی بد نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست