بازدید 2605

تخمه فروش دوره‌گرد کلاهبردار بود

کد خبر: ۱۲۰۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹ 21 November 2023

مردان تبهکار پس از آزادی از زندان این بار در پوشش فروشندگان دوره‌گرد حساب مشتری‌ها را خالی می‌کردند.

به گزارش ایران، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این پرونده کلاهبرداری گفت: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و اعلام کردند، مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است. پس از دریافت اظهارات مالباختگان این پرونده موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و مشخص شد برخی از قربانیان این پرونده بعد از خرید تخمه از یک تخمه فروش دوره گرد در تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: افسران پلیس فتا تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرم تحت پوشش تخمه‌فروش دوره گرد در بازار روز مشغول کار شده و پس از کپی‌برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده که با بررسی‌های تکمیلی و همه‌جانبه و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی این فرد شناسایی و پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل شد.

متهمان این پرونده با تغییر بار خود از تخمه به زیتون، خرما، آجیل و … به‌طور مداوم محل فعالیت خود را تغییر می‌دادند و قصد داشتند پلیس را گمراه کنند. متهمین پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شاکی‌های پرونده و مستندات جمع‌آوری شده توسط پلیس به کلاهبرداری از حدود ۱۳۰ نفر با این روش به ارزش ریالی حدود بیست میلیارد ریال اعتراف کردند و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه یکی از افراد دستگیرشده از سابقه‌داران کلاهبرداری اسکیمری بوده و چند سال قبل نیز توسط پلیس فتا تهران بزرگ به دلیل جرم مشابه دستگیر شده است ادامه داد: شهروندان برای پیشگیری از سرقت به صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را خودشان انجام دهند، چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر روی دستگاه کارتخوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار