بازدید 2343

قیمت طلای جهانی چقدر شد؟

کاهش ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری و پیش‌بینی توقف چرخه افزایش نرخ بهره در آمریکا، قیمت طلا را در معاملات امروز بالای 2 هزار دلار نگه داشت.
کد خبر: ۱۲۰۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ 22 November 2023

به گزارش تابناک اقتصادی، به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و پیش‌بینی توقف چرخه افزایش نرخ بهره در آمریکا، قیمت طلا را در معاملات امروز بالای ۲ هزار باقی نگه داشت.   

هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲ گرم) با ۲ دلار و ۷۱ سنت افزایش ۲۰۰۱ دلار معامله شد. طلا روز گذشته به بالاترین رقم ۳ هفته گذشته برابر با ۲۰۰۷.۲۹ دلار در هر اونس رسیده بود.

مت سیپسون، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «کاهش ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه، سود واضحی برای قیمت طلا دارند و تمام این‌ها به لطف آمار‌های اقتصادی ملایم آمریکا بوده است که احتمال نخستین کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ را تقویت کرده است.»

وی افزود، حرکت کاهشی دلار آمریکا بیش از حد طولانی به نظر می‌رسد و با توجه به اینکه یک تعطیلات ۴ روزه در آمریکا در پیش است، طلا در حال حاضر فاقد شرایط لازم برای اینکه بالای ۲ هزار دلار بماند، است.

ارزش دلار در برابر ارز‌های رقیبش ۰.۱ درصد افزایش یافت، اما در نزدیکی کمترین رقم بیش از ۲ ماه و نیم اخیر قرار دارد.

هرچه ارزش دلار کمتر باشد، قیمت طلا برای مالکان ارز‌های دیگر گران‌تر می‌شود.

مقامات فدرال رزرو در آخرین نشست سیاست‌گذاری خود موافقت کردند «با دقت» پیش بروند و تنها در صورتی نرخ بهره را افزایش دهند که در کنترل تورم پیشرفت وجود داشته باشد.

بازار‌ها در حال حاضر ۶۰ درصد احتمال می‌دهند که نرخ بهره تا ماه می‌حداقل ۲۵ درصد کاهش یابد. کاهش نرخ بهره، هزینه‌های نگهداری طلا را کاهش می‌دهد.

در عین حال، صادرات طلای سوئیس در ماه اکتبر به بالاترین میزان از ماه می‌رسیده، زیرا ارسال به هند برای تامین تقاضا در جریان فستیوال‌های داخلی این کشور بالا رفته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی