بازدید 1669

تأخیر در آغاز فعالیت مدارس ابتدایی خراسان شمالی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان به دلیل آلودگی هوا، مدارس مقطع ابتدایی و مهدکودک‌های استان در روز شنبه با ۲ ساعت تاخیر آغاز به کار می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۰۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 18 November 2023

به گزارش «تابناک»، غلامرضا شفیق جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تصمیم در پی تداوم کاهش کیفیت هوا و افزایش ذرات گرد و غبار در هوای استان اتخاذ شده است و بر اساس داده‌های محیط زیست، آلایندگی هوا برای تمامی گروه‌ها خطرناک است.

وی در رابطه با فعالیت افراد که به واسطه شغلشان بیشتر در معرض گرد و غبار هستند، گفت: این افراد باید از وسایل حفاظت فردی مناسب استفاده و شهروندان نیز از ترددهای غیرضروری در سطح استان خودداری کنند.

بر اساس اطلاعات مرکز کنترل و پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی امروز (جمعه) شاخص کیفیت هوا در بجنورد به طور میانگین ۵۰۰ و در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

براساس این گزارش در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای مرکز استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست