بازدید 2089

مقام فلسطینی: تمام بیمارستان‌های غزه تعطیل شده‌اند

مدیرکل بیمارستان‌های غزه ضمن اعلام تعطیلی بیمارستان‌های این منطقه تاکید کرد که در نتیجه جنایات امروز صهیونیست‌ها در غزه، ۱۰۰۰ فلسطینی به شهادت خواهند رسید.
کد خبر: ۱۲۰۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹ 18 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الجزیره، محمد زقوت مدیرکل بیمارستان‌های غزه اعلام کرد که در حال حاضر هیچ بیمارستانی در این منطقه در حال فعالیت نیست.

زقوت اعلام کرد: جنایت‌های امروز به شهادت هزار نفر خواهد انجامید. هیچ خدمات پزشکی در شمال غزه و شهر غزه ارائه نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: امروز نخواهیم توانست که زخمی‌ها را از بیمارستان شفا خارج کنیم. ده‌ها زخمی در بیمارستان شفا حضور دارند که قادر به ترک این بیمارستان نیستند.

زقوت گفت: ۳۶ کودک و تعدادی از بیماران مبتلا به بیماری‌های کلیوی در بیمارستان شفا حضور دارند. همچنین در حال حاضر تنها ۵ پزشک در این بیمارستان هستند و هیچ‌کدام از اتاق‌های عمل مشغول کار نیستند.

وی ادامه داد: در بیمارستان شفا سوختی برای راه‌اندازی دستگاه‌ها وجود ندارد. اشغالگران به سرنوشت بیماران، زخمی‌ها و کودکان در بیمارستان شفا اهمیتی نمی‌دهند.

زقوت افزود: بیشتر بیماران بخش مراقب‌های ویژه بیمارستان شفا جان خود را از دست داده‌اند. بدون مداخله فوری برای بیرون‌آوردن بیماران و کودکان، سرنوشت آنان مرگ خواهد بود.

مدیرکل بیمارستان‌های غزه تاکید کرد: اشغالگران از ۳ روز پیش تاکنون مشغول جست‌وجو در بیمارستان شفا هستند. اشغالگران مدعی هستند که در بیمارستان شفا اسلحه وجود دارد، اما هیچ انسان عاقلی این موضوع را نمی‌پذیرد. بیمارستان شفا یک ساختمان غیرنظامی است و صلیب سرخ بخش اورژانس آن را ساخته است.

این در حالی است که کمی پیش‌تر مدیرکل وزارت بهداشت نوار غزه از آغاز روند تخلیه بیمارستان شفا خبر داد و اعلام کرد که اوضاع داخل این بیمارستان و خارج آن فاجعه‌بار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی