حسینیه تابناک

آیا امام حسین در جنگ با ایرانیان شرکت کرد؟

کد خبر: ۱۲۰۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ 22 November 2023
تعداد بازدید : 33855
بازدید 434613
یکی از شبهاتی که در سال‌های اخیر مطرح شده، مشارکت امام حسین ـ علیه السلام ـ در جنگ با ایرانیان ذیل پرچم سعد بن ابی وقاص است. حجت الاسلام و الملسمین محمدی شاهرودی (مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) با استدلال‌هایی توضیح می‌دهد، چرا امام حسین در این جنگ حضور نداشت و همچنین پاسخ می‌دهد که چرا اساساً معصومین با لشکرکشی و فتح کشورها مخالف بودند. این فیلم را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷۳
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۷۸
علنا دارین تاریخ رو عوض میکنید؟!
هیچ کدام از امامان در جنگ شرکت نکردن وظیفه دینی انان هدایت مردم و دریافت خمس برای حلال کردن دارایی مردم و امام حسن و امام حسین مخالف جنگ عمر باشیعیان ایرانی بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
کاش تاریخ ابتدایی را خوانده بودی بعد اظهار نظر میکردی
ناشناس
| New Zealand |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
یعنی هنوز اسلام وارد ایران نشده و بقیه امام ها نیامده، ایرانیان شیعه بودند ؟ جل الخالق تو چقدر خوبی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
درود دوست عزیز اون موقع دین ما شیعه نبود ما ایرانیان حکومت ساسانیان و اهورا و یزدان پاک را میپرستیدیم و پیروان حضرت زرتشت بودیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
متاسفانه حمله اعراب با ضعف ساسانی همراه شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
اتفاقا همشون در جنگ ها حضور داشتن نه مثل مسئولین ایران چه در جنگ با عراق وچه غیره خودشون وبچه هاشون جاشون امن وبچه های ما را می فرستند جلو
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
مشخص هست شماها و امثال شما ها چقد بیسواد هستید و تاریخ نخوانده و اوج بیسوادی شما دخالت در اموری هست که در آن تخصصی ندارید آخه لامذهب دروغ هم میگی دروغی بگو که اینقد ضایع نباشه
کیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
استا دمعظم زمان جنگ اعراب ب ایرا مذهب شیعه در ایران نبود و اگه کمی اطلاعتتو بالابری مذهب شیعه دوره ی صفویه وارد ایران شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
ایرانیها که اون موقع شیعه نبودند ولی خب درست میگید امام علی و فرزندانشون در این جنگ شرکت نکردند چون اصلا عموما اونها از سیاست کنار گذاشته شده بودند و اصلا با خلفا اختلاف داشتند و روش د سیره اونها کلا با خلفای سه کانه متفاوت است که در دوره خلافت انام علی این روش و سیره رو همه دیدیم
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
عزیزان و دلسوزان ائمه خواهشا قبل از اظهار نظر در خصوص ائمه تاریخ اسلام را مطالعه کنید بعد اظهار نظر کنید
اگه لشکر کشی نمیکردن که همه ایرانیا آتش پرست یا موش و گاو پرست بودند تا به امروز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
بی سواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
ایرانیها یکتا پرست بودند برای خودت هم که شده مطالعه کن
ناشناس
| France |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
ایرانی نیستی اگرنه می دانستی ایرانیان تنها قوم یکتا پرست و زردشتی بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
????
مو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
ایرانیان موحد و خداپرست بودند این چه اراجیفی موش و اتش ?
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
چرندنگوییدایرانیان قبل از پیامبرخدای یکتا را میپرستیدن آئین آنها کردارنیک رفتار نیک پندار نیک بدون خونریزی بوده
Paeez1966
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
ایرانیان آت پرست نبودند یکتاپرست بودند و خدا را با نام اهورا مزدا یا ایزد یکتا مینامیدند ولی آتش را گرامی میداشتند مثل مردم امروزمان کا قبرها را گرامی میدارند.کسی که اون حرفو در مورد ایران زده ایرانی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
ایرایان بودایی بودند . خیلی هاشون هم مسیحی بودن.
البته گاو پرست و فیل پرست هم بودن . خدای امون را هم می پرستیدن . تازه درخت ها را میپرستیدن
و خدایانی داشته اند از جنس الومینیم. درایران دین فراعنه مصر هم رواج داشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
ایرانیان زرتشتی اتش را مظهر نور می دانستند . نه اینکه اتش پرست بودنذ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
خیلی فیلسوفی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
؛بازهم افغانی اظهارنظرکرد۰
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
بنده خدا راست میگه ایران اون موقع از هندِ موش و گاو پرست تا آفریقا و اروپا ادامه داشت افغانستان و تاجیکستان شهرهای کوچک ایران بودند تا صد دویست سال پیش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
چون سواد کافی ندارید بهتون میگم زمانی که پیامبر اسلام به ساسانیان نامه نوشت و به خدای یگانه دعوتشون کرد پاسخ شنید ما ایرانیان یکتا پرست هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
یعنی تو آب پرستی که آب رو نشونه پاکیزگی میدونی؟آخه ایرانیا آتش رو نشونه پاکی می دونستن.
عمو برخوردهای کتاب بخون بیسواد.
اندونزی با بیشترین مسلمان مگه با لشکرکشی مسلمان شدند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
باسلام .مگه اسلام همون دین یکتا پرستی ودعوت به خوبیها دوری از بدیها نیست .چرا اینقدر سعی دارید دین اسلام رو بد جلوه بدید .آتش رو خدا درست کرده واسلا میگوید خالق آتش روپرستش کنید نه آتش رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
اگه ماهم جزیره ای با فاصله چندهزارکیلیومتری بودیم ...
یزدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
سلام بیسواد ، آتش در تقدیم نماد تقدس بوده نه نه پرستش خواهشاً فقط ایرانیا اظهار نظر کنن، نه اجنبی های بیسواد ایرانی نما
سپاهیان ا یران میجنگیدندولی مردم نمیجنگیدند تسلیم میشدند
پاسخ ها
خسرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
سپاه ایران در جنگ با رومیان از بین رفته بود یا بخاطر طاعون. در پادگان های نیمه غربی از بین رفته بودند این مردم بودن که می جنگیدند پس در زمینه ای که تخصص نداری اظهار فضل نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
لطفامهاجرهای بیگانه وارداظهارنظرهانشوند۰این یک مسئله ی بومیست۰
تاریخ طبری و یعقوبی و بوذری
در حمله به طبرستان(مازندران کنونی) حسین ابن علی یکی از سرداران سپاه عربستان بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
مردم طبرستان ۱۰۰ سال بعد به واسطه پناه بردن سادات و
شیعیان مبغوض حاکمان بنی امیه و بنی عباس ،مسلمان شدند و برای همین از همان ابتدا اسلام طبرستان اسلام شیعی بود. و حاکمان شیعی مانند سادات مرعشی قرن‌ها در آنجا حکومت کردن. بنابراین مازندران با جنگ تصرف نشد
تاریخ طبری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
تاریخ طبری چندان اعتباری نداره .. پر از تناقضات هست داخلش
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
بله دوستان مردم طبرستان من که جنوبی هستم و شیعه از خطه ما وارد ایران شد بیشترین شباهت اخلاقی و دینی به ما جنوبی‌ها دارند و واقعا شیعه واقعی هستند این در جنگ و در مقابله با داعش کاملا نشان دادن آنها بازور شیعه نشدن بلکه با تعقل
اونهايي كه ميگن دروغه لطفا اسم دوتا از كتاب ها رو كه ميگن اعراب سوزاندن يا نويسنده هاشون را نام ببرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
تو اسم دو تا از کتابهایی که تو کل عمرت خوندی رو نام ببر..‌‌البته به غیر از کدوی قلقل زن و بزبز قندی
اما در هر حالی اعراب در لشکر کشی به ایران به ویژه در نبرد قادسیه مرتکب جنایات وحشتناکی شده اند و هرگز از ذهن ما ایرانیان پاک نخواهد شد..

هنوز نمی دانم وقتی ما ایرانیان یکتا پرست بودیم چرا این همه قتل و غارت و جنایت علیه مردم ایران شد؟؟؟؟؟
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
انگیزه‌ها
هورانی و روتون دورنمای کسب ثروت و زمین را یک انگیزه و اعتقادات مذهبی را نوع دیگری از انگیزه ذکر می‌کنند.
عبدالحسین زرین‌کوب با بیان گرسنگی و فقر اعراب، روایتی نقل می‌کند که در آن محمد قول «گنج خسروان و قیصران» را به اعراب داده بود.
توماس نوبل معتقد است که از آنجایی که یورش در میان اعراب مرسوم بود، ...
زرین‌کوب معتقد است که ارسال اعراب به سرزمین‌های خارج از عربستان باعث محدود شدن نزاع‌های داخلی در درون جامعه اعراب می‌شد.
ریچارد فرای معتقد است که انگیزه اولیه حمله اعراب به عراق فتح یا حکومت کردن نبوده بلکه کسب غنایم بوده‌است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
این جمشید بود که علام جنگ کرد بعدش همه اتش پرست بود برده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
سیره پیامبر و امام علی اینگونه نبود و این روش خلفای سه گانه و بخصو۱ عمر بود . پیامبر با نامه خسروپرویز و رو دعوت به اسلام کرد . یعنی کار فرهنگی کرد. پیامبر حتی در جنگ با مسرکان مکه هم پیش قدم نشد و جنگها همه دفاعی بودند و فتخ مکه هم بعد پیمان شکنی قریش در مکه بود و فتح خیبر هم بعد عهدشکنی یهود اتفاق افتاد . یعنی همیشه ترجیح ایشون صلح و فعالیت فرهنگی برای دعوت به اسلام بوده. امام علی هم در دوره خلافت به هیچ سرزمین خارجی حمله نکرد
همیشه تاریخ رو فاتحان مینویسند
پس چطور ایت اله خامنه ای میگفت امام علی در جنگهای زمان عمر شرکت داشت
واقعا شما دارین همه چیز رو تحریف میکنین؟؟!!!! آنچه مردم باید بدونن میدونن و با تحریف امثال شما هم نمیشه پاکش کرد پس به نظر من بهتره بیش از این خودتونو خراب نکنین
اون موقع که اجداد ما بودن عرب کجا بود ما از اولشم تمدن فرهنگ داشتیم نیازی نداشتیم کسی بیاد هدایتشان کنه
دین زرتشت هرگزیک دین یکتاپرستی نبوده وخرافات زیادی هم درش وجوداشته مردم ایران ازدین زرتشت وحکومت ساسانی بیزاربودن بخصوص سیستم طبقاتی که مردم روبه طبقات اجتماعی مختلف تقسیم میکردومجبوربودن تاابددرهمون طبقه باقی،بمونن برای همین مقاومت چندانی درمقابلع اعراب مسلمان انجام ندادن وبیشتزنقاط ایران بدون درگیری،فتح شدائمه هم درهیچکدام ازجنگ هاحضورنداشتن درتاریخ طبری هم فقط،دریک جابه حضوراین بزرگواران درفتح ایران اشاره شده که اونهم قابل اعتنانیست چون سندمتواترنداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
اصلا انام علی دعوای جانشینی با خلفا داشت و خانه نشین بود چطور میتونست زیر فرماندهی کسی که ولایتش رو قبول نداره بجنگه ؟.سیره امام علی در دوران خلافتش مشخصه. سیره پیامبر هم در دوران حکومت در مدینه کاملا مشخصه و ایشون همیشه بعد حمله کفار مکه مجبور به جنگیدن و دفاع مبشد یا بعد عهدشکنی و شکستن پیمان صلح رفت مکه رو فتح کرد . فتح خیلر هم بعد عهدشکنی یهودیان بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
اون موقع که ما نبودیم ،به تاریخ نویسی هم اعتمادی نیست ولی الان شاهد آپارتاید حزب الهی و صهیونیزم حزب الهی هستیم که تا امروز درواقع90درصد مملکت رو قورت داده قانع هم نیست،و ما مردم ایران باید کم کم جمع کنیم بریم ی
Isaac
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
اگه تاریخ طبری منیع مؤٖثقی برای شما نیست شما دقیقا از کدوم منبع میگید تو جنگ با ایرانیان نبودن؟
بعضی ها گفته اند که ما از اول زرتشتی بودیم. باشه، آیا به دستورات زرتشت اعتقاد دارید یا عمل می کنید؟ قطعا که نه! چون هدف چیز دیگری است.
به زودی رهبری جهان از آن ما ست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
رهبری جهان از آن هیچ کس نیست جز آقا صاحب الزمان وهیچ نایب وغیره ندارن به گفته ائمه اطهار البته نایب یک زمانی داشتن نه الان
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
?
شما اقای ایت الله از چه منابی این رو مگین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
این منابعی که زیاد شده والا بخدا معلوم نیست راست ودروغش
درست می گوید، در حال حاضر اول دین، دوم مردم غزه، مردم ایران از فقر ، بیکاری و گرانی و گرسنگی مردند مهم نیست....
تورا به خدا چه دردی این حرفها برای ما دوا میکند امام حسین بود یانبود غیراز سرگرمی چه حرفهای است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
تنها چیزی که همه مطمئن هستیم ائمه صلح طلب بودن مگر اجبار وهمیشه مخالف خلافت وفقط در کار هدایت مردم رواج دین اسلام بودن والان کسانی هم که لباس روحانیت می پوشن اگه پیرو ائمه هستن باید دنباله رو آنها باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
خیلی فرق میکنه
ایرانیان از اول یکتا پرست بودن
ایرانیان قبل از اعراب یکتا پرست بودن
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
اگر فیلم مستند محمد رسول الله را دیده باشید در ابتدای رسالت پیامبر اسلام . مردم را به یکتا پرستی دعوت میکرد و از ان جمله نامه ای به پادشاه ایران نوشت و پادشاه ایران نامه پیامبر اسلام که دعوت به یکتا پرستی بود را پاره کرد.
پس متوجه میشویم که پدران و‌اجداد ما ایرانیان یکتا پرست نبودند . و در حمله مسلمانان
ایرانیان قبل از اعراب یکتا پرست بودن
فقط درود بر فردوسی که گفت بسی رنج بردم در این سال سی عجم زنده کردم بدین فارسی خدارو شاکریم که فردوسی رو به ما داد تا حداقل زبانمون عربی نشه
شما بروید تاریخ تولد امام حسین رو نگاه کنید و تاریخ حمله عمر به ایران ببینید اصلا سن و سال امام حسین به جنگ کردن میخوره.
بعدشم شما فرمانده که عمر باشه ول کردید و سربازشو گیر دادید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
یعنی منظورتون اینه که در کودکی با دختر پادشاه ایران ازدواج کرده!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
عملکرد خلفای سه گانه در دوران حکومتشان و همچنین بنی عباس و بنی امیه و اعراب ربطی به اسلام نداره . ملاک برای ما که شیعه هستیم عملکرد پیامبر و امام علی در دوره زمامداری و حکومتشان است . بقزه ائمه ام که اصلا به حکومت نرسیدند
واقعاً جای تأسف داره
یکی به این حاجی بگه که ما خودمون تاریخ می‌دونیم و نیازی به همین تعاریف نامتعارف تودیکی نیست
شماهایی که متعصب دارین نظر میدین بهتر نیست ساکت باشین،ما ایرانیان پیروان حضرت زرتشت بودیم و خواهیم بود،
لازمه بدونید آب و باد و آتش وخاک مقدس بودن برای ایرانیا نه اینکه آتش پرست بودن،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
من کاری به تاریخ آن زمان ندارم ولی اینا میدونم که کتابهای تاریخ اکثرش دروغه وبسته به حکومت همان زمان خودشون هر چه میخان خورد مردم می ن
چرا...هیچ کس از بدیهای ابوبکر .عمر.عثمان. که سرداران سپاه اعراب بودن چیزی نمی‌گوید ..فقط گیر دادین به امام علی اولاد مظلومش....البته حق دارین... چون از قدیم گفتن حقیقت تلخ است...
تاریخ طبری رویه سنی مخالف اهل بیت نوشته .وهمه بدیهای اعراب روانداخته گردن اهل بیت پیامبر که جز خیرخواهی برای مردم دغدغه دیگه ای نداشتن..
نقاطی مثل کوهستان زاگرس در مناطق لرنشین وبختیاری نشین و کوردها از گزند حملات درامان بودن....قسمتی از تاریخ نوشته شده که قبایلی بین ری وکوفه هستن که کاروانها غارت قافله هاست و هیچ لشکری به واسطه کوهستانی بودن آن منطقه نمی‌تواند از غارت غافله ها جلوگیری کند....درواقع نقشه فتح ایران باید تغییر کنند...زیرا به غیراز طبرستان که تا سال ها فتح نشد مناطق زاگرس هم هیچگاه فتح نشد
آقای حجت الاسلام چرا دین خودآ رو تحریف میکنید؟!امام معصوم تا زمان ابلاغ امامت مطیع امر حاکم بوده حالا حاکم میخواد پیغمبر باشد یا خلفا راشدین یا امام معصوم قبل از خود ولایت در اسلام یعنی همین یعنی شما درک و آگاهی و بینش نداری نیاز ب ولی و بزرگتر داری ک براساس نظام عشیره ای قبیله ای خود اعراب بوده.وقتی پیغمبر خود در جنگ ها شرکت میکرده مولا علی اصلا معروف ب جنگ آوری بوده در ضمن شما اگر در جهاد ک امر ولی یوده شرکت نمیکردی مورد لعن و نفرین اعراب میشدی و شما رو ترسو میخواندند و طرد میکردند برید سرگذشت امام سجاد رو بخونید متوجه میشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
البته حضرت علی جنگ آور نبودن تا مجبور نمیشدن نمی جنگیدن ائمه همیشه اول صلح وبعد اگه راهی نبود جنگ می کردن و در تمام جنگ ها خودشون جلو داربودن قابل توجه سران
مهم نیست که چه امامی جنگ کرده یا به ایران حمله کرده یا نه ...امروز داستان اسلام ناب هستش که مردم کجا دنبال این اسلام باشن که اقازادها دزدی نکن وبه ملت ظلم نکن
حاجی دمت گرم 1400سال سکوت روخوب اومدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
الیته معلومه حاج آقا حتی جلد
کتاب رو هم ندیده چون اسم
کتاب دو قرن سکوته نه 1400 سال سکوت
همیشه کفتار نیک کردار نیک پندار نیک شعار ایران اصل بوده انسانیت هم اینه
این بحث جدیده و کسی در این مورد صحبت نکرده ولی خیلی جالب است ولی این بنده خدا وادار کرد که زیاد صحبت بشه تا همه روشن شوند .چون خیلی جالبه
من خودم تو لشکر عمرسعد بودم آره بود
سلام از لحاض عملی شرکت نداشت و به خاطر اینکه مسلمانان شکست نخورن در جنگ راهنمایی کرد عمر دید در جنگ داره شکست میخوره و علی در امرو جنگ بهتر از او هست به ملاقات او رفت و به او گفت اگر در این جنگ شکست بخوره مسلمانان نابود میشن علی علارقم میل باطنیش مجبور بود و به عمر گفت من فقط در جنگ تورا راهنما میشوم به شرط آنکه کمتر خونریزی شود و زیاده روی نکنی.. وتمام ایران اهل تسنن بودن بعد از آن که علی به ایران آمد و از مردم دلجویی کرد بیشتر مردم شیعه شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
ببخشید اینکه ایرانیان سنی بودن و بعد شیعه شدن رو میشه بفرمایید ماخذ کجاست و سندش چیه
متن زیر را از ویکی فقه کپی کردم. همانطور که مشاهده میکنید، شهربانو یکی از همسران امام حسین، دختر یزد گرد سوم بود و در جنگ به اسارت گرفته شد.
"شهربانو دختر يزدگرد سوم، آخرین پادشاه ساسانی ایران، یکی از همسران امام حسین (علیه‌السلام) و مادر امام سجاد (علیه‌السلام) است. برای این بانو نام‌های متعددی ذکر کرده‌اند و طبق نقل تاریخ‌نگاران در فتوحات اسلامی به اسارت گرفته شده و سپس به ازدواج امام حسین (علیه‌السلام) درآمد است.درباره حضور این بانو در کربلا نقل‌هایی وجود دارد که گاهی با افسانه‌ها درآمیخته است اما صحیح‌ترین قول در این زمینه این است که آن بانو پس از وضع حمل حضرت سجاد (علیه‌السلام) به فاصله‌ اندکی وفات کردند"
تازه مختار ثقفی با کمک همین ایرانی ها تونست که قاتلان شهدای کربلا را مجازات کنه، والاه کوفیان مخصوصا اشراف از مخالفان سرسخت شیعه بودن و به همین خاطر کینه مختار را به دل گرفتن و در جنگ حرورا ابن وهب بن شمیط را وسوسه کرد و باعث کشتار ایرانی ها توسط مصعب بن زبیر شد، این ابن وهب از کسانی بود که نژاد عرب را برتر از عجم میدونست، یکی از عوامل که ایرانی ها به اهل بیت پیامبر علاقه داشتن، تقسیم مساوی بیتالمال به صورت مساوات توسط حضرت علی بود، چرا که قبلا ایرانی ها شهروند درجه دو تا سه بودن، بنابراین باید عاشق اهل بیت پیامبر باشیم.
عمر به ايران حمله کرد همه رو گمراه بود گمراه تر کرد امام رضا علیه السلام امد مردم هدایت شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
اسم امام رضا را آوردی یادم اومد اینا بگم چرا در ایران روز شهادت امام رضا تعطیله ولی روز تولدشون نه فقط روزهای عزا در ایران بیشتره چرا
اگر امام حسین در جنگ علیه ایرانیان شرکت نداشته بی بی شهربانو را کجا دیده و پسندیده
پیامبرو اهل بیت علیهم السلام خودشان می‌دانستند چکارکنند فعلا فکری به حال مردم کشور عزیزمان بکنید
من نظری درمورد تاریخ گذشته قبل انقلاب نمیدهم ولی چیزهایی که دراین سن وسال خود دیده ام از اعراب خواهم گفت مگر بعدازاینکه انقلاب پیروز شد عراق به ایران حمله نکرد وهمه اعراب کمکش کردند چقدر این عربها به ایران ظلم کردند مگرقهرمان مارانفروختندبه آمریکا مهمان کشی نکردندوحاج قاسم رابه شهادت نرسانندمگرالان درقزه اینهمه بیگناه مردم مسلمان وغیره کشته نمیشوند چرا اعراب شریانهای نفتی وغیره که رهبر انقلاب فرمودند برای اسرائیل قطع نکردندکشوروملت ایران از دست اعراب خیلی نامردی دیده وزخم خورده اندودردکشیده اند بسه دیگه فکری به حال کشور ومردم خودمان کنیدایران راسرفراز کنید ملت مظلوم ایران رادریابید وسلام
آن موقعی که اعراب دختران را زنده به گور میکردند ایرانیان به دخترانشان عشق میورزیدند ویکتا پرست بودند خدا لعنت کند عمر وابوبکر ملعون را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
احترام اسمتو نگهدار هموطن
ماشاءالله اینهمه تاریخدانِ هیچی ندان.
,جنگ کردن ربطی به دین ندارد ایران عراق هر دو شیعه بودن 8سال جنگیدن
به عنوان مسلمان سنی ایرانی ‌خواهم از خلفای راشدین دفاع کنم زیرا اگر انسان‌های خوبی باشند طبق وعده الهی به بهشت خواهند رفت اگر نه به جهنم �ا آنهایی که توهین می‌کنند باید بدانند که اسلام دین محبت و ادب است قبل از اسلام نزد ایرانی‌ها ادب محبت و کمک کردن بین آنها مرسوم بوده �هایی که توهین می‌کنند به بقیه ادیان و مذاهب چون خودشان دین درستی ندارند و شاید هم ایرانی نباشند و با تحریف و فحاشی و دروغ پردازی و به زور �‌خواهند جای پای خود را محکم کنند حتی اگر خدایی هم نباشد نعوذ بالله قانون این دنیا نخواهد گذاشت � زیاد به خواسته‌هایشان برسند و تا الان اگر هم جایگاهی به دست آورده‌اند به خاطر کم کاری و آگاهی کم �د ما ایرانی‌ها است
امام حسین ع متولد سال 626 میلادی بودن و اخرین نبرد اعراب و ساسانیان سال 642 ونبرد نهاوند بوده و قائدتا یه 16 ساله نمیتونه تو جنگ شرکت کنه
جالب خیلی جالب بود هنوزهیچکس نمیدونه کی بکی فقط انسانیت نیست هرچی بنفع خودمون باشه خوبه
اگر معصومین با فتح کشورها و لشگر کشی مخالف بودند پس شما چرا بر طبل جنگ و کشور گشایی اصرار دارید و این باشیعه بودن که در تضاده
اگه پیامبر حمله به ایران رو برای مسلمان شدن لازم میدید یاوحی دراینخصوص بهس میشد اینکارو انجام میداد ولی چنین دستوری نبود واینکه حمله بعد ازاو باتوجه به اینکه ایرانیان خداپرست بوده اند وپیامبر دیگری نیز براونا مبعوث نشده صحیح بوده یاخیر
جای تامل دارد ضمنی اینکه تعدی وتجاوز ازحدود الهی نیز زیاد دراین حملات دیده شده
تنها پیامبران چون برابر وحی الهی امور رو اداره میکردند صلاحیت دعوت به اسلام ویا مقابله با کفار رو داشتند وبرای دیگران چنین تکلیفی متصور نیست
عزیزان ایران دوست توصیه می شود کتاب "دو قرن سکوت" از استاد عبدالحسین زرین کوب را مطالعه بفرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
افرین. راست میگه
حالا امام حسین یا هر کس دیگه، ایران به علت شکست از لشگر اعراب، تحت حاکمیت خلیفه های اسلام قرار گرفت و به عمین دلیل مسلمان شد. اگر در جنگ شکست نمیخورد الان ما مسلمان نبودیم.
جایگاهی هست در قبرستان تخت فولاد اصفهان موسوم به منبر امام حسن مجتبی و نقل است بعد از فتح اصفهان ایشان بر این منبر برای مردم اصفهان خطبه خوانده و می دانیم که امام حسین هم به همراه ایشان بوده اند حال اگر در جنگ شرکت نداشته اند ولی به همراه لشکر اسلام بوده اند.
امام حسن و امام حسین در فتوحات ایران و شمال آفریقا در سپاه خلفا دوم و سوم حضور داشتند و این جز قطعیات تاریخ و در منابع شیعه و سنی به تواتر و با اسناد صحیح نقل شده
اگر امام درجنگ شرکت داشت مقتدای او که میشد اگر هر کدام از معصومین در جنگی از جنگهای مسلمانان شرکت میکردند سپهسالار جنگ مقتدا وپیشوای آنان میشد و حضور غیر معصوم در سپه سالاری بلامانع آنان منافات پیدا میکرد حضرت امیر مقتدایش پیغمبر بود امام حسن مقتدایش پدرش وامام حسینمقتدایش برادرش بود
چرا شما خودتونو به اون در زدی مگه اون زمان ایران مثل.الان بوده اگه امام اومده بوده وجنگ کرده با یه مشت آدم بی دین وظالم جنگیده .شما چه قد نادانید یا خودتونو به نادانی مزنی
دوستان من بصورت تصادفی چنتا از نظرات شما را خوندم تنها چیزی که از گفته‌ای دوستان عزیز برداشت کردم همگی از سر تعصب و بی اطلاعی از تاریخ بود لطفا بجای اینکه وقت خودتون صرف این...بکنید برید دوتا کتاب بخونید
درود. و هزاران درود بر شما هموطنان آریایی ام بسیار خرسندم از کامنتای شما پندار نیک گفتار نیک کردار نیک
اصلاً خوب کرده. که. شرکت.ازمظلوم دفاع کرده کرده به شما چه بی دینا
مگر میش وقتی حق جانشینی امام علی غصب کردن وبا علی دشمن شدن امام علی فرزندانش را زیر پرچم عمر‌راهی جنگ کنند .به کشور ما نه تنها عربها بلکه مغول وتاتارها وافغانستان حمله کرده اند زمان هخامنشیان رومیها هم به کشور ما حمله کرده اند از بس پادشاهان ما به فکر عیاشی وخوش گذرانی بودن مملکت به فراموشی میرفت
حاج آقا خودش اونجا بوده
هرکس تخصص نداره نظری عنوان نکنه ، فرمانده جنگ اعراب کی بود؟
این آقا مثل اینکه مجبور دورغ بگوید و تاریخ را تحریف کند وقتی خلیفه وقت که با او بیعت شده فتوا جهاد بدهد آیا مکن است امام حسن و حسین شرکت نکند در نزدیکی دزفول محل دفن پسر جعفر بن ابی طالب است
ایرانی ها در ان زمان بسیجی بودند و مملکت برای حزب لایی ها بود
سلام دوستان به گذشته فکر ننمائید به امروز وآینده فکر کنید که ایران عزیزمان همیشه بزرگ وقوی باشد
سلام دوستان به گذشته فکر ننمائید به امروز وآینده فکر کنید که ایران عزیزمان همیشه بزرگ وقوی باشد
مملکت مال حزب اللهیاست
هیچ حرف غیر منطقی در کلام ایشون نیست....بیخود تعصب به خرج ندید عزیزان....بعضی از نظرات هیچ ربطی به اظهار نظر کارشناس نداره....خوبه اونهائی که خودشون رو علامه دهر می‌دونن دو تا مدرک معتبر از حضور امام حسین در جنگ با ایرانی ها معرفی کنن.....تاریخ طبری هم که پر است از اسرائیلیات....مثل بیان داستان قضاوت حضرت داود که برگرفته از متون یهودی
اولا‌ایشان‌مواضع‌مشخصی بیان‌نکرد ۲ با تاریخ اشنا نیستند ۳ مگر حضرت شهربانو‌دختر یز
وقتی آقا امام زمان ظهور کنه چهل آسیاب از خون جاهلان به گردش در میاد . صلوات
ابو علی سینا و فارابی و ابوریحان بیرونی و ناصر خسرو و ... ایرانی بودند؟
جل الخالق
بقیه که می گن اینها افغانی هستند
تاریخ هم مثل علوم دیگه فرمول داره قصه حسین کرد که نیست هرکی برای خودش قلم فرسایی بکنه تاریخ قانون خاص خودش رو داره باید بدون تعصب مطالعه بشه .
سلام دوستان
هزار و چهارصد سال سکوت?
زرکوب?
منظورش دو قرن سکوت دکتر عبدالحسین ززین کوب هست؟؟؟

شما هیچیک از این منابعی رو که گفتی حتی عکس روی جلدش رو هم ندیدی،
فردوسی ????
یک سوال همیشه ذهنمو مشغول کرده، چرا امام حسین علاوه بر همسری که داشته، شهربانو از یزدگرد سوم ایرانی هم داشته؟ آیا بحث کشورگشایی بوده یا مسئله علاقمندی دوطرف بوده...
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
گفته شده شهربانو جزو اسیران بوده و بهش اختیار دادن تا یکی از اصحاب رو به همسری انتخاب کنه که ایشون تمام حسین رو انتخاب کردند
امام حسین (ع)در نبرد با ایرانیان حضور داشتند وهمسرایشان از سبایای سیستانی است وتصاحب سبایا دلیل شرکت در نبرد وتمتع از غنیمت جنگی است
حضرت محمد ص گفت من عرب هستم ولی عرب ازمن نیست ظهور پیامبران و امامان برای کشور گشایی نبوده فقط برای هدایت مردم به خدا پرستی ودوستی ومحبت به هم نوع بوده اینهم که میگویند چرا زن می‌گرفتند برای دوستی بین دوکشور یا دو شهر یا دوطایفه که باهم خصومت ودشمنی داشتند بوده وبرای ترویج بیشتر دین وبرای زیاد شدن مسلمانان
هیچ به بی‌سوادان غیر ایرانی پاسخ ندهید آب در هاون کوبیدن است
هزارو‌چهارصد سال گذشته‌دیگه
ول‌کنین
این افرادی که اینجا دارن تاریخ و عوض میکنند همانهایی هستند که زمان جنگ ایران با اعراب به کشور خود خیانت کردن و با دشمن هم پیمان شدن
هزاران ساله کسی نتوانسته تاریخ گوهر باره ایران و خراب کنه
با افتخار من یک پارس هستم و به تاریخ کشورم میبالم
سلام دوستان
اسم کتابی که میگن امام حسن مجتبی و امام حسین
درجنگ ایران بودن
اولا اگه عاقل باشید پدر عمربن سعد لعین سنش هم سن حضرت علی بوده اون زمان امامان چهار پنج ساله بودن
دوماً اسم کتاب تبرئ معروف به عصر وهابیت
سوما اینای که میان تفرقه میندازن بین شیعیان ایناوهابی هستن
سلام : دلیل عقلی که میشه گ امام علی علیه السلام زیر دست هیچ کس به غیر از پیغمبر صلوات الله علیه و آله نیروی عادی نبود و همیشه فرمانده بود، مگر در حضور رسول خدا،سان اهل بیت علیهم السلام هم نبود که سرباز یک صحابی باشند.
معیار و ملاک جهانی عدالت، صداقت، توانایی دانایی، مهربانی، امانت داریست،، به نام خدای عادل، صادق، دانا، توانا و.. نه خدای غیر این،،،،،، حالا خدا و اشخاص را کنار بگذارید که خود خدا هم بر همین معیار خود را معرفی کرده،،، کدام عدالت؟ کدام صداقت؟ کدام توانایی، دانایی؟؟؟
جنگ قادسیه رو مطالعه کنید. هم حضور داشتن
از این همه اظهارونظر واین همه دانشمند واقعاکه........چرا صورت مسئله راندید گرفتید ومتوجه هستید به چه چیزهایی می پردازید.
این چنگ هاا موافق هستیدکه در زمان پیامبر نبوده وقبول دارید که خلافت بعداز پیامبر به جانشین به حق خود خضرت علی نرسیدخب فرزندان حضرت علی چراباید همرا
انسانیت از همه چیز مهمتر است برای موفق بودن تو زندگی فقط باید دور خدا بگردی
از این همه اظهارونظر واین همه دانشمند واقعاکه........چرا صورت مسئله راندید گرفتید ومتوجه هستید به چه چیزهایی می پردازید.
این چنگ هاا موافق هستیدکه در زمان پیامبر نبوده وقبول دارید که خلافت بعداز پیامبر به جانشین به حق خود خضرت عل همر
به جای این همه چرندیات و تحریف تاریخ به فکر حال روز و وضع مملکتشان باشین به فکر اقتصا د کشور باشین
تاریخ هرچی بوده و نوشته شده تمام شده چون هر حکومتی برا خودش و منفعت خودش برا خوب بودن خودش تاریخ را به نگارش در نیاره
حتی همین الان
کسانی که حمله‌ کردن به ایران همان غاصبان خلاف حضرت علی علیه السلام بودند
مشکل اصلی امروز مردم زندگیه که ندارند.
تو جنگ شرکت کردن و جزو سرداران بودن . چی بگیم که نگید مرتدیم آخه..........
سلام یک سوال دارم لطفاسوره روم رابخوانیدتاقبل ازاسلام ایران وروم وکشورهای دیگه درحال حمله به کشورهای دیگروتوسعه دادن کشورهای خودبودن یااعراب،کمی بدون تعصب وباانصاف قصاوت کنیم،بعدازاسلام که اعراب متحدشدن وبیشتربه دنبال ترویج دین خودبودن وبرانداختن حکومتهای ظالم درضمن دین زرتشت وبقیه هم دچارتحریف شده بودن پس کلمه مجوس که درقرآن امده به چه معناست،لطفاکمی تفکر
داداش توروخدا حضرت زرت تشتو بیخیال شو بخدا خنده داره این حرف شما حضرت کسی هست که ازطرف خدا مبعوث بشه وتوسط خدا تایید بشه بعضی هامیگن ذوالقرنین هنوز معلوم نیست که ذوالقرنین به گذشتگان ایران نسبت داده شده یامعلوم نیست که منظورش ینی پیامبر ازایران بوده ??خواهشا حضرت حضرت نکن حضرت به محمد(ص)میگن به علی (ع)میگن که هم درروایات هست هم درقران مستقیما اسمشون ذکرشده بااین توهمات باذهن مردم بازی نکنید وبدونید اگرانسانهایی باگفته شماازراه بدرشوند شما هم گنهکاری یاحق
دوستان تاریخ از فیلتر بنی امیه و بنی عباس گذشته ببنید تاریخ اول انقلاب و جنگ هنوز کامل نیست چه برسد به 1400سال پیش لیکن اگر تاریخ حکومت امام علی را بررسی کنیم امام به ساخت امت خود فکر میکرد تا فتوحات در ضمن این را هم بگویم وقتی سعد ابن ابی وقاص در جنگ قادسیه در آستانه شکست از سپاه یزگرد بود عمر وحشت زده سراغ امام علی آمد و امام جهت نجات اسلام امام حسین و امام حسن و مالک اشتر را با 10هزار جنگجو فرستاد و فرمانده امام حسن بود نه سعد ابن ابی وقاص
اونقدر با اطمینان صحبت می‌کنه. انگار از طرف خدا حرف میزنه . واقعا بی سوادیش مشخصه
اونهایی که از عمر بدگویی می کنند اگه عمر بد بود چپ چرا علی دخترشون را به او داد
واقعا سواد برای آدم خوبه به جای دروغ یه کم تاریخ بخوانید لامذهب ها
در زمینه کرونا دیدیم چه تحریف هایی شد تازه جلوی چشممان بود قدیم را ول کنید حال را بچسبید که داریم در موج گرانی و بدبختی داریم غرق می شویم
امامان وائمه جز برای مردم کاری نمیکردن نه مثل اینا پشت ائمه مخفی شدن و به اسم مسمان هر کاری میکنن دوتا شرکت خودرویی دارن جیب مردمو خالی کردن تورمو ...همه چیز جز مردم
در یک دل دو دوست جای نمی‌گیرد وقتی خدا رومیپرستی بقیه رونپرست
آتش پرست باشی آزارت به کسی نمیرسه ولی اختلاسگری چی
این چی میگه داره می‌میپیچونه، مقایسه دانشمندان ایران با اعراب رو مقایسه میکنه ،در حال حاضر تنها منبع تاریخ طبری ست که دقیقا واقعه عاشورا رو هم بیان کرده ،که خیلی از همین علمای دین و روحانیون اونجایی که در مورد کربلا و نبرد عاشورا و بعدش مختار استناد می‌کنند به تاریخ طبری ،ولی وقتی همین تاریخ طبری در مورد حمله اعراب به ایران، در زمان خلفا و حتی مشورت گرفتن خلفا از حضرت علی در همه امور سخنی می‌گوید، آقایون میگن نه تاریخ طبری دروغ میگه ،در واقع هر جا هم نظر با عقایدشون باشه میگن تاریخ طبری گفته ،ولی هر جا مخالف نظرشون باشه میگن دروغه ،پیشنهاد میکنم دوستان حداقل ۸ جلد اول تاریخ طبری ،اونم به تاریخ سال ۵۶ رو مطالعه کنید
اگر راست میگید ایرانی اصیل باشید نه غرب زده ،خود تحقیر و برهنه
امروزه جبهه گیری در مقابل دین است و با توجه به گفته خداوند درقرآن بعضیها اگردلیل و برهان و معجزه هم برایشان بیاوری باز هم دنبال بهانه تراشی و بی دینی هستند حرفهای واهی را قبول میکنند و چشمشان را روی حقیقت می بندد
حرفهای دشمنان اسلام و قرآن را قبول میکنند ولی گفته خدا و أنبیا و واقعیتها را قبول نمیکنند چه توقع که این دروغها را راجع أئمه زود باور میکنند و چشمشان را روی حقیقت می بندند
نه مطالعه کتب معتبردارند و نه سواد رسانه ای دارند ونه به اهل فن مراجعه میکنند
وفهم دینی هم ندارند میخواهندبا جهل خود باطل را دنبال کنند

حرفهای جنابعالی واقعی و درست است ولی برای انسانهای فهیم و بی غرض و غیر متعصب
ترجمه کتیبه های بیستون رو مطالعه کنید تا پی ببرید ایرانیان 5هزارسال پیش خداپرست بودند.زمانی که عربها با زبان اشاره با هم ارتباط برقرارمیکردند.
سلام اصلا شما توجه حرفهای آقا نداشتید امام معصوم نمی‌تواند زیر دست کس دیگری باشد مگر امام علی را از حکومت کنار نگذاشتند چطور پسرانش را به جنگ ایرانیان فرستاده یکی مینویسد تو اهواز جعفربن ابطالب است مرد حسابی اینکه الکی حرف می‌زنید باید دلیل باورید
یه عده ای خود را باسواد می پندارند و اسرار دارند که امام حسن و امام حسین در جنگ علیه ایران شرکت داشته و حتی به نقل از طبری و زرین کوب اولا زرین کوب بعد از تذکرات شهید مطهری در چاپهای دیگر اعتراف کرده که منابع را خوب بررسی نکرده بود ه و از نظر قبلی عدول کرد پوما خدمت خود پروفسور پندار باید بگوییم که امام حسن در زمان مرگ عمر حدود هجده سالگی بوده در صورتی که جنگ ایران در چند سال قبل از آن بوده است
عزیزان بزرگوار با کمی مطالعه در منابع تاریخی کاملا مشخص است که امام حسن ع و امام حسین ع در جنگ اعراب و ایران حضور نداشتند و تنها عبارتی که در این خصوص است جعلی و بدون سند و وارد شده توسط بنی ام ملعون بوده است
در سریال مختارنامه، خود مختار اعتراف میکنه که در فتح الفتوح قادسیه با عباس مشق جنگ میکردم. پس شرکت داشتن...
با سلام خدمت دوستان
آنهایی که کتاب تاریخ طبری رو معرفی میکنن و استناد میکنند بدونن که علمای اهل سنت هم نویسنده این کتاب رو کذاب یعنی دروغ گو معرفی میکنن یعنی این که احادیث و روایات که میاره 900درصدش دروغ و من درآوردی هست. از طرف دیگه عمر با شمشیرهای خود دین اسلام رو به باد فنا داد چه ربطی به اهل بیت از جمله امام علی و امام حسین و .. داره. برای این دلیل دارم وقتی حکومت دست مخالف باشه چه کاره ای که فرد بخواد در سپاهش از یارانش باشه. 25 سال علی خانه نشین بود و دور از حکومت چطور میشه که بیاد تو جنگ با ایران که سپاه عمر هست حضور داشته باشه. و مطلب بعدی این که اگر ایرانیان نسبت به اهل بیت من جمله امام حسین کینه داشته باشند چرا همراه مختار ثقفی به خونخواهی امام حسین شرکت کرده بودند. من کتاب های زیادی مطالعه کردم.‌ لطفا غلط کاری رو به پای اهل بیت ننویسین. با تشکر
فکر نان کنید که خربزه آب است
سخنان این آقارا گوش ندادم، اما وجود مزارمحمدبن جعفرطیار درکنارشهردزفول که هم پسر جعفر بن ابیطالب برادر امام علی است و هم شوهر ام کلثوم دختر امام علی است که درجنگ شوشترزخمبرداشته ودردزفول فوت کرده و همچنین وجودمزار عون ابن جعفرطیاردر زمینهای کشت و صنعت کارون بین دزفول وشوشترو همچنین وجودمزارعباس ابن محمدابن جعفرطیاردر شوش ، همگی دلالت بر شرکت خانوادگی آنان درجنگ باایران بوده که قطعابدون اجازه امام علی نبوده
فقط
خداپرست داشته باشید خدا رادوست داشته باشید
حالا این چیزها چه تاثیری به حال مردم الان ایران داره؟؟؟
یکی به اینا نیست بگه امام حسین در زمان حمله اعراب به ایران 8 ساله و امام حسن 9 ساله بودند چطور در سپاه عمر لعنت الله علیه بودند.
پاسخ ها
پژمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
نه عزیزم امام حسین حدودا 30 ساله بوده
یکی نیست به اینا بگه یاران ایرانی سپاه مختار از شما به اجدادشون نزدیک تر بودند و اگر کینه ای بوده قطعا می بایست اونها در مقابل خونخواهی از قاتلین امام حسین مانع می‌شدند نه این که بخوان این عمل رو انجام بدن و جز سپاه مختار باشن. یه مقدار فکر بدون تعصب لازم هست‌. در ضمن تمامی که زندگینامه شوند پر از دلسوزی و نیکی در حق مردم هست چطور ممکن هست که بی گناه در کشتار انسانها شرکت کرده باشند.
یک نکته اساسی این که خیلی در تاریخ تحریف شده شما که مقرض اهل بیت هستین قطعا فقط به تاریخ طبری مستند میکنین و کتاب های دیگر شیعه را که قبل تر از تاریخ طبری هستن را نادیده می‌گیرین.
دوستان تا آنجا که من اطلاع دارم بعد از داریوش وخشایار دیگه حکومت قدرتمند مستقل ومردمی روی کار نیامد حالا چه گیر ما میاد که امام علی یا امام حسن یا امام حسین در حمله به ایران حضور داشتن یا نه شما برین خودتون جمع کنین که هنوز بوی خیانت نوکری غرب تو وجودتون هست بابا یخورده مستقل باشین ربع پهلوی الان چیکار می‌کنه که نماد حکومت شاهنشاهی دست آمریکا و اسراییل رو می بوسه
دعوا نکنید مهم اینه که الان کشورمون عالیه تو دنیا تکه همه دنیا حسرت مارو میخورند البته.........
شما اقای روحانی بی سواد داری میگی من شعر سعدی رو قبول ندارم ،پس ما هم تورو قبول نداریم مردم ایران باسواد هستند،تورو خدا دیگه بس کنید با این همهدروغ گویی
عجب
موقع جنگ اعراب با ایرانیان درزمان عمر.امام حسین ده سال سن داشته چطور سردار سپاه بوده
اصلا هم تمام ایرانیا یکتا پرست نبودن مردم عادی هم غیر از طبقه موبدان و ... تحت ستم بودن کردار نیک پندار نیک گفتار نیک هم در حد شعار بوده روسای آتش پرستان هم ازدواج با محارم و حرروم زادگی رو ترویج میکردن که مایه شرمساری تاریخی برای زرتشتیانه هیچ کسی هم من تابحال ندیدم بطور قطع و یقین ثابت کرده باشه امام حسن و امام حسین در جنگ بودن یا نبودن منتها یه عده تحت تاثیر تبلیغات مغرضانه و افکار نژادپرستانه ادای روشن فکرا رو درمیارن و بالا پهیچ کس نباید فکر کنه اونی که اون میدونه درسته بلکه باید با ادله محکم از منابع بیطرف(بیطرف؟!!!) ثابت بشه
چطور شهیدان ما در سن پانزده سالگی شهید شدند ما به چشم دیدیم حضرت زهرا در نه سالگی ازدواج کرد یک بچه ده ساله آن زمان اندازه بیست ساله امروز رشد داشته فکر کن بعد حرف بزن