بازدید 6875

جذب پول‌های سرگردان بازار در صندوق سرمایه‌گذاری ثابت" ایران زمین"

بانک ایران زمین با استفاده از اختیارات قانونی و کسب مجوز‌های لازم، صندوق سرمایه گذاری را راه اندازی کرد و از این راه توانست بخشی از پول‌های سرگردان بازار را جذب کند.
کد خبر: ۱۲۰۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ 19 November 2023

به گزارش خبرنگار «تابناک» در شرایط فعلی جامعه و نیز به دلیل نوسان بازار و بی ثباتی در آن برای اینکه بتوان برای آینده سرمایه‌گذاری و یا پس انداز کرد بهترین گزینه استفاده از صندوق سرمایه گذاری ثابت بانک‌ها است که بتوان از آن بهره‌مند شد، چرا که در شرایط فعلی و نابسامانی بازار سرمایه‌های خرد افراد از بین می‌رود. از سوی دیگر بازار‌هایی همچون سکه و دلار دیگر آن جاذبه‌ها را ندارند بویژه اینکه سیاست‌های دولت در تثبیت نرخ ارز تقریبا توانسته ثباتی نسبی را در این بازار‌ها ایجاد کند؛ بنابراین یکی از راه‌های جذاب سرمایه گذاری در شرایط فعلی بازار‌های موازی، سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری ثابت بانک ایران زمین است.
حال ممکن است این سوال پیش بیاید که نحوه استفاده از صندوق سرمایه گذاری ثابت بانک ایران زمین چگونه است.
بررسی گزارش‌های مالی بانک ایران زمین بیانگر این است که این بانک توانسته زیان خالص و زیان پایه هر سهم خود را به میزان ۱۲ درصد کاهش دهد که این موضوع نشانگر آن است که بانک ایران زمین توانسته است در مسیر درآمد زایی راه موفقی را در پیش بگیرد. 
در این خصوص بانک ایران زمین با استفاده از اختیارات قانونی و کسب مجوز‌های لازم، صندوق سرمایه گذاری را راه اندازی کرد و از این راه توانست بخشی از پول‌های سرگردان بازار را جذب کند.
بر اساس اطلاعات درج شده در سایت صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین در حال حاضر ارزش دارایی‌های خالص این صندوق ۷۹ هزار و ۹۳۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۴۳ ریال است. از سوی دیگر میزان سود روزشمار پرداختی به سرمایه گذاران در صندوق درآمد ثابت بانک ایران زمین ۲۴.۵ درصدی است این در حالی است که میزان میزان سود موثر سالانه این صندوق معادل ۲۷.۵ درصد است که طبیعتا چنین سودی با توجه به نوسانات بازار سهام برای سرمایه گذاران جذابیت خاصی دارد.
صندوق درآمد ثابت بانک ایران زمین از جهات مختلفی دارای مزیت‌های جذابی برای سرمایه گذاری است. از یک سو پرداخت سود ۲۴.۵ درصدی یک سود دهی پایدار و مطمئن را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است.
از سوی دیگر سرمایه این صندوق در اوراق با درآمد ثابت و گواهی سپرده‌های بانکی توزیع شده است و به همین دلیل ریسک سرمایه گذاری در این صندوق به شدت کاهش یافته است.
همچنین سود دریافتی از این صندوق معاف از مالیات است و بر خلاف سپرده‌های بانکی، سرمایه گذاران سود روزشمار خود در این صندوق را می‌توانند حتی با سرمایه گذاری ده روزه و کمتر نیز دریافت کنند! این مزیت‌ها در حالی است که برخلاف محدودیت‌های برخی صندوق‌ها در مورد حداقل میزان سرمایه، سرمایه گذاران می‌توانند با هر مبلغی سرمایه گذاری را در این صندوق آغاز کنند و با خرید یک واحد، سرمایه گذاری خود را در صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین آغاز کنند. همه این تمهیدات، این صندوق را تبدیل به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه گذاری کرده است و مسیر درآمد زایی مناسبی را نیز در صورت‌های مالی بانک ایران زمین گشوده است. صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین، در اولین روز کاری هر ماه، سود حاصل از سرمایه گذاری‌های خود را به سرمایه‌گذاران خود پرداخت می‌کند. این پرداخت سود به صورت ماهانه صورت می‌گیرد و برای سرمایه‌گذاران، یک جریان نقد ثابت و قابل پیش بینی فراهم می‌کند.
عدم نیاز به تحلیل و پیگیری مستمر بازار سرمایه و قیمت‌های سهام از عمده مزایای اصلی صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت، است؛ بنابراین با عضویت در این صندوق، سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت مستقیم از سود‌های حاصل از سرمایه‌گذاری‌های صندوق بهره‌مند شوند، بدون اینکه نیازی به مداخله فعال در بازار سرمایه داشته باشند.
در نتیجه، صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین با ارائه درآمد ثابت و قابل پیش بینی به سرمایه‌گذاران، جذابیت بالایی در میان افرادی که به دنبال حفظ سرمایه و دریافت سود منظم هستند، دارد. این صندوق می‌تواند یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری در ایران باشد، زیرا علاوه بر ارائه سود ثابت، ریسک پذیری کمی نیز دارد. صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین به منظور حداقل کردن ریسک سرمایه‌گذاری، به صورت متنوعی در اقساط مختلف سرمایه خود را به صندوق‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌پردازد. این تنوع و توزیع مناسب سرمایه، ریسک سرمایه‌گذاری را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و به سرمایه‌گذاران امکان دستیابی به سود‌های پایدار و پیش‌بینی شده را می‌دهد.
صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، از مزایای حفظ حداقل خطر و ضرر کم برخوردارند. به‌علاوه، صندوقِ سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین یکی از این صندوق‌هاست که درآمد ثابت تأمین می‌کند. تسهیل نقدشوندگی واحد‌های این صندوق‌ها نیز به‌عنوان یکی از مزایای دیگر آن‌ها محسوب می‌شود و می‌توان با مقادیر کمتر به آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد. اما در مقابل، معایبی نیز وجود دارد؛ برای مثال، بازدهی کمتر این صندوق‌ها نسبت به بازار‌های پرخطر مانند بورس و ارز دیجیتال است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی