بازدید 32482
ششصد و بیست و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

درخواست آمریکا برای بسیج سراسری جنگ علیه روسیه/ سفر ناگهانی وزیر دفاع آمریکا به اوکراین برای رساندن یک پیام مهم / آغاز تغییر فرماندهان نظامی‌ اوکراین توسط زلنسکی

ششصد و بیست و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴ 20 November 2023

سفر ناگهانی وزیر دفاع آمریکا به اوکراین برای رساندن یک پیام مهم

بین الملل تابناک: ششصد و بیست و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آمریکا یک بسته جدید نظامی ۱۰۰ میلیون دلاری به اوکراین اختصاص داد
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۲۲:۵۵

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، روز دوشنبه یک بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری جدید به اوکراین اختصاص داد که شامل مهمات دفاع هوایی و سلاح‌های ضد تانک است.

به گزارش"اسپوتنیک", آستین پس از دیدار با مقامات اوکراینی گفت: "امروز یک بسته نظامی ۱۰۰ میلیون دلاری دیگر را برای اوکراین اعلام می‌کنم. این بسته شامل مهمات توپخانه‌ای ، موشک‌های پدافند هوایی و تعدادی سلاح ضد تانک در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. بنابراین حمایت ما از کی یف ادامه دارد. "

بسته نظامی جدید آمریکا برای اوکراین شامل سامانه‌های توپخانه و مهمات توپخانه هیمارس, موشک‌های موسوم به تو (TOW) و موشک‌های ضد تانک قابل حمل جاولین است.

درخواست آمریکا برای بسیج سراسری جنگ علیه روسیه
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۲۲:۵۴

مدیر سرویس اطلاعات خارجی (SVR) روسیه گفت: ایالات متحده خواستار بسیج حداکثری و فراخواندن زنان، افراد نابالغ و مسن از اوکراین شده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی ناریشکین اظهار کرد: غرب از ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین می‌خواهد که تلفات را نادیده بگیرد و امکان‌ناپذیری پیروزی روسیه در جنگ اوکراین را به جامعه جهانی ثابت کند.

وی ادامه داد: اطلاعات موثقی که سرویس اطلاعات خارجی روسیه به‌دست‌آورده است، نشان می‌دهد که ایالات متحده رهبری اوکراین به سمت اقداماتی برای بسیج حداکثری [نیروها] سوق می‌دهد تا خسارات هنگفتی که نیروهای مسلح کی‌یف در جریان ضدحمله نافرجام خود متحمل شده‌اند را جبران کند.

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت: حامیان آمریکایی و انگلیسی اوکراین به رهبری نظامی و سیاسی اوکراین توصیه می‌کنند که سن فراخوان‌ها برای بسیج نیرو را به ۱۷ سال کاهش و به ۷۰ سال افزایش دهند و همچنین زنان را بسیج کنند.

بر اساس این گزارش، کمبود نیرو موجب شده است که کی‌یف زنان را بسیج کند. بیش از ۴۰ هزار زن در ارتش اوکراین خدمت می‌کنند.

از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک به تازگی با اشاره به «وابستگی فزاینده اوکراین به مزدوران خارجی»، نوشت: پس از شکست «حمله تابستانی» ارتش اوکراین که تخمین زده می‌شود تلفات نیروهای کی‌یف بیش از ۹۰ هزار نفر باشد، خطوط اوکراین همچنان پا برجاست و یکی از عوامل اصلی آن، حضور هزاران مزدور خارجی در ارتش اوکراین است.

زلنسکی پس از ماه‌ها انتظار، روز شنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۲ تائید کرد که ضدحمله نیروهای اوکراین علیه ارتش روسیه آغاز شده است. به گفته وزارت دفاع روسیه، اوکراین تاکنون نتوانسته است هیچ نتیجه قابل ملاحظه‌ای کسب کند.

آغاز تغییر فرماندهان نظامی‌ اوکراین توسط زلنسکی
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۹:۲۷

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پس از عزل فرمانده نیروهای پزشکی ارتش، خواستار «تغییرات عملیاتی» سریع در فعالیت‌های ارتش کشورش شد.

رویترز نوشته «زلنسکی در جریان دیدار با روستم اومِروف، وزیر دفاع اوکراین، مواضع خود را درباره ارتش این کشور اعلام کرد»

اوکراین و مواجهه با چالش جدی کمبود نیرو در جبهه‌ها
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۹:۲۶

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی از جبهه های جنگ اوکراین نوشت: باوجودی که این کشور برای جنگ با روسیه به نیروهای بیشتری نیاز دارد، اما کمتر کسی از شهروندان آن حاضر به حضور جبهه‌ها است و لذا کمبود نیرو به یکی از معضلات بزرگ برای دولت این کشور تبدیل شده است.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی درگزارش خود نوشت: ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در سطح جهانی و در دیدار اخیرش از واشنگتن و سایر پایتخت کشورهای غربی (حامی کی یف) حامل یک پیام و درخواست واحد بود و آن هم ادامه تامین تجهیزات بیشتر و پیشرفته‌تر تسلیحاتی و کمک‌های مالی و نظامی است، اما او در داخل کشورش نیز با مشکل منابع نیرو و جمع آوری و جذب قوا مواجه است.

تارنمای این شبکه خبری می نویسد: درحالی که جنگ اوکراین به دومین سال خود نزدیک می‌شود، ارتش این کشور به قوای نظامی بیشتری نیازمند بوده و نبود این قوا به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

بنابراین گزارش، «والری زالوژنی» یکی از فرماندهان ارشد نظامی اوکراین به تازگی اذعان کرد که آموزش و جذب نیرو به یک چالش جدی برای دولت تبدیل شده است.

زالوژنی دراین باره گفت: طولانی شدن جنگ، محدودیت فرصت‌ها برای جایگزینی سربازان در خط مقدم و موارد دیگر موجب کاهش چشمگیر انگیزه شهروندان این کشور برای خدمت در ارتش شده است.

سی ان ان می‌نویسد: این اظهارات موید یک واقعیت تلخ است و آن اینکه اوکراین شدیدا نیاز به افرادی دارد از هم اکنون لباس رزم را بر تن کنند.

پنهان‌کاری دولت اکراین در بیان آمار نیروها و میزان تلفاتشان

تارنمای این شبکه خبری آمریکایی در ادامه این گزارش نوشت: اینکه امروزه معضل بسیج نیرو در اوکراین تا چه حد جدی است، مساله ای است که از سوی مقامات این کشور نیز کتمان می‌شود، چون دولت حاضر نیست بطور مشخص شمار نیروهای خود را اعلام کرده و حتی آمار تلفات و مجروحان خود در این جنگ را نیز اعلام عمومی کند، جنگی که از فوریه ۲۰۲۲ آغاز شده و طبق برآوردها تلفات دوطرف این جنگ به بیش از صده ها هزار نفر نیز رسیده است.

این گزارش افزود: دولت اوکراین تاکنون نیاز به قوای نظامی در جبهه ها را از طریق نیروهای داوطلب تامین کرده و در عین حال از سیستم فراخوان به خدمت نیز بهره جسته است سیستمی که شامل مردان بین سنین ۱۸ تا ۶۰ می‌شود.

با این وجود شهروندان این کشور تمایل چندانی برای حضور در جبهه‌ها ندارند و با وجود اینکه دولت پس از اعلام حکومت نظامی بعد از آغاز جنگ محدودیت‌های شدیدی را برای سفر این دسته از شهروندان جامعه که واجد شرایط حضور در جنگ هستند وضع کرده و به‌طورکلی از خروج آنها از کشور نیز ممانعت به عمل می آورد، با این وجود طیف وسیعی از این افراد همچنان می کوشند با استفاده از معافیت‌های مختلف از حضور در ارتش دوری گزینند.

بسیج قوا برای اوکراین حیاتی است

یکی از شهروندان اوکراینی در باره کاهش شدید تمایل شهروندان این کشور برای حضور در جبهه‌ها، حتی به همراه موارد مختلف تشویقی، چنین گفت: شهروندان اوکراین هنگام فراخوان به انجام خدمت سربازی برای حضور در خط مقدم جبهه دیگر تمایلی به پیوستن به ارتش ندارند، ولو اینکه متوجه شوند در ازای این حضور می توانند ۵۵۰ تا ۸۳۰ دلار و حتی تا دوهزار و ۷۵۰ دلار (آمریکا) نیز حقوق ماهیانه دریافت کنند.

این گزارش در ادامه می نویسد: بسیج و جذب نیروها برای اوکراین حیاتی است به خصوص آنکه وقایع اخیر در اسرائیل و غزه (جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه) موجب شد توجهات جهانی از این جنگ طولانی مدت در اروپا (اوکراین) به سوی تحولات خاورمیانه جلب شود.
این گزارش ضمن اشاره به کمبود نیرو در جبهه های جنگ اوکراین که امروزه بسیار حیاتی هم شده است، به موضوع پایین بودن سطح توانایی‌ها نظامی و نیاز شهروندان آن به کسب مهارت‌های مختلف در پست‌های نظامی که ملزم به دوره های آموزشی است نیز پرداخته است.

سفر ناگهانی وزیر دفاع آمریکا به اوکراین برای رساندن یک پیام مهم

در حالی که درگیری‌ها در غزه و حمایت غرب از رژیم صهیونیستی، رئیس‌جمهور اوکراین را نگران کاهش توجهات به جنگ در این کشور کرده، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با انتشار عکسی در شبکه اجتماعی «ایکس» از سفر به اوکراین خبر داد.

او در این پیام نوشت: همین حالا برای دیدار با رهبران اوکراینی وارد کی‌یف شدم. امروز اینجا هستم تا پیامی مهم را برسانم؛ ایالات متحده به ایستادگی در کنار اوکراین در مبارزه برای آزادی در برابر تجاوز روسیه، هم اکنون و هم در آینده ادامه خواهد داد. 

پیشتر، «دیوید کامرون» وزیر خارجه جدید انگلیس که کشورش در کنار آمریکا از حامیان اصلی کی‌یف در جنگ با روسیه بوده، در اولین سفر خارجی خود در این سمت، در اوکراین با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

در ویدئویی که دفتر زلنسکی از دیدار روز پنجشنبه او با کامرون منتشر کرد، کامرون می‌گوید با این سفر «می‌خواهد بر حمایت لندن از اوکراین تاکید کند.» زلنسکی هم می‌گوید از این سفر سپاسگزار است که در بحبوحه درگیری در خاورمیانه انجام شده که به گفته او توجه جهانی را از جنگ اوکراین با روسیه که اکنون در بیست و یکمین ماه خود قرار دارد و چشم‌انداز پایان زودهنگامی هم ندارد، منحرف کرده است.

انگلیس در کنار آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، تلاش کرده‌ با حمایت همه‌جانبه از کی‌یف شکستی سنگین بر روسیه تحمیل و آن را منزوی کند.

این در حالی است که به اذعان کارشناسان و مقام‌های غربی و حتی خود اوکراینی‌ها، کی‌یف نتوانسته در ضدحملات علیه ارتش روسیه به‌رغم در اختیار داشتن تسلیحات و تجهیزات پیشرفته غربی موفق عمل کند و تلفات و خسارات سنگینی را متحمل شده است.

کی‌یف باید برای از دست دادن حمایت آمریکا آماده شود

والری چالی سفیر سابق اوکراین در واشنگتن گفت: کی‌یف باید برای یک بحران سیاسی احتمالی در ایالات متحده آماده شود که می‌تواند کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین را تضعیف کرده و به از دست دادن حمایت آمریکا بینجامد.

به گزارش راشا تودی، چالی که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ به عنوان سفیر اوکراین در واشنگتن حضور داشت، در رابطه با سفر اخیر یک هیات اوکراینی به واشنگتن که با هدف لابی کردن با کنگره آمریکا برای تداوم حمایت مالی این کشور از کی‌یف انجام شد، اظهار کرد: در حالی که دولت اوکراین هنوز به تداوم کمک‌های آمریکا به این کشور خوشبین است، آنچه اکنون در ایالات متحده در جریان است، حکایت از شیب نزولی کمک‌های واشنگتن به کی‌یف دارد.

سفیر سابق اوکراین در آمریکا با بیان اینکه از هم‌اکنون مشخص است، کمک‌های واشنگتن به اوکراین کاهش خواهد یافت، یادآور شد: شکی نیست که جمهوری‌خواهان مجلس آمریکا به رهبری مایک جانسون رئیس جدید کنگره، موانعی در راه ارائه کمک‌های جدید دولت آمریکا به کی‌یف ایجاد خواهند کرد.

چالی در عین حال با یادآوری اینکه صندوق بین‌المللی پول (IMF) حداقل تا جولای ۲۰۲۴ یک برنامه مالی از پیش تعیین شده برای کی‌یف دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به این برنامه مالی از پیش تعیین شده، انتظار می‌رود که سطح حمایت‌ها از اوکراین تا تابستان کاهش شدیدی را تجربه نکند اما از هم‌اکنون باید به پائیز سال آینده فکر کنیم، زمانی که ایالات متحده به احتمال زیاد وارد یک بحران سیاسی خواهد شد که اثر منفی زیادی بر حجم کمک‌های این کشور به اوکراین خواهد گذاشت.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۸
اگر امریکا چنین کاری بکند معنایش بعنی شکست چین و روس یاقی تر خواهند شد بعید است امریکا اینقدر احمق باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
آمریکا احمق است شک نکن
اگه احمق نبود از اسراعیل کودک کش حمایت کور کورانه نمی کرد
عجیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
آمریکا هر گاه احساس بکنه که روسیه میخواد برتری بدست بیاره یه اسلحه مربوط به سی سال پیش دیگه میده به اوکراینی ها نظیر پاتریوت ساخت 1990 که تمام قدرت هوایی روسیه رو فلج کرده یا موشکهای هایمارس . کافیه یه حرکت بزنه کنار هواپیمای اف شانزده مثلا یه تعداد محدود موشک تاماهاوک ساخت 2000 هم به اوکراین بدهد اونوقت باز روسیه عقب میشینه همانطور که بد از فلج شدن نیروی هوایی روسیه الان در دریای سیاه هم نیروی دریایی روسیه فراری شده و مخفی و دیگه عددی نیست. منتها عین جنگ ایران و عراق آمریکا قصدی برای پیروزی قاطع و سریع یک طرف ندارد و دوست دارد این بازی ادامه یابد. اروپا وابسته تر به امریکا میشود و نقش ابرقدرتی امریکا واضح تر. چینی ها باهوش بودند فهمیدند در موضوع تایوان همین تله برایشان پهن شده از خطر گریختند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
جالب است اوکراین برای منافع امریکا می جنگد، تایوان و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
23:02
روسیه می‌تواند با حمله هسته ای طویله آمریکا را با خاک یکسان سازد و هر شهر کثیف آمریکا را 20 مرتبه شخم بزند
البته آمریکای کافر مشرک فاسد جنایتکار شرور بی شرف مرتد منبع بیشتر فتنه ها و شرارت های زمین هستش و باید هرچه سریعتر منهدم و متلاشی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
زلنسکی نکبت حتی نمیتونه فرماده هاش رو خودش عوض کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
پاسخ به ناشناس 23:48
به جای اینکه پای اخبار رادیو تلویزیون بشینی، خودت رو به یک روانپزشک نشون بده...ان شاالله خوب میشی
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
دلقک زمان رفتنش رسیده
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
اقای عجیب معلوم از علم و دانش هم بی اطاعی از نوشته ات می تونم درگ کنم از 100 کیلومتری دنیای برق و الکترونیک و هوش مصنوعی رد نشدی مرد حسابی موشک سفینه پرتاب روسها را 50 سال پیش ساخته اند رفتند طرحی نو بدند دیدند هر کاری که فکر می کنند قبلی انجام داده تنها دنیایی الکترونیک ان را تغییر دادند
منظورم اینه که امریکایی اون هواپیماهای قدیمی جسدش هست و بقی بروز بروزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
امریکا همه جا کارش کرم ریختنه همه جا
پوتینی ها این را بدانند که بعد از روشن کردن اتش در خاورمیانه توسط پوتین امریکا و اروپا در کمک به اکراین و جلوگیری از موفقیت روسیه بس مصمم تر شده اند. مخصوصا که پوتینی ها ی خاورمیانه همه گی جا زدند و می گویند ما نبودیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
دلقکی های مزدور اوکراین شما که موقع شورش واگنر می‌گفتید روسیه 24 ساعته نابوده
این 24 ساعت تون تموم نشد؟ داره می‌رسه به 24 ماه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
همان گونه که آمریکای کافر فاسد جنایتکار فتنه به راه می اندازد و می‌گوید من نبودم
باید جوابش همین گونه دندان شکن باشد و بعد هم بگوییم ما نبودیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
مرگ بر اسراییل و حامیانش
یگانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
به امید خدای بزرگ جبهۀ حق به رهبری ایران و روسیه بر شیطان صفتهای باطل به رهبری آمریکا و نوچه هایش از جمله اوکراین و اسرائیل و اروپای رذل و حقیر پیروز خواهد شد. این وعدۀ الهی است که حق بر باطل پیروز خواهد شد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
برگ چنار دوباره تحلیل های ترامپ دیوانه ارایه کردی
ناشناس
| Brazil |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
یگانه خانم یعنی روسیه جبهه حقه با تجاوز آشکار به اوکراین
برخی دلشان خوش هست که روسیه چند درصد از خاک اکراین را هنوز اشغال کرده. دیکه نمی گن از شروع جنگ تا به حال روسیه 50 درصد زمینهایی را که در روزهای اول جنگ اشغال کرده بود را مجبور شده پس بدهد. از انطرف همین که دومین ! ارتش بزرگ دنیا که قرار بود لرزه بر تن رقیبان بیاندازد نتوانست از پس یک ارتش کوچک اکراین بربیاید و الان هم قادر نیست که شرابط صلح و ترک مخاصمه را به دلقک! تحمیل کند دیگر هیچ اعتباری در دنیا برایش باقی نماند. دلتان خوش باشد که ده درصد یا بیست درصد خاک کشور عضو سازمان ملل را با زور هنوز در اشغال دارید و هر روز دارید مانند برف زیر افتاب اب می شوید و از میان می روید.
پاسخ ها
صحیح
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
همین افرادی که راضی هستند به اشغال اوکراین توسط خرس روسی، از نوادگان فتحعلی شاه هستند که نیمی از خاک حاصلخیز و ساحل خزر و ساحل دریای سیاه را دو دستی در ترکمنچای و گلستان به خرس روسی دادند و بعد هم با افتخار با تزار پیمان مودت بستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
اگر جنگ روسیه فقط با اوکراین بود که همان 3 روز اول جنگ با فتح کی یف تمام شده بود
یا حق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
نه تنها به تصرف خاک اوکراین راضی هستیم بلکه امیدوار و منتظریم پس از نابودی حکومت مزدور اوکراین و الحاق کل خاک اوکراین به روسیۀ عزیز، جناب پوتین به سراغ اروپا و ناتو رفته و خاک آنها را هم به توبره ببرد و پوزۀ آمریکای وحشی و روباه صفت را هم به خاک بمالد انشالله که این امر بزودی محقق خواهد شد.
با افتخار پوتینی هستیم و نه غربگدای کاسه لیس
زنده باد پوتین قهرمان چشم حسوداش کور
م م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
روسیه داره با کل اروپا و آمریکا و ناتو می جنگه نه فقط با اوکراینِ حقیر و ناچیز ، و خدارو شکر تا حالا منکوبشان کرده و یک پنجم خاک اوکراین را تصرف کرده. مطمئن باشید اگر نیاز می دید کل خاک اوکراین را در همان هفتۀ اول تصرف می کرد اما هدفش همون مناطق روس نشین بود که ضمیه خاک خودش کرد و دیگه هیچ قدرتی قادر به بازپس گیری اون مناطق نخواهد بود مانند کریمه که دیگه رسما شده جزو خاک روسیه و همه این موضوع رو پذیرفتن چون قدرت و توان پس گرفتنشو ندارن پذیرفتن
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
تحلیل های آب دوغ خیاری برگ چنار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
حزب الهی ها بسم الله
اگر قرار بود کسی بدون توجه به عواقب کارش حماسه بیافریند همه شجاع می شدند و مثلا همه می توانستد در گوش دیگری بزنند. ولی مهم هست که ایا فکری برای عواقب ان کردند. دوران بزنی و بعد بگی ما نبودیم ولی دستشان درد نکند که زدند دیگر گذشته. بزنی هزاران بار بیشتر باید هزینه بدهد و تازه این اولش هست. ولی خوب. باز مردم باید هزینه بدهند. هم در غزه . هم در لبنان و هم البته در ایران وقتی با تورم باید هزینه بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
مرگ بر صهیونها
مرگ بر کودک‌شان نامرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
روسیه در حال جنگ با کل اروپا و آمریکا هستش
اف٣۵ هاتون هم مثل آهن قراضه های چلنجر تاد هیمارس لئوپارد و.... منهدم و تکه تکه و آهن سوخته خواهند شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
بهتره به علتها توجه کنی نه معلولها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
23:45
چرا دری وری می‌نويسی؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
برگ چنار، اثر این تو گوشی حالا حالاها پا برجاست، صورت بچه ناخلف و اسرائیل کودک کش تون را ببین شاید براتون درس عبرت شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
7 05
اونی که باید میفهمید ، فهمید شما راحت باش
در نهایت کدام کشور پیروز خواهد شد
پاسخ ها
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
این جنگ دو کشورنیست که یکی پیروزشود. جنگ بین اوباش روسیه با حکومت قانونی اوکراین است ودرنهایت با شکست والبته نابودی اون لاتها وقمه کشها پایان میگیرد وتغییری هم در مرزها ایجاد نخواهدشد
ناشناس
| Canada |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
دقیقا همین هست. با بمب افکنهای استراتژیک شهرهای مررم سوریه را صاف کردند اوباما کوتاه امد. کرسمع و شرق اکراین را صاف کردند اوباما کوتاه امد. سفیر امریکا در لیبی را در وسط خیابان سلاخی کردند اوباما کوتاه امد. هواپیماهای مسافربری مالزی و المان و اکراین را بر فراز اسمان منهدم کردند اوباما و مرکل کوتاه امدند. بالخره رسید به اکراین و جو خواب الو و اروپا متوجه شدند جلو قمه کش و قلدر کوتا بیایی اروپا را با ظرفش می خواد. حالا در اکراین حال و روز متجاوز و قلدر دیدنی شده. خدایا شکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
ان شاء الله این جنگ با حمله هسته ای روسیه به اروپا و آمریکا به پایان خواهد رسید
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
این جنگ با پیروزی روسیه بر آمریکای تروریست تمام
خواهد شد. دوران غرب و غرب زدگی تمام شده است
از اینجا به مرزداران کشورم سلام می کنم. خدا پشت و پناهتان.
لعنت و هزار لعنت بر پوتین تجاوزگر با این جنگ بی منطق .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
هزار میلیارد لعنت خدا بر بایدن . نتانیاپهو
رجبعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
اینو بوریس یلتسینی تزارش کرد که در ویدیوهای همین تابناک وضعیت دایم الخمری اش را دیده ایم. در اونروزی هم که 7-8 بطری یه جا زده بود وکلا لایعقل بود یه دفعه ای خودش استعفا داد واین مردک لات بی سروپا را مثل سرطان به جان نه تنها مردم بدبخت روسیه که به جان کل دنیا انداخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
منطق این جنگ براورده شدن امیال آمریکا و انگلیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
پوتین داعش را درست کرد یا امریکا؟
پوتین فلسطینی ها را میکش یا امریکا؟
مغز براندازان هم اکنون
روسیه یک نیروی اشغالگر است و باید مناطق اشغال شده اوکراین آزاد شود.

مغز براندازان همچنین
چون مدت زیادی از اشغال فلسطین گذشته دیگه اشکالی نداره و حلاله. وگرنه شما اول برید مناطقی که روسیه از ایران جدا کرد رو پس بگیرین.

تشخیص
با وجود مطالعات مداوم هنوز درمانی یافت نشده است. در کپسول زمان منجمدش کنید بلکه در آینده درمانی کشف شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
حرف خق
ناشناس
| Canada |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
پوتینی ها: اسناد تاریخی در مورر خلیج همیشه فارس یا تهدیدات اسراییل و شکایت در سازمان ملل روا هست ولی دفاع مردم اکراین و حمایت از انها یا اسناد تاریخی هزاران ساله در مورد چه قومی ساکن شرق مدیترانه بودند انکار مطلق می کنیم و یا منشور سازمان ملل را امضا و تعهد حقوقی و اخلاقی به اجرای ان می دهیم ولی هر موقع دوست داشتیم خواستار محو و نابودی یکی از اعضای ان میشویم و هر کس هم یگه این دو گانگی که رسمش نمیشه میگیم مظلوم واقع شدیم و دنیا پر از ظلمه و تازه خود را استاد حقوق و حق و اخلاق می نامیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
خخخخخخخخ عالی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
دمت گرم متخصص مغز
همیشه با مطالب جالب و برحقت حال می کنیم. ادامه بده
کار درستی میکنه که به همه فراخوان میدن که برن خط مقدم، ما ۴۰-۵۰% مالیات نمیدیم که بگیرن خونه بخورن بخوابن. همشون باید فدا آرمانهای دنیای آزاد و دمکراسی بشه همینجوری که آمریکا و اسرائیل آزادی و دمکراسی برای غزه خواهد آورد برای چین و.. هم خواهد آورد حالا یک مقداری درد داره اما خوب آزادی شیرین میگید نه خوب دیگه مشکل از چمشهای شماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
حقوق شما و مالیاتی که می دید از منابع نفتی و طبیعی کشور های مظلوم است که توسط دولتی های غربی دزدیده شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جهان در آستانه جنگ است
بالاخره امریکای ملعون معنی واژه بسیج را فهمید
راستی این رژیم در عمر 250 ساله خود چند جنگ راه انداخته؟
چند کشور را تجزیه کرده؟
چند میلیون کودک کشته؟
اونایی که علاقه مند به اسرائیل و آمریکا هستند بخصوص اونور آبی ها مثل پهلوی و مسیح و ... که از بسیج مردم برای رفتن به غزه انتقاد میکردن حالا اربابتون بسیج عمومی اعلام کرده برید اوکراین برای منافع آمریکا کاری بکنید شاید چیزی گیرتون بیاد هر چند منافقین همیشه در تردیدن!
امریکانمیتونه دربرابرروسیه زوربگه. لعنت برآمریکا
اقای کوتاه اومد حامی کودک کش حتما اخبار رو دنبال نمیکنی تو غزه اسراییل داره سلاخی میشه تن به اتش بس داده دوما روسیه به خاطر ظلمی که اوکراین در حق بخشهای روس نشین انجام داد به اوکراین حمله کرد وکل ناتو وامریکا رو به خاری انداخت اگه پوتین میخواست مثل حمله ی اسراییل به فلسطین یا حمله ی امریکا به عراق عمل کنه که شهرها وغیر نظامیان رو بزنه اوکراین یک روزه تسلیم میشد الان هم تو تمام جبهها داره پیشروی میکنه وتواکراین داره کددتا میشه
آمریکا دلش ک نسوخته مردم اکراین رو بکشتن میده تا سر روسیه گرم جنگ باشه
دلها بسوزدبرای امریکا والمان ‌وفرانسه وسگ این گله اینگلیس میان غرب اسیا شکست میخورن امواج دریا میبردشون فلسطبن ولبنان نابودمیشن همین اندازه احمق هستن نگاه به تاریخ مصرف خودَشون نمی کنند که گذشته باید جمع کنن برن
انتخاب یک وطن فروش و دلقک می تواند پایان یک‌ کشور باشد . امری که در ایران بارها انجام شد اما عنایت خدا وند سبحان و حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و جانفشانی مومنین مانع از فروپاشی مملکت شد .
زلنسکی بدبخت و نتانیاهوی کودک کش نوکرای امریکان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست